Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Re: Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:16

Amiigo dat kan maar als je je hoofdstel uit wil doen en halster om kan je je halster over het hoofdstel doen en het hoofdstel er onder vandaan halen terwijl je paard gewoon vast kan blijven staan en dat kan niet met een gewoon halster.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:51

Of je doet gewoon het halster om de hals van je paard.. Zo doe ik het altijd want ik wil niet dat er krassen op mijn hoofdstel komen van het halster :+

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:13

Bij een wat drukker of groen paard heb ik het idee dat ik niet zoveel te zeggen heb met een halster om de hals heen, kunnen ze best sterk zijn. Bij mijn sloompje kan dat prima, maar bijvoorbeeld met de hengst vind ik dat geen prettig idee alleen een halster om de hals heen

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:59

Dan doe je het hoofdstel af in de trailer :+ doe je weer het halster over het hoofdstel heen en klaaaar.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:10

Zou kunnen ik vind dit prettiger. Het is maar een tip

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:48

Wij moeten ook nog een handig maniertje vinden voor de wisseling halster/hoofdstel en andersom. Ze is vreselijk druk op de trailer dus in de trailer om en afdoen gaat echt niet. Eruit is ze ook druk :+ Na het rijden gaat het wel want dan is ze gekalmeerd maar daarvoor is echt nog lastig. Met een halster of touwtje om haar hals neemt ze gewoon mee, niet veel te zeggen inderdaad.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:20

Amiigo schreef:
Dan doe je het hoofdstel af in de trailer :+ doe je weer het halster over het hoofdstel heen en klaaaar.

Waarom zou je het halster nog om willen? Ik doe het hoofdstel om in de trailer, als het nog even duurt een hengstenketting er aan omdat dat makkelijker vasthouden is en als paard de trailer weer in moet doe ik het halster om in de trailer. Zo lastig is dat toch niet?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:05

Sommige paarden zijn best lastig met laden, paard wat ik eerst reed vind het echt niet cool als die in z'n mond word gezeten met laaien, dan ging die vol in z'n achteruit.
Die van mij is enorm handig op wedstrijd, trek gewoon t hoofdstel eraf en hij loopt bij wijze zo de trailer in.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:59

Iruss94 schreef:
Iemand een goede tip als je witte dekje roze is geworden in de was O:)
schoonmoeders dacht dat rode transport beschermers en een wit dekje wel samen gingen

:D Oranjetextielverf kopen en er een WK dekje van maken.
http://img352.imageshack.us/img352/6081/anne13cd.jpg

:Y)

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:47

Heeft er hier iemand misschien een tip om ervoor te zorgen dat een haardonut en haarnetje goed om je haar blijven zitten? Ik heb halflang haar en ik doe er altijd een haardonut in en dan zo'n parelnetje, die ik dan met schuifjes vastzet, maar hij is nu al 2 wedstrijden achter elkaar tijdens de proef er uit gezakt... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:50

Elastiek er omheen.

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:53

Om de donut of om het haarnetje?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:53

Schuifspeldjes erin! de gouden tip, en dan niet maar 4 ofz maar wel voldoende/

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:13

Anne_GTI schreef:
Iruss94 schreef:
Iemand een goede tip als je witte dekje roze is geworden in de was O:)
schoonmoeders dacht dat rode transport beschermers en een wit dekje wel samen gingen

:D Oranjetextielverf kopen en er een WK dekje van maken.
http://img352.imageshack.us/img352/6081/anne13cd.jpg

:Y)

zo iets gaat het denk ik wel worden ja haha ! maar dan geen oranje dat staat niet op een vos :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:18

Haar met donut: maak n paardenstaart met n goed elastiek. Trek je donut eromheen, buig voorover en laat je haar er overheen vallen. Dus tja, hoe leg ik dat uit. Je haar ope laten vallen helemaal over de donut heen. Dan een elastiek erover. Je hebt nu een soort paddestoel Dan haar rolletje voor rolletje draaien en om het steeltje van de paddestoel vastzetten met stekertjes. Nog een pasr stekertjes door de donut en je netje kan er overheen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:20

Een strakke donut maken, deze vast zetten met een elastiek, het netje er omheen deze zet je vast met schuifspeldjes en een elastiekje voor extra stertke.

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:23

Bedankt voor de tips! Schuifspeldjes deed ik inderdaad al, maar dan maar 2, dus volgende keer maar even wat meer erin doen. En nog een extra elastiek om de donut en dan blijft de boel hopelijk wel op zijn plaats. :D

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:24

Sille55 schreef:
Heeft er hier iemand misschien een tip om ervoor te zorgen dat een haardonut en haarnetje goed om je haar blijven zitten? Ik heb halflang haar en ik doe er altijd een haardonut in en dan zo'n parelnetje, die ik dan met schuifjes vastzet, maar hij is nu al 2 wedstrijden achter elkaar tijdens de proef er uit gezakt... -O-

ik doe er ook altijd paarden elastiekjes om heen. zit het lekker strak en het haal ook de bobbels uit de donut. en idd schuifspeltjes

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:26

Ik doe elastiekje, donut, haar om donut, weer elastiekje. Dan Haarnetje met schuifjes vast zetten en dan zo'n groot frutsel elastiek om alles op de plek te houden :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:27

Of donut. Haar terugklappen. Elastiek eromheen. Haar om de donut draaien. Dikke elastiek eromheen en dan eventueel nog een. Netje erover en klaar.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:37

Of je koopt een heel simpel haarnetjes waarbij je eerst een staart maakt. Netje boven de staart vast klemt met de klem die eraan zit en vervolgens doe je je haar in het zakje. Scheeltje een hoop werk en ik het ziet er naar mijn mening net zo mooi uit. Na al het ellende van het vastzetten van die donuts en die schuifspeldjes die hoeveel ik er ook in deed niet blijven zitten mijn oplossing.

Dit zijn de haarnetjes die ik bedoel.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:57

Zo'n netje is leuk voor bij de pony's ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:59

vonneke schreef:
Zo'n netje is leuk voor bij de pony's ;)

Ik gebruik ze ook hoor :D en toch is mijn ponytijd al bijna 35 jaar geleden.
Gemak dient de mens.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:17

Ik heb een heel makkelijk netje van cotoure hipique (geen idee hoe je het schrijft) waar ik me geen zorgen bij hoef te maken of t wel goed zit, ik trek hem erover heen en alles zit netjes plat.
Schuifspeltjes zijn ook een aanrader!
+ als ik m'n donut eromheen doe dan doe ik alles aan een kant en maak ik er een vlecht van die ik eromheen wikkel. Blijft bij mij top zitten!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:20

Christel1 schreef:
wat een handig topic! ga dit zeker volgen

ik gebruik ook van die oordopjes voor in de stiftgaten deze:
[ Afbeelding ]
werkt echt super handig! ik knip ze door midden, vouw ze daarna dubbel
en dan kunnen ze erin. en je heb dus maar twee pakjes nodig :)

Geprobeerd vandaag en werkte prima! bedankt voor de tip.
Al eerder watten geprobeerd en die vielen eruit. Dit blijft prima zitten.