Starten tijdens dodenherdenking....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:22

Netje schreef:
Prima, lang leve de vrijheid: maar al die mensen die niet 'doen' aan dodenherdenking zouden dan ook net zo principieel niet aan 5 mei moeten doen (immers, ze doen dit al door het jaar heen). Maar toch denk ik niet dat iemand dan zegt: ik ga wel werken of naar school op die dag. Dus het is ook nog een beetje dubbel. Heel principieel (als ik iedereen hier moet geloven die dat zegt) als het komt op herdenken van de doden, maar de voordelen ervan wél nemen, ook al is dit op veel bedrijven maar eens in de 5 jaar (maar Rijksdiensten vaak ieder jaar). Ehhh %)

Voor mij is het geen principe hoor en morgen werk ik ook gewoon. Toen ik mijn bijbaan nog had werkte ik sowieso iedere feestdag. Enige wat ik "vier" is mijn verjaardag en dat is ook alleen omdat er toch wel mensen aan de deur staan ookal zeg ik dat het niet hoeft. Kan ze moeilijk na een glaasje water weg sturen. Voor mij zijn het gewoon dagen net als alle andere.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:23

Dat snap ik ! Maar ik had het meer tegen degenen die hier in het topic zo principeel verklaarden dat zelfs het missen van 2 minuten Youtube al een mega oliebol zaak zou zijn :D

Nies_

Re: Starten tijdens dodenherdenking....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:27

Achja. Als je je daar zo druk over maakt moet je wel een heel mooi leven (en wereldbeeld) hebben. :+

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:31

Nies_ schreef:
Achja. Als je je daar zo druk over maakt moet je wel een heel mooi leven (en wereldbeeld) hebben. :+

Nee, gewoon een normaal beeld, waarbij ik respect voor degenen die ons onze vrijheid geven hebben hoog in het vaandel heb staan. Gewoon een kwestie van normen en waarden....

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:40

kesha1 schreef:
Ik wel xd dus aub als youtube zwart gaat zeg het even!!

Zoo... Dan blijf je toch 2 minuten langer op?
:+

Maar oke.
Natuurlijk geen verplichting maar in mijn ogen vind ik het wel een mooi gebaar tegen over de mensen die hun eigen leven hebben verloren om Nederland te maken zoals net nu is.
Daar heb ik respect voor.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:44

Netje schreef:
miss_lizje schreef:
Het kijken naar een documentaire of goede film grijpt mij veel meer aan.

Een film is niet echt hè, alle doden die gevallen zijn (en nee, niet alleen WOII) wel.

Welldone sherlock....
Met goede film bedoel ik een film die zo dicht mogelijk bij de werkelijke gebeurtenissen zit. Dat een film niet "echt" is lijkt mij duidelijk, anders zouden we weinig hollywood acteurs over houden := . Films als save private ryan, haar naam was Sarah, schindler's list etc. doen mij echt meer aan gevoel dan een lied in een kerk en een krans. Ik mis gewoon het beeld daarbij.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:01

Netje schreef:
Nies_ schreef:

Nee, gewoon een normaal beeld, waarbij ik respect voor degenen die ons onze vrijheid geven hebben hoog in het vaandel heb staan. Gewoon een kwestie van normen en waarden....

Ik bedoelde degene die niet 2 minuten zonder youtube kan die je aanhaalde. Sorry als dat onduidelijk was, want naar jou bedoelde ik dat zeker niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:04

Is een film niet echt?

Kak!

:=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:14

Netje schreef:
miss_lizje schreef:
Het kijken naar een documentaire of goede film grijpt mij veel meer aan.

Een film is niet echt hè, alle doden die gevallen zijn (en nee, niet alleen WOII) wel.

Schindlers list (de film)is ook niet echt, dat maakt het niet minder aangrijpend

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:17

lieveli schreef:
Is een film niet echt?

Kak!

:=

En dan heb jij het over pettiness.... _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 00:38

Wauw, edgy? Gewoon een grapje tussendoor, moet kunnen hoor ;) no need to get personal. Het is maar internet.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:15

Jolliegirl schreef:
En precies zoals ik al dach...hier niemand die er rekening mee hield...

Ikzelf stond in het cafe en de muziek op skyradio ging uit...

De rest van t bedrijf en personeel is doorgegaan...

Sneu en respectloos.. Ik zat zelf in een restaurant waar om 20:00 de muziek uit ging, de klanten hun mond hielden (op 2 jongeren na) en de bediening even stil bleef staan.. Daarna kwam het weer tot leven.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:34

Wat ik nogal bijzonder vind is dat als je gelovig bent, je kennelijk ook de vlag niet halfstok mag hangen op zondag. Is er iemand die me kan uitleggen wat de reden daarvan is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:41

Anoeska27 schreef:
Wat ik nogal bijzonder vind is dat als je gelovig bent, je kennelijk ook de vlag niet halfstok mag hangen op zondag. Is er iemand die me kan uitleggen wat de reden daarvan is?

Nou... Ligt meer aan de persoon hoor. Gister hing zelfs bij de kerk hier de vlag halfstok :+

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:46

Bij ons in het dorp hing gisteren alleen onze vlag halfstok. Vandaag zien we echter wel overal vlaggen hangen. Ik vind dat nogal bijzonder.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:21

Zijn er gisteravond nou werkelijk wedstrijden geweest waar om 20.00 uur alles gewoon doorging? Zo ja welke (mag per PB)?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:17

MacavityL schreef:
Jolliegirl schreef:
En precies zoals ik al dach...hier niemand die er rekening mee hield...

Ikzelf stond in het cafe en de muziek op skyradio ging uit...

De rest van t bedrijf en personeel is doorgegaan...

Sneu en respectloos.. Ik zat zelf in een restaurant waar om 20:00 de muziek uit ging, de klanten hun mond hielden (op 2 jongeren na) en de bediening even stil bleef staan.. Daarna kwam het weer tot leven.

Je zou respect moeten hebben voor ieders keus. Dus ook de keus van de aanwezigen.
Waarschijnlijk hebben ze er niet eens erg in gehad omdat ze een kraamparty hadden en aan het dineren waren..

Mij viel het op omdat in het cafe de muziek van de radio stopte.

Laat ieder gewoon in zn waarde... :)

Tevens zitten er in een restaurant gasten, geen klanten. :p

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:21

Anoescka. Dat komt waarschijnlijk omdat de regel is dat je op zondag niet mag vlaggen. Waarom precies weet ik niet meer. Maar het is mij altijd bij gebleven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:24

norton84 schreef:
Anoescka. Dat komt waarschijnlijk omdat de regel is dat je op zondag niet mag vlaggen. Waarom precies weet ik niet meer. Maar het is mij altijd bij gebleven.

Maar als de koningin op zondag jarig was hing de vlag wel uit...?

Vind t maar een rare regel..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:27

norton84 schreef:

Dat is alleen van toepassing bij de andere dagen waarop gevlagd (is dat een woord?) wordt en dat geld niet voor Dodenherdenking. Zie ook: http://www.laren.nl/laren/allesoverlare ... d_61347256

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:28

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:29

Jolliegirl schreef:
Maar als de koningin op zondag jarig was hing de vlag wel uit...?

Niet als ze zich aan het protocol houden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:32

Anoeska, werd bij jullie gisteren wel Dodenherdenking gedaan? Want als hetbij jullie al op 3 mei heeft plaatsgevonden is het niet raar dat er ook niet gevlagd wordt.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:34

Heb uit nieuwsgierigheid idd even bij rijks overheid gekeken. Dan staan bjj alle feestdagen verjaardag etc als ze op zondag vallen een vervangende vlag datum.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:38

Fitzroy schreef:
Anoeska, werd bij jullie gisteren wel Dodenherdenking gedaan? Want als hetbij jullie al op 3 mei heeft plaatsgevonden is het niet raar dat er ook niet gevlagd wordt.

Nee, er is dit jaar hier helemaal niet aan dodenherdenking gedaan. Ook niet op 3 mei. Ik vind het gewoon bijzonder (bij gebrek aan een beter woord) dat mijn buren wel FB vol gooien met oorlogsverhalen en dat zij meedoen met de 2 minuten stilte en dan vervolgens niet de vlag halfstok hangen. Ik vind het lastig me te verwoorden, want ik wil ze zeker niet veroordelen. Ik probeer het gewoon te begrijpen.