[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:18

Spannend Nibbit je debuut volgende week! Heerlijk dat je zenuwen weg zijn als je te paard bent, ik heb juist het omgekeerde haha, vreselijk is dat.

Noukie wat leuk dat je door bent naar de regio! Jij woont ook in zuid-holland toch? (Dacht ik me te herinneren van een topic waar jij ook in zat lang geleden, haha) of ben ik nu helemaal in de war? :+

JustMe1234

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:20

Ah dat is echt zuur zeg! Ik was vorige keer ook 2e met 179, 1e plaats was 180 of 181 geloof ik (deden er ook maar 6 of 8 ofzo mee overigens in het M2 hoor)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:59

Hangt idd ook wel van de grootte van de rubriek / deelnemersveld af waar je staat..
Hier zie je in de winter vaak kleine groepjes matige kwaliteit, dan is 2e zonder winst 'heel normaal'. Terwijl je een andere keer met 181 punten 9e bent ofzo.

Wow, Fabienne, goed onthouden :D Al woon ik tegenwoordig in Utrecht, dus Utrecht nu :) Had jij destijds die French Buffet merrie? Heb ik dan de goede voor me?

Nibbit, succes alvast met je debuut!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:41

Nou ik was vh weekend 1e met 175 en reed ook niet op een extreem kleine onbekende wedstrijd dus ach soms snap je het niet en ook niet heel bijzonder slechte proeven gereden…

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:48

Ik vind het ook jammer dat er zo gepunt word in de M2 was mij namelijk ook al opgevallen, pas ook was ik op een wedstrijd en waren de M1 (wat ik rijd) en M2 samen gevoegd, dat meisje reed voor mijn idee een super proef, maar geen winst...

Ik ga van het weekend weer starten (M1) en hoop dan weer fijn te kunnen rijden :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:02

Nou mijn proef was ook echt niet goed, had een flinke miscommunicatie waarvoor ik een 1 had :') verder wel constant beeld en denk dat de rest gewoon nog minder had gereden.. ik was ook al naar huis hoor, zag het pas op de uitslagenlijst. Ik moest al als vijfde van de rubriek.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:19

Haha rosa als je nou eens een 9 had ipv een 1 had je iig winst :P

Ik heb van het weekend m'n eerste wp in de M2 gereden :)
Ging heel fijn! Kan nog veel beter net zoals die keertwendingen zinn nogal groot maar gelukkig niet meer om de middenhand en veruimen kan nog veel beter in stap draf en galop.
Hij is ook veel beter aan m'n hulpen :)
Was 2e met 183 :) 2e proef ging exgt een stuk minder, hij was een beetje moe en ik was weer een beetje lalalala aan het doen tja dan lukt t niet :P had ik 171 dus nog niet barslecht.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:08

Spannend Nibbit je Debuut!

Hier ook al 1x meegemaakt dat ik 1e was met 178!

En zat ook even op de uitslagenlijsten van de selectie te kijken en daar viel mij ook al op dat er niet extreem hoge punten gevallen waren!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:10

AnoukvW : Ik denk trouwens dat jij erg bij mij in de buurt woont als je woonplaats 0297 is hihi

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:12

Hier in de regio is dat ook. de eerste 2 hebben meestal een winstpunt.
Nivo in de m2 is ook slecht hier .nadeel is ook dat het vaak in handicap zit met het m1 .
Ik hoop dat hij eind april naar het z1 kan.
Het nadeel vind ik thuis heb ik een 20 40 bak en dan moet je in eens in zo n grote ring
Buiten vind ik ook fijner kun je lekker 2 proeven rijden.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:19

Hier is het wisselend. Soms met ruim boven de 190/200, soms niet meer dan 185. Moet zeggen dat de kwaliteit ook zeeeeeer wisselend is. Zie veel combinaties waar ik zelf ook geen wp aan kwijt zou kunnen. Valt me ook op dat ik de laatste tijd veel paarden echt behoorlijk in de staak zie gaan op concours, vaak bij de travers maar in de hogere klassen ook de appuyementen en de pirouettes. Dan vraag ik me af of dat niet beter thuis nog wat meer bevestigd kan worden zodat de spanning van concours niet direct algeheel drama tot gevolg heeft.

We kunnen hier sinds dit jaar vrij vaak lekker twee proeven rijden 's winters. Voor één proef wil ik eigenlijk niet op pad O:)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:16

Geen winst is nog niet goed genoeg voor de volgende klasse, zo simpel is het.

Je moet ook naar je gemiddelde scores kijken.
Vaak geen winst of soms net wel winst (180-185), dan moet je jezelf achter je oren krabben.
Dan is het gewoonweg nog niet goed genoeg en zul je ook vast lopen in de volgende klasse als er niets verbetert.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:48

Helemaal mee eens ll.ik moet zeggen met de 1e proef van deze maand die is eigenlijk simpel maar score er minder punten mee .ga liever ook niet v 1 proef op pad maar als ik er 2 wil dan moet ik er zeker een uur v rijden. Heb nu 9 winstpunten in 9 proeven . Ll ik zag je filmpje die je geplaatst had in een ander forum .leuk paard..nu nog een filmje in een droge bak :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:52

Hahaha ja daar zuigt hij vast :+ bak is een modderbad, hij zakt er 20 cm in weg :P

Sinds deze week naar de binnenbak verkast, gaat een stuk vloeiender :D

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:41

Ll dat ben ik ook helemaal met je eens! Ik rijd ook bijna altijd een klasse helemaal uit of tot ik standaard boven de 190 scoor. Ik vond/vind mijn paard ook nog niet M2 klaar, maar heb het M1 uitgereden. Start nu alleen de wedstrijden op mijn eigen stal, ga er niet voor op pad.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:59

Ik heb alle klasse s ook uit gereden .maar denk dat ik dat bij de m2 niet doe.
In de m1 reed ik eigenlijk altijd 2 winstpunten in 1 proef een enkele keer 3. Dus dan denk je dat je toch wel klaar bent v de volgende klasse. Maar vind het m2 wel lastig .moet toch nu wel echt op het achterbeen lopen .en travers en kw vind hij ook lastig.spullen zijn gepoetst hopelijk loopt hij goed zaterdag op de kampioenschappen.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:00

En ll wanneer zien we een filmpje in de binnenbak.ben er nieuwsgierig naar .echt leuk dier

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:14

Ik rijd tot 10 en ga dan lekker thuis trainen totdat ik en mijn instructrice beide het idee hebben dat we geen flater slaan als we weer op concours gaan :) werkt tot nu toe heerlijk! Met name omdat ik naast de dressuur ook cross en spring hoef ik niet perse vaker op dressuurwedstrijd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:25

Gefeliciteerd met je punt Amiigo!

Qua jurering zit er natuurlijk altijd wel een gekke uitslag tussen (mijn ene selectie bijv waar ik nog steeds niets van snap), maar doorgaans wordt er ook door veel mensen echt niet heel erg M2 waardig gereden. Als een paard vierkant de bocht om gaat en zn schoft 20cm lager ligt dan zn kont, dan kun je je misschien ook thuis afvragen of je er wel klaar voor bent.
De proeven zijn ook wel echt zo gemaakt dat een paard dat net niet voor elkaar is grandioos door de mand kan vallen.
En eerlijk, mijne is ook nog bot op de travers en ik start ook M2, maar ik ga dan ook niet piepen als een jury daar geen punten voor kan geven.
En laatst had ik zelfs echt zelf gevoelsmatig in de 160 gereden en kreeg ik 178 :+

listiglistje schreef:
Geen winst is nog niet goed genoeg voor de volgende klasse, zo simpel is het.

Je moet ook naar je gemiddelde scores kijken.
Vaak geen winst of soms net wel winst (180-185), dan moet je jezelf achter je oren krabben.
Dan is het gewoonweg nog niet goed genoeg en zul je ook vast lopen in de volgende klasse als er niets verbetert.

Dit inderdaad. Als ik aan de 10 zit met alles in de 180, ga ik lekker nog even verder in die klasse (of thuis) tot het echt fijn lukt.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:31

Het moet inderdaad wel een beetje vertrouwd aanvoelen de 'oude' klasse. Voor mij was altijd een beetje de graadmeter dat ik echt een paar keer goed in de 190 gereden moest hebben om er zeker van de zijn dat het goed genoeg was. Tot nu toe is dit nog altijd gelukt binnen de 10 punten, dus ik mag niet echt klagen dacht ik zo :+

Weet nog meer eerste wedstrijd in het M1: 195 punten, hartstikke blij. drie keren daarna: krap boven de 180. Toen toch maar even wat scherper gaan trainen, had toch het gevoel dat het een gelukstreffer was geweest. Uiteindelijk weer met mooie punten ook het M1 afgesloten (zo mooi dat ik per ongeluk 13 WP had in plaats van de geplande 10).

Heb nu alweer zin in mijn volgende wedstrijd!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:35

Kijk, dan ga je lekker idd :D en crossen en springen ernaast is ook niet verkeerd. Blijf je ook fijn afwisselen.
Ik had dat in t M1 ook trouwens. Paar keer goed 190, toen iets een dipje en in de 180 en daarna weer gewoon fijn. En daarna alsnog 2 maanden thuis gehouden voordat ik over durfde :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:41

ziezoziezo22 schreef:
En ll wanneer zien we een filmpje in de binnenbak.ben er nieuwsgierig naar .echt leuk dier

Half/eind maart :D dan neemt ik mijn Z2 kür op in een goede 20 x 60 baan!
Onze binnenbak is te klein, zeker voor zijn formaat!

Nu nog even opakken en doortrainen, hij heeft de laatste
maanden maar 2 tot 3 x pw gelopen ivm mijn eindexamens :-)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:28

Ik heb afgelopen zaterdag wedstrijd gehad had 2 keer 183 :D ik heb elke keer wel winst gelukkig!
Niet verwacht want ze vond de bak daar heel eng! Heb 8 feb nog wedstrijd en dan 15 feb de Gelderse Kampioenschappen :D
Hopen dat we maart Z1 kunnen starten!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:23

@Noukie, haha had ik het toch goed onthouden! Ja klopt ik had toen die french buffet merrie! Maar die heb ik een paar jaar geleden verkocht, dat klikte niet zo (understatement :o )

@Fleur, wat goed, gefeliciteerd!!

Ik heb zondag weer wedstrijd, ben benieuwd... Hij is de hele week al niet zo fijn, dus heb hem extra gelongeerd en een extra dagje vrij gegeven, en verder veel basis gereden. Hij was vandaag wel weer wat fijner, morgen heb ik les dus dan pak ik hem op, hopelijk gaat het dan weer goed. De dag voor mijn wedstrijd rij ik eigenlijk altijd alleen basis, dus morgen is de enige dag deze week dat ik hem echt oppak en oefeningen rijdt. Benieuwd hoe dat gaat zondag, haha :)

Hebben jullie eigenlijk een vast 'schema' de week/ dagen voor een wedstrijd?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:09

Ik rijd de mijne 3 à 4 x per week een half uur/ drie kwartier, dag ervoor vaak vrij....is ie fit!