[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:23

Super punten Vincy. Vragender is inderdaad een super mooie locatie! Mag daar graag rijden. Helaas heb ik er dit seizoen nog maar 1x gestart, rest van de data's kwamen me niet uit
En gaaf dat je indoor cross hebt gereden

Renee ondanks de spanning toch erg mooie punten! Gefeliciteerd
Ik heb nu bij 1 M1 wedstridj buiten de ring moeten binnekomen. Vond het prima te doen alleen vond ze alles om de ring wel erg spannend en was niet heel ruim om er omheen te kunnen.

CP jammer dat het niet lekker ging

Gisteren clubles gehad, ging aardig fijn. Daarna ruiterfit training gehad, was best zwaar en nu flink spierpijn :')

Mando

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:51

Ik rij niet om de ring heen. Ik blijf er wel voor rijden en hij moet maar gewoon zijn ding doen in de ring en niet zeuren.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:24

Mando schreef:
Ik rij niet om de ring heen. Ik blijf er wel voor rijden en hij moet maar gewoon zijn ding doen in de ring en niet zeuren.

Dit is toch verplicht wanneer je de mogelijkheid hebt?
Of hoe meldt je je dan aan, als je van te voren niet in de ring mag?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:19

Voorlezer meld mij aan

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:11

Ik laat de voorlezer mij ook altijd aanmelden. Dat blijf ik doen ook in het M1 maar ik stop inderdaad wel met het rijden in de ring. Tenzij ik weet dat de ring spannend is voor mijn paard en er geen mogelijkheid is om er omheen te rijden. Ik vind het namelijk fijner om direct te starten bij binnenkomst :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:24

Ik heb vaak al 3 rondjes nodig om bij de jury te komen :')
Maarja van het M moeten we er toch echt aan geloven als we niet anders kunnen. Ben er nog niet helemaal uit wat dan handiger is, voor de ring blijven en idd lezer laten melden. Of toch proberen om de ring heen te rijden. Zal ook aan de ruimte liggen die om de ring ligt natuurlijk.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:45

Dat aanmelden wordt voor mij leuk straks :') ik ben vaak alleen en rij proefje uit mijn hoofd.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:01

Renee als je de mogelijkheid hebt moet je inderdaad buiten de ring binnenkomen in de M
Als het een kijkerige baan is meld mijn voor lezer zich aan en stap ik eerst een rondje achter mijn voorlezer aan, gek genoeg stapt ze dan (bijna) altijd wel door, ook als ze het spannend vind.

Heb een superfijne les gereden vanavond :D

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:09

cp112 schreef:
Dat aanmelden wordt voor mij leuk straks :') ik ben vaak alleen en rij proefje uit mijn hoofd.

:wow: echt? 2 proeven??

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:14

MartineC1711 schreef:
cp112 schreef:

:wow: echt? 2 proeven??

Jeps :j zal wel moeten want ben vaak alleen. Maar het rijd ook best relaxt hoor.
Ik heb gelukkig een paard die echt nergens naar kijkt :D dus niet de baan rond kunnen is niet zo'n probleem haha

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:35

Zo, respect! Ik raak al gauw in de war :o maar misschien voor het stressgehalte weleens goed om te doen!

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:48

Cp112 mag ik vragen hoe je de proeven dan leert? Ik wil namelijk ook graag uit mijn hoofd rijden.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:30

melissa_93 schreef:
Renee als je de mogelijkheid hebt moet je inderdaad buiten de ring binnenkomen in de M
Als het een kijkerige baan is meld mijn voor lezer zich aan en stap ik eerst een rondje achter mijn voorlezer aan, gek genoeg stapt ze dan (bijna) altijd wel door, ook als ze het spannend vind.

Heb een superfijne les gereden vanavond :D

Dat is inderdaad wel een goede achter de lezer aanstappen ! Heeft hij/zij toch alles even gezien maar de kans op omdraaien is net wat kleiner :P

2 proeven uit je hoofd, ik vind het knap hoor ! Ik ken ze vaak wel beide uit mijn hoofd. Maar in de proef moet ik al aan zoveel tegelijk denken (wat al niet altijd lukt), dat ik het toch heel fijn vind dat er iemand roept waar ik heen moet :7.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:34

Thuis gewoon veel oefenen. Overigens.heb.ik thuis ook nooit een lezer. Ik stamp errst de proefin mijn hoofd en ga dan rijden. Heb voor de zekerheid wel altijd t proefje dan in mijn jaszak.

Ik heb wel de mazzel dat ik zulke dingen na 2 kerr lezen wel onthoudt.

@renee16 dat met zoveek dingen tegelijk bezig zijn is ook een reden waarom ik uit mijn hoofd rijd. Het geeft veel meer rust.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:14

Zo, ik heb weer even flink bij gelezen. Nu gaat t echt hard.

Knap cp112 dat je twee proeven uit je hoofd kunt rijden, lijkt me inderdaad wel heel relax. Maar ik zal het niet durven. Probeer ze wel altijd goed uit mijn hoofd te kennen, zodat ik thuis ook alleen kan oefenen.

Hier gaat het de laatste tijd erg goed. Ben ook weer heel fanatiek geworden. Waarschijnlijk komt dat omdat ik halverwege maart mijn M1 debuut heb gepland. Daarvoor nog twee keer op wedstrijd, 4 proefjes. Moet toch te doen zijn dat ene winstpuntje.
Ingmar begint zo fijn en los te lopen en de gedragenheid begint ook weer meer te komen. Geen gehang meer.
Gisteren weer les gehad. Paardlief, maar ook ik beginnen het te snappen. Daardoor begrijpen paard en ik elkaar ook meer waardoor het zo fijn gaat!
Ben erg benieuwd hoe de komende wedstrijden gaan. Heb gelukkig nog twee weken om te trainen :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:46

Ja, dat is ook weer waar.
Heb het voorheen ook wel ooit gedaan. (vooral thuis)
Maar nu vergeet ik af en toe al hoeken te rijden en netjes op de letters te rijden omdat ik zo bezig met mevrouw ergens langs krijgen of onder controle te blijven.. Als ik dan ook nog een figuur moet onthouden, ik ben bang dat ik dan wel verkeerd rijd haha..

Sharona: Dat gaat vast goedkomen 1 puntje in 4 proeven als ze zo lekker loopt :D !

Ik heb ook nog 4 proeven op de planning, maar ik moet nog 3 punten.. dat vind ik nog iets te risico vol om maar vast mijn M-debuut te plannen :')

Nikitalover8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:27

Ik had vandaag me eerste m1 debuut toch 179 en 187 gereden met me haffie

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:14

Wauw knappe punten voor de aller eerste keer nikitalover. Goed gedaan! Nog meer mensen op wedstrijd geweest dit weekend?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:54

Renee dat ligt er natuurlijk aan hoe je punten over het algemeen zijn.
Als je telkens ruim in de 180 rijd kun je best al M1 opgeven ;)

Mooi debuut nikitalover!

Nee sharona ik heb geen wedstrijd gehad dit weekend, jij?

Sinds zaterdag weer aan het rijden.
Paardje had een 5 dagen vrij gehad omdat ik tentamen week had.. :(
Gisteren clinic gehad en echt mega veel geleerd.
Vooral bezig geweest met basis.
Hier ben ik mee bezig geweest (misschien leuk voor jullie, hebben jullie er ook nog wat aan :P ):

-Uitgestrekte draf;
hoofd iets hoger, verzameling en grote passen.
Aan het begin van de lijn 1x aansporen en op de helft nog een 1x en de verzameling houden en ik moet gaan ''zitten''
Als dat goed gaat gaan de benen echt de lucht in.
Als de verzameling er niet is krijg ik wel die mooie passen maar gaat er energie verloren doordat ze sneller gaat.
-De galop; sprong vergroten.
Mijn paard wil nog wel eens vlak springen.
Met middengalop lijkt het dan alsof ze echt naar voren spurt waardoor ik vaak op de protocol krijg: Niet versnellen maar verruimen.
Daarom moet ik het basistempo nu wat verhogen.
Maar ik moet ook helemaal terug kunnen waardoor ze moet gaan zitten.
Wel moet ze hier sprong in houden.
Dat af en toe herhalen en ik merk dat ze de sprong dan al groter begint te maken.
- Schouderbinnenwaarts;
Dit doet mijn paard al best netjes.
Hier moet ik zelf nog bepalen hoe scheef en hoe groot de passen worden.
Dus af en toe een pasje schakelen of kleiner/groter rijden.
Ik merk dat hierdoor je paard op je wacht en je het veel beter kunt gaan rijden.
- Keertwending;
Mijn paard maakt deze al 7 waardig, erg klein en achter benen blijven stilstaan.
Daarom moet ik nu juist ook dit groter kunnen rijden.
Ook geoefend op de volte 10 m
Travers maar dan nog iets meer maar wel die volte blijven rijden en op het eind sluiten.
- Travers in draf
Vonder we allebei nog erg moeilijk (voor ons allebei de 1e keer)
Op de ene hand lukte het pas op het eind.
Ik moet haar eerst gewoon recht en schuin weg kunnen drukken en als ze dat snapt kan ik de hals buigen.
Op de andere hand deed ze het in 1 keer! :D

Ik hoop dat jullie hier ook wat aan hebben :D

Uiteindelijk was de boodschap van deze clinic: controle, ik moet alles kunnen bepalen.
Echt heerlijk gereden maar was daarna wel bekaf :P
Op een gegeven moment toen ik aan draafde zei hij dat dat stukje al op passage begon te lijken :wow:
Ben hartstikke trots op mijn paardje.
Ze snapt nog niet alles maar wordt nooit gemeen en probeert altijd mee te werken :)

Straks even proef 16 oefenen.
Morgen namelijk weer wedstrijd, de 2e keer M1 en dan heb ik 2 proeven!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:10

Mooie punten hier dames!! Ik heb ook zo'n zin om weer op wedstrijd te gaan, lang geleden alweer :( (lees: in mei voor het laatst op wedstrijd geweest) Maar met het dikke pak sneeuw dat er nu ligt kan ik toch niet oefenen.
Klinkt als een goede clinic Josje4! Van wie had je de clinic?
Middendraf is voor mij een struikelblok, wellicht heb ik wat aan je tips :) Travers is voor Duncan appeltje-eitje, in stap, draf, galop, maakt allemaal niet uit :) Dan is ie opeens super soepel (soms moeilijker recht te houden dan er een travers uit te gooien). Bij Dunc is een dikke week geleden wel opeens een kwartje gevallen: namelijk dat je je bit ook LOS kunt laten. Wat een genot! Eindelijk los en soepel door t lijf. Heb ook van de zadelmaker een frontriser gekocht voor onder mn zadel, nu is schoft- en schoudervrijheid ook weer stukken beter, dus nu gaan we knallen! ;)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:50

Interessant Josje4!

Nikitalover8, rijd jij toevallig ook de clinic van Cassandra Mol mee?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:12

Ik heb ook geen wedstrijd gehad. Gisteren naar Jumping Amsterdam geweest.

Heb weer onwijs zin in om op wedstrijd te gaan ze loopt zo fijn! Maar wij moeten nog even tot 9 februari wachten. En hopen dat ik in de tussentijd gewoon door kan rijden en geen sneeuw valt of winter wordt anders lopen al mijn plannen in de soep :(

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:38

@josje4 leuk commentaar alleen snap ik het keertwending stukje niet. De achterbenen blijven mooi staan zeg je, ik leer altijd dat ze van achter wel moeten blijven doorstappen cq niet de benen laten staan en can voren draaien.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:40

cp112 schreef:
@josje4 leuk commentaar alleen snap ik het keertwending stukje niet. De achterbenen blijven mooi staan zeg je, ik leer altijd dat ze van achter wel moeten blijven doorstappen cq niet de benen laten staan en can voren draaien.

Je hebt helemaal gelijk!
In de proef moeten de achterbenen op de plek blijven staan en dit doet ze dus erg goed!
Alleen in de training moet ik het ook groter kunnen rijden of juist nog kleiner.
Gewoon weer een stukje controle.

Nikitalover8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:55

dank je wel josje4 en Sharonaa_
:)