[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:11

En mijn debuut gaat niet door, het is namelijk op gras. -O-

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:15

Mavantos, mooie foto's!! Nuttige tips gekregen? (delen, wie weet...)
Waarom kan je op gras niet mee doen?

Lien, goed hè... heb je een filmpje?

Daisy, haha chinees :P (sorry, maar daar lijkt je helemaal niet op) Goed gedaan, wat heb je zoal als commentaar gekregen?

Ik heb gisteren de M gewonnen, dus weer 3 bonuspunten bij :D Als ik volgende week in dezelfde buurt aan punten rij, dan mag ik in principe de week erop al over naar Nationaal (het idee alleen al maakt mij misselijk..)

Klein vraagje, in een van de proeven moet je 2x een wissel rijden op het einde van diagonaal bij K en M. Nu heb ik al gemerkt dat, als ik de wissel op de letter vraag, hij dan een beetje duikt en moeite heeft met de bocht te nemen. Spring ik dan best de wissel voor de letter, nog net op de diagonaal?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:17

Nathalie, gaat snel bij jullie hé! Ik ben stiekem toch een beetje jaloers hoor, ik zou ook graag starten met Soraya. Ben eens benieuwd welke punten ik dan zou hebben..

Heb idd een filmpje van Bono, als het lukt zet ik het wel eens online. Grappig hoor :P

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:12

@lien jaa filmpje!

@webster, Hij moet nog meer kracht ontwikkelen & ik moet meer initiatief tonen in mijn rijden. Verder vonden ze hem een fijn paard & vonden ze hem heel erg verbeterd vergeleken met vorig jaar

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:36

Ik spring mijn wissel vlak voor de letter nog net op de diagonaal.. En stiekem probeer ik hem iets vroeg op de hoefslag te krijgen zodat ik in het laatste stukje naar de hoefslag de wissel kan springen, voordeel dat je dus wel een gebogen moment hebt zonder dat hij in de hoek zo op de kop duikt!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:43

Ze zeiden dat hij nog meer spieren mocht krijgen over de bovenlijn. Mijn instructeur en nog iemand anders (bekende ruiter) vonden dat echt onzin. Hij is nu eenmaal chic gebouwd en zal nooit een brede body-builder worden.

Maar als ik dat wilde verbeteren moest in hem heel laag en rond rijden.

Edit: Ik rijd niet op gras omdat er hier in de buurt super veel zandbodems zijn. En mijn moeders vorige paard zijn stift in zijn hoef had geslagen tijdens het lopen. En dat gedoe met die stiften enzo. Als er dan zoveel zandbodems zijn vind ik dat veel fijner!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:24

Zo even een bijleesactie van deze pagina, sorry weinig tijd op het moment....

Ik (probeer) mijn wissel net voor de letter te springen, dat je zegmaar nog wel recht bent.
Wordt bij mij het beste gewaardeerd en zou je qua moeilijkheidsgraad ook het hoogste inschatten volgens mij...

Mavantos, spieren op de bovenlijn heeft toch niets met body-builder te maken? Chique gebouwd blijven ze ook als ze spieren ontwikkelen....

Ik vind gras nooit zo erg... als je je gaten thuis goed schoon hebt draai je die stiften er zo in, zeker die zelftappende... Vind het altijd qua sfeer wel wat hebben die grasconcoursen met springen en dressuur op dezelfde locatie :) en meestal is het qua geldprijzen wel beter dan op zo'n klein K.t zandwedstrijdje waar je weer een stomme medaille krijgt :P Daar draai ik al snel stiften voor O:)

Lien! Showen dat filmpje! Gefeliciteerd met je debuut!
Webster ook Gefeliciteerd!

Ik mag maandag weer eens dressuren! :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:42

Hoi allemaal!

Ik ben hier al eens per ongeluk geweest,maar mag ik me nu legaal melden?
Ik heb namelijk 2 juni mijn debuut gepland met mijn super poownie.
Ze doet alle oefeningen,maar had nog wat spanning op wedstrijd.Vandaar dat ik in het M1 ben blijven hangen.
Laatste 2 x ging het super,dus vandaar dat ik maar eens over stap.

De wissel moet aan het einde vd diagonaal,liefst precies geland wanneer nog recht met de voorbenen net op de hoefslag.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:46

[quote]
Mavantos, spieren op de bovenlijn heeft toch niets met body-builder te maken? Chique gebouwd blijven ze ook als ze spieren ontwikkelen....

Ik vind gras nooit zo erg... als je je gaten thuis goed schoon hebt draai je die stiften er zo in, zeker die zelftappende... Vind het altijd qua sfeer wel wat hebben die grasconcoursen met springen en dressuur op dezelfde locatie :) en meestal is het qua geldprijzen wel beter dan op zo'n klein K.t zandwedstrijdje waar je weer een stomme medaille krijgt :P Daar draai ik al snel stiften voor O:)[quote]

Jaa, dat is wel zo. Maar je hebt hier ook leuke grote zandconcouren met 4 zandringen tegelijkertijd enz.. En ik pass gewoon voor die stiften.

Dat wel. Maar mijn paard zal nooit zo'n grote gespierde kap krijgen. Hij zit nu super in de bespiering en dat word echt niet veel meer.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:53

Bovenlijn is naar mijn weten ook niet alleen het ontwikkelen van een kap, maar voornamelijk ook spieren op zijn rug?

Ambre, jij zegt eigenlijk hetzelfde als wat ik bedoel :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:09

Ik vind de grasconcoursen er ook altijd gezellig uit zien! Maar ik start er niet op :P Vanquish stopt met lopen nadat hij een paar keer uitgegleden is. Dus voor mij alleen nog wedstrijden op zand. Daar presteert hij veel beter op :P
Wel jammer dat je je debuut hebt moeten afzeggen mavantos.

Ambre leuk dat je je 1e Z2 wedstrijd gepland hebt!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:18

Sinds mijn ziekteverlof kom ik hier niet meer, maar lees ik wel mee en ben ik actief in de andere twee topics. Maar misschien zijn er wel mensen vanuit dit topic die mee willen doen aan de clinic die er misschien wordt georganiseerd als er genoeg mensen zijn?

roosje78 @ [BM] (Besloten) Z2 bokkers gaan een clinic rijden/meeten

Zie pagina 66 voor de uitleg van Zooist en daar start ook het lijstje om aan te geven wat je wilt doen, inclusief prijzen o.v.b. Locatie is Dordrecht.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:53

Heb het gezien lizet! Ik ben er zeker voor in!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:24

Hoi allemaal, ik ben weer terug van weggeweest! Heb een supergave vakantie in Zuid Afrika gehad, wel jammer dat het hier nu pijpestelen regent!
Heb nog niet bijgelezen maar dat komt nog wel.

Heb zelf een cursus sportpsychologie van Rico Schuijers gedaan en ook bij Bartels daar veel mee bezig geweest, dus ik heb al een duidelijk beeld van hoe ik het beste presteer, dus ik sla deze clinic even over. Voor een rijclinic ben ik wel nog altijd in.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:45

Welkom terug in het koude westen Jenny. Heb je foto's en verhalen gezien op FB. Super mooi. Hier heb je niks gemist. Het is koud en het regent veel :( Echt balen! Had je je paardjes erg gemist? Zijn ze goed verzorgd? :)

Ik sla deze clinic ook over. Bij een rijclinic ben ik weer van de partij!! :D

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:07

Ik zit nog te twijfelen over de clinic.
Aangezien ik over een paar maanden ga trouwen en dat heel veel geld kost, wil ik zo min mogelijk mijn geld uitgeven aan dingen die niet echt 'nodig' zijn. Sinds kort les ik bij een GP amazone en dat gaat eigenlijk erg goed, dus rijtechnisch wil ik mij eigenlijk liever hier op focussen. Daarentegen lijkt me de (theoretische) workshop wel erg interessant en dat kost ook niet zoveel. Met andere woorden.. ik denk dat ik me daar maar bij zet ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:22

sharon_quiz schreef:
Welkom terug in het koude westen Jenny. Heb je foto's en verhalen gezien op FB. Super mooi. Hier heb je niks gemist. Het is koud en het regent veel :( Echt balen! Had je je paardjes erg gemist? Zijn ze goed verzorgd? :)

Ik sla deze clinic ook over. Bij een rijclinic ben ik weer van de partij!! :D

Mijn beste vriendin woont als wij lang weg zijn met haar gezin bij ons in huis, zij heeft een paard bij mij op stal staan en kent al mijn paarden, dus ik ga met een gerust hart weg.
Ze zorgt voor alles en rijd de paarden die meer ervaren zijn en niet gek doen, de rest wordt gelongeerd en gaat naar buiten.
Het was voor mij echt wel eens lekker om even niets met paarden te doen, ik ben wel vaak in het buitenland maar het is atlijd paarden, paarden, paarden, dus dit was écht vakantie voor mij!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:21

Lien, waar blijft het filmpje? :P

Zuid-Afrika.....wauw!!!!

Gisteren wedstrijd... de M ging vrij goed, behalve (weereens) de wissel. Ik kan ze thuis 100 keer op die plaats rijden, in de proef mislukken ze :(
5e plaats met 62.9%
De kür was een fiasco, bij de eerste wissel doet hij precies iets raars, struikelen of zo, en vanaf dan ben ik hem kwijt. Niks ging nog, 4 wissel grandioos de mist in, geen balans meer, ikke alles kwijt,...

Als er iemand het filmpje wil zien, kan ze wel uploaden.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:36

Altijd leuk filmpjes Webster!

Ik ben ook weer terug, twee "slechte" proeven met spanning! Wat hou ik toch van regen en met name paraplu's... Wel weer een punt erbij en leuke en goede tips vd jury :) komt goed! ;)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:19

Afbeelding

Wise Guy is op alle vlakken thuis!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:26

Dat is inderdaad écht vakantie Jenny! Ik zag veel gave foto's voorbij komen!
Jammer Webster dat de kür uitgerekend op wedstrijd de mist in ging :(:)
Anouk gefeliciteerd met je punt :)
Wauw, stoere foto van Wise Guy!!

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:47

Hoi, ook ik zou graag met jullie mee willen kletsen! We hebben al een poos de punten om over te mogen naar het Z2 maar we waren nog niet zover. Nu begint het stiekem toch een beetje ergens op te lijken. Afgelopen woensdag meegedaan met de oefendressuur wedstrijd in Ermelo. De proef ging nog niet goed genoeg maar ik was niet ontevreden. Voor een idee een klein filmpje van ons.

Dowan is een 9 jarige ruin van Stedinger x Rubinstein. Zelf nog nooit zover geweest met een paard en ik moet zeggen dat de wissels een hele uitdaging zijn!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:56

Wil ook wel het filmpje, Webster!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:56

Jammer Webster!

Leuk filmpje Noor,ik vind Johan echt meesterlijk!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:15

Webster ik wil ook je filmpje zien!