Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ingvdh schreef:Ben net thuisgekomen van een hele lange vergadering van regio Noord-Holland (en ik woon op ongeveer 1 km van de lokatie, dus ver hoefde ik niet te reizen)
Alle kringen binnen NH waren tegen, dus de regiovertegenwoordigers gaan tegen stemmen tijdens het wedstrijdplatform as dinsdag.
Daarin wordt besloten of het voorstel al dan niet wordt voorgelegd bij de ledenraad die er uiteindelijk over gaat.
Maar de signalen zijn wel dat alleen NH en Zuid-Holland tegen zullen stemmen, bij de overige regio's zou het minder leven omdat de mensen daar niet anders weten. Dus mensen vanuit alle regio's, protesteer (via je rijvereniging) bij de regio zodat zij weten wat er speelt onder de leden).
NH is argumenten aan het verzamelen die tijdens het wedstrijdplatvorm naar voren kunnen gebracht worden om de andere regio's te overtuigen om ook tegen te stemmen. (Dit kan tot as zaterdag).
Argumenten voor zijn ongeveer dat een jury bij een grote rubriek minder geneigd is om winstpunten te geven dan dat de rubriek klein is. Men wil de kwaliteit omhoog krijgen door grote rubrieken uit te schrijven. Dit stuitte op veel weerstand in de zaal omdat men eigenlijk vond dat door de rubriek groter te maken men niet beter gaat rijden.
Afijn het voorstel komt bij de discipline commissie Dressuur vandaan, zij hebben dit plan gemaakt, ik denk dat daar ook een signaal van de leden heen moet dat dit niet de juiste weg is. Ik kan alleen nergens vinden wie er in die commissie zitten.
jury schreef:Ik had dit al eerder gehoord en ik ben het er niet mee eens. En niet alleen voor het indoorseizoen maar voor alle locaties waar maar 1 ring aanwezig is/uitgezet kan worden.
Het argument dat ik gehoord heb is dat de jury naar de tweede proef niet meer onbevangen zou kunnen kijken.
Het cadeautjes argument vind ik nergens op slaan. Wel zouden ze van mij meer gedwongen voor kunnen schrijven dat een jury maar 1 of 2 x op dezelfde locatie mag jureren.
Ik vind het geen goede ontwikkeling omdat het veel organisaties die geen 2 binnenbakken hebben financieel niet meer rond te krijgen is als iedereen maar 1 x gaat starten.
Voor de deelnemers vind ik het ook geen goede ontwikkeling. Veel deelnemers zijn toch wel zenuwachtig en vinden in een tweede proef wat meer rust.
Ook als je een trailer moet huren wordt het financieel wel erg duur om op wedstrijd te gaan.
Nog niet te spreken over de tijd die je moet investeren om dan 1 proefje te mogen starten.
Het afwisselen van jury's wordt wel 2 x zo duur en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar als jury echt niet op zit te wachten, half uurtje jureren en dan weer half uurtje in de kantine zitten.