Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:40

Jullie mogen mij eventueel wel mailen, dat ik het dan op de goede plek probeer te krijgen?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:33

Ok, ik weet het nu. Kreeg nu wel iemand aan de telefoon die wel wat wilde zeggen.
Je moet contact opnemen met de voorzitter van de regio,.die weet wie.er vanuit de regio in de ledenraad zit.
Bij die persoon kun je je bezwaar kwijt. Mocht je dit niet lukken, dan een mail naar wedstrijdzaken@knhs.nl.
De FNRS heeft vandaag een bezwaar ingediend tegen het besluit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:55

Laten we hopen dat de FNRS wat invloed heeft bij de KNHS.

Lola, ik PB je even.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:30

Ik heb zojuist mijn brief verzonden naar wedstrijdzaken. Lola: zou ik jou ook nog mijn brief mogen zenden? Dan komt het in ieder geval ook bij de ledenraad terecht.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:13

Wat is het mail adres van wedstrijdzaken? Ik heb vanuit de club nu alleen naar regio bestuur gestuurd

Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:03

Kan iemand misschien een standaard protest brief maken? Dat we die kunnen downloaden, invullen en ondertekenen met onze gegevens en die mailen en evt. opsturen naar de KNHS?

Ook ben ik voor een Facebook site, die je dan met al je contacten kunt delen.

Kom op mensen, dit kunnen we ons toch niet zomaar laten gebeuren? Samen staan we als leden sterk. Wij leden maken uiteindelijk toch de wedstrijd sport!! Zonder ons geen deelname!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:38

Zo, mijn brieven zijn weg.
Laat ik nog even melden, dat de persoon die ik gesproken heb, heeft gezegd dat er nog GEEN besluit is genomen over dit onderwerp. De ledenraad moet dit eerst goedkeuren. Zelf ben ik al een actie begonnen op mijn facebook, maar dan wel op mijn eigen pagina.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:51

Je kan een petitie aanmaken Tamar, dat is wel zo makkelijk.
Maar of dat zin heeft???

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:58

ik ga morgen naar de regiovergadering regio NH toe, ik geloof dat er veel meer mensen komen dan normaal, met name om te voorkomen dat deze regel er doorheen komt.

Verenigingen met maar 1 rijbaan in de omgeving die zeggen nu al dat ze zich wel op kunnen heffen, niemand komt daar, in de zomer zeker, meer starten. Op deze manier heeft de KNHS natuurlijk wel hun zin, grote verenigingen en grote rubrieken, want kennelijk ga ik beter of anders rijden als mijn rubriek uit 20 combi's bestaat ipv 5 :?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:04

Goedzo... Hopelijk worden dan meer leden van de ledenraad bereikt. De afvaardiging van ZH stemt tegen. Maar staat naar wat wik hebben begrepen vooralsnog alleen daarin. Een lobby onder andere regio's en ledenraadsleden is de enige resterende mogelijkheid.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:10

Heel goed! De KNHS kan tenslotte bestaan, omdat wij leden lidgeld e.d. betalen! Dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat onze stem niet wordt gehoord. Ik ben benieuwd hoe de vergadering morgen bij jullie gaat. Ik stond alleen in mijn mening en daar moet ik dan bij zeggen dat diegene die voor het voorstel zijn, zelf geen jury zijn en geen organiserende vereniging. (de opkomst was ook heel weinig). En ik denk dat veel mensen niet op de hoogte zijn van wat er allemaal gebeurt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 07:47

Laten we zeggen, het punt staat morgen niet eens op de agenda! Zo belangrijk vinden ze het in de regio.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 07:49

Dan zou ik er even een belletje aan wagen naar de bestuursleden als ik jou was, Ingvdh

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:10

Ik hoop dat deze beslissing nog tegen gehouden kan worden :-)

Wat hier ook al gezegd is, het is ook een negatief signaal naar het eigen jurycorps (opgeleid en bijgeschoold door de KNHS zelf!). Als er gedacht wordt dat er punten weggegeven worden dan moet er iets gedaan worden aan de opleiding van de jury's.
Overigens zie ik het verschil niet zo tussen een groter concours en een kleiner concours. Ik kan hier de ene week Jury A tegen komen op een klein concours en de week daarop dezelfde jury in een groter concours, die jury kom ik toch wel tegen. Daarnaast heb ik ook regelmatig gehad dat ik de eerste proef geen winst reed en de tweede proef wel (bij dezelfde jury) (of andersom), dus mijn ervaring is dat meeste jury's wel degelijk in staat zijn individuele proeven te beoordelen zonder beïnvloeding door een eerdere proef.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:22

Ja,het kan nog worden tegengehouden, maar laat wel je stem horen en teken bezwaar aan.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:21

Ik heb vandaag bericht gekregen van de KNHS over het bezwaar wat ik het ingediend.
Het volgende werd mij toegezonden:

Beste mevrouw ....,

Naar aanleiding van uw mail kunnen wij u het volgende meedelen.;

Het voorstel om de tweede dressuurproef, wanneer deze door dezelfde jury wordt beoordeeld, niet voor winstpunten mee te laten tellen is op verzoek van het KNHS wedstrijdplatform en de Disciplinecommissie Dressuur tot stand gekomen.

Het KNHS-wedstrijdplatform bestaat uit afgevaardigden van de KNHS regio’s en maakt deel uit van ons democratisch huis. Alle reglementwijzigingen worden in eerste instantie voorgelegd aan het KNHS-wedstrijdplatform, zij zijn immers de vertegenwoordigers van onze wedstrijdsporters. Zowel de Disciplinecommissie Dressuur als het KNHS-wedstrijdplatform adviseren de Ledenraad (vergelijkbaar met de Tweede Kamer). De argumenten om tot dit voorstel te komen liggen in het feit dat als je je wilt meten met andere paardensporters er sprake moet zijn van voldoende concurrenten. Om dit te realiseren heb je dus grotere rubrieken nodig.

Het is niet zo dat de tweede proef niet meer gereden kan worden. In het voorstel is het uitschrijven van een tweede proef - beoordeeld door hetzelfde jurylid - toegestaan De tweede proef geldt dan niet voor puntenregistratie maar kan goed als oefening worden gebruikt. Men kan er ook voor kiezen om twee jury’s gezamenlijk te laten beoordelen in dit geval tellen eerste en tweede proef voor winstpuntenregistratie.

In een aantal regio’s is het uitschrijven van een tweede proef tijdens indoorwedstrijden al helemaal niet gebruikelijk. In andere regio’s is dit wel het geval en zal deze wijziging dan ook gevolgen hebben.

Er is de komende maanden – zoals in een democratisch proces – ruimte voor leden om hun mening via regiobesturen en de vertegenwoordigende leden te laten horen.

Wij zullen alle argumenten welke wij hierover ontvangen samenvatten en inbrengen in het Wedstrijdplatform.

Met vriendelijke groet,

En wat denken jullie ervan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:28

Zucht diep, zucht nog een keer...
En alle argumenten die ze ontvangen samenvatten en inbrengen..

Moet zeggen dat ik daar niet echt in geloof.
1. De objectiviteit (als de KNHS die van jury's aan de kaak stelt, ik die van de KNHS).
2. Worden werkelijk alle aangedragen argumenten voorgelegd?
3. Worden ook de aantallen van leden die bezwaar maken voorgelegd?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:14

Ben net thuisgekomen van een hele lange vergadering van regio Noord-Holland (en ik woon op ongeveer 1 km van de lokatie, dus ver hoefde ik niet te reizen)

Alle kringen binnen NH waren tegen, dus de regiovertegenwoordigers gaan tegen stemmen tijdens het wedstrijdplatform as dinsdag.
Daarin wordt besloten of het voorstel al dan niet wordt voorgelegd bij de ledenraad die er uiteindelijk over gaat.

Maar de signalen zijn wel dat alleen NH en Zuid-Holland tegen zullen stemmen, bij de overige regio's zou het minder leven omdat de mensen daar niet anders weten. Dus mensen vanuit alle regio's, protesteer (via je rijvereniging) bij de regio zodat zij weten wat er speelt onder de leden).

NH is argumenten aan het verzamelen die tijdens het wedstrijdplatvorm naar voren kunnen gebracht worden om de andere regio's te overtuigen om ook tegen te stemmen. (Dit kan tot as zaterdag).

Argumenten voor zijn ongeveer dat een jury bij een grote rubriek minder geneigd is om winstpunten te geven dan dat de rubriek klein is. Men wil de kwaliteit omhoog krijgen door grote rubrieken uit te schrijven. Dit stuitte op veel weerstand in de zaal omdat men eigenlijk vond dat door de rubriek groter te maken men niet beter gaat rijden.

Afijn het voorstel komt bij de discipline commissie Dressuur vandaan, zij hebben dit plan gemaakt, ik denk dat daar ook een signaal van de leden heen moet dat dit niet de juiste weg is. Ik kan alleen nergens vinden wie er in die commissie zitten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:17

NH, bedankt namens ZH!!!
Zijn er in ieder geval dan 2 die tegen zijn, is al meer dan 1.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:10

ingvdh schreef:
Ben net thuisgekomen van een hele lange vergadering van regio Noord-Holland (en ik woon op ongeveer 1 km van de lokatie, dus ver hoefde ik niet te reizen)

Alle kringen binnen NH waren tegen, dus de regiovertegenwoordigers gaan tegen stemmen tijdens het wedstrijdplatform as dinsdag.
Daarin wordt besloten of het voorstel al dan niet wordt voorgelegd bij de ledenraad die er uiteindelijk over gaat.

Maar de signalen zijn wel dat alleen NH en Zuid-Holland tegen zullen stemmen, bij de overige regio's zou het minder leven omdat de mensen daar niet anders weten. Dus mensen vanuit alle regio's, protesteer (via je rijvereniging) bij de regio zodat zij weten wat er speelt onder de leden).

NH is argumenten aan het verzamelen die tijdens het wedstrijdplatvorm naar voren kunnen gebracht worden om de andere regio's te overtuigen om ook tegen te stemmen. (Dit kan tot as zaterdag).

Argumenten voor zijn ongeveer dat een jury bij een grote rubriek minder geneigd is om winstpunten te geven dan dat de rubriek klein is. Men wil de kwaliteit omhoog krijgen door grote rubrieken uit te schrijven. Dit stuitte op veel weerstand in de zaal omdat men eigenlijk vond dat door de rubriek groter te maken men niet beter gaat rijden.

Afijn het voorstel komt bij de discipline commissie Dressuur vandaan, zij hebben dit plan gemaakt, ik denk dat daar ook een signaal van de leden heen moet dat dit niet de juiste weg is. Ik kan alleen nergens vinden wie er in die commissie zitten.

Fijn dat NH ook tegen is.
Haha alsof je strenger gaat jureren bij een grotere of kleinere rubriek.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:17

jury schreef:
Ik had dit al eerder gehoord en ik ben het er niet mee eens. En niet alleen voor het indoorseizoen maar voor alle locaties waar maar 1 ring aanwezig is/uitgezet kan worden.
Het argument dat ik gehoord heb is dat de jury naar de tweede proef niet meer onbevangen zou kunnen kijken.
Het cadeautjes argument vind ik nergens op slaan. Wel zouden ze van mij meer gedwongen voor kunnen schrijven dat een jury maar 1 of 2 x op dezelfde locatie mag jureren.

Ik vind het geen goede ontwikkeling omdat het veel organisaties die geen 2 binnenbakken hebben financieel niet meer rond te krijgen is als iedereen maar 1 x gaat starten.
Voor de deelnemers vind ik het ook geen goede ontwikkeling. Veel deelnemers zijn toch wel zenuwachtig en vinden in een tweede proef wat meer rust.
Ook als je een trailer moet huren wordt het financieel wel erg duur om op wedstrijd te gaan.
Nog niet te spreken over de tijd die je moet investeren om dan 1 proefje te mogen starten.

Het afwisselen van jury's wordt wel 2 x zo duur en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar als jury echt niet op zit te wachten, half uurtje jureren en dan weer half uurtje in de kantine zitten.

Ben hier wel mee eens, mocht dit nog ter sprake zijn (ben nog aan het lezen)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:30

Om mij zetten ze 2 jurys bij elkaar laat je combinaties 1-2-1-2-3-4-3-4 rijden schrijven die jurys maar bij elkaar, om de 2 jureren na 3 uren vertrekken. Dit dan voor locaties waar maar 1 bak beschikbaar is. Kan je 30 starts maken,b tm m2 en betaal je 2x30 euro aan jurys....

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:32

Dat moeten die jury's dan wel willen Sigrid en het startgeld zou dan alsnog omhoog moeten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:36

Als de jury's dat willen dan klinkt dat wel als een zinnige oplossing :-) Startgeld omhoog dat moet dan maar :-) (ik zou het persoonlijk een stuk zuurder vinden als ik een keertje de eerste proef 178 rij en de tweede proef 182 waarbij alleen de eerste proef voor puntenregistratie in aanmerking komt :\ , lekker is dat )

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:47

Om en om en dan 2x de vergoeding kan best, je zit alleen ook nog met de reiskostenvergoeding die best kan oplopen. In die 3 uren kun je max 28 laten starten dus; per jury 14 starts x 9 euro (even n gemiddelde) = 126 euro.
De jury krijgt gemiddeld 40 euro incl reiskosten, dan nog 4 prijzen 25 - 20 - 15 - 10 = 70 euro = 110 euro
Dan ben je al 110 euro kwijt.. tel daarbij nog wat consumpties voor de vrijwilligers en er blijft in elk geval niks over. Tenzij er natuurlijk geen prijzengeld meer wordt gegeven, maar willen we die kant op?