Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:00

Ben het wel met je eens Urielle.

Veiligheid gaat wat mij betreft voor, maar ik baal toch als een stekker omdat ik net sinds een maand een nieuw L'hiver hoedje heb :+.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:02

nu kan ik nooit meer met hoedje rijden ;(
2013 red ik natuurlijk nooit :n
oh ik weet het :))
ik ga de cap uitvindt die lijkt op een hoejde :))

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:09

M_D_H schreef:
nu kan ik nooit meer met hoedje rijden ;(
2013 red ik natuurlijk nooit :n
oh ik weet het :))
ik ga de cap uitvindt die lijkt op een hoejde :))

Die is er al

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:15

echt?
vast heel lomp oid :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:17

Wanted2003 schreef:

Veiligheid gaat wat mij betreft voor, maar ik baal toch als een stekker omdat ik net sinds een maand een nieuw L'hiver hoedje heb :+.

dat kan ik me goed voorstellen!
Toch niet een uitgave die je zomaar even doet.

Ik hoop in juli Z1 te gaan rijden, neem dan voor die korte tijd wel een goedkoop hoedje. Vind het toch mooier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:22

Ik ben er helemaal voor :j
Zij vallen toch net zo hard als een beginner :+

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:28

Jammer!
Alleen gaat veiligheid idd voor alles!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:34

Wanted2003 schreef:

Owww, dat is ziek!!! Al die kosten om er nog een jaartje mee te rijden! :oo

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:38

xxStitchxx schreef:
nee, als je schedel in 1000 stukjes ligt wordt je blij.
Eindelijk nemen ze eens verantwoordelijkheid, ze hebben toch een voorbeeld functie.

Niks niet betuttelend.

idd, die negatieve reacties alsmaar van: 'ooh dat is niet mooi' of wat..
Sorry hoor, maar heb liever veilig dan mooi.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:14

Het staat je vrij om voor een cap te kiezen maar laat de mensen die wel een hoedje op willen ook gewon in hun waarde. De handtekeningenactie had destijds genoeg draagkracht :\

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:17

xxStitchxx schreef:
nee, als je schedel in 1000 stukjes ligt wordt je blij.
Eindelijk nemen ze eens verantwoordelijkheid, ze hebben toch een voorbeeld functie.

Niks niet betuttelend.

Ik ga met je mee :)
Ben er maar blij mee! Ben altijd als de dood dat zo'n iemand op zijn hoofd valt... het blijven vluchtdieren ;)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:59

maar het is toch nog niet zeker dat de KNHS ook de regels gaat veranderen betreft cap/hoedje?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:01

Urielle schreef:
Het staat je vrij om voor een cap te kiezen maar laat de mensen die wel een hoedje op willen ook gewon in hun waarde. De handtekeningenactie had destijds genoeg draagkracht :\

Ik heb serieus mijn hele familie laten tekenen :')
Wel echt leuk dat knhs daar geen fluit op uit doet....

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:08

Leuke discussie :D. Bij ons rijden ze allemaal met cowboyhoeden. Gaan ze in Amerika cowboys op de ranches dan ook verplichten om met een cap op de koeien bij elkaar te drijven? Succes daarmee!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:12

Daar gaat dus iemand goed geld aan verdienen.. namelijk degene die als eerste met een veiligheidshoedje komt dat WEL mooi is.

Verder helemaal terecht. Veiligheid voor alles, al is het wel een eigen verantwoordelijkheid, de voorbeeldfunctie gaat toch verder. Al zou ik eerder zijn voor een tussenoplossing: iedereen op het inrijterrein altijd met cap, en enkel een proef met hoedje. Niet dat er in de proef niets kan gebeuren, maar de kans is daar wel kleiner dan met alle toeters en bellen, en vooral: vreemde paarden die elkaar in reacties kunnen aansteken enz.. Op dat niveau mag je wel verwachten dat het paard gewend is aan de normale dingen als bloemen en hekjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:13

San1978 schreef:
Leuke discussie :D. Bij ons rijden ze allemaal met cowboyhoeden. Gaan ze in Amerika cowboys op de ranches dan ook verplichten om met een cap op de koeien bij elkaar te drijven? Succes daarmee!

in nl hoef je op eigen terrein ook geen cap oid op, dan is het eigen verantwoordelijkheid.

Dat staat los van deze discussie :)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:19

Mits je dan weer lid bent van een vereniging, dan moet het namelijk weer wel...
Vind het geen gezicht in de hogere dressuur (en in mijn geval dan de Reining klasses) mensen met een cap. Het gaat al jaren zo en kan mij niet herinneren dat er ook maar 1 als kasplantje de bak is uitgedragen tijdens een wedstrijd...

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:25

Weet dat we met z'n allen toch nooit uit deze discussie komen, maar ik ben blij dat iedereen verplicht word te rijden met een cap. Zoals al eerder gezegd, als iemand zichzelf een schedel in weet ik hoeveel stukjes kado wil geven prima. Maar ik, en met mij iedereen, als belastingbetaler moet wel mee betalen aan het, indien nog mogelijke, herstel en revalidatie van zo'n iemand.

En tuurlijk hoedje lijkt mooier, maar ook in de Z+ kan een paard schrikken. En of zo'n ruiter altijd zijn paard beter onder controle heeft is ook weer een lekker puntje om over te discuseren.

En misschien worden de hoedjes met cap nu wel veel goedkoper, nu iedereen straks daar mee wil rijden. (En dan ook gelijk maar vanaf de B daar mee starten)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:30

Oeoeoeoeh Bonnelover, das gevaarlijk om hier te zeggen he op Bokt, je weet dat we dan vervolgens reacties gaan krijgen als: laten we dan ook roken verbieden en iedereen verplichten met een hit air vest te rijden etc. etc. :D

Ik vind het gewoon jammer, bepaalde tradities mogen best in ere worden gehouden en daar hoort dit ook bij, vooral op wedstrijden en shows. In het circus hebben ze toch ook geen helm op?

Prima om tijdens het inrijden en met trainen een cap te verplichten maar hou de wedstrijden gewoon in traditionele kledij, wel zo mooi. Hoe vaak is het echt fout gegaan tijdens een wedstrijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:38

San1978 schreef:
Oeoeoeoeh Bonnelover, das gevaarlijk om hier te zeggen he op Bokt, je weet dat we dan vervolgens reacties gaan krijgen als: laten we dan ook roken verbieden en iedereen verplichten met een hit air vest te rijden etc. etc. :D

Ik vind het gewoon jammer, bepaalde tradities mogen best in ere worden gehouden en daar hoort dit ook bij, vooral op wedstrijden en shows. In het circus hebben ze toch ook geen helm op?

Prima om tijdens het inrijden en met trainen een cap te verplichten maar hou de wedstrijden gewoon in traditionele kledij, wel zo mooi. Hoe vaak is het echt fout gegaan tijdens een wedstrijd?

Nou ja, anderzijds.... Mensen rijden thuis wellicht zonder cap 'omdat ze op wedstrijd toch een hoedje dragen'.
Maar als ze zelfs op wedstrijd een cap moeten dragen, zou het dan niet eindelijk doordringen tot sommige mensen :)) ?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:01

Ik denk eigenlijk eerder omgekeerd, ik ken echt heel veel mensen die hun cap alleen opzetten op wedstrijd :o En die zitten lang niet allemaal op hoedjesniveau :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:07

Bonnelover schreef:
Weet dat we met z'n allen toch nooit uit deze discussie komen, maar ik ben blij dat iedereen verplicht word te rijden met een cap. Zoals al eerder gezegd, als iemand zichzelf een schedel in weet ik hoeveel stukjes kado wil geven prima. Maar ik, en met mij iedereen, als belastingbetaler moet wel mee betalen aan het, indien nog mogelijke, herstel en revalidatie van zo'n iemand.

Zolang hier nog steeds niemand een ongeluk kan noemen van letsel als gevolg van een hoedje valt dat allemaal wel mee. Ik denk dat we meer betalen aan de vele voetballers en fietsers die ieder weekend in het ziekenhuis belanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:09

Er komen toch behoorlijk wat letsels op de EHBO na het vallen van het paard, maar dit zijn negen van de tien keer botbreuken in hand/pols/arm. Soms met een hersenschudding maar die krijg je nog wel als je hoofd niet eens de grond raakt :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:13

Ik heb het niet over vallen van een paard in het algemeen maar specifiek met een hoedje op. Want daar gaat nl. de hele discussie over.
En nee, aan mijn drievoudige bekkenbreuk had een cap ook niets veranderd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:14

vonneke schreef:
Er komen toch behoorlijk wat letsels op de EHBO na het vallen van het paard, maar dit zijn negen van de tien keer botbreuken in hand/pols/arm. Soms met een hersenschudding maar die krijg je nog wel als je hoofd niet eens de grond raakt :)

Dat is omdat je, als je valt, probeert de klap op te vangen met je handen. Dat is je eerste reactie.
Werkt die reactie om de een of andere reden niet, raak je de grond wel met je koppie. En dan wil je wel een cap op hebben :)
Liever mijn arm gebroken dan mijn hoofd.