Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:02

Heeft iemand het ook bedacht dat er wellicht in de overgangs fase de coupons gewoon opgemaakt kunnen en mogen worden?!
Wie zegt dat je ze voor niks hebt. Er wordt hier nu zoveel gespeculeerd, terwijl nog niemand precies weet hoe of wat.
Allemaal suggesties. Eerst maar afwachten wat er werkelijk besloten wordt. Zo sta ik erin.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:08

Zijn we dan eindelijk van die antieke coupons af? :D
Jammer dat ik er net zoveel bijbesteld heb alleen.
Nu nog een app op de mobieltjes van de schrijvers en dan worden de punten rechtstreeks opgeteld en doorgestuurd naar de mobieltjes van de deelnemers, de knhs, het secretariaat etc. Misschien nog een voice-functie bij die app zodat de jury rechtstreeks uitgebreid commentaar kan inspreken? En een share-knop, zodat je je protocol direct op facebook enzo kunt delen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:11

Diesel54 schreef:
Heeft iemand het ook bedacht dat er wellicht in de overgangs fase de coupons gewoon opgemaakt kunnen en mogen worden?!
Wie zegt dat je ze voor niks hebt. Er wordt hier nu zoveel gespeculeerd, terwijl nog niemand precies weet hoe of wat.
Allemaal suggesties. Eerst maar afwachten wat er werkelijk besloten wordt. Zo sta ik erin.

Volgens mij is dat zo goed als onmogelijk in dit geval. Overgaan op digitaal moet je gewoon in één keer doen. Je kan niet half half gaan werken, dat wordt veel omslachtiger voor de secretariaten volgens mij. Dan moeten er meerdere systemen naast elkaar draaien. En geloof me, dat is niet handig. Ben er vanuit m'n werk mee bekend, daar draaien we drie systemen naast elkaar en veel dingen gaan langs elkaar heen.

Ik ga met Joltsje mee, maar ben voor een programma op een laptop.
Voordeel is dat veel mensen wel een laptop hebben en er binnen de vereniging vast wel een aantal geleend kunnen worden. Bang dat je privacy geschaad wordt, hoef je niet te zijn. Je maakt gewoon een lege zij-account aan op je laptop, dit kan op Vista, XP en Windows 7. Hierop logt de schrijver in. Programma wordt geïnstalleerd, en vanuit de producent worden er inlogcodes voor verenigingen gegeven en kunnen verenigingen alleen tijdens wedstrijddagen gebruik maken van het programma, om fraude op wat voor manier dan ook te voorkomen.
In het programma vul je de cijfers en het commentaar in. Uiteindelijk worden de cijfers en het commentaar aan de hand van een macro in een formulier gezet. En voila, de deelnemer krijgt een volledig ingevuld protocol terug.
Dit lijkt me zeker niet onmogelijk.

Joltsje

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:14

@janine1990, innd op de laptop.
je kan de jury ook nog ieder een wachtwoord geven. zodat zij het formulier op die manier ondertekenen.
dan is ook weer minder fraude gevoelig

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:17

Gaat lekker dat we dat als verenigingen ook weten... heb net voor een paar leden 2 setjes besteld...
Morgen maar aan de lijn hangen bij de knhs dus...

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:22

Hmm ik wilde ook al nieuwe bestellen, maar voor dit jaar heb ik er geloof ik (gelukkig) nog genoeg..
Dan toch maar niet bestellen := ben benieuwd hoe dat nu precies gaat werken!
Digitaal inschrijven moet ik al bij mijn manege, maar daar zal dan vast nog wel wat bij veranderen. Zou wel handig zijn als we daar toch binnenkort wat meer duidelijkheid over krijgen!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:32

Gaat dat dan niet heel lang duren voordat alle protocollen digitaal zijn gezet?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:48

nobility schreef:
Per 1 januari 2012 invoeren, dan wel je coupons op kunnen maken. Geen coupons meer kunnen bestellen. Per mei/ juni alles digitaal. Lijkt me een prima oplossing. Heerlijk, alles digitaal. T is even lastig voor het secretiaat.

dat is veel te snel, aangezien coupons onbeperkt geldig zijn. Dus dan moet je een overgansperiode van zo'n 3 jaar hanteren.
Je kunt niet ineens iets met een onbeperkte geldigheid geldig maken.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:05

Die van mij zijn 2 weken terug binnen gekomen 32 stuks die krijg ik dus nooit meer op!!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:06

Amytj schreef:
Die van mij zijn 2 weken terug binnen gekomen 32 stuks die krijg ik dus nooit meer op!!

Hier 't zelfde verhaal vandaag 32 coupons binnen gekregen ik ga er wel geteld 2 of 3 ervan op krijgen voor januari. :x

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:08

ik vind het wel heel vreemd dat het niet aangekondigd is.

vind de verandering een goeie zaak, maar had dat ff 1 april aangegeven. dan kon iedereen er rekening mee houden

maaike1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:09

CaPrIoLe`79 schreef:
Nu nog een app op de mobieltjes van de schrijvers en dan worden de punten rechtstreeks opgeteld en doorgestuurd naar de mobieltjes van de deelnemers, de knhs, het secretariaat etc. Misschien nog een voice-functie bij die app zodat de jury rechtstreeks uitgebreid commentaar kan inspreken? En een share-knop, zodat je je protocol direct op facebook enzo kunt delen?

Vind ik leuk ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:16

Zijn ze lekker mee dan. Gelukkig heb ik nog niet besteld. Maar wat langer inlooptijd mag wel.
Ik denk dat het digitaal uiteindelijk wel makkelijker is. Geen verloren coupons meer en geen enveloppen en postzegels meer. Zolang ik het kan uitprinten en in mijn "verzamelde proeven map" kan doen vind ik het prima.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:01

CaPrIoLe`79 schreef:

Ik ben voooooor!! :D

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:06

ik ben ook voor, maar wil wel eerst die 32 zojuist bestelde coupons opmaken :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:32

Zetten ze dan ook scoreborden naast de ring zodat de computer je punten optelt en je gelijk kan zien wat je punten zijn? :D

Heb net coupons geteld, heb er een heel stuk minder dan ik dacht, dacht dat ik er pas 32 bij had besteld, maar heb daar blijkbaar even mee gewacht.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 07:45

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 07:57

heb net een mailtje naar de KNHS gestuurd. Ben benieuwd wat ze antwoorden...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:04

heb niet alles doorgelezen maar wel de link bekeken en gelezen v hierboven.
ikzelf vind het wel een goede manier maar ook weer niet fijn dat andere mensen dus in de kantine per onderdeel je score kunnen zien. tevens is er nu dus ook geen ruimte meer v commentaar; enkel en alleen punten.
hoe zit het met het feit als je nu nog startcoupons hebt? ik heb dit jaar sowieso nog 3 wedstrijden waarvoor ik nog geen coupons op heb gestuurd en heb nog 8 coupons dus houd er dan wel over.
lijkt me dat je in 2012 de coupons ook nog gewoon kunt gebruiken anders had de knhs hier melding over moeten maken en de coupons per stuk moeten verkopen v dit jaar nog.
en hoe zou het dan werken met je eigen bewijs? ik bedoel nu krijg je een kopieblad vd coupon en andere word opgestuurd naar de knhs ; ik bewaar deze coupons altijd ter bewijs vh geval ze bij de knhs de originele coupon kwijtraken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:32

tamaramt schreef:
ikzelf vind het wel een goede manier maar ook weer niet fijn dat andere mensen dus in de kantine per onderdeel je score kunnen zien. tevens is er nu dus ook geen ruimte meer v commentaar; enkel en alleen punten.

Dat is dus niet op alle wedstrijden dat was slechts een optie om direct punten te laten zien. Maar dat gaat vast niet op alle wedstrijden op die manier. De jury zal zo als nu met een schrijfster in het jury hokje dan wel de auto zitten. En alleen de telkamer of het secretariaat zien al jou punten en al je commentaar. Bij de protocollen die je uit print is nog wel degelijk ruimte voor commentaar!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:00

Dat laatste linkje vind ik weer overdreven. Niemand hoeft precies te weten wat ik rijd. En dat hoef ik van andere ook niet te weten.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:01

sanne1221 schreef:
heb net een mailtje naar de KNHS gestuurd. Ben benieuwd wat ze antwoorden...

Wat heb je gestuurd? Wel het antwoord even delen he :) ;) Ben wel heel benieuwd

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:06

toevallig had ik het er gister nog met mijn vriend over, moest coupons halen bij een afgelaste wedstrijd en hij vond dat het best ouderwets was,

en een hoop gerompslomp eerst aanvragen bij je vereniging dan vraagt die ze aan bij knhs dat moet je ze opsturen naar een wedstrijd.

ik denk dat dit heel veel een een hoop geld en moeite gaat schelen,

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:31

FunkyMistiC schreef:
Online startcoupons? Ben ook wel benieuwd hoe dan het aanmelden gaat worden :)

Waarschijnlijk zoals het nu gebeurt bij de WVUR in België. wij moeten ook online inschrijven voor de wedstrijden en ook onmiddellijk betalen want anders wordt je inschrijving niet genoteerd.
De jury's krijgen dan de uitgeprintte protocollen en nemen die dan mee als ze gaan jureren. :) Het enige wat je dan nog moet doen is je aanmelden bij het secretariaat waar je je nr krijgt. :)