Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:31

Ja en waarom, in vredesnaam, is dit nog steeds niet gebeurd voor onze dressuurpaarden.
Of gaan we wachten tot iemand een goed bod doet op Tango, Sisther of een ander paard (misschien zet anky salinero ook wel in de spotlight??)

Ik snap dat echt niet, heel nederlandse-paardenwereld op achterste benen, maar uiteindelijk wordt er niets geregeld. Dit moeten we toch gewoon nooit meer willen??

Ik snap Visser, altijd begrepen Voor +10K verkoopt iedereen z'n paard. Maar op het moment dat dan +/- 5 miljoen nederlanders dat gemis zien..en we (misschien) kansloos zijn bij de OS dan moeten er toch belletjes gaan rinkelen?

Ik weet niet wie hier connecties heeft in dit soort zaken; maar ajb om een tweede totilas-verkocht-ramp te voorkomen, richt hier zo'n tent voor op!!!!

manic

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:32

Ik kan me toch niet herinneren dat er ZO veel ophef was toen Okidoki verkocht werd...

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:33

ReiterRevue:

Citaat:
Die Musik allerdings erinnert doch etwas an die opulente Herz-Schmerz-Dramatik-Kür, zu der Edward Gal den schwarzen Hengst vorgestellt hat.

Dat hadden ze in Duitsland dus ook al opgemerkt...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:34

Als die jury's slim zijn rijd hij die punten zometeen echt niet meer.
Ze moeten, jammer maar helaas, even verder kijken dan onze Totilas zoals hij ''kan'' zijn.
Dus kijken zoals hij nu loopt en niet naar zijn verleden en zijn rijke eigenaar.

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:35

Needje schreef:
Er zijn zoveel kuren die op elkaar lijken. Maar toevallig gaat het om Toot en dan ineens is er iemand die koste wat het kost iemand onderuit wil halen en gaat 2 filmpjes naast elkaar monteren.
Voor zover ik weet moet je bepaalde oefeningen laten zien en ben je vrij om de volgorde te bepalen en op welke manier je deze laat zien.
Bijna standaard wordt er na binnenkomst de eerste diagonaal uitgestrekte draf gereden. Allemaal plagiaat! De boefjes!

Overigens zei Isabel in een interview in 2006!! al dat zij nooit een al opgeleid paard zou gaan rijden, omdat zij het juist de kunst vind om een paard alles zelf te leren.

Eens

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:35

@manubres: Ik kan het niet erg vinden als Duitsland goud wint, ALS de proef dan inderdaad die hogere punten waard is. Dat stukje mis ik voorlopig nog even, dus ik maak me er nog niet druk om. Natuurlijk wil ik dat Nederland wint, maar een lekkere strijd zie ik ook graag. En als dan de beste wint, prima! (Als die beste NL is, nog beter! :+ ) Maar voorlopig worden de punten nog aan Rath cadeau gegeven, en dat vind ik niet eerlijk, naast het onsportief een kur kopiëren.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:36

manic schreef:
Ik kan me toch niet herinneren dat er ZO veel ophef was toen Okidoki verkocht werd...

Er is een stichting voor de springsport die de goede paarden in Nederland houd, dus er blijft nog wel wat over.
In de dressuursport blijven er wat minder over helaas..dus moet er ook zo'n stichting komen vind ik!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:36

Kom nou, als je dit niet ziet, een puur in spiegelbeeld gereden kur dan ben je toch wel blind hoor!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:38

Kan hij nou echt met niets originelers komen met zo'n paard?
Sorry geen waardering voor :(

manubres

Sorry hoor, maar Okidoki is toch niet met Totilas te vergelijken vind ik!
Laatst bijgewerkt door manubres op 21-06-11 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Zidore

MiniBoots schreef:
manic schreef:

Er is een stichting voor de springsport die de goede paarden in Nederland houd, dus er blijft nog wel wat over.
In de dressuursport blijven er wat minder over helaas..dus moet er ook zo'n stichting komen vind ik!

_/-\o_

volgens mij was okidoki's verkoop redelijk voorpagina nieuws hoor!! (en totaal andere tak van sport)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:40

Volgens mij ben ik de enige die met plaatsvervangende schaamte alle reacties zit te lezen. Ik heb op fb gekeken omdat dat hier een paar keer werd aangehaald: hoe onprofessioneel. En dan de reacties hier, sorry, ik vind dit echt heel triest. Zoals anderen de kür van Rath triest vinden, vind ik het erg triest dat het normaal wordt gevonden dat iemand zo aan de schandpaal wordt genageld. Dit heeft volgens mij in veel gevallen/reacties niets meer te maken met je mening geven over iets.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:41

Volgens mij wordt hier niemand aan de schandpaal genageld hoor, er wordt alleen gezegd dat het kopieren va een kur zeer triest is. Velen geven aan juist Matthias een sympathieke ruiter te vinden.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:41

manubres schreef:

Dat staat ook nergens! Okidoki was alleen ook een held, maar dan in de springsport.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:44

Ach, als Rath dezelfde kur rijdt(in spiegelbeeld), maar zonder rollkurrpraktijk, vind ik het prima, met rollkurr daarentegen, vind ik het even slecht.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:44

Heb je het beste paard onder je kont, ben je zelf niet eens creatief genoeg om een kur te verzinnen. Het begon al met de muziek... Nu ook nog eens de kur kopiëren, heb niet echt meer een sympathie voor deze ruiter.
Absoluut een onwijze uitdaging om met dit paard te starten, maar had er wat meer van verwacht dan wat simpele kopieën. Zonde om zo op 'safe' te rijden.
Hopelijk word er van fouten geleerd.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:46

freeride schreef:
Ach, als Rath dezelfde kur rijdt(in spiegelbeeld), maar zonder rollkurrpraktijk, vind ik het prima, met rollkurr daarentegen, vind ik het even slecht.

Ja, laten we het nog even over ldr of rollkur hebben... lekker on topic. Volgens mij gaat het er over dat de kur min of meer gekopieerd is. Niet het rijtechnische aspect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:47

FlyAway schreef:
Needje schreef:
Flyaway, jij bent als een van de weinigen niet zo negatief, dus je valt een beetje buiten de boot :D

Eh, Embe, er wordt wel degelijk constant aangehaald hoe goed Gal reed en hoe slecht Rath. :+

Geeft niks hoor ik ben het gewend, ik had altijd al met iedereen discussie dat ik Totilas niks vond en liever Adelinde zag rijden omdat ik dat een veel mooier beeld vond.

Ha een lotgenoot :). Hier nog iemand die niet zo van dat getrictrac op een paard houdt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:48

Als er iemand nu aan het ''trictraccen'' is, dan is het MAR wel!!haha!

Maar daar gaat het in dit topic niet om :D
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 21-06-11 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Lovely schreef:
FlyAway schreef:
Geeft niks hoor ik ben het gewend, ik had altijd al met iedereen discussie dat ik Totilas niks vond en liever Adelinde zag rijden omdat ik dat een veel mooier beeld vond.

Ha een lotgenoot :). Hier nog iemand die niet zo van dat getrictrac op een paard houdt.

Je vindt Adelinde wel fijn rijden :') ?
Naja never mind _O-

Maar ik ben benieuwd of Rath ooit zelf eens zijn successen probeert te bereiken in plaats van alles voorgekauwd te krijgen.

joke20

mylittlejoy schreef:
Moest overigens wel erg lachen om deze reactie op de post van Hans Peter op Facebook:

"Ik vind het wel een mooie choreografie;-) Ze zijn alleen die klokken vergeten in de pirouettes. Ik zal ze even een sample sturen, kunnen ze hem afmaken haha!!!!"

Die is goed :D

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:49

chevax schreef:
Volgens mij ben ik de enige die met plaatsvervangende schaamte alle reacties zit te lezen. Ik heb op fb gekeken omdat dat hier een paar keer werd aangehaald: hoe onprofessioneel. En dan de reacties hier, sorry, ik vind dit echt heel triest. Zoals anderen de kür van Rath triest vinden, vind ik het erg triest dat het normaal wordt gevonden dat iemand zo aan de schandpaal wordt genageld. Dit heeft volgens mij in veel gevallen/reacties niets meer te maken met je mening geven over iets.

Eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:49

manubres schreef:

Nee, de een is bruin en met afstand de beste van de wereld en de ander is zwart en de beste van de wereld. Er waren bij Oki ook mensen die maar wat graag lieten zien dat het met de nieuwe ruiter toch niet ging.

Chevax: eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:52

Goede tip van Vala :).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-11 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:53

Lezen Lovely: het is een reactie op de 1e post van HansPeter! Lezen!!!!