Daniiellee schreef:Nou het is wel zo!
een paaar uuurtjes is genoeg.
anders oook ivm met blesures ofso
en mok daaarom niet te lang in de wei.
Dus een paard die langer als een paar uurtjes buiten staat krijgt automatisch blessures ofso en mok??
Sorry, die van mij staat 24/7 buiten, tot voor kort op kleigrond en dan als het weken regende ook weken flink weggezakt in de natte kleigrond (overigens zat ruimte zonder klei, maar ze maakte zelf de keuze ook daar te gaan staan). Niks last van blessures of mok hoor, misschien scheelt het dat ze ondertussen tegen een stootje kunnen, ze zijn wel wat gewend. Een paard krijgt echt niet zomaar vanalles en nog wat, alleen maar omdat het buiten staat!
@Hackie, alleen jammer dat ze er vaak niet gaan staan (iig die van ons als je ze dan met heet weer ergens neerzet met schaduw gaan ze gewoon vol in de zon staan). Kan me wel voorstellen als een paard weet dat het ergens koel kan staan, het liever niet vol in de zon op de wei gezet wordt. Want waarom moet het daar staan als het ook met een pluk hooi in een koel plekje kan staan?
)
de enige muur die er is is de achterkant van zijn stal en daar zit een deurtje in zodat hij met zijn hoofd naar buiten kan kijken
Ik zou er niet mee kunnen leven om mijn paard