Hoe krijg je een 9 op verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:17

Alanta schreef:
Yvank: Dat bedoelde ik ook, maar dat schijnt niet door te dringen!

even vb dit ben ik op wedstrijd (hier ligt er nog wel een pfiff zadel op maar dat is vergelijkbaar met rossner)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/15/1273939774-041.jpg

Ziet er toch wel netjes uit ondanks dat ik niet het duurste van het duurste aanheb ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:18

Snoevie schreef:
eh dus omdat ik het niet met je eens bent dringt het niet door?
jaja oke...........

maargoed,ik vind juist niet dat je hogere punten moet hebben vanwege dure spullen.

maar ik vraag me nog steeds af hoe je iemand een 10 geeft,want de mensen die ik wedstrijd zie starten zien er eigenlijk ook altijd tiptop uit,enkele uitzondering daargelaten,en dan zou je iedereen die er zo netjes uitziet volgens jou toch een 10 moeten geven?

en tuurlijk geeft iedere jury een standaard cijfer over het algemeen,maar eerlijk waar,ik heb echt nog nooit een 10 gezien

Er zit een verschil tussen mooie spullen en dure spullen ;)

happy2014

Re: Hoe krijg je een 9 op verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:21

nou dat vraag ik me ook wel eens af, hoewel cijfer voor verzorging me nooit zo boeit.. maar een 9, laat staan een 10 heb ik nog nooit gehad. Altijd een 7 of 8. Heb vaak genoeg in de ene ring en 7 en in de andere een 8. Paard ziet er altijd keurig netjes uit, is in conditie etc. maar heb toch nog nooit hoger dan een 8 gehad. Maar goed, vind het ook niet zo'n belangrijk onderdeel

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:22

Een 9 heb ik ook nog nooit gehad, vind het ook eigenlijk aardig hoog.

Vind het wel jammer dat ik vaak strafpunten heb gehad omdat ik mijn shetlander niet had ingevlochten. Manen waren supernetjes naar 2 kanten uitgeborsteld, zoals het hoort dus, maar jury wilde toch zien dat ik haar invlocht dus kreeg ik vaak minpunten. Vind ik toch wel jammer omdat er zelfs in het boekje staat de shetlanders (en haflingers, fjorden e.d.) getoilleteerd moeten worden zoals het bij het ras hoort.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:44

Nogmaals, niet ieder jurylid is gelijk en dus ook niet iedereen geeft een standaard cijfer. Ik ga hier niet verder op door, heb mijn punt gemaakt!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:09

barbara28 schreef:
nou dat vraag ik me ook wel eens af, hoewel cijfer voor verzorging me nooit zo boeit.. maar een 9, laat staan een 10 heb ik nog nooit gehad. Altijd een 7 of 8. Heb vaak genoeg in de ene ring en 7 en in de andere een 8. Paard ziet er altijd keurig netjes uit, is in conditie etc. maar heb toch nog nooit hoger dan een 8 gehad. Maar goed, vind het ook niet zo'n belangrijk onderdeel

Tja... ik heb een schimmel en vind het wel leuk als ik waardering krijg voor het vele werk dat ik er in moet steken om meneer weer fatsoenlijk wit te krijgen. Gisteren had ik 2x een 8 en dat is leuk. Een 7 vind ik vrij normaal en toen ik 2x een 6 te pakken had vond ik dat best jammer. En om mij heen waren ook diverse mensen die hoogst verbaasd waren over dat cijfer omdat mijn schimmel keurig wit was, van voorpluk tot en met staart gevlochten, mijn kleding schoon was en mijn paard in goede conditie.

Maar goed, grootste compliment dat ik tot nu toe kreeg was ook gisteren. Jury kwam uit de auto om even met mij te praten (hij had wat tijd over) en vroeg of mijn paard al hoger had gelopen omdat hij zo makkelijk liep en dingen zo goed deed. Kreeg ook de tip om er meer aan te gaan rijden. Beide heeft hij op het protocol gezet. En dat voor een paard dat ik bijna 4 jaar geleden in zeer arm bespierde conditie kocht en bovendien ook verreden was. Dat is leuk en krijg je bevestigd dat je goed bezig bent met je paard.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:35

BrankaZ, dat is toch veel leuker, een compliment over je rijden! is leuk als je waardering krijgt voor je poetswerk, maar ik krijg liever waardering voor het rijden..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:22

Yvank_ schreef:
Snoevie schreef:
eh dus omdat ik het niet met je eens bent dringt het niet door?
jaja oke...........

maargoed,ik vind juist niet dat je hogere punten moet hebben vanwege dure spullen.

maar ik vraag me nog steeds af hoe je iemand een 10 geeft,want de mensen die ik wedstrijd zie starten zien er eigenlijk ook altijd tiptop uit,enkele uitzondering daargelaten,en dan zou je iedereen die er zo netjes uitziet volgens jou toch een 10 moeten geven?

en tuurlijk geeft iedere jury een standaard cijfer over het algemeen,maar eerlijk waar,ik heb echt nog nooit een 10 gezien

Er zit een verschil tussen mooie spullen en dure spullen ;)

mee eens,maar er zijn mensen die vinden dat dat een is.
ik ben er niet een van,voor de duidelijkheid

ik wacht nog steeds op de dag dat ik een protocol onder ogen krijg met een 10 erop

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:40

Als jullie nou gewoon zorgen dat je snel in het M zit ben je van al het gezeur af,daar kun je niet meer scoren op verzorging en is het vanzelfsprekend dat je paard goed verzorgt is!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:07

haha nou ik heb dan nog wel een heel lange weg te gaan.
zowieso vind ik het vanzelfsprekend dat je netjes voor de dag komt!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:12

Dure spullen.. welnee, gewoon een bruin met zwart onderlegd hoofstelletje van Ej, zijn eigen zadel van 3 jaar oud en een Haflingerdekje.
Zelf start ik in het bruin met zwart.

Verzorging, ik vlecht Doos altijd netjes in (hengstenvlecht) en in het begin deed ik zijn voorpluk ook nog wel maar daar ben ik vanaf gestapt omdat hij dat niet zo'n optie vind.
Ik zorg dat alles netjes is en rijden maar.
Ik heb af en toe een 7 en heel vaak een 8 voor verzorging. De laatste keren niet eens zijn staart gewassen en ik vergeet altijd zijn benen te poetsen.

Ik had wel op een van mijn protocollen laatst staan: mooie combinatie. En of dat nou rijtechnisch is of het gehele verzorgde plaatje maakt me niet uit dan vind ik dat een hele aardige opmerking van de jury en ben ik weer trots op mijn blondje.

Op de laatste derby zag ik zijn vlecht eruit zakken ondanks alle haarlak. Dus ik baalde wel maarja gewoon naar de 2e ring en halverwege de proef ging het stuk achter zijn oren tot halverwege zijn nek los... ja sorry... maar toch een 8 voor verzorging.
Ga vanaf nu maar een draadje meevlechten.

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:31

Snoevie schreef:
haha nou ik heb dan nog wel een heel lange weg te gaan.
zowieso vind ik het vanzelfsprekend dat je netjes voor de dag komt!

Dat geld niet voor iedereen. Ik heb weleens iets gezien...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:54

ja dat is toch raar. 1x heb ik een meisje gezien die haar haar in 2 knotjes/staartjes had,tussen de volwassenen. verder niks nets mee gedaan

voor de rest is iedereen die ik zie rijden echt netjes in orde

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:37

Wij een x hier op stal. Vriendin had haar los had een 7 voor verzorging. ik had paard gewassen, verder hetzelfde en ik had wel gewoon knotje in en een 6... dat snap ik dan niet he (A)... Maar ik vind als het er top uitziet mag er zeker wel een 10 gegeven worden.. bedoel waarom heb je anders een schaal van 1-10. Als het top is mag daar ook voor gepunt worden

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:16

ja op zich heb je wel een punt,maar dan zou iedereen die er netjes uitziet een 10 moeten krijgen.
ik vind het lastig te zeggen wanneer het plaatje perfect is

Lot4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:56

Naja, je kan wel heel goed gaan poetsen, wassen etc., maar bijna iedereen krijgt zowat hetzelfde cijfer,

2 vriendinnen van mij hadden laatst een 10..

maar ze doen nooit iets bijzonders :Y)

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:08

@ Lot4ever
Was dat op een officiele of onderlinge wedstrijd?

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:09

Snoevie schreef:
ja op zich heb je wel een punt,maar dan zou iedereen die er netjes uitziet een 10 moeten krijgen.

Ze zouden daar een lijst voor moeten maken voor jury's en
als je álles kan 'aanvinken' is het een 10 ;) *D

nikkilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:33

een 9 vind ik wat te hoog gegrepen, maar ik ben wel altijd heel (naja niet boos) eerder teleurgesteld, dan heb ik de hele dag ervoor en de hele ochtend keihard m'n best gedaan en keihard gewerkt om alles supermooi te krijgen, en dan staat er een 7 voor verzorging. Dan ben ik thuis wel een beetje boos tegen iedereen. En als je dan kijkt naar iemand anders die er gewoon echt niet zo mooi en nettjes uitziet en die heeft ook een 7 dan knap ik bijna :(

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:39

hey,
ik had ook gewoon 9ens, meerdere keren voor verzorging!
Ligt natuurlijk wel aan de jury, maar ik was mijn paard. Vlecht hem heel mooi en
zorg dat al het tuig bij elkaar past qua kleur en bij mij. Verder schoon
wit dekje, ingevette hoeven, staart heel mooi uitgepluist. Zorg dat je
paardje er goed uitziet en zonder vieze plekken of schuurplekken o.i.d.
Jezelf netjes maken en schoon en wit. En dan heb je denk ik wel een 9! ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:56

sharintje1 schreef:
Snoevie schreef:

Ze zouden daar een lijst voor moeten maken voor jury's en
als je álles kan 'aanvinken' is het een 10 ;) *D

haha ja dat zou wel mooi wezen,maar ach aan de andere kant,laat maar zitten denk ik,ik vind dat je winstpunt niet van je verzorging af moet hangen,al is het ook een tellend cijfer

lordus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:12

annetmulder schreef:
Ik heb vaak de indruk dat iedere deelnemer standaart een 7 of een 8 krijgt......
Vaak zie ik combinaties waarvan ik denk; "Dat had wel netter gekund, losse plukken tussen de knotten, hoeven niet netjes schoon enz. En ja hoor men krijgt toch hetzelfde cijfer! Dit klopt niet vind ik.
Laatst tijdens een oefenwedstrijd waren wedstrijdruiters aanwezig in normale kleding.......Dit werd niet afgestraft!
Niet sportief t.o. de ruiters & paarden die wel tip top verzorgd waren! Dit vond ik ook niet sportief.

heb een keer een meisje de pony lettelijk van de trailer zijn slaan :S sommige knotten regt overeind en sommige eruitgezakt, vies dekje, pony had allemaal mest vlekken! en die kreeg ook gewoon een 7 voor verzorgen en de meeste mensen helemaal netjes paard wassen!:= en die krijgen dan ook een 7 :(

Eva_vv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:10

ik ken iemand die heeft eens een 9 gekregen op verzorging omdat de jury vond dat ze haar schimmel zo mooi wit had gewassen en de staart en manen waren ook stralend wit. En voor de rest zag al het ander er ook goed uit.

meary33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:43

da`s wel moeilijk volgens mij,,
ik had een keer een 8 gekeregen(hij telde niet echt want het was een minidressuur wedstrijd met ponykamp,,) maar je en 7/8 is toch ook al heel goed! en als je je proef dan ook nog heel goed rijd,, dan heb je het alsnog goed gedaan,, en volgens mij geeft de jury sowieso niet zo snel negens,,

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:28

Froexiie schreef:
Zo te horen kun je het beste een schimmel kopen, en zorgen dat de schimmel in kwestie ook spier- en spierwit is, succes :=

Laatst heb ik mijn bonte helemaal spierwit gewassen, en nog steeds gewoon een 8 hoor! :=
Maar daar maak ik me niet zo druk om.