Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joyce_eddy schreef:van die mensen die op wedstrijd altijd hun paard de schuld geven.
hallo JIJ ZIT ER TOCH OP????
tuurlijk heeft het paard een eigen wil, maar dan moe je beter trainen!

, de rest rij ik verder als een robot. Met inrijden heb ik ook weinig genade voor mijn paarden. Ik dwing respect af en ze gedragen zich 99% van de tijd keurig. Dat ik dan boos kijk, tja, ik heb nou eenmaal geen prettig hoofd
. Als je je eraan ergert, niet kijken, niet op letten..
maar dat is meer een dochter-moeder issue
).
.
.
.
EvelienH schreef:Mensen die alle klasses helemaal uitrijden, ik zie het nut er niet van in, maar frustrerend, nee. Iedereen doet het op zijn eigen manier.
, zo maak je ze juist extra klaar voor de nieuwe klasse! Anders kan je wachten op verlies als je op 10 wp's over gaat!
Maar ieders eigenkeus!
melissaxx94 schreef:* heeft het topic niet doorgelezen! *.
Wat ik irritand vind is dat mensen soms niet blij kunnen zijn met hun prijzen!.
Jij ben dan bijv de sponsor van die wedstrijd komen ze terug met jaa ik wil graag een dressuurdekje ipv een veelzijdigheids dekje of is het soms ook nog in een andere kleur want ik vind de kleur niet mooi >.<
Daar kan je af en toe wel zo gestoord van worden mens wees blij dat je WAT krijgt ipv gaan lopen janken van is er niet wat anders.
Of mensen die dr paard gaan straffen terwijl de fout bij zichzelf zit!?.
of mensen die in het winterseizoen midden in de bak staan les te geven.
''rijd ik gewoon omver'' ik bedoel doe dan een oortje in of langs de kant zachtjes wanneer de ruiter langs rijd maar niet midden in de bak hardop staan roepen!?
Zoals Roxxiejj al zegt over dat schagerijnig kijken. Ik kijk ook altijd schaggerijnig met losrijden so what ben daar om te presteren ga dr niet met een big smile opzitten van oh dat doe ik wel even?! Nee gewoon concentreren die hap! Na de proef mag je lachen niet daarvoor!.
)!
. Behalve als er iemand is die ik ken en veel naar me lacht dan ga ik ook echt gichelen!
mimeslosydy schreef:EvelienH schreef:Mensen die alle klasses helemaal uitrijden, ik zie het nut er niet van in, maar frustrerend, nee. Iedereen doet het op zijn eigen manier.
ik snap echt niet waarom je je daar druk om zou maken...
Roxxiejj schreef:Heb niet het hele topic doorgelezen, maar bij sommige dingen die genoemd worden, voel ik me gewoon DIRECT aangesproken![]()
- Mensen die tot hun laatste WPtje in de klasse blijven. Waarom bij 10 al overgaan, ALS JE PAS BIJ 30 MOET? Ik ben slecht 'one of the people' die dit zo doet. Ik rij op een jong beest, heb alle tijd, dus waarom direct overgaan?
- Mensen die prijzen wegrijden. En? Ben je jaloers dat jij niet wint? Dan is het jou probleem. Ik train me suf en wil ook graag goed presteren. Dat ik dan toevallig win, wil alleen maar zeggen dat MIJN training meer heeft opgeleverd dan die van mijn tegenstanders...
- Paard de schuld geven. Tja, doe ik ook wel eens. Zit gewoon in me. Slechte eigenschap, klopt, maar leer het maar eens af. Het ligt vast ALTIJD aan mij, TOCH geef ik vaak de schuld aan andere dingen. Het was te warm, het was te nat, het waaide hard, noem het maar op. Heb vaak genoeg meegemaakt dat de partytenten over het veld waaiden en dat mijn paarden de grootste problemen maakten. Hierdoor zetten ze wel de kop erop en gaan ze echt lopen, dus achteraf gezien had ik er alleen maar blij mee moeten zijn.
Verder zei iemand nog iets over boos kijken met inrijden en poeslief zijn met de proef. Ja, heb ik ook last van. A-C lijn gaan bij mij in, de rest rij ik verder als een robot. Met inrijden heb ik ook weinig genade voor mijn paarden. Ik dwing respect af en ze gedragen zich 99% van de tijd keurig. Dat ik dan boos kijk, tja, ik heb nou eenmaal geen prettig hoofd
. Als je je eraan ergert, niet kijken, niet op letten..
Verder wordt ik met mijn powny ook overal van mijn sokken gereden. Zowel door Z ruiters (ben er nu eindelijk zelf 1!) als door B ruiters, ze zoeken mij volgens mij gewoon op...
Voor grooms en voorlezers heb ik (grotendeels) alleen maar respect voor. Degene moet wel met je mee, hoort je geklaag aan, je lofzangen, je zenuwen. Helpt je met aankleden/inrijden/voorlezen/opzadelen/afzadelen, noem het maar op. Ze staan wel voor je klaar (mijn ma gaat op de auto piloot mee, die laat me mijn ding doen en helpt waar nodig is. Verder kan ze nog wel eens irri zijnmaar dat is meer een dochter-moeder issue
).
Denk dat ik na mijn Z debuut zondag nog wel wat meer ergernissen heb. Heb ergens zo een idee...
caro29 schreef:Ik vind het irritant dat de ringmeester zich niet aan de startlijsten houden en meestal de "profs"met meerdere paarden steeds voorlaten gaan.
Gisteren ook weer. Ik mocht niet eerder starten op een open plek want hij had opdracht gekregen de startlijst strikt te volgen maar iig 2 "profs" gezien die met beiden 1 paard na mij moesten starten al klaar waren voordat ik moest starten. Excuus van de ringmeester die ik dan vaak hoor: Jij start maar 1 paard en zij hebben er meerdere..
Vind dat geen excuus!