Jonge dressuurruitertjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:36

DDW1190 schreef:
DendroFleur schreef:
Gelukkig gaat een paard van opsmuk niet anders lopen. Alleen de jury kan beinvloed worden als het er erg opgeschmukt uitziet. Maar als het goed is levert dat niet veel extra punten op.

als een lelijk paard en een mooi paard precies hetzelfde proefje rijden en het even netjes doen, weet ik zeker dat het mooie paard daarvan wint!

ik quote even een pagina terug!
neejoh tuurlijk geeft dat niet maar ik vind mezelf niet tegen spreken, misschien leg ik het verkeerd uit!;)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:36

Zonder rijke ouders kom je niet ver op die leeftijd.
Of je moet ouders hebben die ook in de paardensport zitten, of er om geven wil je wel ver komen.
Denk ik..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:39

DDW1190 schreef:
neejoh tuurlijk geeft dat niet maar ik vind mezelf niet tegen spreken, misschien leg ik het verkeerd uit!;)

Je, dat had ik gelezen....
En ik zeg daarop dat mooi en lelijk wordt bepaalt door de persoon die kijkt dus dat ze beide gelijke kansen hebben...

Waarop jij zegt dat "iedereen" een zwarte hengst mooier vind dan een roan pony....

Maar vervolgens beweer je weer dat je die zwarte hengst zelf niet mooi vind :+

Ik heb uitleg nodig...

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:42

Ken het wel, bij ons kwam er ook een dure pony en 2x per week priv'e lessen maakte niet uit wat het kost als het maar presteert! 'nee je hoeft niet altijd te winnen, 2e of 3e was ook goed'! mijn moeder reed zelf ook (M2) en was echt te fanatiek, ook met mij. echt fijn als je ouders hebt die achter je staan maar bij mij was het te veel van het goede. Ouders die achter je staan tellen echt mee, ze moeten het er maar voor over hebben en de paardensport is gewoon prijzig.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:48

pharagirlke schreef:
DDW1190 schreef:

Je, dat had ik gelezen....
En ik zeg daarop dat mooi en lelijk wordt bepaalt door de persoon die kijkt dus dat ze beide gelijke kansen hebben...

Waarop jij zegt dat "iedereen" een zwarte hengst mooier vind dan een roan pony....

Maar vervolgens beweer je weer dat je die zwarte hengst zelf niet mooi vind :+

Ik heb uitleg nodig...

ik heb geen zin om hier heel offtopic een discussie gaan houden, hoe fout ik een zin hebt getypt!
ik ben jammer genoeg niet een ster in iets om een punt duidelijk uit te leggen :o

Ayasha
Blogger

Re: Jonge dressuurruitertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:49

Als iets niet wil uitleggen waarom reageer je dan? :? Vreemd maar goed, jouw keuze.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:52

nouja wbt het lelijk/mooi zijn.........wat is lelijk en wat is mooi.
wat de een schitterend vind,vind de ander weer lelijk.
dat is lastig te zeggen.

ik las ergens: beauty lies in the eyes of the beholder
die vond ik echt schitterend

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:55

Rijke, pushende ouders :j
Ik ken een meisje van 9 die nu ook Z rijdt, elke dag voor school
rijden, dat betekend dus al op half 6 opstaan.. daarna na school ook meteen
aan 't werk..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:56

Mitchall schreef:
aan 't werk..

Tsja iedereen heeft een andere mening maar ik vind dat dit niet kan voor een 9 jarige!

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:03

hier ben ik het mee eens je moet echt ouders hebben die er achter staan anders red je het niet ik was zelf dertien toen ik begon had eerst geen eigen pony maar reed op een pony bij iemand op de boerderij maar dat ging niet goed die pony ging zo vaak er van door dat het niet meer leuk was .
dus werd er besloten dat ik er zelf een moest krijgen dat werd een haflinger nou dat was geen goede zet want die was echt niet tevertrouwen. maar heb er veel van geleerdt toen een jonge pony en dat was de beste zet die er gedaan is toen. ik rij hem nu nog en ben er nog steeds blij mee en mijn ouders zijn niet rijk ik moet veel zelf betalen en heb ook dure lessen maar het is het waard,75euro per uur.en mijn pony was niet duur maar ik rij hem nu bij de paardenZ2 met veel punten.
en de sport is gewoon duur

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:02

dat is ook waar,wedstrijden rijden en de sport zelf is ook gewoon duur.

en of je ouders het betalen of jij zelf,geld kost het toch(tenzij je sponsors hebt,misschien)

pushende ouders vind ik altijd erg vervelend om ook te zien,bv langs de kant van de (spring)wedstrijden hier.
echt,hoe ze soms tegen die kids tekeer gaan.......dat is toch geen plezier meer,bah

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:03

In de ponysport is succes te koop. Koop maar een onwijs dure Z aangereden Duitse rijpony en neem maar goed les iedere dag van een topruiter. En als het dan nog niet lukt..... ;)

Presteren, presteren, presteren.

Ik vind het schandalig. Rijden doe je omdat je het leuk vind. Dit is gewoon een prestatiedrang van de ouders. Vaak loopt het als ze overgaan naar de paarden spaak, want toppaarden zijn voor iets andere bedragen te koop dan pony's.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:00

Mitchall schreef:
aan 't werk..

ik weet niet of het haar eigen keuze is maar zo kan ze nooit samen met haar vriendinnen afspreken. het moet wel je hobby blijven.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:09

enniee schreef:
Mitchall schreef:
aan 't werk..

Tsja iedereen heeft een andere mening maar ik vind dat dit niet kan voor een 9 jarige!

Ten eerste weet niemand hoe het echt zit behalve het meisje en haar ouders, en ten tweede hoe gaat het bij andere sporten?? Neem bijv turnen, schaatsen of zwemmen???? Exact hetzelfde!!!

Als je echt graag meer dan hobbymatig sport wilt beoefenen zul je daar heel veel tijd en geld in moeten investeren.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:38

ik denk zelf dat leeftijd niet uit maakt.
en een dure pony ook niet want ze moeten er wel plezier aan hebbben anders zijn kinderen er zo klaar mee.en pushen heeft ook geen zin want dan heb je een huilend kind op de pony nou dat is ook niet leuk.het komt er gewoon op neer geld of niet het gaat ook om het plezier

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:50

snoevie ik heb geen sponsor .
maar ik zou dat wel willen dus zoek nog een geld schieter. :D :))

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:52

nou ik zou het ook wel willen :P
nee ik betaal iedere cent zelf,maar ik rij ook niet hoog in de sport verder,als ik een wedstrijd ga starten is dat op het terrein waar mijn pony staat

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:54

ik vind dat je veel ziet dat de ouders de pony's ook trainen.. en t geld hebben natuurlijk...
ik snap niet waar ze al die tijd vandaag halen om 2 pony's te rijden

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:58

snoevie het belangrijkste is dat je er zelf plezier aan hebt of je nou hoog of laag in de sport rijdt dat maakt ook niet uit.en ik heb gewoon geluk gehad dat mijn ouders het ook leuk vinden en er voor mijn zijn anders had ik dit ook niet mee gemaakt. en ze zijn geen paarde mensen

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:00

Dan zal ik eens binnen vallen :D

Ik word altijd boos op mezelf als ik niet alles eruit haal wat er in zit.
Ik ben ook begonnen als ruitertje die altijd plezier had met de pony's,maar later had ik daar geen pelzier meer aan.Ik vond het niet meer leuk en wou echt hard aan het werk.
Mijn ouders pushen mij niet,mijn vader heeft niks met paarden,mijn moeder heeft vroeger veel gereden,rijd nu ook.Geen wedstrijden maar gewoon veel oefenen.
Ik kreeg een recreatie pony.En ik had het eerste jaar wel pelzier,maar niet wat ik precies wou.En nu probeer ik alles uit die pony te halen.En dat geeft me zo'n kick.
We komen foutloos een Bparcour paarden rond,met 23seconden binnen de tijd.En het liefst ga ik elk weekend op concour en zou juist graag een hele strenge instucteur willen,die mij er nog meer doorheen pusht.Dat is wat ik wil.En ik heb daar ontzettend veel pelzier in.
Als het aan mij licht ga ik zelfs 5uur me bed uit om te rijden.
Nu zal iedereen wel denken he?Wat dom of dit en dat.
Maar wij hebben ook zoveel lol.Voor de slee.Zonder hoofdstel en zadel rijden,ect.
Ik heb een pony die door iedereen werd afgeschreven.Als vals paard.Of paard wat niks kan.Paardje zou bijna naar de slacht zijn gegaan omdat ze zo verpest was bij haar oude eigenaar.
En nu?Nu hebben best veel mensen respect voor wat we doen.Ik heb 1keer per week clubles.En volgend jaar ga ik starten.En hoop ik ook zo hoog te komen.Maar dit zou denk ik slechts een droom zijn.

Dus ik denk dat het puur licht aan het geld.En aan de ouders.Ik zou niet als 9jarige al om half 6 mijn bed al uit gaan om te rijden.
Dat vind ik gewoon sneu.En dat klopt ook niet om het welzijn van het kind.

Ik vind dat er een onderscheid moet worden gemaakt.

Wij hebben geen geld voor een top sportpaard wat Z heeft gesprongen.
Maar dat ik wat uit zo'n paard kan halen vind ik echt zo gaaf.
En al helemaal dat mensen naar je kijken die zien dat ze wel wat kan.
Als 13jarige voel je je dan zo top,
En jongere kinderen willen juist vaak in het middelpunt staan.
Maar dat gepush :n Ik heb best vaak gezien dat 10jarige staan te huilen omdat ze 8ste zijn geworden.
En ik ben wel benieuwt wat er dan thuis nog meer gebeurt....
Zal dit topic wat verder doorlezen,is wel zeer intresant.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:02

mijn ouders staan ook achter mij, maar ik heb ook nog een broertje die niet rijd.. dat weegt natuurlijk ook mee want we kunnen niet elk weekend op concours.. ook is er het geld niet om profesioneel te trainen en is het talent om ver te komen er ook niet.. maar als je genoeg wil hebt,, kun je er denk ik ook altijd komen..

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:11

loesje het belangrijkste in deze sport is dat er mensen achter je staan .ik ga ook niet elk weekend op concour.maar als je zelf de wil hebt kom je een heel eind.toen ik mijn pony kreeg moest hij vooral braaf zijn en er werd niet naar gekeken of hij mooi was
het werd een Epony en ik heb hem nog steeds hij is tien jaar *D

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:15

Espie schreef:
loesje het belangrijkste in deze sport is dat er mensen achter je staan .ik ga ook niet elk weekend op concour.maar als je zelf de wil hebt kom je een heel eind.toen ik mijn pony kreeg moest hij vooral braaf zijn en er werd niet naar gekeken of hij mooi was
het werd een Epony en ik heb hem nog steeds hij is tien jaar *D

Wat leuk!

Idd het gaat er net om wie er achter je staat.
Mijn oude vriendin had wel he ttalent.Maar haar ouder stonden niet achter haar....

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:18

likepink dat is jammer voor je vriendin.
want het is gewoon een leuke sport.
of je talent of niet

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:21

mee eens.. bij mij werd er vooral naar een allround brave pony gekeken,, ik rij nu M dressuur maar ik kom niet echt lekker mee... maar ik kan ook springen en crossen met hem... een vriendin bij mij in de catogorie kan dat absoluut niet met haar pony. ik vin dat dat het leuk houd...