Pavo Cup 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:48

@ ammi: Via de prinsjesdagveiling in 2005 bood Greeve haar aan, en toen hebben er een paar mensen gelukkig niet op zitten letten :D
ontopic: zijn er mensen hier die hun paarden laten voorstellen op de pavocup door professionele ruiters ? Ik zit er over te denken...

Vero83

Re: Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:12

wie doet er nog mee in Sevenum?
Ik ga voor de eerste keer een kans wagen met een 5 jarige Jazz x Rolex. (foto zie profiel)
niet speciaal lopen maar geweldige achterhand.
tis de eerste keer dat ik naar nederland kom, en ja ik verwacht er niet veel van zal zijn 3de wedstrijd zijn dan.
en de eerste was stuimig verlopen want hij dacht dat de witte hekjes beten..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:36

Michelle85 schreef:
@ ammi: Via de prinsjesdagveiling in 2005 bood Greeve haar aan, en toen hebben er een paar mensen gelukkig niet op zitten letten :D
ontopic: zijn er mensen hier die hun paarden laten voorstellen op de pavocup door professionele ruiters ? Ik zit er over te denken...

Nope, vind het zelf leuk en kan dat simpelweg niet betalen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:13

Bij mij op stal staat een prof die een paar finales en Verden heeft gereden, ik heb erover zitten denken maar:

A. ben ik niet zo'n fan van haar chauffeuren.
B. zit ik er zelf altijd netjes op en zit niet te plukken en te winkelen van voor (eerlijke voorstelling).
C. is de klik met mijn paard enorm groot (gezien zijn voorgeschiedenis).

Als ik een kanshebber (finalist) had zou ik wel een prof laten voorstellen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:17

Ik zou dat ook nooit laten doen. Vind het zelf veel te leuk en leerzaam. En ik ken het paard en zit er idd (zoals listiglistje zegt) niet heel beroerd op.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:26

Ze loopt bij mij erg fijn, en inderdaad je weet nooit hoe een ander in de training is. Ik wil haar wel graag heel houden, maar het is zo'n talentvol paard en ik wil later niet denken goh had ik haar nu maar bij iemand neergezet die haar beter had voorgesteld. Ik vind zelf ook heel erg leuk en leerzaam, maar ik wil de merrie alle kansen geven. En nou heb ik iemand in gedachten die heel fijn en eerlijk rijdt, binnenkort ga ik bij haar (gp amazone) een paar dagen trainen, dus wie weet :z Een paar jaar geleden heeft mijn zus er wel voor gekozen om haar ruin door iemand anders in de Pavo cup te laten voorstellen, maar dat pakte niet helemaal zoals gewenst uit en het had ook nog wel een stakend staartje ... Op deze manier kun je eindeloos voors en tegens aanvoeren, zoals ook hier thuis de discussie gaande is :P

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:44

In welke maand valt de Pavo Cup?

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:42

In juli en de eerste twee weken van augustus vallen de voorselecties (denk ik), meer info is te vinden op de site van het kwpn.

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:06

Heee ik kom ook even binnen vallen...
Ik ga 26 mei naar de oefenavond voor regio Utrecht. Zijn er nog meer die daarheen gaan?
Kijken hoe dat gaat en of ik dan mee ga doen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:19

ik ben er nog steeds niet uit, waar ik de selectie wil gaan rijden. jullie al wel definitief?

mijn blacky vandaag in de les.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hij vond het allemaal maar weer heel spannend de eerste keer in de buitenbaan.

zijn die van jullie kijkerig? braaf?

wasira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 00:08

de paarden moeten al erg veel kiunnen daar. Ik vind het op het randje van 'te snel gaan' ..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:24

Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan doen Maud!
Wij gaan echt niet.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:30

Ik ben ook benieuwd Maud, het een heel leuk paard!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:44

wasira schreef:
de paarden moeten al erg veel kiunnen daar. Ik vind het op het randje van 'te snel gaan' ..

Wat is nu stap, draf, galop en een stukje wijken voor een 4 jarige :? meer wordt er niet gevraagd.....

Ziet er al goed uit Maud, ik heb hem ook irl gezien tijdens de Horsefood ;-)

De mijne was in eerste instantie een groot probleemgeval, niet zadelmak te krijgen!
Hij heeft toen 8 weken bij Fried van Stiphout gestaan, die heeft het wel voor elkaar gekregen.
Maar nu (5 mnd ohz) is hij zo braaf als wat en kijkt echt nergens naar.
Alleen opstappen moet ik volgens een heel voorzichtig ritueel doen :P

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:41

Mooi paard, die arrow! Heb je deze gekocht via een handelstal bij Arnhem ?
Ik train haar 4 x in de week en wij hebben geen binnenbak, dus ze is wel buitenbaan proof. :Y) Ze schrikt alleen wel van langsvliegende vogels :P

Het knopje wijken moet ik er nog even opzetten ;) , aangezien ik veel meer bezig geweest ben schakelen en haar mooi bovenin houden. Iemand nog tips ?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:52

Als ze voor het been opzij gaan kennen, kun je het wijken er toch ook wel op zetten? Meestal hebben ze dat dan zo door.
Die van mij is ook wel buitenbaanproof. Wel heet als ze het spannend vindt, maar dat geeft niet.
Ik ga ws naar Luttenberg.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:57

Heb het net even geprobeerd, maar de 5 meter gaan we redden :D Ze snapte het inderdaad direct. Schoudervoor kan ze ook al wel, ik was laatst even vergeten dat ze dat nog niet kende haha :+

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:02

Als we meedoen, ws Dronten of Midden-Beemster.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:07

Veghel of Sevenum ligt aan de datum, want ik wil ook naar Extrema Outdoor :):) :#

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:12

hey ja sevenum is 11 juli dacht ik, ik ga proberen ook mee te doen. We zien wel.
bij de 5 jarige zat allen schouder binnen dacht ik.
We hebben gisteren voor het eerst met 3 in een bak gereden en hij snapte er niks van als hij een paard niet zag stopte hij om alles even te bekijken en liep lustig door.
Maar als er ene te kort kwam moest hij even zijn benen bijtrekken... echt grappig iedereen keek alsof ze zoiets nog niet gezien hadden in hem. (normaal lui)

maar op dat moment wel onstuurbaar

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:54

Michelle85 schreef:
Mooi paard, die arrow! Heb je deze gekocht via een handelstal bij Arnhem ?
Ik train haar 4 x in de week en wij hebben geen binnenbak, dus ze is wel buitenbaan proof. :Y) Ze schrikt alleen wel van langsvliegende vogels :P

Het knopje wijken moet ik er nog even opzetten ;) , aangezien ik veel meer bezig geweest ben schakelen en haar mooi bovenin houden. Iemand nog tips ?

deze komt van tim coomans en jeroen hendriks vandaan :)

wanneer is de eerste selectie trouwens al? eind juni toch?

lopen die van jullie anders op gras? met mijn zwarte maakt het opzich niet zo heel veel uit, voor mezelf wel, heb een hekel aan die schoreven zetten hahaha

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:31

Er stond van de week een stukje in het Sportpaard van Ellen Bontje die vond dat de paarden wel heel erg weinig moesten laten zien op de PAVO-cup.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:11

Jeroen Hendriks idd, een vriendje van mij is/was stalruiter toen dus ik heb hem weleens voorbij zien komen. Hij heeft zich goed ontwikkeld zeg!!

Ik ga ff kijken op de selectie in Utrecht. Dat is een van de eerste halverwege juni geloof ik.
@ rockey: ik heb ook een broertje dood aan kalkoenen, maar thuis ff goed schoonmaken van tevoren scheelt een heleboel gefrummel in de vrachtwagen :Y)

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:46

Ik meld me ook aan hier, ik doe mee met mijn 4 jarige Gribaldi, genaamd Austin Power. We doen eerst mee aan de oefenavond in Maasdijk, en op 25 juli doen we i.p mee aan de pavo cup zelf in Midden Beemster.

Ik zelf heb al wel verschillende pavo cup's mee gereden toen ik nog werkte als stalruiter.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:47

Zwaait even naar Michelle :wave: Alles goed met Pasteur?? ;)