Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:44

Wat vinden jullie van het nieuwe format voor de meetmomenten?
Spoiler:
voortaan maar 1 proef voor meetmomenten, 2e proef HC en na afloop van de proef heb je tijd om feedback van de jury te ontvangen

xxxmh

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:48

Dat van de jury helemaal top maar 2e proef hc vind ik raar. Nu ben ik gestopt met wedstrijden nadat in november m'n paard heb laten inslapen en ik geen nieuwe ga kopen. Maar ga wel regelmatig mee met vriendin op wedstrijd.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:46

Autumnn schreef:
Wat vinden jullie van het nieuwe format voor de meetmomenten?
Spoiler:
voortaan maar 1 proef voor meetmomenten, 2e proef HC en na afloop van de proef heb je tijd om feedback van de jury te ontvangen

Ik verwacht dat veel verenigingen wel stevig balen hiervan. Ik zie in de omgeving veel meetmomenten omdat het voor de vereniging meer oplevert dan een gewone wedstrijd. Met slechts 1 proef voor punten zullen ze een stuk minder aanmeldingen hebben en wellicht alsnog een wedstrijd ipv meetmoment uitschrijven.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:35

xxxmh schreef:
Dat van de jury helemaal top maar 2e proef hc vind ik raar. Nu ben ik gestopt met wedstrijden nadat in november m'n paard heb laten inslapen en ik geen nieuwe ga kopen. Maar ga wel regelmatig mee met vriendin op wedstrijd.

Eens! Ik vond tweede proef verplicht HC ook gek.

Ik vond een meetmoment wel handig. Protocol krijgen en weer naar huis maar op het moment zie ik bijna geen meetmomenten meer in de buurt. Hier lijkt het dus dat de meeste verenigingen er toch alweer zelf vanaf stappen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:36

@Noisy
Jouw verhaal over Gerrit en Ruud _O- _O-

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:55

Melzazu en Melis gefeliciteerd met jullie mooie resultaten!

Dat nieuwe concept vind ik ook stom idd. Er is hier 1 vereniging die vaak meetmomenten doet, maar dat is voor mij 45min rijden. Wel fijne locatie, dus voor 2 proeven ga ik wel. Maar als t dan nog maar 1 proef is zou ik dat zonde tijd vinden. En zou dan vaak liever nog de eerste hc rijden eigenlijk :')

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:50

Ik lees al een tijdje mee in dit topic maar had me nog niet eerder gemeld :). Afgelopen weekend op wedstrijd geweest en voor t eerst Z2 gestart, 219 en 210,5 dus zeker tevreden voor zo’n eerste keer!

Ik vind het een goede ontwikkeling, dat die meetmomenten nu waarschijnlijk wat minder als cashcow voor verenigingen (hier in de buurt ook wel vrij veel maneges en pensionstallen)gebruikt worden. Maar wat mij betreft worden ze helemaal afgeschaft. Zoveel hier in de buurt die allemaal dik startgeld rekenen maar je kunt dan weer niets ‘winnen’. Ook al is het vaak een kadobon, het geeft mij altijd een goed gevoel dat je in ieder geval je inleg terug kan ‘verdienen’. Ik vind het gewoon oprecht het idee van een wedstrijd teniet doen.

Ik hoop iig dat er nu weer veel overgaan op gewone wedstrijden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:30

Geen ervaring mee zelf, maar er zijn genoeg mensen die dat dus echt niet kan schelen; die prijs.
T wordt niet aantrekkelijker om te organiseren, met een 2e proef die alleen HC telt.

En gelukkig kan iedereen zelf kiezen of ze naar een meetmoment of wedstrijd willen.

Gefeliciteerd met je mooie punten !

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:33

Nou dat, de keuze is aan jezelf. En die zoveelste borstel of halstertouw die je anders wint vind ik nou niet bepaald meerwaarde hebben moet ik zeggen :+

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:36

Getup schreef:
Geen ervaring mee zelf, maar er zijn genoeg mensen die dat dus echt niet kan schelen; die prijs.
T wordt niet aantrekkelijker om te organiseren, met een 2e proef die alleen HC telt.

En gelukkig kan iedereen zelf kiezen of ze naar een meetmoment of wedstrijd willen.

Gefeliciteerd met je mooie punten !

Thanks!

En ja dat blijkt wel. Hier zijn idd echt veel mensen die liever naar een meetmoment gaan, en er zijn er echt meer dan gewone wedstrijden momenteel. Want lekker snel klaar en weer naar huis.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:38

Noukie schreef:
Nou dat, de keuze is aan jezelf. En die zoveelste borstel of halstertouw die je anders wint vind ik nou niet bepaald meerwaarde hebben moet ik zeggen :+

Nee dat snap ik, hier eigenlijk altijd dan waardebon voor ruitersportzaak in de buurt of envelop met geld. Dat vind ik wel fijn.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:01

xxxmh schreef:

Ohhh joh! Het is dus toch niet meer gelukt om haar nog goed te krijgen ;( en dan bedoel ik goed als in dat ze nog een beetje wat kon.

Hier zijn geen meetmomenten volgens mij. Overal alleen maar echt wedstrijden.

Welkom Peppertree en gefeliciteerd met je punten!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:26

Noisy schreef:
xxxmh schreef:

Ohhh joh! Het is dus toch niet meer gelukt om haar nog goed te krijgen ;( en dan bedoel ik goed als in dat ze nog een beetje wat kon.

Nee helaas niet. De pees was klein beetje verbeterd maar de dierenarts zei ook dat dit heel lang ging duren (zat nu op 6 maanden) en ook weer heel snel kapot zal gaan. De dag voordat ik 3 weken op vakantie ging naar Thailand had ze een epileptische aanval. En toen getest op cushing. In die 3 weken veranderde ze heel erg in gedrag en toen ik thuis kwam had ik een heel ander paard. Vond het niet meer paardwaardig. Ook om dure medicijnen te geven als die pees ook onzeker is dus een week nadat ik thuis kwam heb ik haar laten gaan helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xxxmh op 29-01-25 00:27, in het totaal 3 keer bewerkt

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:26

Noisy schreef:
xxxmh schreef:

Nee helaas niet. De pees was klein beetje verbeterd maar de dierenarts zei ook dat dit en heel lang ging duren en ook weer heel snel kapot zal gaan. De dag voordat ik 3 weken op vakantie ging naar Thailand had ze die epileptische aanval. En toen getest op cushing. In die 3 weken veranderde ze heel erg in gedrag en toen ik thuis kwam had in een heel ander paard. Vond het niet meer paardwaardig. Ook om dure medicijnen te geven als die pees ook onzeker is dus een week nadat ik thuis kwam heb ik haar laten gaan helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:09

Sterkte! Klinkt wel als 'de juiste keuze' maar dat maakt het noot minder vervelend

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:18

Bij ons op stal worden vooral meetmomenten georganiseerd. Ik merk wel dat het animo de laatste tijd minder is. De rijvereniging heeft soms best moeite om voldoende inschrijvingen te krijgen. Nu is er in onze regio voldoende aanbod wat wedstrijden betreft, dus ook concurrentie :)
Zelf vind/vond ik de meetmomenten wel fijn. Minder drukte en je rijdt meer voor jezelf in plaats van tegen elkaar.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:30

Xxxmh, sterkte met dit verlies ;(

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:12

Wat naar Xxxmh, wat een ontzettend leuk dier was ze. Heel veel sterkte!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:17

Heel veel sterkte Xxxmh!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:11

Welkom Peppertree. Wat een mooie punten had je!

Ach Xxxmh wat rot voor je. Veel sterkte gewenst.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:43

Xxxmh jeetje wat verdrietig , nog sterkte met het verlies. Dat is wel veel ellende bij elkaar. Al is dat op zich " fijn" en duidelijk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 15:10

Xxxmh nog heel veel sterkte met dit verlies :(:)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:27

Ik ben wedstrijdsecretaris van onze vereniging en ook wij zagen meer meetmomenten georganiseerd worden om ons heen, overigens tegen normaal inschrijfgeld. Lekker makkelijk, geen prijzen hoeven inkopen scheelt echt heel veel geld. En ruiters kunnen meteen weer vertrekken. Best gunstig dus voor vereniging en ruiters. Wij hebben het ook overwogen maar wij vonden het teveel afbreuk doen aan de 'charme' van onze wedstrijden bij de vereniging om de hoek zal ik maar zeggen. Plus dat we dan kantine inkomsten zouden mislopen. We houden van de gezelligheid bij ons en krijgen dat ook vaak terug als positieve feedback. Al met al besloten ze toch maar als gewone wedstrijden aan te vragen. En blij toe nu met die wijzigingen :+ We hadden best wat concurrentie van de meetmomenten in de buurt die rond dezelfde data als onze wedstrijden wordt gehouden. Ben benieuwd hoe dat nu zal uitvallen. Zag dat W'veen bijv. ze alweer aan het omzetten is naar wedstrijd.

Xxxmh sterkte met je verlies!

Laatste tijd niet veel gepost hier, maar lees met veel plezier mee met jullie. Zelf zitten we even op een ander spoor met revalidatietraining. Maar dat gaat voorspoedig. Hopelijk kan ik onze eigen wedstrijden starten.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:00

xxxmh schreef:
Nee helaas niet. De pees was klein beetje verbeterd maar de dierenarts zei ook dat dit en heel lang ging duren en ook weer heel snel kapot zal gaan. De dag voordat ik 3 weken op vakantie ging naar Thailand had ze die epileptische aanval. En toen getest op cushing. In die 3 weken veranderde ze heel erg in gedrag en toen ik thuis kwam had in een heel ander paard. Vond het niet meer paardwaardig. Ook om dure medicijnen te geven als die pees ook onzeker is dus een week nadat ik thuis kwam heb ik haar laten gaan helaas.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Vreselijk ;( Dat wil je niet voor je dier. De enige, beste keuze, is dan inderdaad om ze te laten gaan

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 00:47

Bedankt allemaal! Gelukkig heb ik een leuk bijrijdpaard op stal en verzorg ik de pony van een vriendin dus nog lekker onder de paarden. Blijf wel lekker meelezen met jullie wedstrijd verhalen. Dat mis ik nu wel.