Janine1990 hoe gaat het inmiddels? Ik herken mezelf zó ontzettend in jou. Ik was vroeger ook zo ontzettend perfectionistisch. Zelfs toen ik door was in de B voor de Gelderse, besloot ik een week ervoor al mn paardenspullen op marktplaats te zetten. Ik was er zo klaar mee. In mijn ogen had iedereen commentaar hoe het beter moest en deed ik het voor mn gevoel nooit goed genoeg. Ik heb zelfs periodes gehad dat ik niet durfde te rijden als er mensen op stal waren. Dan ging ik gewoon poetsen en weer naar huis. Zo enorm onzeker dat ik was. En nog steeds. Enige tijd terug op de pony van een bokker uit dit topic gereden, en dat ik Z1 rijd was niet terug te zien. Ik ben dan gelijk zo bang dat ik wat fout doe, en daardoor durf ik niet echt te rijden. Met mijn eigen pony ben ik toen na die beruchte Gelderse (waar ik overigens 23e van de 24e werd
) 2 maanden fanatiek gaan lessen bij een ander. En toen is het knopje omgegaan. Sindsdien altijd mooie scores gehaald en durf ik ook weer te rijden waar andere bij zijn en geloof ik in mijn eigen rijden. Maar dan alleen op mijn eigen pony.
Ik hoop voor jou dat je die omslag ook vindt, en weer kan genieten. Wat mij erg geholpen heeft is gewoon niemand zeggen dat ik op wedstrijd ging (zodat ook niemand zou vragen hoe het is gegaan, en ik voor mijn gevoel dus ook niemand kon 'teleurstellen'. Verder ook niet te veel omstanders mee, en wedstrijden niet te veel in de buurt. En na elke proef de punten benoemen die goed gingen (bij mij was dat vaak dat ik er niet af was gevallen, en dat de uitgestrekte draf fijn ging bijv. gewoon simpele punten)mellamoshan snap dat je schrikt met zo'n rug.. Lastig zeg! Ik hoop echt dat hij beter in verhouding komt, hij lijkt me zo leuk verder!
droversrun super gaaf, snap dat je trots bent!
Nieuwe doel, naar het Z2? Wij zijn nog steeds lekker bezig in de opbouwende fase. Vorige week is de vee arts geweest, voor de zekerheid op het zachte en harde gekeken hoe ze liep maar alles top. Ze is weer los gekraakt en gedaan. Verder hebben we onze eerste halve les er weer op zitten, bij een nieuwe lesjuf. Aantal fijne puntjes besproken om op te letten, maar komt helemaal goed. Ze gaat echt al fijn. We zijn nu op B/L niveau bezig, dus stap draf galop en nette overgangen.
Ik was elke keer aan het lichtrijden, want doorzitten is toch best vermoeiend als je zo'n tijd niet gereden hebt. Maar lichtrijden is nooit mijn sterkste punt geweest, en daar liep ik toch wel aardig tegenaan. Sinds de les ook weer veel stukken gaan doorzitten. En het rijden gaat gelijk een stuk beter.
We rijden al met al maar een half uur en dus verder nog niet op Z niveau. Maar vee arts en lesjuf zeggen beide dat we snel weer op ons oude niveau moeten zitten. Dus ik ben stiekem aan het kijken voor wedstrijden vanaf september.
Maar dan kan ik tenminste zeggen dat ik wel geprobeerd heb om hem te verkopen. Ik ben zelf echt verliefd op hem. Zo leuk dat hij is.
Hoe gaat het met Guusje?
Maar we hebben een creatief mee kunnen werken. De les lekker back to basic begonnen. Aan een lange teugel, benen er af en op zweepje voorwaarts zodat ik hem ook niet kón belemmeren in het voorwaarts gaan. Hij was super actief en galoppeerde heel erg groot en sterk. Daarna opgepakt de travers weer anders aangepakt. Ik wilde per se doorzitten, mocht niet. Ik kon niet bedenken hoe ik dan de hulpen moest geven. Maar het lukt eigenlijk prima. Ook een filmpje gezien dat hij nu ook werkelijk buigt daarin. Als ik dan later stukken wel ging doorzitten liep hij beter door, omdat ik met lichtrijden en die losse teugel had gevoeld hoe ik ook zonder spanning kon zitten ofzo. Geen idee hoe dat ging. En aan het eind hebben we de cavalettis nog een keer meegepakt in draf en galop. En zelfs een poging tot wissel over de cavalletti. Niet correct, maar hij begrijpt wel wat ik wil. Alleen achter is hij nog veel te traag. Voor de afwisseling was het wel erg goed voor hem.
en ik ben vandaag vrij, maar standby. Heel irritant.