[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:41

miicchhellee ik zeg ook gewoon doen! Mooi even fanatiek aan de slag en een stok achter de hand om nu weer lekker door te starten. :D

Janine1990 hoe gaat het inmiddels? Ik herken mezelf zó ontzettend in jou. Ik was vroeger ook zo ontzettend perfectionistisch. Zelfs toen ik door was in de B voor de Gelderse, besloot ik een week ervoor al mn paardenspullen op marktplaats te zetten. Ik was er zo klaar mee. In mijn ogen had iedereen commentaar hoe het beter moest en deed ik het voor mn gevoel nooit goed genoeg. Ik heb zelfs periodes gehad dat ik niet durfde te rijden als er mensen op stal waren. Dan ging ik gewoon poetsen en weer naar huis. Zo enorm onzeker dat ik was. En nog steeds. Enige tijd terug op de pony van een bokker uit dit topic gereden, en dat ik Z1 rijd was niet terug te zien. Ik ben dan gelijk zo bang dat ik wat fout doe, en daardoor durf ik niet echt te rijden. Met mijn eigen pony ben ik toen na die beruchte Gelderse (waar ik overigens 23e van de 24e werd :') ) 2 maanden fanatiek gaan lessen bij een ander. En toen is het knopje omgegaan. Sindsdien altijd mooie scores gehaald en durf ik ook weer te rijden waar andere bij zijn en geloof ik in mijn eigen rijden. Maar dan alleen op mijn eigen pony. :+ Ik hoop voor jou dat je die omslag ook vindt, en weer kan genieten. Wat mij erg geholpen heeft is gewoon niemand zeggen dat ik op wedstrijd ging (zodat ook niemand zou vragen hoe het is gegaan, en ik voor mijn gevoel dus ook niemand kon 'teleurstellen'. Verder ook niet te veel omstanders mee, en wedstrijden niet te veel in de buurt. En na elke proef de punten benoemen die goed gingen (bij mij was dat vaak dat ik er niet af was gevallen, en dat de uitgestrekte draf fijn ging bijv. gewoon simpele punten)

mellamoshan snap dat je schrikt met zo'n rug.. Lastig zeg! Ik hoop echt dat hij beter in verhouding komt, hij lijkt me zo leuk verder!

droversrun super gaaf, snap dat je trots bent! *\o/* Nieuwe doel, naar het Z2?

Wij zijn nog steeds lekker bezig in de opbouwende fase. Vorige week is de vee arts geweest, voor de zekerheid op het zachte en harde gekeken hoe ze liep maar alles top. Ze is weer los gekraakt en gedaan. Verder hebben we onze eerste halve les er weer op zitten, bij een nieuwe lesjuf. Aantal fijne puntjes besproken om op te letten, maar komt helemaal goed. Ze gaat echt al fijn. We zijn nu op B/L niveau bezig, dus stap draf galop en nette overgangen. :') Ik was elke keer aan het lichtrijden, want doorzitten is toch best vermoeiend als je zo'n tijd niet gereden hebt. Maar lichtrijden is nooit mijn sterkste punt geweest, en daar liep ik toch wel aardig tegenaan. Sinds de les ook weer veel stukken gaan doorzitten. En het rijden gaat gelijk een stuk beter. :+ We rijden al met al maar een half uur en dus verder nog niet op Z niveau. Maar vee arts en lesjuf zeggen beide dat we snel weer op ons oude niveau moeten zitten. Dus ik ben stiekem aan het kijken voor wedstrijden vanaf september. :D

droversrun

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:53

Bedankt allemaal :D
Ja inderdaad Noukie dat moet toch zeker wel een keertje lukken zou je zeggen.

Snap het Mellamoshan, wij hadden er hier ook eentje met een hele erge karperrug gekocht. Geen idee of het nog goed ging komen. Nou goed voer en goede training en je herkent dat hele paard niet meer terug. Het kan echt wel, maar het is natuurlijk wel een lange weg. Ik vind het wel leuk om te volgen trouwens :)

Lekker he weer opbouwen A_D :D Knappe merries van ons doen het allemaal eventjes. Zie ik het nou goed in je onderschrift dat je Pommie weg gaat doen?

Doel is hier zeker Z2 met Jonne, maar die verdomde wissels gaan nog niet en ik denk dat dat ook nog wel eventjes gaat duren ben ik bang... Ik kan het zelf ook gewoon niet dus dat schiet ook niet echt op :+ Met Watse ga ik denk ik nooit Z2 starten, zeg nooit nooit natuurlijk maar dat is totaal niet mijn doel met hem. Dat was Z1 + winst en dat is nu gelukt en we zien het wel hoe vaak we nog gaan starten en hoever we nog gaan komen :) Maar met Jonne hoop ik toch wel dit jaar nog Z2 te gaan starten eigenlijk..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:57

droversrun, Pommetje staat voor het juiste huis te koop. Maar hij hoeft niet weg. Ik denk eerlijk gezegd dat hij gewoon blijft voorlopig. :o Maar dan kan ik tenminste zeggen dat ik wel geprobeerd heb om hem te verkopen. Ik ben zelf echt verliefd op hem. Zo leuk dat hij is. <3 Hoe gaat het met Guusje?
Pom heeft een fries als zijn nieuwe moeder geadopteert. Hij is helemaal verliefd op de friezen van stal. Blijft liever met hun in de wei staan, dan dat hij met zn moeder mee naar stal loopt. Ik laat hem dan maar gewoon staan. Gek dier. :Y)

Heel erg leuk dat je je doel met Watse dan behaald hebt! En met Jonne dan wel nog dat stapje extra dus. Zijn jullie met lessen wel al met de wissels bezig? Bij ons is dat ook een puntje, die stomme wissels. Denk dat als het kwartje gaat vallen, ze ze prima kan. Maarja, dat kwartje moet eerst (bij beide) vallen he. Voorlopig nog maar niet aan denken.
Wel gaaf, dit jaar als doel alweer Z2 starten! Ze is dit jaar niet weer gedekt toch?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:24

Ik zeg ook, gewoon doen Michelle. Zeker als jullie al behoorlijke punten en prijzen rijden, moet vast goed komen dan.
En, je kan denk ik een week van tevoren uitschrijven mocht de missie toch niet geslaagd zijn toch?;)

@droversrun, als hij uberhaubt weer goed gaat lopen, dan ga ik longeerwerk met hem doen. Stond al beetje op het programma voor zijn val. Maar nu kan het arme dier niet eens galopperen. Als hij te krap draait valt hij bijna om. Tis echt niet best.
Wel moest ik er weken voor uittrekken in de hoop dat hij beter ging lopen hoor, dus ik blijf gewoon maar duimen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:42

Mellamoshan, nog wat verder gekomen met betrekking tot die man en je Fries? Wonderen zijn de wereld nog niet uit... En wat ik zeg, niet alle friezen zijn met 3 jaar al echt rijp en af... Wie weet kan er nog heel wat verbeteren! Helemaal weg zal het vast niet gaan... Maar wie weet een stuk beter?

Droversrun! Gefeliciteerd!!! *\o/* Superknap joh! :D :D
En je mag zeker trots zijn... :D :D

Michelle, waarom niet gewoon die Z2 opgeven? Gewoon goed de sluitingsdatum in je agenda zetten en dan op het laatst voor sluiting nog annuleren als je het niet hebt gehaald... Als het in je vakantie valt is het gewoon zonde om niet te gaan.

Haaksbergen en de ARD lijken mij zo leuk. Jammer dat zoiets niet hier in de buurt is. Er voor rijden gaat niet, overnachten doen wij zo weinig mogelijk met de paarden. En ik kan er toch geen vrij voor krijgen.

Absque_dubio, wat leuk dat er zoveel herkenning is! Ik heb zelf nooit echt moeite met het gesproken commentaar (al is de manier waarop dan wel eens bepalend, dat telefoontje van laatst vond ik gewoon een lage streek), maar ik ben altijd bang wat mensen denken. :+ Zo stom.
Afgelopen week heb ik wel meer dan eens gedacht: Laat ik het spul op marktplaats zetten. Zin om te gaan rijden had ik ook beslist niet! Maar ik denk dat ik het geluk heb dat ik wel heel realistisch hier naar kan kijken, naast dat ik ook super zwartgallig kan kijken :+ Maar ik weet waar het zit. Ik weet wat het probleem is en dat ik daardoor meer spanning in mijn lijf heb dan nodig is. Waardoor ik wel door kan zetten.

Gisteravond heb ik weer les gehad. Ik kreeg een appje of ik voor balkjes kon zorgen. We hebben 3 cavalletti's dus meer zat er niet in :P Maar we hebben een creatief mee kunnen werken. De les lekker back to basic begonnen. Aan een lange teugel, benen er af en op zweepje voorwaarts zodat ik hem ook niet kón belemmeren in het voorwaarts gaan. Hij was super actief en galoppeerde heel erg groot en sterk. Daarna opgepakt de travers weer anders aangepakt. Ik wilde per se doorzitten, mocht niet. Ik kon niet bedenken hoe ik dan de hulpen moest geven. Maar het lukt eigenlijk prima. Ook een filmpje gezien dat hij nu ook werkelijk buigt daarin. Als ik dan later stukken wel ging doorzitten liep hij beter door, omdat ik met lichtrijden en die losse teugel had gevoeld hoe ik ook zonder spanning kon zitten ofzo. Geen idee hoe dat ging. En aan het eind hebben we de cavalettis nog een keer meegepakt in draf en galop. En zelfs een poging tot wissel over de cavalletti. Niet correct, maar hij begrijpt wel wat ik wil. Alleen achter is hij nog veel te traag. Voor de afwisseling was het wel erg goed voor hem. :)
Morgenavond zelf maar weer lekker aan de slag. Ik ga eventjes niet doorzitten geloof ik haha.

Vanavond de afspraak bij Janna! Zeer benieuwd... Alleen nu een beetje in spanning omdat op het werk alles in de soep loopt. Dit gaat in de tonnen lopen :$ en ik ben vandaag vrij, maar standby. Heel irritant. :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:11

Michelle, ik zou lekker inschrijven en mocht t tzt allemaal toch niet lukken kan je afmelden (of is er misschien een plekje vrij gekomen in t Z1) Zeker als je er zo naar uitkijkt, gewoon proberen!

absque_dubio wat lekker dat je weer aan de slag bent! z niveau komt vanzelf weer, lekker bezig zijn is iig een heel goed begin, zeker met het positieve bericht van de veearts erbij!

Janine, jij klinkt ook een stuk blijer. En dat lees ik eigenlijk elke keer terug als je les hebt gehad bij je nieuwe/oude juf (toch?) Dusse... lekker zo door doen! Klinkt alsof zij jou goed kan helpen en je paard daarbij ook goed kan inschatten, das een ideale combinatie en hele mooie basis om mee aan de slag te zijn. Spannend je afspraak, benieuwd hoe je t ervaart en wat je er aan hebt!

Ik heb sinds de behandeling voor t eerst weer echt t gevoel terug gehad met dressuren. Zondag nog lekker bos gecrosst (nouja, handgalopje) en nu was ie zo fijn. Ontspant stukken beter, laat de hals mooi vallen. Draf kwam weer meer vanuit achter, galop is simpel én ook in iets meer aanspanning beide kanten een goede wissel. Al met al was het ineens alsof paardrijden simpel is <3

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:09

Absque_dubio, wat een goede berichten! Lekker zo doorgaan zou ik zeggen.

Droversrun, top gedaan!! Heerlijk om weer nieuwe doelen te stellen. Die wissels dat komt wel goed. Ik zie regelmatig een Z2 wedstrijd en de wissels hoeven daar echt nog niet perfect te zijn.

Janine, knap hoor hoe je met jezelf bezig bent en niet opgeeft! +:)+

Noukie, maar lekker vasthouden dat fijne gevoel en daar mee verder gaan!

Ik heb maandag weer les gehad en mijn instructrice vond een verliespunt ook wel erg flauw. De les ging best goed al laat ze me steeds nieuwe oefeningen doen die erg moeilijk zijn maar waar Beer wel steeds fijner door gaat lopen. Het voelt eerst alleen alsof ik echt niet kan rijden. Hij dendert eerst ook steeds door mijn hand heen als hij het lastig heeft. Volgende les gaan we proberen met stang en trens te rijden en kijken hoe hij daar op reageert. Ik heb nu namelijk wel een rem maar een vertraagde rem :o En omdat ik zelf nog nooit met stang en trens gereden heb, vind ik het wel fijn om dat eerst met begeleiding te doen. Ben heel benieuwd hoe hij er op gaat reageren.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:02

Mahitri- met het risico verkeerd over te komen maar:
Een stang is toch niet om te remmen maar voor de verzameling?

Adonis duwt ook wel eens vooraan en zeker rechts maar dat doet hij enkel als ik teveel vasthoud....

We pakken vandaag de training terug lekker op.

Vrijdag fijne les gehad en fijne tips om zondag mee tr nemen in de proef.
We gaan nog eens Z1 starten :)

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:07

Klopt dat een stang in principe niet is om te remmen maar het werkt zeker scherper in dus heb je meer effect bij een ophouding (hoe klein je die ook maakt). En als die ophouding het effect heeft dat hij dan wel snel terugkomt dan is dat voor mij beter dan dat ik hem in zijn mond moet trekken om hem terug te krijgen. Elke keer als ik hem op het achterbeen wil zetten dan gooit hij zijn gewicht in mijn hand en ik wil kijken of hij met een stang en trens makkelijker op het achterbeen te krijgen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:07

Daar ben ik het wel mee eens :o

Stang en trens zou ik dus echt niet gebruiken als rem... als je paard op trens niet fijn loopt dan zou ik daar eerst aan werken. Mijn ervaring is overigens dat een paard die van het achterbeen af dendert dat net zo hard doet met S&t maar enkel meer in de krul gaat lopen.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:09

Dat is echt heel makkelijk om te zeggen vanaf een computerscherm (en ik bedoel dit niet boos) maar ik vind het wel jammer dat er nu aannames gedaan worden die gewoon niet waar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:17

Je moet het ook helemaal zelf weten hoor :) maar in je berichtje lees ik dat je paard door je hand loopt en je rem niet goed werkt. Daar reageerde ik op. Als dat niet waar is heb ik niks gezegd.

Ik zou dat oplossen met wachtoefeningen en tempowisselingen waarbij je hem toch steeds weer terug zet op het achterbeen.

Ik ken namelijk het probleem. Mijn paard dendert heel erg graag van zijn achterbeen af. Als ik heel consequent dit steeds corrigeer dan doet die dit niet meer omdat die doorheeft dat het geen zin heeft en er steeds weer opgezet wordt. Kost me wel heel veel training maa rhet gaat steeds iets beter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:13

Ik heb een hele fijne sessie gehad gisteren! Volgende week vrijdag ga ik weer. Nu eerst de focus op mijzelf gehad en hoe ik me niet goed genoeg voel en te vaak gehoord heb dat ik niet goed genoeg ben. Ook de stress uit het lijf. Heel apart effect die Bowen therapie!!
Zondag en dinsdag proevenclinics, en hopelijk kan ik hiervan iets meenemen in het rijden en de clinics en daar vandaan weer iets mee naar Janna volgende week!

Noukie, klopt helemaal. Mijn juf verdiept zich daarnaast ook echt in mijn problematiek. Dus ik krijg ook regelmatig appjes met leuke artikelen erover. Meer dan alleen een uurtje les dus!

Ik begrijp wel de keuze voor stang en trens van Mahitri! Ik heb haar een paar keer gezien en Beer is echt een enorm lang paard. Een regelrechte buffel! Die stuwt en in de eerste plaats al moeilijk op het achterbeen gaat. Met een stang kan je kort inwerken waardoor je juist wel de gewenste reactie krijgt. Immers is Beer ook niet gemakkelijk voorwaarts en heeft ze dat nu voor elkaar. Dus als je in dat voorwaartse constant op de mond gaat inwerken heb mist straks het voorwaartse weer.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:45

Ik vroeg me gewoon de redenering af Mahitri.
Omdat een stang net inwerk op die verzameling en hij misschien wat meer op t achterheen blijft kan het net zijn dat hij idd fijner is met stang.

Dankje voor dat beeld Janine, mijn eerste wefstrijdpaard is ook zon lang kasteel, die krijg (en houd) je idd makkelijker achterop met s&T.
Zelfs als de stangteugel gewoon los hangt is hij net een tikje fijner.

We zijn hier om elkaar te helpen toch?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:06

Zeker! En ik vind ook dat je absoluut een discussie moet kunnen aangaan. Daarom zei ik ook dat ik er niet boos om word. Elkaar scherp houden en laten nadenken over keuzes is voor mij ook waarom ik kies voor een forum :)
En het klopt wat Janine zegt, Beer is 1.76 m, erg lang en ruim 700 kilo. Ik heb met mijn 65 kilo niet heel erg veel in te brengen. De basis hebben we op een trens echt voor elkaar en daar blijf ik ook elke keer weer aan werken. Nu moet hij aan de bak en dat enorme lijf bij elkaar moet houden dat kost hem veel kracht (logisch) en moeite (ook logisch). Hij gooit echt zijn gewicht in de strijd om dan van het achterbeen af te kunnen en ik kan dat met geen mogelijkheid een beetje fatsoenlijk opvangen. Hij kan mij echt helemaal uit balans trekken en dan ben ik echt een lappenpopje op hem :o :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:11

Ah dan snap ik het wat beter ja :j

Ik bedoelde ook alleen maar te zeggen da thet helaas geen wondermiddel is. Ik heb het ook geprobeerd in verleden en lang niet alle paarden worden er fijner van. Sommige gaan veel meer hangen nog en de strijd erom aan. Verschilt echt per paard.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:16

Janine1990 altijd heerlijk om jouw uitgebreide berichtjes te lezen. Travers eerst lichtrijden, en later pas doorzitten. Hoe kwam het dan dat het daarna beter ging?

Noukie, paardrijden is ook zó simpel he. _O-

Mahitri ik ben benieuwd hoe S&T jullie bevalt.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:20

@janine,super fijn dat die sessie zo goed bevallen is. Hoop dat je er veel profijt van hebt!

Die man heb ik gevonden via Google. Twijfel een beetje want het is en erg ver weg voor ons, maar zag hem ook op een YouTube filmpje en heb beetje m'n twijfels erover. Grote snelle grove bewegingen met mijn kleine, niets gewende friesje. Ik weet het niet. Google het filmpje maar eens, of ik kan de link nog eens opzoeken. :)

Eigen osteo kan ook echt wonderen verrichten, dan wel niet met 6e zintuig zoals er bij hem ook wel genoemd wordt.
Twijfel twijfel.

Interessante discussie over s&t. Ik lees vrolijk mee. Ik pak hem er pas bij als ik de punten voor het z binnen heb en kijk dan wel in hoeverre ik er profijt van heb.

Gisteren clinic van rien vd schaft gehad. Degene waarmee ik zou rijden kreeg haar paard de trailer niet op dus had privé zo drie kwartier.
Was erg leuk en fijn gereden. Nog paar oefeningen mee gekregen om hem beter op het achterbeen te krijgen en heel leuk, ook de nodige complimenten. Fijne, positieve man om les van te krijgen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:43

Haha Absque_Dubio, blij dat je het leuk vindt! Soms vind ik mezelf iets té uitgebreid :') Maar vooral van achter mijn laptop ratel ik zo een end weg op het toetsenbord :P
Hoe die travers daarna wel goed ging? Het ging al goed toen ik bleef lichtrijden, als had ik moeite met het geloven omdat ik het niet echt voelde. Een filmpje deed me wel geloven. Daarnaast kan je niet lichtrijden en je paard remmen. Of ik kan het niet :+

Mellamoshan, dat filmpje heb ik ook wel mensen over gelezen hier op Bokt. Ik ben er zelf niet bij geweest, maar paard van stalgenootje is ook heen geweest en die zag niet echt hele grove dingen.
En je hoeft niet meteen naar zo iemand te gaan... Je kan ook eerst met die kleine aan het werk gaan. Gewoon qua gehoorzaamheid. Kan je weinig mee vernielen... :)
Althans, een beetje longeren kan al heel veel verschil maken qua hoe ze reageren op dingen om hun heen. Wij hebben gewoon laatst toen eentje voor het eerst gelongeerd werd meteen de slang er op gezet. En dan ook gewoon overal. Energie was er toch al af, hij zweette. En bam, slang er op. Hij vond het heerlijk!

Wat een luxe om een privé les van hem te hebben zeg! Wanneer ga je weer starten?

Ik zou vanavond gaan rijden, maar pas na half 6 kon ik bij mijn werk weg. Echt huuuuge troubles, problemen die echt in de tonnen lopen, niet normaal! Dus allemaal van die crisisberaden. :+ Dus ik ben even langs stal gegaan om snoepjes te voeren. Ik voelde me een beetje schuldig. Maar anders zou ik pas tegen half 9 op stal zijn en goed slapen vind ik ook wel prettig. :+
Paard leek erg blij om mij te zien :D <3 En het maakte me weer super relaxed en tevreden! Morgen een kortere dag op het werk, dus daarna maar even rijden!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:36

Klinkt niet best op je werk...
Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

Starten, ja moet weer eens een proef rijden en liefst ook meteen een z proef. M beheersen we wel maar wil ook meteen verder kunnen als we er weer beetje inzitten.

Ik kan hem trailer laden, longeren, afspuiten enz hoor.
Maar hij is zo onzeker. Zelfs als je het halster om wil doen rent hij het liefste weg. Terwijl als hij om is, is het prima. En dat is met alles.

Ik kan allicht eens contact met die man opnemen of hij denkt dat hij iets kan betekenen. Voor nu moet hij eerst weer wat beter gaan lopen. Maar dat kan echt weken duren gaf mijn osteo al aan.
Die rug is dan vers twee.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:42

Wat zonde voor zo'n leuk paard dat hij met zo'n rug zit Mellamoshan. Hopelijk knapt hij toch een beetje snel op. Je zou, als hij weer beter loopt, ook eens kunnen informeren bij Rodinde Hoogenraad. Zij kan ook aardig veel met paarden met problemen. En Janna Kroes doet aan Bowen en dat is helemaal zonder manipulatie en volledig het eigen lichaam aanzetten tot herstel.

Wat een gedoe op je werk Janine. Verstandig om dan even niet te gaan rijden. In dit soort stresssituaties is het goed om jezelf even op de eerste plek te zetten. Vandaag wordt het weer super mooi weer om te rijden.

Citaat:
Ik bedoelde ook alleen maar te zeggen da thet helaas geen wondermiddel is. Ik heb het ook geprobeerd in verleden en lang niet alle paarden worden er fijner van. Sommige gaan veel meer hangen nog en de strijd erom aan. Verschilt echt per paard.

Klopt helemaal! Ik heb ook geen idee of het beter gaat worden van stang & trens dat gaan we maar gewoon proberen. Die wachtoefeningen die jij noemt die doe ik ook heel veel. En dat gaat ook beter maar het laatste stukje houd ik hem echt niet bij elkaar. Heel af en toe komt de gedachte of het niet beter is om hem te verkopen en voor een kleiner paard te gaan maar ik ben zo gek op dit paard dat ik dat eigenlijk ook niet wil. Ik weet wel dat een volgend paard in ieder geval onder de 1.65 m blijft :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:55

Rodinde en Janna zijn ook goede tips inderdaad!

Ik ben productieplanner bij de RFC Domo. Wij maken o.a. babypoeder. Dus behoorlijk lucratieve business. Maar als het fout gaat... gaat het ook echt fout haha.
Heb gelukkig niet echt last van werkstress.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:07

Ben benieuwd hoe je paard gaat reageren Mahitri!

Wij hebben net onze starturen voor zondag.
Tien na negen en half tien. Dat wordt er vroeg uit.
Hopelijk ben ik dan zelf terug sterk genoeg, ook alweer twee dagen geveld met een griepje-virusje-darmplaag.
Lichte dingen en water houd ik intussen binnen maar ben nog slapjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:12

Oh wel vroeg maar ik had wel willen ruilen :))

Ik moet om half 4 zondag. Zo warm bleh.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:19

Ik mag vanavond om 20.15 in someren nog 2 proefjes gaan rijden!