[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:28

Ik kom hier ook graag meepraten als het nog mag :) Findy is een 7 jarige merrie van Apache, hoop in november en december eindelijk eens voor het eerst wat wedstrijdjes te kunnen starten met haar, dan is het veulen er vanaf. We trainen nu al wel weer maar nog met veulen in de bak, die met 3 maanden behoorlijk irritant is en telkens in de weg staat of erop springt :') maar ze raakt te gestrest als veulen er niet bij is dus dan maar zo. Gisteren met trainen liep ze wel fijn en was er gelukkig een stalgenootje die wat foto's heeft geschoten, altijd leuk!

Afbeelding

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:21

_Zoe schreef:
Ik kom hier ook graag meepraten als het nog mag :) Findy is een 7 jarige merrie van Apache, hoop in november en december eindelijk eens voor het eerst wat wedstrijdjes te kunnen starten met haar, dan is het veulen er vanaf. We trainen nu al wel weer maar nog met veulen in de bak, die met 3 maanden behoorlijk irritant is en telkens in de weg staat of erop springt :') maar ze raakt te gestrest als veulen er niet bij is dus dan maar zo. Gisteren met trainen liep ze wel fijn en was er gelukkig een stalgenootje die wat foto's heeft geschoten, altijd leuk!

[ [url=m/uYNxCV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heey wat leuk om je hier tegen te komen Zoë! Heb ongeveer t zelfde doel maar dan denk net na t nieuwe jaar. Findy ziet er goed uit!

Anoniem

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:52

Leuk Zoë!

Ik heb zaterdag onderlinge, ga impuls starten, want in de galop heb ik nog weinig controle en ik ben er maandag afgevallen en heb last van Mn pols :')

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:17

Terrydr schreef:
_Zoe schreef:

Heey wat leuk om je hier tegen te komen Zoë! Heb ongeveer t zelfde doel maar dan denk net na t nieuwe jaar. Findy ziet er goed uit!

Toevallig inderdaad, spannend ook! :D komt vast goed allebei

En oei klote van het vallen feya, ben benieuwd hoe de impuls wedstrijd gaat! :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:13

Wie mogen komend weekend weer op pad?

Ik ga ze 27e weer... in Lelystad om 12.08 de eerste proef

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:17

Jep, morgen weer! Mijn Instructrice komt meehelpen met losrijden en voorlezen.
Ben benieuwd hoe het dan gaat :D .

Jij alvast succes!!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:19

Spannend Josien, succes vast!

Is jouw instructrice trouwens degene die laatst die oefenwedstrijd op meulendijks had gejureerd? Want dat is de moeder van een vriendin van mij haha :D

Ik heb de afgelopen 2 weekenden F proefjes gereden (f10) 2x eerste geworden met 1x 64% en 1x 65,6%. Erg tevreden dus! Aankomende zondag nog een keertje maar dan F11, en zaterdag de 26e komt het echte debuut er aan :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:53

Bedoel je toen in Mei Renee? Die geeft wel verenigingsles op de club, maar privé les heb ik van iemand anders :) .
Is ook jury dus erg fijn proefgericht trainen!

Jij ook veel succes!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:38

Onze thuiswedstrijd van volgend weekend is helaas geannuleerd wegens te weinig deelname, heel erg jammer.
Dat 15 combinaties op vrijdag bij de Z te weinig is, snap ik, maar op zaterdag stonden er wel bijna 40 combinaties ingeschreven. :?

Dus maar even zien wanneer wij weer proefjes gaan starten..

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:36

Ik heb al een tijdje niet meer meegelezen :o :o schaam!

Imaginaerum schreef:
Onze thuiswedstrijd van volgend weekend is helaas geannuleerd wegens te weinig deelname, heel erg jammer.
Dat 15 combinaties op vrijdag bij de Z te weinig is, snap ik, maar op zaterdag stonden er wel bijna 40 combinaties ingeschreven. :?

Zonde.. Gauw weer een nieuwe wedstrijd inschrijven dan maar!

_Zoe schreef:

Welkom, wat een mooi paard :D

Ik ben vandaag weer eens onze springkunsten bij gaan schaven :).
We hebben 26 augustus nog een B dressuurwedstrijd, 1 september een crosstraining en dan 17 september een tripalon :D. Bij de tripalon zit ook 1 proef B dressuur dus ik hoop in ieder geval dan m'n winstpunten voor het L1 te hebben, al zal ik nog niet meteen overstappen naar het L1 want daar zijn we nog lang niet aan toe.. In het indoorseizoen wil ik denk ik lekker gaan springen met haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:31

Hier gaat de fries binnenkort mee op wedstrijd. Ze is nog erg zoekend en het is allemaal nog niet bevestigd hoe ze loopt, maar we gaan met sprongen vooruit en dus gaat ze mee. 9 september is de eerste wedstrijd. Ik ben heel erg benieuwd!
Afbeelding

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:05

Die kan leuk springen xverax :)

En spannend annetje! Ziet er op de foto's netjes uit al :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:48

Leuk dat jullie zo veelzijdig bezig zijn, xverax! Ziet er goed uit. :)

Mijn bijrijdster springt met mijn paard, ze hebben onlangs hun eerste wedstrijd gereden waar ze in de BB foutloos waren (73,5 stijlpunten en een derde prijs) en in de B had paardlief drie pechbalkjes door vermoeidheid. Alsnog heel knap voor een eerste keer, ook nog eens op een grote wedstrijd op een locatie die best indrukwekkend kan zijn voor een paard.
Afbeelding (Beetje kleine foto van trainen, hoop dat het te zien is)

Mijn paard heeft wel echt meer aanleg en interesse in springen dan dressuur, maar ze doet wel altijd goed haar best dus ik denk dat dressuur ook wel goed komt. :) Ik ben echt te schijterig voor springwedstrijden, vind 50 cm hoog zat.. :')

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:24

xVerax schreef:
Ik heb al een tijdje niet meer meegelezen :o :o schaam!

Imaginaerum schreef:

Zonde.. Gauw weer een nieuwe wedstrijd inschrijven dan maar!

_Zoe schreef:

Welkom, wat een mooi paard :D

Ik ben vandaag weer eens onze springkunsten bij gaan schaven :).
We hebben 26 augustus nog een B dressuurwedstrijd, 1 september een crosstraining en dan 17 september een tripalon :D. Bij de tripalon zit ook 1 proef B dressuur dus ik hoop in ieder geval dan m'n winstpunten voor het L1 te hebben, al zal ik nog niet meteen overstappen naar het L1 want daar zijn we nog lang niet aan toe.. In het indoorseizoen wil ik denk ik lekker gaan springen met haar.

[ [url=m/i0PBb8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P3BPEr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aSBapg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb 1september ook mijn eerste crostraining en 17-9 een tripalon. Jij ook Hanneke held en Bussloo?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:32

Succes met het springen en crossen hierboven :D !
Wij hebben vandaag aan een eventing derby meegedaan, was erg leuk.

Gisteren hadden wij na 2 maanden weer een dressuurwedstrijd. Toch nog meer spanning dan ik gehoopt had, maar weer twee wintspuntjes rijker. 189 en 190,5 punten.
En zo zien wij er uit op wedstrijd :D .
Afbeelding

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:13

Wauw mooi paard hierboven! En gefeliciteerd met je punten :D

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:28

@Tymone, ik heb een privétraining op het terrein van Michiel Mulder 1 september en daarna 17 september inderdaad Bussloo :D

Leuk dier Josien! Gefeliciteerd.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:49

xVerax schreef:
@Tymone, ik heb een privétraining op het terrein van Michiel Mulder 1 september en daarna 17 september inderdaad Bussloo :D

Ik bij Hanneke held in ede.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:03

Tymone schreef:
xVerax schreef:

Ik bij Hanneke held in ede.

Ik train ook bij Hanneke. :D

xmavdmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:03

2017... ik heb op dit moment een new forest pony van 5 jaar oud. Hard aan het trainen. Vorig jaar op springparcours geweest maar eigenlijk was hij daar nog niet helemaal startklaar voor. Hopen dat we binnenkort snel kunnen starten in de B springen en met winstpunten een B proef doorkomen! In 2018 is mijn doel L te starten en in indoor zuidbroek te rijden!!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:34

Mooie combinatie Josien en gefeliciteerd met de punten :)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:58

Hoi! Mag ik ook meepraten? Ik ga aanstaande zondag voor het eerst starten in de B, nog nooit eerder meegedaan aan een KNHS-wedstrijd. Wel meegeweest met een vriendin die M1 rijdt als voorlezer, en een hoop F-proeven gereden thuis op stal.

Ik heb een leasepaard waar ik mee mag starten, een 5-jarige KWPN-merrie van Chippendale. Doel voor zondag is eens zien hoe ze het doet op vreemd terrein en hopelijk fijn commentaar meekrijgen van de jury waar we mee verder kunnen. Thuis vind ik dat we al heel fijn een rondje rijden, maar ik reken niet op een winstpunt.

Lijkt me leuk om hier mee te praten en ervaringen te delen :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:03

Gefeliciteerd Josien.

Welkom YellowGray en succes zondag!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:48

22 september ga ik voor de 2de keer starten! :D op dezelfde locatie als bij mijn B debuut, in Someren heide bij rv de molenhorst. Zo een fijne locatie om te rijden!

Nu voor 1 extra winstpunt per proef gaan en ik ben L1 startgerichtigd := maar denk niet dat dit vaak voorkomt _O- 3 winstpunten per proef _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:13

Misschien de volgende keer eens kijken om daar te rijden ipv het Keelven als dat zo'n fijne locatie is :) !

Veel succes alvast!