[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:03

Ik merk ook dat jury's vaak niet durven punten en dan maar veilig bij de 6 blijven. Soms wil ik echt terug gaan springen, vind dat allemaal zoveel eerlijker.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:04

Even gemist, wat vervelend van Xaffier Shelly! Hopelijk is ie gauw weer de oude..

Mooi gezegd van die Yorick, Leeneliefje!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:19

HiFive5 schreef:
Ik merk ook dat jury's vaak niet durven punten en dan maar veilig bij de 6 blijven. Soms wil ik echt terug gaan springen, vind dat allemaal zoveel eerlijker.

Soms heb ik ook wel eens het idee van dat ze maar een aantal punten willen geven die dag ofzo.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:32

Hoi meiden,

Mag ik hier ook gezellig mee kletsen? Zie een hoop bekende namen volgens mij ook nog van een 1,5 jaar geleden gezellig! Ik ben Annika en na het verhuizen van mijn vorige bijrijd paard had ik overlap met een nieuwe. Een onwijs leuke maar stoute merrie van special d. Toen ik begon konden we voornamelijk heel erg hard :+ maar na een maand of drie trainen ( nu een dik jaar geleden) wilde we toch een poging in de ring wagen en dit niet onverdienstelijk ! Inmiddels hebben we de punten voor het M en hebben we 9 nov ons debuut :j

Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:49

Leuk Annika! Welkom :j
Gaaf paard zeg

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:13

Welkom Annika! Inderdaad, mooi paard <3 Leuk dat je debuut gepland staat!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:28

Gisteravond weer even gereden en ze blijft wat lauw. Het komt er wel uit uiteindelijk, maar moet er behoorlijk hard aan werken. Ze was ook behoorlijk kijkerig.. Uiteindelijk wel fijn gereden. Maar denk nu even een weekje niet rijden. Dit weekend misschien even een klein buitenritje en dan volgende week even een weekje alleen maar longeren. Even iets anders.. En daarna weer oppakken. Hopelijk helpt dat :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:32

ja vaak is dat wel even lekker voor paarden Rianne. Schijnt dat als je je paard langere tijd rust geeft (echt een week + ) dat de spieren beter herstellen maar ook geestelijk het veel voordelen heeft. Het verwerken van nieuwe oefeningen, indrukken en ervaringen etc krijgen dat echt kans om even te landen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:02

leeneliefje schreef:
ja vaak is dat wel even lekker voor paarden Rianne. Schijnt dat als je je paard langere tijd rust geeft (echt een week + ) dat de spieren beter herstellen maar ook geestelijk het veel voordelen heeft. Het verwerken van nieuwe oefeningen, indrukken en ervaringen etc krijgen dat echt kans om even te landen.

Ja precies! Klinkt heel logisch dus kan nooit kwaad om dat even te doen. Training wordt de laatste tijd ook wel steeds zwaarder voor haar. Maar om te zorgen dat ze wel een beetje in het ritme blijft longeer ik dan wel even een aantal keer.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:07

Welkom annika_s! Knap paard heb je daar onder je zeg.

Ik geef niet vaak een week rust eerlijk gezegd. Een weekje rustig aandoen natuurlijk wel, maar nooit volledig platte rust zeg maar. Ik doe wel heel hard mijn best om variatie in de trainingen te brengen. Zo zal ik nooit 2 dagen achtereen dressuren. Zo ga ik vaak de baan op, soms galoptrainingen in het bos, soms gewoon wat slenteren aan een lang teugeltje. Ik ga eens een parcours springen of ik laat ze vrijspringen. En longeren gebeurt ook wekelijks hier. Ze wordt 1, max 2 dagen, volledig met rust gelaten hier.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:30

Lekker, die afwisseling HiFive! Ik ben eigenlijk altijd 's avonds op stal omdat ik overdag geen oppas heb voor mijn dochtertje. Dus even op buitenrit oid wordt 'm dan al niet i.v.m. het donker.. De dressuurtraining probeer ik overigens wel af te wisselen qua oefeningen en wat ik van haar vraag en tussendoor longeer ik. Vrijspringen is ook nog wel een idee! Al weet ik niet hoeveel plezier ik Marena daarmee doe, haha.

Marena wordt 3 a 4x per week getraind dus heeft standaard minimaal 3 dagen in de week volledig vrij!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:39

Dankjulliewel ! Ze is ook best knap al zeg ik het zelf Haha!

Qua training hier , ik doe haar 3 vaste dagen en soms een 4e dag. De eigenaresse de rest, waarvan ze 1 dag pw vrij heeft. Van mijn dagen heb ik 1x pw privé les, ik probeer 1 x de longeren met dubbele lijnen en de andere keer gewoon dressuur training, of cavaletti. Buitenritjes is voor ons lastig bos/strand ligt niet in de buurt en de weg op zie ik hier niet zitten qua verkeer.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:40

annika_s schreef:
Dankjulliewel ! Ze is ook best knap al zeg ik het zelf Haha!

Qua training hier , ik doe haar 3 vaste dagen en soms een 4e dag. De eigenaresse de rest, waarvan ze 1 dag pw vrij heeft. Van mijn dagen heb ik 1x pw privé les, ik probeer 1 x de longeren met dubbele lijnen en de andere keer gewoon dressuur training, of cavaletti. Buitenritjes is voor ons lastig bos/strand ligt niet in de buurt en de weg op zie ik hier niet zitten qua verkeer.

Les jij elke week? :oo
Ik kan m'n hele hebben en houden dan wel verkopen, ga dan failliet haha :')

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:41

Hahah! Ja in principe les ik elke week :Y)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:52

Ik werk fulltime dus na dit weekend zullen we enkel nog kunnen wandelen in het weekend of tijdens een verlof dag :-(
Ik heb nog een rij paard staan waarmee ik zowat hetzelfde schema aanhoudt, alleen spring ik veel meer met haar. Ik les overigens 1x in de twee weken :-) Vaak met mijn dressuurpaard maar soms neem ik mijn springpaard om haar een onderhoudsbeurt te geven :')

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:12

Annika, paard moet flink aan de bak dus. 6 dagen, poeh! Op mijn fanatiekst liep Marena 5 dagen p/w.

Joeee, als ik elke week les zou nemen zou ik ook failliet zijn := Maar goed, Marena is dan ook mijn eigen dus alle kosten ook. Daarnaast een eigen huis, werk ik parttime en heb ik een dochter, vind ik interieur ook leuk dus dat kost ook geld, we hebben een hond etc.. :Y)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:12

HiFive5 schreef:
Ik werk fulltime dus na dit weekend zullen we enkel nog kunnen wandelen in het weekend of tijdens een verlof dag :-(
Ik heb nog een rij paard staan waarmee ik zowat hetzelfde schema aanhoudt, alleen spring ik veel meer met haar. Ik les overigens 1x in de twee weken :-) Vaak met mijn dressuurpaard maar soms neem ik mijn springpaard om haar een onderhoudsbeurt te geven :')

Ah jammer he, als je afhankelijk bent van t weekend!
Goed om af en toe springpaard ook even mee te nemen :D neem je in het springen zelf geen les dan?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:39

Hier doet een week volledige rust het wel goed meestal!

Verder zijn mijn trainingen heel wisselend omdat we ook springen em crossen. Ik probeerde om de week te lessen. Maar dat ligt nu allemaal dus even op zn gat. Gisteren er voor eerst weer eens op gestapt. Lang en laag stap en draf gedaan dat ging goed. Nu rustig aan uitbreiden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:52

Hier ook een fulltimer, paardlief staat op een nogal luxe pensionstal en moet toch ergens van betaald worden helaas :roll:
Ik heb vaak de neiging iets té veel te vragen van mijn paard, in mijn enthousiasme en fanatisme wil ik lekker trainen en rijd ik zo 6 x per week dressuurmatig en serieus. Gelukkig heb ik hier ook het geschikte paard voor, Azrael werkt graag hard en geconcentreerd. :j Maar goed voor het lijf is dit niet zo gunstig, dus probeer 1 en nog liever 2 rustdagen in te plannen en mijn vriend springt met Azrael.
Maar ik moet daar echt mezelf in afremmen!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:37

Rianne_ schreef:
Annika, paard moet flink aan de bak dus. 6 dagen, poeh!

Mwa meestal loopt ze geen 6x pw, de eigenaresse rijdt niet zo veel, die rommelt veel met haar Haha dus zo zielig is ze niet :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:58

Fijn dat dat goed ging Shelly!

Hier ook altijd fulltime gewerkt maar sinds geboorte van dochtertje niet meer. Tijdens mijn zwangerschap ook verhuisd naar goedkopere stal. Geen binnenbak etc. meer voor mij :P Haha oh Azrael werkt ook veel dus. Wat leuk dat je vriend met hem springt!

Haha, dat zou ik ook niet beweren hoor Annika :')

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:32

Ik werk overigens 36 uur in 4x9 en altijd op vrijdag vrij! Bevalt mij prima!

De bedoeling is overigens om ooit wel weer wat voor mezelf te kopen. Hoewel ik de merrie die ik nu rijdt kam beschouwen als eigen, doe er alles mee . Rijden , wedstrijden clinic etc. En dit gaat allemaal prima zo. We zijn ontzettend blij met elkaar dus dit is wat dat betreft een prima en heerlijke oplossing.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:57

Ah dat is lekker verdeeld inderdaad!
Nou zolang je het zo goed hebt geregeld zou ik t lekker zo laten als ik jou was. Een eigen paard heeft ook zo zijn nadelen. Denk dat ik na Marena in principe geen eigen paard meer wil. Maar goed, zeg nooit nooit... Een bijrijdpaard van een ander is ook nog niet zo makkelijk te vinden met eigenaren die leuk zijn en waarvan je van alles mag. Of het paard komt ineens te koop of zo ^)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:07

Helemaal mee eens! Ik heb het bijna altijd getroffen gelukkig !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 07:32

Goeiemorgen, gisteren ook weer thuis gekomen!
Had geen WiFi in het huisje dus internet was wat beperkt...
Heb wel wat geprobeerd mee te lezen maar het ging nogal hard hier, Haha!
Zal straks nog even een poging doen.

Welkom annika!

Over werken en bijrijden zag ik...
Ik werk 4 dagen en wij hebben 2 eigen paarden.
Die van mijn vriend probeer ik ook minimaal 2x in de week te rijden, dat lukt zeker in de winterperiode niet altijd, we hebben slecht licht op stal en het is verder een beetje hoe het weer is en hoe last ik uit mijn werk ben.

Ik heb jaren paarden bijgereden en verzorgd bij anderen maar uiteindelijk wil je gewoon alles zelf kunnen beslissen en regelen, had ik dan, en toen mijn eerste paard gekocht.

Van de week heerlijk gehad, even wennen voor de paarden, vreemde omgeving, om de beurt mee, dus eentje achterlaten, maar dat ging steeds beter.
Prachtig in het bos nu!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding