[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:14

Oh jakkie dat is vervelend, ook voor hem en dat ie nog een keer moet! Pijnlijk voor jou zeg!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:16

Jaa, ik ga naar Marienheem. Eigen vereniging!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:19

Dewi dan zie ik je daar haha! Ik had je volgens mij al in nieuwleusen zien starten met een E pony toch?

Ik ga dan starten met een Donna E pony in de BB! Ik ben super zenuwachtig nu al haha, Marienheem vind ik ook altijd best wel indrukwekkend (kleurrijk en de bak opvallend haha) dus op hoop van zege!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:21

@welmoed__

Ai pijnlijk! Hij had er duidelijk geen zin in.
Ondanks dat ie nog wel wat steviger mag worden vind ik het een mooi paardje!

Ik heb niet alles teruggelezen, maar heb je hem allang?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:33

Bedankt Ilse!

Voor hem is het inderdaad ook vervelend om nog weer een tweede keer verdoofd te worden.. Maar wil het risico niet lopen dat iemand anders gewond raakt. Ik kreeg hem tegen mijn been omdat ik stond, maar die achterbenen moet je op je hurken en dan krijg je hem tegen je hoofd. :=

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:40

ooo nee dat is inderdaad geen risico wat je graag wilt lopen pfoe!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:22

Oei oei, hoe lang was je bezig met scheren dan? Anders eventueel volgende keer iemand met een halstertouw onder de kogel door het andere achterbeen op laten tillen. Wordt slaan ook iets lastiger voor hem.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:39

Niet fijn zeg!
Gefeliciteerd Car met je prijs :)

Vandaag lekker het blubberbos in geweest. Geen kip te bekennen dus heerlijk!
Lag er wel bijna naast omdat ie in galop ineens van het pad af schoot het grasveld op :') Hij zag weer is wat haha

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:46

Balen dat je een trap gehad hebt Welmoed! Vervelend dat hij zo lastig is.

Ik heb vanmiddag Chall weer geschoren. Die is zo relaxed, heb alleen bij z'n oren even de praam er op gedaan omdat 'ie elke keer ging irriteren op de vliegen. Met een echte lastpak ga ik niet aan de gang, er zijn genoeg anderen die voor €50 het risico wel willen lopen :+ . Daar moeten ze wel echt lastig voor zijn, Chall was vorig jaar de eerste keer ook nog niet zo gemakkelijk maar veel doen helpt. Niet dat je elke week een scheermachine over z'n pens trekt, maar met zo'n mini-tondeuse even de tastharen inkorten, onder het hoofd scheren, die lange haren uit de oren recht afscheren, derde oor scheren ipv knippen, onderkant staat ook scheren ipv knippen (wordt nog veel rechter ook vaak :P ) en de kroonranden + evt. kootholtes ook. Daar heb ik ze heel makkelijk van gekregen. En ik scheer in de schuur waar de andere paarden dus ook staan, zodat ze aan het geluid wennen. Heb niet zo'n stille grote machine maar wel een hele stille tondeuse, dus met opscheren wennen ze niet aan het geluid.

En als ze slaan idd een ander been van de grond halen, dan kunnen ze niet slaan of vallen ze om.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:00

mistid schreef:
Met een echte lastpak ga ik niet aan de gang, er zijn genoeg anderen die voor €50 het risico wel willen lopen :+ .

*\o/*

Mijn ervaring is wel dat een hoop eigenaren ook ontzettend piemelig zijn met hun paarden. Soms moet je gewoon niet banketstaaf maar doen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:18

Heb je wel eens klappen gehad tijdens het scheren? Heb wel overwogen om het te gaan doen maar op een of andere manier verwacht ik dat ik dan allemaal rotbokken moet doen :+ . Heb een keer voor iemand geschoren en dat was dus idd niet een prettig dier :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:39

Ik heb deze zomer beentjes etc alles met tondeuse gedaan dat ik er zowat naast kon zitten maar zelf hele lijf scheren durf ik niet aan. Ben bang dat het niet opschiet en dat ze kwaad wordt.

Kon niet echt hiervoor geschikte mensen vinden. Anne; helaas was jou tip vol in verhuizing en andere konden ook niet binnenkort. Dus toch afspraak gemaakt bij Jarno in Ommen. Maandag avond gaat ze kaal! :-) wel duur maar das dan maar pech.. wel strak en snel resultaat!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:59

mistid schreef:
Heb je wel eens klappen gehad tijdens het scheren? Heb wel overwogen om het te gaan doen maar op een of andere manier verwacht ik dat ik dan allemaal rotbokken moet doen :+ . Heb een keer voor iemand geschoren en dat was dus idd niet een prettig dier :')

1x, ik ben redelijk vlug. Had dit seizoen een hele dwarse tinker, echt een link kreng was dat. Je kunt ze ook beter niet op tranquigel ofzo hebben want dan worden ze helemaal naar.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:45

Ben ik blij dat die van mij op rust ging staan en in slaap viel tijdens het scheren :')
Helft van z'n hoofd ook nog zo kunnen doen. Alleen bij z'n ogen even praam erom gedaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 01:03

:D de familie hier was lekker op dreef vandaag. Dochter 1e in de B en ik 1e in de L. Best grappig, lekker op je springzadel een dressuurproefje rondsturen en met 197 punten naar huis gaan. Van de week gaat de knop op cross. Sta erbij in Bathem!
De 8e in Raalte springen, gevarieerd programma. :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:36

Nou ze zijn mijn aanmelding vergeten in bathmen. Mail contact gehad en bleek mijn aanmelding al te laat te zijn geweest. Beetje vreemd, maar dan maar op zoek naar iets anders komend weekend :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:58

Gisteren naar Staphorst geweest. Eerste ronde foutloos maar veel te mat. Tweede rond progressief foutloos en ex equo 5e.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:19

Lithya schreef:
Gisteren naar Staphorst geweest. Eerste ronde foutloos maar veel te mat. Tweede rond progressief foutloos en ex equo 5e.

Gefeliciteerd!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:43

Gefeliciteerd! Lekker parcourtje in staphorst he!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:54

Gefeliciteerd Anne en lithya! Lithya was die in progressief wel wat frisser?

Ik heb mooie tijden zaterdag in bathmen! Twaalf uur springen en tien voor half één cross in. Laatste van het jaar .. helaas.. maar wel goed voor paardje. Beetje rust is ook niet verkeerd!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:59

@Anne & Lithya gefeliciteerd!
@Elke succes!

Ik ga zo mn paardje is even goed aan het werk zetten lekker springen :D

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:00

Zo ook maar eens de pony gaan ophalen. Rondje springen in Heeten.
Succes iedereen nog!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:11

Succes Dewi!
En rijze ilse!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:09

ik was er al helemaal klaar voor, is mn vader met de auto weg waar mn cap dus in ligt..
dus ik hoop dat hij er snel weer is haha.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:39

Succes!!!

Vond het wat laag staan eerlijk gezegd.

Had hem buiten even goed voorwaarts gereden, hij trok er wat meer aan. Maar nog niet helemaal zoals ik hem graag zou zien.