[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:02

YvvvWedg schreef:
Pikeur schreef:
Nou ik zou ook hippische dagen strijen gaan maar m2 is afgelast. Baal er zo van. Eerst al gouden ei concours moeten missen, rotterdamse manege toen ook al, paard lang ziek geweest en nu alweer een wedstrijd missen waar ik naar uit keek. Hoop wel dat ik mijn inschrijfgeld terugkrijg 25 euro is best veel :o

Ik heb 15eu per proef moeten betalen, dus 30 totaal. (M2 paarden) Hoop idd dat ik het wel terug krijg! Zondag wel gestart, alleen banen waren zo omgeploegd en zo bizar zwaar, dat het amper te rijden was. Oefeningen kon ik niet rijden en heb de hoeken maar geprobeerd te vermijden. 1e proef net geen winst, 2e proef zullen we het maar niet over de punten hebben.

Jeetje wat balen zeg dat de banen zo slecht waren en ook precies geen punt. Ik vind het ook echt belachelijk dat ze niet op mijn mails antwoorden, echt niet normaal dit en dat voor zo'n grote wedstrijd.

Pikeur

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:04

Ohja ik ga dit topic binnenkort alweer verlaten want we Zijn alweer door het m2 heen. Zaterdag 198 en 201 punten gereden dus dat tikt aardig aan. 12 augustus zijn de kampioenschappen en die rij ik nog en dan gaan we over naar het z

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:10

Ik meld me ook hier! Afgelopen weekend voor het eerst M2 gestart en zowaar een wp mee mogen nemen. Had ik persoonlijk niet verwacht want zo goed ging het niet. Tweede proef aan het einde afgegroet.. ik dacht dat ik een minpunt kon verwachten. Had ik maar doorgereden: had ik daar waarschijnlijk ook een wp gehad. :D

Iemand tips voor de keertwendingen? Die vinden we nog moeilijk!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:23

Hallo Allemaal,

Mag ik mij hier ook weer melden?

Ruim anderhalf jaar gelden ben ik hier weg gegaan omdat mijn destijds huidige paard wegens een hevige koliekaanval zeer plots ingeslapen moest worden. IK heb toen enige tijd niet gereden, tot ik mijn huidige paard aangeboden kreeg om te rijden.

Dit gaat om een 14 jarige fries ruin genaamd Diko, we hebben 6 wedstrijden in de M1 gereden en onze punten zijn nu binnen voor de M2 :) We zijn hard bezig alle knoppen bevestigd op te krijgen. Maar de keertwendigen en travers linksom zijn nog wel een probleempje.

Voor nu nog geen debuut geplant staan, maar dat komt vanzelf :)

Dit zijn wij :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:20

Wat zijn jullie een leuke combi Annika! Komt vast goed in de M2.

Wij hebben 2 weken geleden ons debuut gehad en dat ging boven verwachting! Zoals verwacht hadden we nog wel wat moeite met de keertwendingen en SB en travers, maar over het algemeen ging het best lekker. Zelfs voor een keertwending rechtsom een 7 gekregen. Dat had ik echt nooit verwacht. Heel blij mee. We hadden 190.5 en 183.5 punten gekregen :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:10

Dankjewel!

En wauw wat een super debuut ! Gefeliciteerd :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:17

Wow ligt al hele tijd stil dit topic. Zat er laatst aan te denken en dacht eigenlijk dat ik 'm per ongeluk had ontstipt.

Bloempie gefeliciteerd met je mooie debuut, hoe gaat het nu?

Femskie wat ging/gaat er precies mis met je kws? Gaat het nu al beter?

Hoe gaat het met de rest nu?

Vond het toch leuk om hier te blijven posten, dit topic was nog vrij actief :P Z1 debuut topic ligt al helemaal op z'n kont en een Z2 debuut topic kan ik nergens vinden. Heb die inmiddels wel gehad, die ging voor m'n gevoel wel goed maar ik was beetje teleurgesteld over de punten. Nu scheen de jury best streng te zijn, maar toen ik een filmpje van onze betere proef terug zag, moest ik toch wel even slikken. Hij ging echt als een dweil de baan door. 2 weken later had ik m'n tweede gepland staan, dus kleine anderhalve week de tijd gehad om de dweilfactor weg te krijgen :P

Op de dag zelf kwam ik me aanmelden en zaten 2 stalgenoten die daarvoor Z1 hadden gereden, die kwamen met de mededeling dat ik beter naar huis kon gaan want de jury bleek niet in staat te zijn om wps te geven :') had zoiets nouja skijt ik ga gewoon knallen en dan zien we het wel. Vlak voor ik op ging stijgen kwamen ze aangelopen en bleek van de hele Z1 rubriek dat m'n stalgenootje 1e was geworden met nog geen 59%, whoops. Nouja. Even later iig wel geknald in m'n proef, was zo ontzettend blij, en met het vooruitzicht dat er een half uur tussen beide proeven zat, heb ik besloten om de tweede niet te doen. Jury leek niet zo amused toen ik dat kwam vertellen maar gelukkig wel op een positieve manier, dacht yes dan toch een winstpuntje te pakken.
Met de prijsuitreiking bleek dat ik maar liefst 68,82% (234 punten) had gereden *\o/* was echt mega blij. Topknollie, nu thuis lekker verder knutselen!

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:27

Ja leuk laten we het topic weer vlot trekken! En wow Myour, Z2 alweer! Lekker stel, heb je ook een filmpje? Ben heel benieuwd hoe die mooie vos van je nu loopt!

Hier gaat het ok, we hebben een nieuw huis gekocht en zijn druk aan het verbouwen, gelukkig komt het eind in zicht en kan Carlos met een goed jaar bij ons lekker van zijn pensioen genieten. 3 weken terug hebben we slecht nieuws gekregen, er is cushing geconstateerd. We staan dus nu op dagelijkse medicatie en kijken per dag aan hoe het gaat. In principe doet hij het heel goed, heeft nagenoeg geen symptomen en hoop dat ik hem nog een paar jaar in geode gezondheid bij me kan houden. Hij reageert goed op de Prascend. Lijkt vrolijker en energieker en ook zijn stalbenen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Een paar weken terug zijn we nog 1e op de afsluitende kringwedstrijd geworden en nu moeten we nog 1 puntje voor het Z. Ik heb mijn startkaart opgezegd voor volgend jaar. We rijden die ene punt nog binnen voor Januari, probeer nog 1 keer Z te starten en dan is het genoeg geweest. Super trots op hoe mijn oude man dat dan toch in 2,5 jaar heeft gedaan en ook nog met ons ongeluk er tussendoor vorig jaar.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:50

Oh dat is wel vervelend nieuws Irene, heb je hem bewust laten testen op cushing of hoe is dat zo gekomen? Wel fijn dat ie goed reageert op de medicatie en weinig symptomen heeft nu. 1 puntje nog, ik vind nog steeds Z1 zo'n magische grens zeg maar. Gefeliciteerd met zo'n mooi resultaat op kringwedstrijd!

Heb geen filmpjes van de afgelopen paar weken, ik vind filmen altijd zo confronterend :o ben onwijs kritisch en kan er nogal onzeker van worden. Ga de 27e weer lessen bij Herman Wientjes dus zal even vragen of iemand dan kan filmen. Wil het wel vaker gaan laten doen, vind het wel erg leerzaam en als ik door dat onzekere punt ben gegaan dan geeft het wel veel motivatie om het beter te doen. We zijn nu vooral bezig om hem kleiner en sneller te krijgen, dat pakt ie super op, maar nu ie dan ook correct verzameld kan gaan draven met afdruk vindt ie het wel moeilijk om ook daarin gedragenheid te behouden in de zijgangen. Dit is vooral in draf een belangrijk werkpunt, maar ben ervan overtuigd dat dit grotendeels kwestie is van kracht opdoen. En het feit dat ik nog wel eens zit te hangen en wurgen in m'n houding om zo'n stom drafappuyement door te sturen :') tja daar kom ik ook maar eerlijk voor uit, ik vind het moeilijk zo'n drafappuyement :P

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:56

Ja echt vervelend en ben er ook echt even van ontdaan geweest, maar he hij is de jongste niet meer dus de kans was aanwezig. Als ik hem door medicatie dan nog een waardig leven kan geven dan is dat fijn. Mn tandarts was er voor een behandeling en zei dat hij hem er goed uit vond zien, waarop ik zei dat ik hem al vroeg erg dik in zn vacht vond zitten. Daarbij het feit dat hij in Februari een einschussbeen heeft gehad en na 3 x antibiotica nog niet goed weg wilde zei hij je kunt altijd eens testen en daar kwam inderdaad een hoge waarde uit (normal 47 en bij Carlos was het 108).

Ja de Z1 is inderdaad een magische grens en daarom stoppen we dan ook, winstpunt of niet. Ik vind het met zijn leeftijd en fysieke gesteldheid nu niet eerlijk om nog verder door te gaan. Misschien denk ik er volgend jaar weer anders over als de medicatie heeft aangeslagen. Het schijnt zo te zijn dat je er een veel jonger paard voor terug krijgt. Maar voor nu is het goed zo en daar heb ik vrede mee. Zodra de paarden aan huis komen koop ik een nieuw junkie erbij om weer mee op wedstrijd te kunnen.

Onzeker?! Wat zonde, jullie gaan zo goed en halen fantastische punten, dat moet toch wat vertrouwen geven?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:27

Wat heerlijk zeg de paarden aan huis. Wil je met nieuw paard ook helemaal zelf gaan opleiden? Denk dat een laatste Z1 wedstrijd inderdaad wel een heel mooie afsluiter is :)
Kan me voorstellen dat dat wel even goed schrikken was. Hoe lang duurt het doorgaans voor de medicatie echt goed aanslaat? Ben wel benieuwd of je hem veranderd vindt van het voorjaar.

Ja dat is een zeer vervelend punt voor mij, heb er ook voor bij Sanne Beijerman gelopen dus kan het gelukkig wel stukken beter relativeren nu. Ik ben ook zo'n typisch iemand die na m'n proef enkel de verbeterpunten kan opdreunen, heb van Sanne ook echt moeten leren om ook aan de dingen te denken die goed gingen. Maar heb m'n Z2 debuut bijvoorbeeld vanaf juli denk ik wel 5x afgezegd. En hoe langer ik dan niet op wedstrijd ben geweest hoe grotere drempel het wordt. Als ik dan weer beetje in die flow zit dan kan ik ook oprecht tegen mezelf zeggen, vandaag is gewoon een lekker oefenrondje, en dan rijd ik ook op m'n fijnst. Terwijl dat debuut echt een 'moet' was omdat ik er al zolang tegenaan zat te hikken.
Ik ben met rijden vooral theoretisch ingesteld, ik ben geen echte gevoelsruiter. Cadiz kan ook echt heel anders aanvoelen dan hoe het eruit ziet en dat is best moeilijk. Denk dat ik daarom ook moeite heb met filmpjes, dan denk ik net dat ik hem stoer aan het lopen heb en dan zie je filmpje terug en dan is het echt, ... juist := :P gelukkig heb ik nu echt de juiste begeleiding gevonden waardoor ik nu steeds beter het verschil leer voelen in groot en traag, en klein en snel.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:37

Wat gaan jullie lekker Myour! Z2 alweer!

Wij hebben momenteel even een dipje. Het ging tot de zomer erg lekker en we hebben inmiddels 4 winstpunten in de M2. Echter is het waarschijnlijk allemaal even te snel gegaan. Merkte in september al dat Don wat meer moeite kreeg om de dressuur/verzameling/buiging echt op te pikken. Dacht dat dit kwam doordat we vooral veel buiten hadden gereden en er niet echt de focus op hebben gehad. 2 weken terug kreeg hij echter echt last van zn lijf. Hij liep als het ware in tweeën. Alsof voor en achter niet met elkaar verbonden waren... Erg op de voorhand en struikelde veel. Hij was gelukkig niet onregelmatig, dat stelde me wel gerust aangezien er op dat moment veel paarden waren op stal met kwaaltjes en Don vorig jaar ook last had van de overgang van het weer.

Momenteel zijn we weer helemaal overnieuw begonnen met trainen. Hij moet weer leren loslaten/ ontspannen en even geen moeilijke en zware oefeningen. Buigen is al zwaar genoeg voor hem momenteel. Het gaat gelukkig alweer wat beter. Hij loopt niet meer in tweeën en ontspant al beter. Zo bouwen we het langzaam op en hoop ik begin volgend jaar (misschien eind dit jaar) weer te kunnen starten.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:23

Wat leuk! En wauw Z2 alweer wat goed!

Mijn M2 debuut zal voorlopig even moeten wachten. Vriendlief en ik hebben een huis gekocht waar wij in december de sleutel van krijgen :) Paardjelief Loopt momenteel toch niet heel fijn dus trainen eerst lekker door. Waarschijnlijk wordt ons debuut pas volgend jaar februari :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:33

Toch toevallig hoor, hoor omstreeks deze tijd wel vaker dat paarden minder fijn lopen. Wellicht met de seizoenswisseling met maken?

Bloempie super dat er weer vooruitgang is, wel fijn ook dat je weer even stapje terug bent gegaan en opnieuw bent begonnen.

Annika ja dan is het wel fijner om eerst even door te trainen. Gefeliciteerd met het kopen van jullie huis!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:15

Hier ook al een dipje even, hopelijk niet te lang. Ergens wel prettig om te horen dat ik niet de enige ben, dan gaan we er maar vanuit dat het ook zo weer over is en door het weer komt haha.

Hier inmiddels ook geen M-debuut meer, maar zelfs stiekem alvast richting Z-debuut aan het denken (heb mijn wp's nu nog niet). Waar ooit mijn droom was een keertje M te starten, heb ik mijn droom iets omhoog bij mogen stellen.. *\o/*

Annika: Dan heb je even andere prioriteiten idd, komt vanzelf weer :).

Myour: jeetje, jullie gaan echt hard !

Bloempie: idd wel een heftige dip ja, goed dat je de stappen terug zet en niet stug door blijft gaan! paardje is uiteindelijk toch belangrijker dan de wedstrijden.

Ik vind de M2 proeven wel echt heel leuk om te rijden, hoor altijd snel die M2 door in het Z heb je veel meer ruimte, maar ik vind het juist wel leuk. Mijn paard loopt de oefeningen best makkelijk, als ik de hulpen goed en duidelijk geef. Ons probleem blijft meer in de basis, geslotenheid en gedragenheid. Als deze goed is loopt ze super proeven, maar mis ik dit is het echt de proef doorkomen. Voor mijn gevoel pas 1 echt fijne proef gereden, de rest was of slecht, of net aan een wp.. Ach, houdt het interessant.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:08

Zo inderdaad dit topic was even heel rustig!
Wij gaan ondertussen ook best lekker. We moeten nog 1 puntje voor het Z en dat is toch echt wel een droom die voor ons (maar vooral voor mij) uitkomt. Met m'n kleine pony tussen al die grote paarden, ben echt heel trots op hem.
Aanstaande zondag gaan we weer starten en dan hoop ik toch heeeeel stiekem wel dat we ons laatste puntje rijden.
Pony gaat thuis de laatste tijd wel heel wisselvallig. Soms van die buien dat hij gewoon helemaal vol zit in zijn hoofd en er niks meer bij kan hebben. Dan moeten we weer helemaal bij 0 beginnen en dat is gewoon even pittig. Hij is zo wisselvallig, dat heb ik ook nog nooit meegemaakt bij een paard. Hopen dat hij toch steeds constanter gaat worden, anders wordt het Z toch wel een stuk lastiger...

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:48

Ik vind de M2 proeven ook leuk om te rijden. Vind ze ook niet super moeilijk, maar heb wel zin om naar de Z te gaan! Maarja.... geduld haha!

We hebben inderdaad een pittige dip, maar gelukkig weer stijgende lijn. We hebben maandag en dinsdag goed getraind, woensdag rustig gelongeerd en gister even een rondje buiten gereden, even de koppies leegmaken. Het was zulk lekker weer gister!

Afbeelding
Afbeelding

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:32

Yes Yes Yes *\o/* ook mijn meisjesdroom komt uit! Gisteren 189,5 en 195 gereden. Die 2e zelfs 197 als ik meer geconcentreerd was geweest en goed was gereden. Het voelde niet super en we hebben nooit echt hoog gescoord in het M2, maar dit is toch een mooie afsluiting. Sinds het L2 heb ik onze doelen al verlegd en nu zijn we ineens Z1 startgerechtigd. 2 maanden geleden is bij Carlos Cushing geconstateerd en sindsdien staat hij op medicatie. Hij doet het er zo goed op, ik had mn startkaart al opgezegd omdat ik dacht dat het te zwaar voor hem werd, maar hij was gewoon ziek blijkbaar.
Nu maar eens rustig verder trainen en dan toch een keer Z starten, man wat spannend.

Hoe is het met de rest hier? Tis zo stil.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:36

Wat leuk weer wat leven hier, het Z1 topic ligt idd wat stil, daar had ik met ook al gemeld. Want we hoeven ooknog maar 1 puntje. Tegen alle verwachtingen in rijden we toch de meeste tijd wel winst in het M2 !

Hier was mijn meisjesdroom een keertje M te starten, die heb ik ruimschoots bereikt inmiddels. Van het Z heb ik eigenlijk nooit echt durven dromen. ik zie mezelf nog echt meer als een L ruiter, maar ik heb wel een erg fijn paard :). Dusja, als de punten er zijn ga ik toch echt wel een keer Z starten, als is het maar om het een x te doen haha ! Het is eigenlijk (nog) wel wat te hoog gegrepen, maar goed dat roep ik ook al maanden over het M1 en M2 en dat gaat eigenlijk zo slecht nog niet. Wel heb ik mijn streven om bovenaan mee te kunnen en in de 190 te willen scoren even aan de kant gezet en zijn we in het M al erg tevreden met een winstpunt in de middenmoot :).

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:15

Hier ook hetzelfde gevoel Renee, ik vond het L2 al heel wat, heb mijn doel dus al 3 keer moeten bijstellen inmiddels ;-). Carlos is niet groot, zelfs wat pony, geen mooi hoog front of sterk achterbeen en toch kunnen we lekker mee doen. Afwerking is ons motto en om nu met 195 te kunnen afsluiten is te gek. Z voelt voor mij ook wat hoog gegrepen, maar we gaan het zien :D. Iemand op stal zei, hop en nu de stang erin, maar daar ben ik toch wat huiverig voor. Iemand die me goed kan uitleggen wat de voordelen zijn en hoe het paard voelde met overstap? Denk dat ik gewoon op trensje blijf rijden

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:03

Ik heb nu een x of 5 met S&T gereden. Mijn paard is zeker op het begin net wat stug en vaak net niet helemaal 'er doorheen', de stang maakt dit echt wel iets makkelijker. In de oefeningen of als ze eenmaal lekker loopt merk ik niet veel verschil en heb ik de stang teugel ook redelijk los hangen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:34

Ik vond het weinig toevoeging hebben in het Z1 en/of Z2. Bovendien zat ik erg te sukkelen met teugels oppakken met halsstrekken en uitgestrekte stap. Ik denk echt dat je voor de basis klasses geen stang nodig hebt. Maar goed heb er zelf wel even mee geëxperimenteerd, ik vind zonder fijner rijden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:47

Ik zag ineens dit topic weer in m'n recente topics voorbijkomen! Zelf ben ik ook een tijdje niet gestart. Het ging gewoon niet zoals ik het wilde, dus ik wilde me even compleet storten op de training om zo wat vertrouwen te vinden. Bovendien is het buitenseizoen altijd een beetje een uitdaging voor ons omdat we daar toch net wat meer spanning opbouwen dan binnen.

We hebben in augustus een driedaags concours gedaan en hoewel we geen punten hadden gereden (we zaten rond de 58%), hadden we de spanning al veel beter onder controle. Ik heb 4 van de 6 proeven zonder rare sprongen gereden, dus dat was al een fijne stap vooruit.

Vervolgens hebben we in de training nog wat extra de focus gelegd op de buiging. Hier is ergens in september een kwartje bij ons gevallen, waardoor ons basisbeeld compleet anders is geworden. M'n paard is sterker en flexibeler; hiermee voel ik me zekerder en op de een of andere manier zijn de stukjes op hun plek gevallen. Kortom, vorige maand tijd om (indoor) te starten. Ik moest nog drie punten, dus voelde me safe genoeg om geen droge kleding mee te nemen. :+

Ik had in de ochtend m'n andere paard eerst gestart en toen kwam ik erachter dat de jury erg op spanning lette en dit echt afstrafte. Niet erg, maar dit is juist wat er bij ons meestal fout gaat. Kortom, ik voelde me doomed. :o Ik ben m'n proef ingegaan met het idee om op safe te rijden. Hij voelde wat traag voor mijn gevoel, het mocht wat meer spatten, maar ik wist inmiddels dat dit niet de jury was om dat uit te proberen. Ik kwam ook m'n proeven uit met een redelijk okee gevoel; ik dacht zelf dat ik of 175 zou hebben, of met een beetje mazzel net over de 180. Ik was dus compleet verbaasd toen ik na de prijsuitreiking wegliep met 2x 2e met 195,5 en 183,5! *\%/* Betekende wel dat ik zonder pardon meteen de sloot in gejonast werd. :o

Ik ga nu nog even dit jaar M2 proeven rijden, omdat ik nog niet hét gevoel heb gehad. Ik wil op z'n minst toch nog een proef neerzetten waar ik echt trots op ben en dan gaan we volgend jaar wel het Z in. S&T wil ik op termijn wel mee gaan pakken, maar laten we eerst maar gewoon op een trensje beginnen. Ik vind zelf dat die proeven gewoon zonder problemen op een trensje gereden moeten kunnen worden.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:35

Zo het is inderdaad rustig geweest hier. Heb zelf ook niks meer gepost, mijn wedstrijden liggen al stil vanaf maart.. Steeds was er weer iets waardoor ik het moest afzeggen, en zo ging het een paar maanden lang door. Kreupel, onregelmatig, niet fit, privédingen, dus maar even de stop erop gezet.
Nu zijn we alweer een tijdje lekker bezig, en ik stel het nu elke keer weer uit, want zolang uit de running zijn geweest op wedstrijd maakt t toch best weer spannend om weer te gaan starten.
Maar ik moet wel een beetje een stok achter de deur hebben dus heb me van de week opgegeven voor 20 november bij men eigen club. Voor de eerste keer de nieuwe proeven rijden, heb ze zelfs thuis nog niet eens geheel geoefend. Wel pak ik er wat lijnen bij mee met trainingen.

Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Maar we gaan er gewoon voor. Daarbij ligt mijn gloedje nieuwe witte rijbroek al een half jaar in de kast niks te doen.. :(

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:29

Sharonaa_ : Gewoon gaan, anders kom je nooit over die drempel.. eerste x gewoon als oefening zien om het leuk te houden toch :)

Mylittlejoy: Zelfde verhaal haha ! Je kunt het makkelijk zo te horen :).

Z1/Z2 moet ook makkelijker kunnen op een trensje. Ik ga wel meteen met S&T starten denk ik. Niet omdat het nodig is, het lukt op een trensje ook prima, maar wel omdat het voor mij iets makkelijker is. ik merk dat ik mijn handen wat makkelijker stil kan houden en me meer bewust ben haar op tijd los te laten met een stang erin. Mijn eigen probleempje als ik op trens rijdt. Nu ik afwissel merk ik dat het op trens eigenlijk ook juist beter gaat :D ! Ik rij nu 1x in de weken ofzo met de S&T verder gewoon met trens. Eerst zaterdag maar eens een puntje halen in het M, dan gaan we de week erop meteen Z. haha ! Gewoon om te proberen, nog helemaal zonder verwachtingen verder.