[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Berry

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:39

Iedereen gefeliciteerd met de puntjes en succes voor de gene die moeten gaan starten dit weekend! :) hier nog geen beest te bekennen op een enkele verdwaalde, gelukkig. Gister om 10 uur op locatie voor les, maar dat veranderde in een lesje zandhappen. Laten we maar zeggen dat het de hitte was ofzo :+ vandaag gaan we voor de herkansing. Zondag een clinic op de planning staan dus daar heel veel zin in.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:52

Gisteren ook weer gestart naar bijna 2 weken niet trainen door omstandigheden..doordat alles was uitgelopen heb ik ook nog veel te lang erop gezeten.
Toch nog 180 punten bijmekaar gesprokkeld met een zeer sterk deelnemersveld **trots op mijn tinker**

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:29

Gefeliciteerd Hebbes! Mooie punten.

Wauw, dat is gaaf keshia. Je gaat nog steeds als een speer!

Ingvild, de f19 reed ik.

Marietje. Jaa, heel veel hertjes (of reetjes, zie het verschil niet := ) en konijntjes.

Nouvel, ik zou het niet kunnen hoor altijd zo vroeg op het paard. Ik rij juist vaak in de avond.

Gefeliciteerd Onley!

Aj, niet al te erg bezeerd Blue_Berry?

Even geheel off topic, maar ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald *\o/* . Had al een mooi plannetje in mijn hoofd zitten dat ik hem dan vandaag kon aanvragen en morgen ophalen (ik neem een spoedrijbewijs ivm mn vakantie) en dan zondag naar stal rijden. Maar het gemeentehuis is vandaag en morgen dicht :') .

Zondag staat in ieder geval een springwedstrijd op de planning. 40-50 cm met Phil. We hadden gezegd dat hij nooit meer mocht springen, maar hij heeft er zo veel plezier in. En 40-50 is net een galopsprong voor een paard. Ik zal het toch een beetje spannend vinden en hopen dat hij heel blijft.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:00

Gefeliciteerd met je rijbijwijs! *\o/*

En succes met springen!

Ik rijd ook niet altijd vroeg hoor, ik werk 4 dagen, dus dan moet ik het ook met de avonden doen.
Maar vanwege de drukte hier in de omgeving ga ik altijd wel zo vroeg mogelijk naar buiten.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:54

Gefeliciteerd met je rijbewijs!

Wij vanmorgen gestart. Echt niet fijn gereden, warmte speelde echt parten bij mijn paard hij kan er echt slecht tegen. Hij kwam drijfnat de proeven uit. Wel 1 puntje mee kunnen pakken. Hopen dat het morgen beter gaat!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:55

Ik ben vandaag ook qeggeweest.. ikzelf super last van de hitte mijn paard kon nog wel een uur beweging gebruiken zeg maar ;) man man man.. 10 minuten losgereden en daarna 2 proeven, maar ik had mijn handen vol aan haar. Slechts 5 combinaties met een winstpunt van de 22 bij de selectie proef, en daar zat ik met mijn 173.5 punt helaas niet bij. Tweede proef 187 punten. Dus weer een winstpunt erbij.. maar hoop toch van harte dat het volgende keer wat minder heet is..

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 00:21

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:17

Dat is jullie eigen winst toch weer, eigenlijk nog veel belangrijker, dan komt de rest straks vanzelf wel weer!

Ik heb 3 weekenden achter elkaar gestart omdat het toevallig zo uit kwam en het me wel fijn leek om weer een beetje in het ritme te komen en aan de L2 proeven te wennen.
Paard ging er vandaag niet fijner op lopen, warm, zware bodem, losrijden ging heel fijn, in de proeven bleef hij wat op mijn hand hangen.
Verder wel netjes rond kunnen rijden en zeker over de tweede proef niet ontevreden.
Was de eerste proef 1e met 186,5 en de tweede proef 2e met 189,5, viel dus nog helemaal niet tegen!

Nu even een paar weken niet, lekker even thuis oefenen en lekker naar buiten!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:02

Gefeliciteerd met je prijzen.

Wij vandaag geen winst. Paard liep beter dan gisteren, maar helaas. Over 2 weken weer proberen.

Afbeelding

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:20

Iedereen gefeliciteerd met de puntjes! En dat met die warmte! *\o/*

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:58

@ Onley; gefeliciteerd!
@ Xemma; gefeliciteerd met je rijbewijs!
@ Shelly; balen van de warmte, toch nog een puntje, gefeliciteerd!
@ Keshia; ook gefeliciteerd!
@ Ingvild; jammer, maar gewoon blijven gaan :j lekker veel laten zien.
@ Nouvel; gaat lekker, gefeliciteerd!
@ Shelly; leuke foto, jammer geen winst. volgende keer weer!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:05

Thanx!

Shelly fijn dat het beter ging, mooie foto!

Hier nog even niks opgegeven, even een paar weken rustig aan, lekker oefenen en naar buiten en dan eens even kijken wat ik op ga geven.
Is er eentje weer loop vd maand hier vlak bij. Kan ik rijdend naar toe maar wel hele zware bodem, even denken nog...
En bij ons op de club eind juni maar dan zijn we een weekend weg...

Vanmorgen lekker met een stalgenootje naar strand geweest, heerlijk door zee gegaloppeerd, vindt 'ie veeeeeeeel leuker! :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:15

Oh heerlijk Nouvel! Zou ik ook wel eens willen doen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:44

Mag me hier ook melden, recentelijk gedebuteerd met nieuwe troef in de L1. Inmiddels 2 puntjes te pakken. Hij heeft best last van spanning op vreemd terrein, ondanks dat het een tinker is, is het geen slome donder.
Maar hij gaat het steeds beter doen :j

Weekend van 9-10-11 juni een 3 daagse (tinkerdagen) dus kijken wat we dan weer kunnen doen. Bedoeling is om dit outdoorseizoen in de L1 te rijden en dan indoor over te stappen naar de M1.

*Gaat nu even paar pagina's teruglezen*

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:51

Ook welkom hier Leonoor!

Vandaag er weer op gestapt en telkens gewerkt met naar voren rijden. Sporen ook weer af gedaan en bij minste druk wilde ik reactie. Ging best goed! Nu volhouden want daar laten we het op liggen, vooral als het dan warmer is krijg ik hem helemaal niet meer aan het lopen.

Afbeelding
Goed bezweet Haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:27

Fijn dat je resultaat van jullie inspanning ziet shelly!

Welkom leonoor!
Mag jij zelf je klasse kiezen dat je van de L1 de overstap kan maken naar de M1?

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 01:33

Hihi dankjewel! Is het dan zo druk bij jou in de omgeving Nouvel?

Dankjewel Shelley! Balen van je proef, maar met deze warmte snap ik wel dat je paard er niet zo goed tegen kan :j

Welkom Leonoor!

Gefeliciteerd keshia!

De springwedstrijd van afgelopen zondag ging echt heel fijn! Hij was helemaal blij, en ik dus ook!

Maandag had ik weer les en omdat op het filmpje te zien is dat hij ook omspringt naar de rechtergalop (wat dus zijn moeilijke kant is) willen we hem laag en rond in de rechtergalop rijden zodat hij daar wat sterker wordt. Het probleem was alleen altijd dat zodra je aan zn kop kwam, hij omspringt. We denken dat hij omspringt omdat hij denkt dat hij het anders niet kan en misschien ook wel zelfbescherming.

Ik heb in ieder geval eerst met een los teugeltje de wissels allebei de kanten opgesprongen en toen dat goed ging, ging ik aan de rechtergalop werken. Hij was zo fijn! We hebben bijna de hele les rechtsom nageefelijk gegaloppeerd met 4 keer een wissel. Erg blij met de vooruitgang!

De komende weken zal ik vooral veel meelezen, want ik ga morgen namelijk voor 2 maanden op vakantie. Iedereen dus ook alvast heel veel succes en plezier met een wedstrijd!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:07

Shelly, lastig is dat he, als ze niet direct reageren. Met Myrthe veel last van gehad. Overigens hielp Vitamine E & Selenium erbij geven heel goed, werd ze soepeler en voorwaartser van.

Xemmafalcon, gaaf dat springwedstrijd goed ging! En fijne vakantie (2 maanden, waarheen??)

Nouvel, ja ik heb de luxepositie om meteen door te mogen starten tot Z1. Ik heb in verleden meerdere paarden (voornamelijk tinkers) gestart waarbij 2x de Z1 met winst.
Ik heb de pest aan de M2, de L2 vind ik wel ok, maar dat wijken :') Dan rijd ik liever de SB.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:37

@leonoor dat is wel een luxe idd! Wel gaaf dat je die Z1 met de tinkers hebt bereikt! Wat is de SB?

Ik zit de komende maand in Cambodja en daarna zal nog 1,5 week in Thailand zitten om te leren duiken. Dan een paar daagjes thuis en daarna door naar Frankrijk

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:38

SB is schouderbinnenwaarts

Lekker aan het reizen! Met een reden?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:39

Ik zit een beetje op afstand..mijn hond is erg ziek. Kans is groot dat ik hem moet laten inslapen.
Dus even alles op een laag pitje

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:48

Sterkte Onley!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:50

Leuk de wereld verkennen!

Linda, nogmaals sterkte!

Hier flink bezig met de impuls. Gaat opzich best goed moet heel consequent zijn, maar elke dag snapt hij het spelletje een stukje beter. Thuis de sporen af en op concours om, zodat ik wel wat extra heb bij het wijken. Ben benieuwd of het zaterdag zijn vruchten al af zal werpen, want dan mogen we weer en de week er op ook.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:01

Shelly21 schreef:
Leuk de wereld verkennen!

Linda, nogmaals sterkte!

Hier flink bezig met de impuls. Gaat opzich best goed moet heel consequent zijn, maar elke dag snapt hij het spelletje een stukje beter. Thuis de sporen af en op concours om, zodat ik wel wat extra heb bij het wijken. Ben benieuwd of het zaterdag zijn vruchten al af zal werpen, want dan mogen we weer en de week er op ook.

Voer je Vitamine E & Selenium bij?

Wat een buttweer trouwens, trainen sla ik vandaag even rondje over :')

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:21

Nee, er zijn ook vitamine E spuiten of niet? Dit mag 1x per maand? Misschien dat proberen. Maar heb ook verhalen gehoord paarden die daar zo heet van werden.