Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:59

Ik kom ook weer boven water :)

Een hoop paarden in de lappenmand, lees ik. Hopelijk zijn jullie weer een beetje op weg inmiddels.

Verder ook nog een aantal mooie resultaten. Gefeliciteerd *\o/*

Ruud en ik zaten na de zomer echt even in een dip. Het ging steeds niet lekker met rijden en ik merkte dat Ruud niet in zijn hum was. Ik kon er niet gelijk de vinger op leggen maar het liep gewoon niet lekker. Hij was ook niet meer echt zo’n vrolijke zelf met rijden maar hield zich een beetje in/vast. Na verandering van hoefsmid, want ik zag dat zijn voeten steeds platter werden, een zoektocht naar het juiste bit en een zadel wat voor ons beide prettig is konden we eindelijk weer fatsoenlijk aan de gang. Het heeft zeker 3 maanden geduurd voordat Ruud eindelijk weer goed door de baan ging en toen konden we weer echt op gaan bouwen.
Inmiddels gaan we weer lekker en beginnen alle nieuw geleerde dingen echt verankerd te raken. We zijn druk bezig met het voorbereiden op de M1 en dat gaat eigenlijk best heel goed.
De eerste wedstrijd staat inmiddels weer op de planning voor het einde van de maand.

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:22

Daar ben ik ook weer! :wave:

Hoe was het gegaan Noisy want jij had einde van januari willen gaan toch?

Wij hadden vandaag ons L1 debuut. Gisteren op de vereniging was hij weer zo gespannen dat ik eerst nog dacht de wedstrijd maar af te melden :evaw: maar aan de andere kant is dat al steeds een beetje wat ons dwars zit dus als training goed om het toch te doen.

Hij was op het losrijterrein zo fijn en braaf en ik vond dat hij ook goed de rust kon bewaren. Geen winstpunten maar toch best tevreden en goed om te weten waar we verder aan kunnen sleutelen.

Eerste proef 170,5 en tweede proef weet ik niet wat er nou allemaal in zijn hoofd omging want ineens was een paard op het losrijterrein naast de ring heel erg bijzonder terwijl hij daar al de hele tijd bij gereden had. Toen ging er van alles mis met onze galop. Verkeerd aanspringen. Eruit vallen. Changeren. Nou ja dat was dus 166 :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:26

Melzazu jammer maar je hebt doorgezet en dat is prima!

Fijn noisy!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijne is langzaam aan het bijkomen en laat weer een knap staaltje lopen zijn. Nog niet tot weinig onder het zadel, maar vanaf de grond gaat het oké.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:50

Dankjewel GabberGill. We hadden het leuk gehad. +:)+

Wat fijn dat je paard aan het opknappen is!
Fijne foto’s

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:30

Goed dat je hebt doorgezet Melzazu. Die punten komen straks wel weer.
We zijn nog niet weg geweest, dat is pas over 2 weken. Vrijdag de 31e. Letterlijk het einde van januari :D

Wat fijn GabberGill! Rustig aan weer opbouwen :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:53

Hoi, mag ik me hier ook komen melden? Ik heb in oktober mijn huidige paard gekocht en inmiddels ook een startpas aangevraagd. 16 februari zal ons B-debuut zijn. Ik heb in het verleden wel studentenwedstrijden gereden, maar ik ben nooit officieel gestart, dus ik vind het heel tof dat het dan eindelijk zover is :D Ons debuut is bij de stal waar ik les volg, dus het is niet helemaal op vreemd terrein en is lekker kleinschalig.

Dit is mijn knappe Gamble <3
Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:40

Ow ja Noisy. Ik had later pas door dat toen ik mijn bericht schreef het natuurlijk nog helemaal geen eind januari was geweest :evaw:
Dom van me :D

Welkom goldenarrow. Wat een lief koppie heeft je paard. <3

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:12

Wat leuk Goldenarrow! Welkom!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:21

Leuk Goldenarrow! Is het ook een Arabje?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:41

Nee, dit keer niet haha. Ze is Zangersheide gefokt, George Z x Arezzo VDL. In België heeft ze ook al 1m/1.10m parcoursen gesprongen. Ik wil uiteindelijk ook gaan springen, maar eerst maar eens dressuurmatig beginnen. Ik mag nu toch nog geen springwedstrijden starten en dressuurmatig mag ze echt nog wel eea leren om het tussen de sprongen in ook leuk te houden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:57

Ai ai, vreemdgaan it is dus :))

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:10

Ik denk dat ze in haar hart wel een Arabier is, want ze heeft buiten vaker de staart erop dan de Arabieren _O-

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 00:57

Welkom Goldenarrow!
Melzazu had weer spannende proefjes
Noisy en paard gaan goed en binnenkort op wedstrijd

Ik ga morgen eindelijk weer eens op m'n paard zitten na 8 weken ofzo. Heb haar zondag gelongeerd ( dacht dat ze haast ging hebben, maar nee) en morgen even rijden. Wat simpel basiswerk.
Dan zijn we vast weer klaar als t wedstrijd seizoen ( maart) weer begint.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:02

Leuk GoldenArrow! Lekker hoor een eigen paard en fijn gaan starten :-)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:15

Wij hadden vandaag weer gestart.
Tweede poging in de L1 pakte dit keer leuk uit.
Beide proeven een winstpunt gereden. *\o/*

Hij had rust in zijn hoofd (wat al enorm meehelpt) en het voelde allemaal best heel fijn.
Nu ga ik eerst weer verder met trainen en starten we volgende maand pas weer een keer.
Misschien dat we nog wel online een keer insturen tussendoor.

Waren er verder nog mensen op pad geweest vandaag?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:17

Gefeliciteerd Melzazu *\o/*

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:11

Melzazu de kop is eraf, lekker kilomters gaan maken samen in het L1!

Gabbergill fijn dat je weer aan de slag bent, stoer paard!

Welkom goldenarrow!

Melzazu super! gefeliciteerd met je winstpunten. Fijn dat het ook relaxter ging vandaag

Wij zijn vandaag op pad geweest. Lekker kunnen rijden en beloond met 233 en 239,5 :)
Uitslag niet afgewacht, ik moest aan het begin van de rubriek rond 18u, maar gaat nog door tot 22.30 vanavond. Vind het niet echt normaal om een wedstrijd op zondagavond tot 22.30 door te laten gaan, was dit keer blij dat ik vooraan in de groep zat :+

Zoals het er nu uitziet starten we nog 2x Z1 en gaan we eind maart voor het eerst Z2 starten :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 08:12

Melzazu, gefeliciteerd met je punten.

Goldenarrow, welkom.

Melis, poehhh dat zijn idd geen tijden voor een zondag. Maar top gereden dus, gefeliciteerd.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:06

Ga je dan niet "even" terug voor de prijsuitreiking? Al snap ik ook , dat het laat is hoor.
Gefeliciteerd met de mooie punten!

Gefeliciteerd Melzazu!

Hier komen we wat uit onze winterslaap en heb mijn eigen merrie inmiddels 3x gereden. Dat paard is echt zo makkelijk hé. Niets vast of stijf of ingewikkeld. Gewoon lekker opstappen en rijden. Heb er natuurlijk niet te veel mee gedaan nog. Lekker basiswerk.

Wilde nu ook gaan trainen, maar er staat gruwelijk veel wind en er is een waarschuwing ivm storm dus nj maar even niet met de trailer op pad.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:52

Gefeliciteerd Melzazu!

Pff, wat een tijden Melis. Daar zou ik toch ook niet op gewacht hebben.

Wat fijn dat het zo lekker gaat Getup! Fijn zijn dat soort paarden :D

Ik baal zo van de regen weer. De bak is direct weer zeiknat, dus heb weer nauwelijks gereden afgelopen week. Gisteren toch maar even aan de longe gehad, ze had wel wat energie die eruit moest. Laten we zeggen dat ik blij was dat ik er niet op zat :+ (al doet ze dat over het algemeen niet onder het zadel). Vandaag weer een lesje.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:49

Dank jullie wel!!

Gefeliciteerd melis *\o/*
Pffff ik vind het ook erg laat zeg :evaw:

Wat fijn Getup dat ze zo makkelijk op te pakken is maar logisch dat je beetje kalm aan begint.

Fijn dat je weer les hebt vandaag goldenarrow. Wij hebben geluk. Die bak bij ons bij stal is niet echt nat te krijgen lijkt het wel. Zoveel geluk mee +:)+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:07

Gefeliciteerd Melis! *\o/*
Dat is wel een hele lange rubriek en inderdaad voor een zondag erg laat.

Balen van de rijbaan GA. Bij mijn vorige stal was dat ook een drama. Een beetje regen en gelijk een zwembad. Nog steeds erg blij dat ik de mogelijkheid heb gekregen om terug te gaan naar mijn oude stal. Die rijbaan is ook (nagenoeg) altijd begaanbaar. Echt een zegen _/-\o_
Veel plezier met de les vanavond :)

Wat fijn dat jullie merrie zo makkelijk is Getup!

Ruud is op dit moment wat lastiger. Het frisse weer maakt dat hij wat joliger is maar…We hebben tegenwoordig een nieuwe buurman… Gerrit de witte reigert. Gerrit gaat graag in de sloot naast de bak staan vissen. Je ziet Gerrit pas als je op de hoefslag komt die naast de sloot ligt. Op dat moment schrikt Gerrit en vliegt hij op. Daardoor schrikt Ruud zich dood want Gerrit is door die vleugels ineens 5x zo groot. Gelukkig heb ik toch wel een goede zit (heeft mijn western verleden ook in meegeholpen) want hij is al verschillende keren 180gr omgekeerd binnen 1 seconde. 1x lag ik er zelfs bijna naast. Dit alles resulteert er nu in dat, zodra we de bak inkomen meneer al gespannen is en van het minste of geringste afgaat.
Gisteren toch een soort van kunnen trainen maar het is werken en managen om hem bij de les te houden. Ik wilde de proeven van vrijdag een keer doornemen. Uiteindelijk eentje gedaan maar om de lijnen een keer gereden te hebben want voor de rest leek het nergens op.
Ik hoop dat het vrijdag wel wat beter gaat :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:43

Oh, dat klinkt echt als een recept voor problemen inderdaad :') Je zou toch ook verwachten dat Gerrit op een gegeven moment een ander huisje zou zoeken, maar blijkbaar niet dus. Het is wel goede schriktraining in ieder geval :=

We zijn begonnen aan het bouwen van een binnenbak en die is een heel eind klaar. Maar we moeten nu een bakrand nog bouwen en een goede ingang (door een verhoging in het terrein is die nu een halve meter hoog, dus in de bak ligt nu een talud. Dat is niet ideaal met rijden + dat de spanten ook een extra obstakel zijn nu. Dus ik kan hem wel gebruiken om droog te longeren, maar met Gamble durf ik het toch niet aan om erin te rijden. De bedoeling is wel om dit jaar een deel zand van de paddocks en rijbak af te graven en nieuw zand te storten, wellicht dat we in de rijbak dan ook drainage kunnen leggen, maar daar moeten we nog eea voor uitzoeken. Paarden aan huis houden is leuk, maar er komt potverdorie veel werk bij kijken :))

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:15

Getup schreef:
Ga je dan niet "even" terug voor de prijsuitreiking? Al snap ik ook , dat het laat is hoor.
Gefeliciteerd met de mooie punten!

Gefeliciteerd Melzazu!

Hier komen we wat uit onze winterslaap en heb mijn eigen merrie inmiddels 3x gereden. Dat paard is echt zo makkelijk hé. Niets vast of stijf of ingewikkeld. Gewoon lekker opstappen en rijden. Heb er natuurlijk niet te veel mee gedaan nog. Lekker basiswerk.

Wilde nu ook gaan trainen, maar er staat gruwelijk veel wind en er is een waarschuwing ivm storm dus nj maar even niet met de trailer op pad.

Normaal zou ik wel even teruggaan, 22.45 prijsuitreiking op de zondagavond gaat me toch iets te gek :+ M'n instructrice moest nog aan het einde starten dus die zou het meenemen.

Goldenarrow balen van de natte bak.. Hier ook zo, alleen is ie wel prima te rijden en vaak ook wel weer snel droog. Maar je blijft aan het poetsen met al die modder :+
Wel een heel mooi vooruitzicht met een binnenbak aan huis!

Noisy wat vervelend dat de spanning dan niet meer afvloeit!

Wij waren gisteren in de 1e proef 3e, en in de 2e proef 2e :) Toch wel heel leuk om dan als amateur ruiter tussen 3 profruiters 'op het podium' te staan :o

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:09

Oh als de instructrice er nog was , zou ik ook niet teruggegaan zijn hoor :D

Hoppa, jullie gaan hartstikke goed !

Klinkt spannend die nieuwe reiger vriend :Y)

Wij gingen ooit starten naast Avifauna. Was ook best n uitdaging.

Er is ook n stal hier met varkentjes en geitjes naast de bak. Ook leuk. Die van mij vindt dat dus super interessant maar niet eng , gelukkig