Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:37

Babootje schreef:
4 WP gisterenavond in M2

Proficiat

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:44

Babootje schreef:
4 WP gisterenavond in M2

Gefeliciteerd!!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:21

Netjes Babootje!

Ik heb thuis een eb en vloed bak, deel waar ik in rij is eb, andere deel is vloed :Y). Heb een paddock van omgekeerd zand waarbij ik in een stuk van 20-40 rijd. Die kan heel veel water hebben, trekt ook snel weg, alleen een lager deel ernaast komt vak een flinke plas. Rijgedeelte is nu perfect en word juist eerder te droog en mul in de zomer. Dus ik klaag niet over het weer.

FleurSandro

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:05

Ik heb op stal ook gelukkig een eb en vloed bak. Dus ik hoef enkel op te letten wanneer de buien zijn, zodat ik zelf niet in de regen rijd _O- . Bodem is eigenlijk wel het laatste waar ik me zorgen om hoef te maken gelukkig.
En als het wel voorkomt dat het ineens slecht is, dan wandel ik naar de vereniging en rij ik binnen :D #luxe

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:17

Hier ook een eb en vloed baan, alleen dan binnen. Dus ik kan tegenwoordig altijd rijden. Onze buitenbak is wel aardig nat nu, maar dat vind ik niet zo heel erg met een ruime binnenbaan :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:36

Wat een luxe hebben jullie zeg! Ik heb thuis een normale buitenbak. Dat is soms een woestijn, soms een vijver en soms perfect :') Maar daardoor kan ik op wedstrijden ook in veel bakken rijden. Plassen in de baan denderen we ook gewoon braaf doorheen.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:47

Flubberboot schreef:
Wat een luxe hebben jullie zeg! Ik heb thuis een normale buitenbak. Dat is soms een woestijn, soms een vijver en soms perfect :') Maar daardoor kan ik op wedstrijden ook in veel bakken rijden. Plassen in de baan denderen we ook gewoon braaf doorheen.

Dat is ook weer op zn eigen manier een voordeel. Al had ik dat op de vorige stal ook, en hoe ik het ook probeerde, de plassen vond ie écht niet leuk. :P

Pas geleden zijn er wat rijfoto’s gemaakt.
Afbeelding
We zijn in een paar weken tijd echt weer vooruit gegaan. Nu loop ik alleen tegen het volgende aan: ik word door mijn zadel naar voren gegooid, waardoor rechtop zitten echt niet te doen is. Het zadel heb ik echter pas sinds december.. twijfel zo erg om toch een nieuw zadel aan te schaffen. Hier iemand nog tips/ideeën?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 12:29

Gefeliciteerd Demisisa!
Ik heb inderdaad zo’n idee dat het niet het juiste zadel voor je is. En het paard loopt ook wat op de voorhand en daarmee wordt het nog versterkt. Ik weet niet of het het kip en ei verhaal is, maar feit is wel dat de balans van jullie beiden teveel op de voorhand ligt.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 12:37

Ligt je zadel wel helemaal goed op jouw paard? Lijkt zo op de foto wat naar voren te kantelen, waardoor de wrongen onderaan iets naar achter komen en ik me voor kan stellen dat dat met jou hetzelfde doet. Als dat zou is zou je een front riser oid kunnen gebruiken, maar dat alles zou ik echt alleen doen in overleg met een zadelpasser die ook in beweging mee kan kijken wat er gebeurd. Lastig, zadels zijn niet goedkoop, maar ik heb bij mezelf zoveel verbetering gemerkt tussen een zadel dat net-niet-ideaal voor mij was en mijn huidige zadel, dat ik het er persoonlijk absoluut voor over zou hebben als er niet (genoeg) aan mijn huidige zadel gedaan zou kunnen worden.

Hier gelukkig de luxe van een binnenbak en een springbak met een bodem die eigenlijk altijd goed is. Alleen de dressuur buitenbak blijft bij heel slecht weer wat water in staan. Zou alleen willen dat onze longeerton net zo goed was, die blijft langer nat en gebruik ik om in te coachen, dus dat sta ik zelf ook op de grond.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 12:38

Onze bak is gelukkig wel weer te doen, maar heeft van de week ook blank gestaan.

Ik heb echt enorme spierpijn na gisteren, Jill had ons goed aan het werk gezet. Maar ik vond het echt zooo leuk en leerzaam. We hebben nu echt een heleboel handvaten om probleempjes op te lossen.

Echt een aanrader, super leuk mens is het ook! En ze had haar mascotte Fluffy ook mee dus daar heb ik ook nog even mee kunnen kroelen <3

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:17

Wat leerzaam Dd, heb laatst gekeken bij een clinic en vond het ook superleerzaam.

Hier heel leuk nieuws, ik heb mijn paard gekocht! "Mijn paard" ben ik afgelopen winter gaan rijden voor de eigenaar. Was eigenlijk een projectje ernaast omdat ik nog niet zoveel kon met mijn eigen fokproduct. Die helaas moeten laten inslapen vanwege vervelende redenen. En nu gewoon een hele fijne klik met dit geweldig leuke paard. Voor de regio kampioenschappen afgesproken dat ik hem daarna zou laten keuren en kopen, nu dus officieel van mij <3 .
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:21

Oh wat leuk. Veel plezier met hem!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:23

Gefeliciteerd Eef!! Leuk dier!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:11

Suzanne F. schreef:
Gefeliciteerd Demisisa!
Ik heb inderdaad zo’n idee dat het niet het juiste zadel voor je is. En het paard loopt ook wat op de voorhand en daarmee wordt het nog versterkt. Ik weet niet of het het kip en ei verhaal is, maar feit is wel dat de balans van jullie beiden teveel op de voorhand ligt.

Roulette_ schreef:
Ligt je zadel wel helemaal goed op jouw paard? Lijkt zo op de foto wat naar voren te kantelen, waardoor de wrongen onderaan iets naar achter komen en ik me voor kan stellen dat dat met jou hetzelfde doet. Als dat zou is zou je een front riser oid kunnen gebruiken, maar dat alles zou ik echt alleen doen in overleg met een zadelpasser die ook in beweging mee kan kijken wat er gebeurd. Lastig, zadels zijn niet goedkoop, maar ik heb bij mezelf zoveel verbetering gemerkt tussen een zadel dat net-niet-ideaal voor mij was en mijn huidige zadel, dat ik het er persoonlijk absoluut voor over zou hebben als er niet (genoeg) aan mijn huidige zadel gedaan zou kunnen worden.

Hier gelukkig de luxe van een binnenbak en een springbak met een bodem die eigenlijk altijd goed is. Alleen de dressuur buitenbak blijft bij heel slecht weer wat water in staan. Zou alleen willen dat onze longeerton net zo goed was, die blijft langer nat en gebruik ik om in te coachen, dus dat sta ik zelf ook op de grond.

Afbeelding

Heb zelf het idee dat het zadel wel echt goed ligt. Schouder ligt voldoende vrij, schoft mooi vrij, ed. Zadel is maandje geleden gecontroleerd en aangepast door de zadelmaker. Hij loopt inderdaad nog teveel op de voorhand, werken we hard aan en is gelukkig al beter dan 1/2 maand geleden. Ik kan inderdaad nog een keer iets proberen met een lemieux padje eronder, die heb ik nog liggen. Kijken of dat helpt. :)

Gefeliciteerd Eef_bam, onwijs gaaf dier! Ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven! :D

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:43

Eef_Bam schreef:
Wat leerzaam Dd, heb laatst gekeken bij een clinic en vond het ook superleerzaam.

Hier heel leuk nieuws, ik heb mijn paard gekocht! "Mijn paard" ben ik afgelopen winter gaan rijden voor de eigenaar. Was eigenlijk een projectje ernaast omdat ik nog niet zoveel kon met mijn eigen fokproduct. Die helaas moeten laten inslapen vanwege vervelende redenen. En nu gewoon een hele fijne klik met dit geweldig leuke paard. Voor de regio kampioenschappen afgesproken dat ik hem daarna zou laten keuren en kopen, nu dus officieel van mij <3 .
[ [url=m/bxJTJU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!! Wat een prachtig paard! Ik snap dat je daarvoor gevallen bent <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:53

Eef_Bam schreef:

Van harte gefeliciteerd!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:07

Babootje nog gefeliciteerd met je punten!

Eef wat gaaf, gefeliciteerd! Ook echt een enorm knap paard zeg <3

Demi lastig van je zadel, ik heb er zelf niet zoveel verstand van dus ik kan je er niet mee helpen maar ik vind het verder wel een fijn plaatje zo :)

Qua bak, dit is de hoek bij ons :+ De rest valt redelijk mee gelukkig, wel wat plassen maar geen vloed zeg maar haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder trainen we momenteel lekker verder, ik wil zo zo graag gaan starten maar we moeten echt nog even de laatste dingetjes goed bevestigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:16

Fijn dat de meeste een fijne bak hebben die goed te rijden is :D ik heb altijd alleen maar in buitenbakken gereden die meteen onder water stonden. Nu alleen een binnenbak dus gelukkig geen last van het weer!

@Eef_bam: gefeliciteerd met je aankoop :D super leuk dat je hem hebt kunnen overkopen!

@demisisa: lastig altijd die zadelproblemen. Zo op het oog lijkt het zadel wel prima te liggen. Maar wellicht dat die met gewicht er op toch wat naar voren kantelt. Zou het eens met je zadelmaker bespreken.

Hier paard nu echt stokkreupel. Wil niet meer op linksachter staan. Vermoed een zweer. Vanochtend wilde ze toch het weiland op maar we waren bang dat we haar vanavond niet meer over het pad terug kregen op stal dus ze mocht het weiland niet op. Paard was boos :+ Uiteindelijk haar een beetje tegemoet gekomen en haar op de paddock gezet. Daar was ze tenminste rustig. Vanavond kan de smid nog even snel langskomen dus hoop dat hij wat kan vinden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:23

Gefeliciteerd Eef_Bam!
DemiSisa, let op dat met de meeste pads je het zadel smaller maakt, plus dat als je wat zou willen veranderen je al een pad moet gebruiken die je per deel op kan vullen/aan kan passen.

LV19952 hopelijk een hoefzweer idd! Meestal wel als het zo dramatisch en plotseling is gelukkig :=

Hier komt van de week de tandarts en denk dat het hard nodig is. Wordt voortaan toch minder als een jaar ertussen

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:28

MyWishMax schreef:
Gefeliciteerd Eef_Bam!
DemiSisa, let op dat met de meeste pads je het zadel smaller maakt, plus dat als je wat zou willen veranderen je al een pad moet gebruiken die je per deel op kan vullen/aan kan passen.

LV19952 hopelijk een hoefzweer idd! Meestal wel als het zo dramatisch en plotseling is gelukkig :=

Hier komt van de week de tandarts en denk dat het hard nodig is. Wordt voortaan toch minder als een jaar ertussen

Ik heb zo’n Lemieux prosorb pad die ik per deel op kan vullen. Dus om te proberen kan ik de voorkant opvullen.

LV19952: m’n zadelmaker zegt dat het goed ligt, dus daar heb ik niet zoveel aan. Bij een eventueel nieuw zadel ga ik ook niet terug naar haar :+

Wat balen dat je paard nu zo kreupel is! Hopelijk is het inderdaad ‘maar’ een zweertje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:39

Maar let wel op dat ze dan dus smaller worden aan de voorkant en dat weer andere problemen kan geven. Kom je helaas niet omheen met zo'n pad. Een keer om te proberen of je iets merkt of het iets verbetert kan handig zijn idd, maar voor langere tijd wil je dat niet. Helaas kan het qua bespiering enzovoorts snel achteruit gaan dan. Maar geeft wel de kans om het even uitproberen en daarna zadelmaker zoeken die op redelijke termijn tijd heeft. Maar wel lastig hoor, zadelmakers.

Tijdens het rijden lijkt het minder te liggen als op stand, maar dat is altijd moeilijk tot niet te beoordelen. Zowel door dekje, maar voelen en bewegen is natuurlijk nog belangrijker :') Sommige veranderen zo tijdens beweging dat hoe het op stand ligt gewoon niets zegt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:47

Eef_Bam schreef:

Wat goed! Hij is echt heel leuk!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:14

MyWishMax schreef:
Maar let wel op dat ze dan dus smaller worden aan de voorkant en dat weer andere problemen kan geven. Kom je helaas niet omheen met zo'n pad. Een keer om te proberen of je iets merkt of het iets verbetert kan handig zijn idd, maar voor langere tijd wil je dat niet. Helaas kan het qua bespiering enzovoorts snel achteruit gaan dan. Maar geeft wel de kans om het even uitproberen en daarna zadelmaker zoeken die op redelijke termijn tijd heeft. Maar wel lastig hoor, zadelmakers.

Tijdens het rijden lijkt het minder te liggen als op stand, maar dat is altijd moeilijk tot niet te beoordelen. Zowel door dekje, maar voelen en bewegen is natuurlijk nog belangrijker :') Sommige veranderen zo tijdens beweging dat hoe het op stand ligt gewoon niets zegt.

Is ook niet voor vast inderdaad. Ben geen fan van tekens padjes/onderleggers eronder :o het is echt puur voor een keertje proberen en dan inderdaad toch een zadelmaker gaan zoeken.. hopelijk kan ik dit zadel nog een beetje verkopen :\

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:29

DemiSisa schreef:
Heb zelf het idee dat het zadel wel echt goed ligt. Schouder ligt voldoende vrij

Dat vind ik eerlijk gezegd niet, als ik zo naar de foto kijk. Het zadel moet echt wat meer naar achteren liggen, achter de schouder. (Gaat maar om centimeters). Voel met je vingers langs het schouderblad, daar moet ie achter liggen. Zo op t oog ligt het zadel op de schouder. Als het met rijden naar voren schuift, kan het zijn dat je zadel toch iets te ruim/breed is en dan zou een onderlegger wel kunnen helpen.

Je paard is ook nog wat schraal bespierd dus een beetje ruimte is niet erg. Maar het zadel moet niet gaan schuiven natuurlijk. Ik ben zelf wel blij dat er goede pads zijn. :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:34

LV19952 schreef:
Hier paard nu echt stokkreupel. Wil niet meer op linksachter staan. Vermoed een zweer. Vanochtend wilde ze toch het weiland op maar we waren bang dat we haar vanavond niet meer over het pad terug kregen op stal dus ze mocht het weiland niet op. Paard was boos :+ Uiteindelijk haar een beetje tegemoet gekomen en haar op de paddock gezet. Daar was ze tenminste rustig. Vanavond kan de smid nog even snel langskomen dus hoop dat hij wat kan vinden.

Klinkt wel als een hoefzweer. Hopelijk is ze er snel vanaf.