Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:44

Ik heb ze ook niet op de centimeter nagemeten staan, zal vast wel goedgekeurd worden.

HarmanyL

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:58

Nou ik denk inderdaad dat ik dat niet zou zien. T is wat lastiger nette hoeken te rijden. Maar daar zal je dan ook al wel aan gewend zijn.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:43

Doedatje schreef:
De bakletters F, M, H, K staan op 5 meter vanaf de korte zijde i.p.v. 6 meter in mijn bak. Mag dit bij een online proefje? Ze verplaatsen gaat namelijk niet.

Ik geloof niet dat ik die ene meter zou zien.

Zojuist weer 10 proeven B beoordeeld. Helaas weer een hoop moeten afkeuren, voornamelijk wegens neusriemcontrole icm het niet tonen van de sporen. In een enkel geval ook een niet leesbaar paspoort en een voorstelrondje achteraf ipv vooraf. Gelukkig ook wel een aantal mooi boven de 190, zelfs 1 waarvan ik echt genoten heb hoe fijn makkelijk die combinatie door de baan ging. Zo vriendelijk en los gereden!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:48

Ik heb er helaas 1 af moeten keuren om de datum. Deze was van 20 maart zonder dat ik bericht had gehad van de KNHS. De rest heb ik mooi kunnen beoordelen. Zaten fijne proeven bij :)

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:19

Leuk hoor om alles weer mee te lezen!

Ik hoop vrijdag op meet moment mijn laatste winstpunt in het L1 te rijden. Maak me daar niet heel erg zorgen over en dan zaterdag gelijk een L2 proefje opnemen! We hebben namelijk goed geoefend ☺️

Wat gek dat zoveel video’s afgekeurd worden. Vind zelf dat de knhs best duidelijk beschreven heeft hoe alles moet en eigenlijk valt het ook wel mee hoeveel je moet filmen. Paspoort, neusriem, rondje om paard met sporen, aftekeningen en bit en dan proefje en dan de ruiter. Opzich best goed te doen toch?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:25

Spannend Mischa. Maar aan je eerdere punten te zien zou dat wel goed moeten komen haha!

Ik ga zondag mijn L2 debuut filmen, dan kunnen we gelijk twee proefjes opnemen. Vind het best spannend, maar we hebben de laatste tijd veel geoefend en verbeterd dus we gaan ons best doen!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:26

Ik heb net nog een proef opgestuurd, maar ik zie ook dat mijn filmer aan de zijkant de neusriem heeft opgemeten...beetje balen. De neusriem zit altijd superlos, dus ik hoop dat hij toch goedgekeurd wordt :) want stiekem hoop ik op mijn laatste twee winstpunten in de B :D Ik vraag vaak een stalgenootje om te filmen, maar elke keer is het iemand anders. Vandaar dat het wel eens fout kan gaan (ook al heb ik een briefje met wat ze moeten doen). Als je een vaste filmer hebt ben je vaak al wat meer op elkaar ingespeeld.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:52

Ballard_L schreef:
Ik heb net nog een proef opgestuurd, maar ik zie ook dat mijn filmer aan de zijkant de neusriem heeft opgemeten...beetje balen. De neusriem zit altijd superlos, dus ik hoop dat hij toch goedgekeurd wordt :) want stiekem hoop ik op mijn laatste twee winstpunten in de B :D Ik vraag vaak een stalgenootje om te filmen, maar elke keer is het iemand anders. Vandaar dat het wel eens fout kan gaan (ook al heb ik een briefje met wat ze moeten doen). Als je een vaste filmer hebt ben je vaak al wat meer op elkaar ingespeeld.

Als goed te zien is dat je neusriem los genoeg zit mag deze gewoon veoordeeld worden, met opmerking naar de ruiter.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:00

Vraagje aan de overige juryleden... Vandaag hadden we het in een vergadering over de evenementen op onze vereniging over de toezichthouders. Ik bedacht me toen dat we een digitale bijscholing zouden krijgen en op de site van de KNHS zie ik dat daar begin maart over bericht zou worden. Heb ik dat bericht gemist of is het nog niet verzonden?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:06

Ik heb niks gezien voor zover ik weet

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:10

ynskek schreef:

Oké, ligt het iig niet aan mij. Ik vroeg t me af omdat het vanaf 1 april verplicht is en er her en der onderlinge wedstrijden tm 26 jaar voor winstpunten georganiseerd worden. Onze vereniging wil ook in april dit gaan organiseren en toen bedacht ik me dit. Heb de KNHS even gemaild hierover. Misschien is het voor de 'wedstrijden' die nu georganiseerd mogen worden nog wel niet verplicht?
Laatst bijgewerkt door WenK op 29-03-21 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:17

Ik heb ook nog niks gezien.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:18

Ik heb ook weer een aantal proeven gekregen, maar ik heb ineens weer andere coupons. Zo maar even vogelen of ik weer moet onderstrepen.

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:44

Is er een storing op paardrijden.nl? Ik kan geen proef kopen en zegt de hele tijd pagina opnieuw laden?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:34

WenK schreef:
ynskek schreef:

Oké, ligt het iig niet aan mij. Ik vroeg t me af omdat het vanaf 1 april verplicht is en er her en der onderlinge wedstrijden tm 26 jaar voor winstpunten georganiseerd worden. Onze vereniging wil ook in april dit gaan organiseren en toen bedacht ik me dit. Heb de KNHS even gemaild hierover. Misschien is het voor de 'wedstrijden' die nu georganiseerd mogen worden nog wel niet verplicht?

Als het goed is horen we morgen meer over de bijscholing en bij de onderlinge wedstrijden/meetmomenten voor winstpunten hoeft er geen toezichthouder te zijn.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 06:58

Ik heb dinsdag twee keer gefilmd eentje heb ik nu ingestuurd kan ik de andere dan maandag 5 april ook insturen omdat het dan nog wel de proef van maart js?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:30

Ik heb zondag voor het eerst sinds lange tijd weer een proefje ingestuurd en gisterenavond al mijn punten, ontzettend snel! Netjes een winstpunt voor m’n m2 gebuut :) Veel (herkenbaar) jury commentaar en een paar onvoldoendes maar ook een aantal dikke voldoendes, erg fijn protocol, ik ben blij!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:09

dell_1 schreef:
Ik heb dinsdag twee keer gefilmd eentje heb ik nu ingestuurd kan ik de andere dan maandag 5 april ook insturen omdat het dan nog wel de proef van maart js?

Dat denk ik niet, want dan is de volgende proef aan de beurt, voor april, mei en juni.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:15

Volgens mij telt de datum van filmen (zolang je maar binnen de 7 dagen blijft).

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:19

Snorlex schreef:
Volgens mij telt de datum van filmen (zolang je maar binnen de 7 dagen blijft).

Ook als er een nieuwe proef is? Ik had begrepen dat je vanaf 1 april de volgende in moet sturen..Ik kan het verkeerd hebben hoor, ik hoop dat ik het verkeerd heb want dan kan dell_1 maandag nog insturen :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:21

Toen ik van de week mijn proef instuurde stond erbij dat de oude proeven vervallen per 4 april ;)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:28

WenK schreef:
ynskek schreef:

Staat dit ook ergens dat er geen toezichthouder aanwezig moet zijn voor onderlinge wedstrijden?
Zie op Facebook namelijk veel berichten voorbij komen dat ze een toezichthouder zoeken voor hun onderlinge wedstrijden.

Wij organiseren er ook één op 17 april maar weten ook niet of het nu wel of niet moet.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:36

Tierania_ schreef:
Staat dit ook ergens dat er geen toezichthouder aanwezig moet zijn voor onderlinge wedstrijden?
Zie op Facebook namelijk veel berichten voorbij komen dat ze een toezichthouder zoeken voor hun onderlinge wedstrijden.

Wij organiseren er ook één op 17 april maar weten ook niet of het nu wel of niet moet.

In de mail van de KNHS toen ik het hun vroeg.

mail knhs schreef:
Bedankt voor je email.

Helaas heeft de bijscholing inderdaad iets vertraging opgelopen. De laatste hand is er aangelegd en als alles volgens schema gaat worden jullie hier over morgen geïnformeerd.

Het aanstellen van een jurylid als toezichthouder dressuur is voor onderlinge manege- en verenigingsactiviteiten niet verplicht. De organisatie wijst een vrijwilliger/ringmeester aan die toezicht houdt op het losrijden. Deze begeleidt het proces rondom het losrijden, d.w.z. wanneer de deelnemer de losrijbaan in mag en wanneer deze naar de activiteit kan en de losrijbaan weer verlaat. Bij voorkeur is er een aparte in- en uitgang om te zorgen dat deelnemers elkaar niet hoeven te passeren.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:38

Ah super! Ga ik dat bij ons ook doorgeven :)
Scheelt weer een hoop centen. Voor een onderlinge wedstrijd (dus met minder starts) kan het anders niet eens uit.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:41

Tierania_ schreef:
Ah super! Ga ik dat bij ons ook doorgeven :)
Scheelt weer een hoop centen. Voor een onderlinge wedstrijd (dus met minder starts) kan het anders niet eens uit.

Nou precies. Plus dus dat de bijscholingen nog niet geweest zijn, dat maakte imo de verplichte inzet ook wat discutabel. Daarom dus ook mijn mail naar de KNHS.