[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:25

Dankjewel ynskek en nessie :D

Venivedivici heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer opknapt!
En Michelle veel succes morgen!!

Nessie wat een gaaf beest heb je toch!!! :~

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:54

Hoihoi :D

Ik kom hier ook maar eens meekletsen. De startkaart is binnen en het B debuut staat de 26e gepland :D (koudbloedenwedstrijd te heeze)

Mijn paard (ofja pony, fjord) is inmiddels 17, is vroeger Z1 tussen de paarden geweest. Ik rij inmiddels bijna 5 jaar, ben al een paar keer onderling gestart (B en L1) en een hoop f proeven gereden. Ik train thuis ongeveer op M1 niveau met m. (Oefeningen kent ie allemaal, echt goed loslaten blijft het lastigst) maar hoop de B wel weer vlot uit te zijn :p maar komt vast goed :D

Leuk om al jullie ervaringen te lezen! Heb uiteraard niet alles terug gelezen haha maar vind het leuk om te lezen ook hoe iedereen bezig is qua training etc

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:00

Ik heb vandaag mn debuut. Spannend!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:05

Leuk, succes!!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:15

Ha Renee, leuk!! Dan zullen wij elkaar wel tegen komen met de wedstrijden!
Gaat vast goed komen met jullie! Doen jullie 3 september mee in Heeze?

Ik ga 19 augustus weer starten in Someren, hoop dat er in September nog een paar wedstrijden in de buurt zijn waar ik heen kan zonder trailer.

Succes Linn!!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:26

Succes Linn1502!

Renee_S: wat leuk dat je nog met 'm gaat starten!

Nessie: Eston is echt knap. <3

Josien: alvast succes!
Zonder trailer naar een wedstrijd kunnen is wel heel fijn, dat geluk hebben wij twee keer per jaar!

Hier gaan we ook de 26e weer twee proefjes rijden, er is nog genoeg werk aan de winkel maar ze wordt steeds handiger en krachtiger in de training. Ik hoop dat ik de 26e er iets meer aan kan gaan rijden en niet te braaf en afwachtend ga rijden.
In februari ben ik er tijdens baanverkennen op onze eerste wedstrijd hard vanaf gevallen na een onverwachte rodeo en op onze tweede wedstrijd in mei ben ik toen heel voorzichtig gaan rijden en de focus gelegd op gewoon, braaf rond kunnen komen, wat gelukkig gelukt is.
Ik hoop de 26e wat assertiever te kunnen rijden, maar eerst gaat mijn bijrijdster nog met haar de springring in als het goed is. :)

Nog even een (oude) foto van mijn knappe paardenvriendinnetje:
Afbeelding

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:09

Renee_S schreef:
Hoihoi :D

Ik kom hier ook maar eens meekletsen. De startkaart is binnen en het B debuut staat de 26e gepland :D (koudbloedenwedstrijd te heeze)

Mijn paard (ofja pony, fjord) is inmiddels 17, is vroeger Z1 tussen de paarden geweest. Ik rij inmiddels bijna 5 jaar, ben al een paar keer onderling gestart (B en L1) en een hoop f proeven gereden. Ik train thuis ongeveer op M1 niveau met m. (Oefeningen kent ie allemaal, echt goed loslaten blijft het lastigst) maar hoop de B wel weer vlot uit te zijn :p maar komt vast goed :D

Leuk om al jullie ervaringen te lezen! Heb uiteraard niet alles terug gelezen haha maar vind het leuk om te lezen ook hoe iedereen bezig is qua training etc

Daar gaan wij als het goed is ook heen! :D alleen weet nog niet of we de 26e of 27e gaan. De eigenaresse van Ariana rijdt enkel de koudbloeden/Friezen wedstrijden :D

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:53

Zo paard staar gewassen en geknot op stal. Nu even thuis om te eten en dan kunnen we gaan!!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:40

Haha dat wordt leuk, ik start ook in Heeze.
Start beide dagen :-) verder vind ik de Friezen / koudbloed wedstrijden altijd erg leuk.
Vandaag ook gestart. Toch weer puntje mee genomen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:55

Leuk josien! De 3e staat inderdaad wel op mijn lijstje met mogelijkheden haha. Moet nog even met Pedro overleggen wanneer hij m zelf nodig heeft voor wedstrijden en wanneer ik m mee mag nemen :) weet jij zo toevallig hoe laat die wedstrijd ongeveer is?

En leuk dat er de 26e nog meer mensen van hier mee doen :D ik hou wel van een beetje gezellige concurrentie hihi. Heb de afgelopen 2 jaar ook steeds die wedstrijd meegedaan maar dan onderling. En vind vooral de sfeer er altijd heel leuk :)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:06

Was ook in Haaksbergen en vond het inderdaad een fijne sfeer.
Start twee dagen dus ook wel super veel zin in.
Rijden jullie nog meer van nsvt of koud bloeden?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:16

Helaas heb ik mijn wedstrijd niet kunnen rijden. Hij was over de voorstang heen gekomen en hing dus met zijn buik op de stang.we hebben als een malle het paard wat op de trailer achter de vrachtwagen stond er af gehaald en de trailer afgekoppeld. De dierenarts gebeld.. terwijl we die aan de telefoon hadden is hij helemaal over dr stang geen gekomen en is hij via de zadelkamer er uit gesprongen. Het was vrij heftig allemaal, maar gelukkig is het oppervlakkig schade. Hij moest alleen geniet worden maar dat ging niet want ondanks sedatie en de kraan bleef hij gericht slaan voor zo ver hij zn evenwicht kon bewaren.

Blij met deze afloop maar man wat een drama was dit

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:24

linn1502 schreef:
Helaas heb ik mijn wedstrijd niet kunnen rijden. Hij was over de voorstang heen gekomen en hing dus met zijn buik op de stang.we hebben als een malle het paard wat op de trailer achter de vrachtwagen stond er af gehaald en de trailer afgekoppeld. De dierenarts gebeld.. terwijl we die aan de telefoon hadden is hij helemaal over dr stang geen gekomen en is hij via de zadelkamer er uit gesprongen. Het was vrij heftig allemaal, maar gelukkig is het oppervlakkig schade. Hij moest alleen geniet worden maar dat ging niet want ondanks sedatie en de kraan bleef hij gericht slaan voor zo ver hij zn evenwicht kon bewaren.

Ohnee wat erg! Gelukkig is het goed afgelopen... je zal wel geschrokken zijn zeg... :(:)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:26

Oh poeh dat geloof ik! Dat is wel even wat anders gelopen dan gepland zeg :( jullie zullen wel geschrokken zijn! Beterschap gewenst aan je paard..

De NSVT wedstrijd op meulendijks is voor mij vooral ideaal omdat ik er onder het zadel heen kan. De rest is een stuk verder weg helaas. Heb wel een paar keer meegedaan met wedstrijden van fjovrili maar die houden vgm geen wedstrijden meer. En een keer gestart bij NSVHT (heb ik de naam goed? Haflinger stamboek iig) maar ik wil straks ook 'gewoon' tussen de 'normale' paarden gaan starten hoor :)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:33

Ja was best heftig. We waren ook allemaal heel kalm en handelde snel maar dat je met 3 man denk dat hij het niet overleefd zonder dat je elkaar gesproken hebt zegt al wel genoeg.

Gelukkig valt de schade dan weer mee
Pff lekkere start haha

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 07:42

Beterschap voor je paard, wat een drama! :(:)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:57

Jeetje wat schrikken!! Beterschap.

@Renee: nee weet ik niet. Beginnen of eindigen met de B dus of 's ochtends of einde middag :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:59

linn1502 schreef:

:(:) Jeetje heftig man

Ik heb jullie een beetje verwaarloosd, sorry :o Mijn laatste update was dat we verhuisd waren van stal. Inmiddels paar weken later en ben zo ontzettend blij met deze keuze! Met elke les die we rijden gaat ze zo enorm vooruit, het is bijna bijzonder te noemen. Helaas zit daar ook weer een negatief punt aan, ze verandert zo extreem dat mijn zadel niet meer past 8)7 Voorlopig dus even geen wedstrijden voor mij, want ik heb geen passend zadel meer. Lessen rijd ik nu met barebackpad even. Het is de bedoeling om weer terug naar Country Mill te gaan uiteraard, maar ik wil niet direct dat soort dingen plannen nu ze net gewend is op de nieuwe stal. Daarnaast is mijn portemonnee ook niet zo happy met dit nieuws :')

Maar even een paar foto's van de afgelopen 3 weken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:00

Ziet er goed uit!

Met Bertus ( Nee het is geen koe haha) Gaat het wonderbaarlijk genoeg erg goed. Zijn ene achter een, richting zijn lies is nog iets verdikt. En het wondje bij zijn oog zal een lelijk plekje blijven. Maar se rest ziet er keurig uit. Als je het niet zou weten zou niemand geloven dat hij vorige week zn stunt heeft uit gehaald. Goed nieuws dus !

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:07

Fijn dat het alweer beter gaat linn!
Ziet er netjes uit Ghostattack :)

Eston geniet vooral lekker van het weer :) We trainen uiteraard ook hoor en lessen nu sinds kort. Hard werken is dat voor ons allebei :+

Afbeelding

Afbeelding

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:23

@Ghostattack, wat fijn dat het beter gaat nu je op die andere stal gaat. Maar kan je zadel niet vermaakt worden of moet je echt een andere? Je hebt het zadel nog niet zo lang toch?

@Nessie, het is echt zo'n plaatje jou paard. En lekker op de wei is super belangrijk om zijn koppie weer leeg te maken.

Hier even weinig van mij laten horen. Was 3 weken naar Noorwegen, wat een onwijs mooi land we hebben genoten.

Mijn paard heeft genoten van zijn wel verdiende vakantie op de wei. Heerlijk 4 weken heeft hij niks gedaan. Vorige week zondag heb ik hem even gelongeerd voordat ik er weer op ging, dat was maar goed ook hahahah.

De tweede keer was het weer als vanouds opstappen en wegrijden.

A.s. woensdagavond ga ik twee proefjes rijden bij Bussloo, erg benieuwd. Winstpunten zouden moeten kunnen, maar de laatste keer is hij daar de ring uitgerend _/-\o_ . Dus geen idee hoe hij het gaat doen. Maar heb er wel zin in.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:11

Tymone, hij kan inderdaad aangepast worden maar ik heb besloten voor een ander zadel te gaan. Dit zadel dwingt mij naar voren te zitten, wat ik van mezelf al redelijk doe in verband met rugklachten. Daarnaast kan ik mijn korte benen er niet in kwijt, de zit klopt gewoon niet met mijn lichaamsbouw :=

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:03

Ghostattack schreef:
Tymone, hij kan inderdaad aangepast worden maar ik heb besloten voor een ander zadel te gaan. Dit zadel dwingt mij naar voren te zitten, wat ik van mezelf al redelijk doe in verband met rugklachten. Daarnaast kan ik mijn korte benen er niet in kwijt, de zit klopt gewoon niet met mijn lichaamsbouw :=

Ah okey, maar dacht dat je dit zadel nog niet zo heel lang had, maar misschien heb ik het niet zo scherp meer op mijn netvlies.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:27

Ik heb hem sinds februari, dus een half jaartje. Toen gingen we voornamelijk voor een passend zadel om het rijden op te pakken, we konden toen nog niet heel veel onder het zadel eigenlijk, beetje stappen en draven met protest :+ Nu zijn we dressuurmatig zo ver dat ik ook voor mezelf een fijn zadel wil :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:33

Knappe paardjes komen er weer voorbij <3 .

Een zadel waar je zelf lekker in zit is inderdaad ook wel fijn. Succes met de zoektocht weer.

Zaterdag staat hier eindelijk weer een wedstrijd op de planning *\o/* .
Mijn vriend gaat voor de eerste keer voorlezen. Hij heeft wel 2x geoefend en is wel al eens eerder mee geweest op wedstrijd. Maar toch spannend :P . En vooral leuk :D !!