[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:18

Inderdaad de Connemara sportdag!

Mooie springfoto! :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:43

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:04

Gismo is echt knap geworden! Veel meer paard!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:32

Heb al een tijdje niet op bokt gezeten, super druk met de studie. Zo maar even helemaal bijlezen en het fototopic maar is even bekijken :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:58

paljaslaura schreef:
Precies. Ze hebben richtlijnen dus qua hoogte kan het niet zo bizar veel schelen haha. Je hebt ook echt een pannenkoek van een parcoursbouwer hier in de buurt en die bouwt zulke bizarre lijnen en veel brede oxers. Lijkt dan al heel wat meer dan als je normale lijnen hebt :P

Edit:
Deze krijg ik net binnen van vanmiddag van Gismo, hij wordt zooo stoer <3 *\o/*

[ [url=m/0NZA65.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet wel wie er altijd wel flink bouwt, maar qua lijnen vind ik het altijd wel netjes staan... Begint voornaam met een J en achternaam een M? :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:05

Nee meneer C. S.nel :P Heb eigenlijk geen idee wie jij bedoelt haha.
Die zet soms dan een lijntje op een onbepaalde afstand :+ Erg handig not

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:34

Doen er nog mensen mee met de Almelose Ruiterdagen? :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:49

Zou heb ook weer is wat te plaatsen na een aardige wedstrijd stop. Het liep gewoon niet in de training of ze was kreupel.
Vandaag in Westerbeek BB en B opgegeven. BB best netjes foutloos gereden helaas wel een aantal slechte afstanden. B heb ik moeten afmelden, paard liep kreupel alleen dravend. Hopelijk laat de eigenaar er snel wat aan doen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:47

Vervelend moonlight :(:) Klinkt niet goed als ze van een rondje BB al kreupel wordt :o

Ik ben er donderdag met twee M-paarden Elitedeux, verder niet.

Die parcoursbouwer bouwt toch niet zo slecht? Bouwt veel grote concoursen en ook internationaal :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:04

Oei vervelend moonlight :(

Nee niet slecht maar als de BB qua lijnen al bijna hetzelfde als het Z staat is dat wel vervelend met een jong paard.. Hij bouwt de wedstrijd bij ons op stal ook en dan is de BB al vrij technisch. Dat is het enige wat ik op hem aan te merken heb eigenlijk :P

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:07

Hij had laatst ook in Hoofddorp gebouwd: een zigzaglijn (2 gebroken lijnen achter elkaar) in het L. Inderdaad vrij technische parcoursen!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:12

FCSA schreef:
Hij had laatst ook in Hoofddorp gebouwd: een zigzaglijn (2 gebroken lijnen achter elkaar) in het L. Inderdaad vrij technische parcoursen!

Ergens is dat wel mooi, want dan worden wel de betere ruiters/combinaties van de iets minder handige gescheiden. Maar kan me ook zeker voorstellen dat het niet heel fijn is met een jong paard/weinig ervaring/jonge combinatie ect. Zoiets is op kampioenschappen enzo naar mijn idee wel heel goed.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:30

Fijn dat je jonkie steeds stoerder wordr Marijke!
Mooie fotos van Gismo Laura, puppy-af.
Balen Moonlight, klinkt niet best.
Ik had graag mee willen doen met de ARD Elitedeux, maar helaas te drukk met afstuderen. Hopelijk volgend jaar weer.

Vandaag weer gesprongen. Rondje b dubbel 0 en 4de met 74 voor stijl. In de L helaas een balkje op de laatste hindernis. Merk echt dat de dressuur en springlessen van de afgelopen tijd hun vruchten af gaan werpen :).

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:10

Ik vind eigenlijk wel dat BB en ZZ niet hetzelfde kan zijn, want dan is voor geen van de combinaties het parcours op niveau. Helaas is er vaak te weinig tijd om parcoursen te wijzigen op volle wedstrijddagen.

Ik ben blij met Bella's baby!
Afbeelding

Twee weken oud vandaag en in het gelukkige bezit van 3 bezorgde moeders :+ De draagmoeder is een super mama! Bella vindt het allemaal wel interessant en de 3-jarige Etoulon wordt volgend jaar vast zelf een topmoeder! Die houdt het veulen continu goed in de gaten en was ernstig bezorgd toen draagmoeder en veulen naar stal gingen en zij nog even moest wachten. Jente to the rescue, te lief gewoon!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:37

gomir schreef:
Ik vind eigenlijk wel dat BB en ZZ niet hetzelfde kan zijn, want dan is voor geen van de combinaties het parcours op niveau. Helaas is er vaak te weinig tijd om parcoursen te wijzigen op volle wedstrijddagen.

Ik ben blij met Bella's baby!
[ [url=m/sdEDP7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Twee weken oud vandaag en in het gelukkige bezit van 3 bezorgde moeders :+ De draagmoeder is een super mama! Bella vindt het allemaal wel interessant en de 3-jarige Etoulon wordt volgend jaar vast zelf een topmoeder! Die houdt het veulen continu goed in de gaten en was ernstig bezorgd toen draagmoeder en veulen naar stal gingen en zij nog even moest wachten. Jente to the rescue, te lief gewoon!

Ben ik zeker met je eens hoor, alleen op een wat groter concours mag er ook wel net ff iets uitdagender gebouwd worden. Uiteraard wel naar de klasse, dus geen B parcours met de technische moeilijkheidsgraad van een Z parcours zeg maar

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:42

Ik ben ook zeker voor technische parcoursen (daarom rijden wij momenteel ook alleen maar concoursen als Geesteren, Almelo etc ook al is dat verder van huis), maar wat technisch is voor BB-combinaties is way to easy voor een ZZ-combinatie. En als het uitdagend is voor M/Z/ZZ-combinaties dan is het gewoon simpelweg niet eerlijk om daar ook B-ruiters doorheen te laten sturen.
Op de grotere wedstrijden zie je ook bijna altijd wel iig verschillend parcours voor BB/B/L en M/Z/ZZ, op de kleinere wedstrijden moet alles vaak over hetzelfde parcours.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:17

technischere lijnen vind ik juist makkelijker dan recht toe recht aan :D anders ga ik nadenken over van alles ipv over het rijden van de lijn zelf.

Gister heel leuk gecrosst met Goldie en Gomir haar paard en ruiter. Pino heeft afgelopen woensdag weer een beetje goed gemaakt. Toen stonden we weer op een randje van op 4 benen komen of achterover slaan *zucht*. Maar gister was zeker voor herhaling vatbaar! En een leuke dagbesteding :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:18

Ik vond het ook helemaal leuk en gezellig! Moeten we vaker doen :j
Gup gaan we inschrijven voor Norg in het B, voor die tijd nog wat oefenen op het water en dan komt het vast goed! Mijn grote vriend :+:

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:40

Van technische parcoursen leer je rijden, zeggen we hier altijd. :)

Mijn merrie vandaag weer meegehad in de BB, twee balkjes af doordat ze nog een keer door me heen wou trekken maar verder zeer tevreden! Oefening baart kunst. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:05

Mooie resultaten! Wanneer is Norg gomir? Misschien dat ik mijn puppy dan wel mee neem, als daar BB is

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:08

Ja er is BB (alleen voor paarden) de 3 "noordelijke" provincies kunnen vanaf vandaag inschrijven. Nouja ik vind drenthe niet noord maar die hoort dus wel bij die 3 provincies :D

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:11

vibabu schreef:
Ja er is BB (alleen voor paarden) de 3 "noordelijke" provincies kunnen vanaf vandaag inschrijven. Nouja ik vind drenthe niet noord maar die hoort dus wel bij die 3 provincies :D

Haha achja, noord holland, Overijssel, ect horen ook bij noord nederland qua vakanties, dus wat dat betreft. Welke datum is norg? Ik heb trouwens een paard (of misschien nog net pony qua hoogte) van 4, dus die is nog nooit meegeweest. Gezien Norg niet zo ver weg is, lijkt me dat wel een mooie gelegenheid

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:45

Laatste weekend augustus Irkoontje :j
En er is volgens mij ook BB op zaterdag (met dressuur). Inschrijven voor BB gaat door inschrijfformulier te mailen, de overige klassen via mijnKNHS.

Ziet er goed uit Change :j

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:28

gomir schreef:
Laatste weekend augustus Irkoontje :j
En er is volgens mij ook BB op zaterdag (met dressuur). Inschrijven voor BB gaat door inschrijfformulier te mailen, de overige klassen via mijnKNHS.

Ziet er goed uit Change :j

Dankje voor de info! Even kijken hoe ik dan met werk uitkom, volgens mij heb ik dan net 3 weken oirschot gehad, weekenden uitgezonderd, mama maar eens vragen of ze longeren wil op mijn manier. Ik vind bb dressuur niet echt nodig, springen wel haha, ga eens kijken!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:13

Norg is SGW? :P

Afgelopen zaterdag niet helemaal mijn dag. 4 jarige was super dapper en braaf 2x B eerste parcours foutloos en 2de 1 balk. Daarna rapido andere paard klaar maken die had het een beetje moeilijk en debuut M was niet zo verstandig na der hand, heb een paar sprongen gedaan en opgehouden ze voelde moe. Daarna weer hop op de andere. Gucci was weer eens hieperdepiep bok bok en ouwerhoeren, tsja dan wordt het wel iets lastig in het Z haha maar ach op zich geen rare rondjes behalve dat ze af en toe was afgeleid waardoor we 2 balken hadden. Volgende keer maar beter :D en moet mijzelf ook weer ff op de vingers tikken.. verwachtingen zijn soms wat te hoog en dan leg ik mijzelf iets te veel druk op.