[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irene_S

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:44

Wat goed Naath, dikke wintspunt en bijna 2 zelfs! Ik was op HCE gestart, daar kan ik mooi te paard naar toe rijden :). Ik ga de 16e juli weer voor de Kring.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:53

Ja ik kreeg mijn 1e protocol en toen zei ik nog zo voor de grap nou als die 2e nou 2 wp is, dan maakt het niet meer uit. Was het ook nog bijna zo :D Totaal niet verwacht hoor, het ging wel lekker maar met jury's weet je het nooit :)

Die kring wedstrijd start ik ook misschien, maar heb nog geen planning verder. Mijn vaste groom rijdt ook wedstrijden en we wisselen zo af en toe wie er op wedstrijd gaat en wie er groomt :)
Dat is wel lekker zo dichtbij en HCE hebben ze natuurlijk elke week wedstrijd. Is voor mij net te ver voor doordeweeks. Ik was in Gasselte geweest, dat is voor mij maar 10 minuten. Is met werk nog goed te combineren.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:24

Nou zo zat ik ook, ik had mijn eerste proef al afgeschreven. Die 2e voelde wel ontzettend goed maar was ook algemeen wel streng gejureerd, geeft ook niet. Met dit commentaar was ik al helemaal blij. Heb al maanden geen leuk commentaar meer gehad, denk ook dat mensen niet weten wat ze moeten vinden van een net niet paard van 1.58 :P.

Ja dat is echt ideaal zo dicht bij, kost me ook weinig tijd zo en dan de weekenden lekker vrij. Leuk als je de kring ook zou starten. Hopelijk herken ik je dan ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:46

Nou ik zou ook hippische dagen strijen gaan maar m2 is afgelast. Baal er zo van. Eerst al gouden ei concours moeten missen, rotterdamse manege toen ook al, paard lang ziek geweest en nu alweer een wedstrijd missen waar ik naar uit keek. Hoop wel dat ik mijn inschrijfgeld terugkrijg 25 euro is best veel :o

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:08

Als het concours je wedstrijd aflast dan krijg je je inschrijf geld wel terug. Doe je mee aan de kingsland competitie en aan de rabobank dagen ?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:13

Nee daar doe ik niet aan mee, kingsland competitie leek me wel erg leuk maar september is al zo'n drukke maand voor me dus durf het niet te gokken om te in te schrijven :o Wel jammer, vind het altijd wel leuk die competities.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:14

Jammer ja de andere is eind augustus. Ach komen nog veel op je pad. Of de selecties zijn er ook nog

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:15

Ja daarom, en 12 augustus de regiokampioenschappen dus dat schiet ook aardig op :D

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 06:35

Pikeur schreef:
Nou ik zou ook hippische dagen strijen gaan maar m2 is afgelast. Baal er zo van. Eerst al gouden ei concours moeten missen, rotterdamse manege toen ook al, paard lang ziek geweest en nu alweer een wedstrijd missen waar ik naar uit keek. Hoop wel dat ik mijn inschrijfgeld terugkrijg 25 euro is best veel :o

Ik heb 15eu per proef moeten betalen, dus 30 totaal. (M2 paarden) Hoop idd dat ik het wel terug krijg! Zondag wel gestart, alleen banen waren zo omgeploegd en zo bizar zwaar, dat het amper te rijden was. Oefeningen kon ik niet rijden en heb de hoeken maar geprobeerd te vermijden. 1e proef net geen winst, 2e proef zullen we het maar niet over de punten hebben.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:14

Jeetje wat duur zeg 15 euro per proef! Is dat normaal bij jullie in de regio?

Ik heb zaterdag ook weer gestart. 1e proef super fijn gereden, had ik 177.. :( Een aantal 5en zonder commentaar, ja wat moet je daarmee he.. 2e proef begon heel fijn, maar halverwege kwam er echt een mega stortbui! Pony vond het echt niet leuk, toch maar uit gereden, maar op het eind natuurlijk veel 5en. Toch nog 180 punten, dus weer een wp erbij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:41

:wave:

Ik wil me ook graag melden :) . Zijn inmiddels M2 startgerechtigd.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:38

Naath86 schreef:
Jeetje wat duur zeg 15 euro per proef! Is dat normaal bij jullie in de regio?

Ik heb zaterdag ook weer gestart. 1e proef super fijn gereden, had ik 177.. :( Een aantal 5en zonder commentaar, ja wat moet je daarmee he.. 2e proef begon heel fijn, maar halverwege kwam er echt een mega stortbui! Pony vond het echt niet leuk, toch maar uit gereden, maar op het eind natuurlijk veel 5en. Toch nog 180 punten, dus weer een wp erbij!!

Nee is niet normaal, alleen deze wedstrijd was zo duur.
Meestal is het gewoon 10 euro per proef, maar heb een paar locaties waar het nu al 12.50 is geworden.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:51

Mag ik hier ook mee kletsen?

Wij gaan in augustus de overstap maken naar de M2. Volgende week doen we nog mee aan de kringkampioenschappen in de M1 en daarna (14 aug) maken we de overstap.

We hebben vooral nog moeite met schouderbinnenwaarts en de keertwendingen. Vooral die laatste begrijpt Don echt niet.. Het gaat langzaam aan steeds beter, maar erg mooi zijn ze nog niet.

In de schouderbinnenwaarts komt Don erg terug in tempo. Hij heeft vooral moeite buiging. We zijn hier het afgelopen jaar druk mee bezig geweest. Zijn echt weer vanaf 0 begonnen na een blessure en hebben ons vooral gericht op het recht richten. Dit heeft echt zijn vruchten afgeworpen en hij wordt steeds sterker en meer in balans.

Ik ben heel erg benieuwd naar de M2. Echt zin om weer nieuwe oefeningen te doen. Ben benieuwd hoe het ons af gaat. :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:56

Veel succes Bloempie! Ik heb de keertwendingen voorbereid met de travers. Die van mij vond de juiste buiging heel moeilijk, dus nam ik veel travers mee in stap. Ook de travers in draf werd daardoor heel erg verbeterd.

He Yvank, volgens mij kom jij hier ook uit de buurt toch? Omgeving Emmen?

Ik heb zondag nog weer een lekker lesje gereden en instructrice heeft nog een foto gemaakt waar ik zelf wel heel erg blij van werd!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:24

Ziet er goed uit :)

Ja klopt ja, oosterhesselen woon ik. Wanneer wij overgaan weet ik nog niet. Ik wil de travers en keertwendingen eerst beter hebben. Keertwenden zijn nog wat te groot en travers links is nog niet zoals ik het wil. Contragalop etc daarintegen doet hij super.

Hoe hebben jullie de overstap M1 nieuwe proeven naar M2 oude proeven ervaren?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:34

Dankje :)

Daar kan ik je niet zo goed mee helpen, ik ben zelf overgestapt van M1 oude proeven naar M2 nieuwe proeven. Ik vond die overgang wel lastiger, doordat de nieuwe proeven allemaal wel sneller ging.

Ik was laatst in Emmen mee met een vriendin met haar haflinger, zij reed vlak na jou toen ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:18

Mensen nog wedstrijd gehad dit weekend?

Wij zijn zaterdag op kringwedstrijd geweest in Emmen. Nou daar ga ik nooit meer naar toe, ben echt boos geweest. Naar mijn idee is het op tijd starten als je een tijd hebt toch? Stond verder niks over vermeld. Ik kwam er aan en gevraagd hoe het liep, nou liep het iets in. Oke, opgezadeld. Kom ik op het inrijterrein, ben ik direct aan de beurt! Kwartier eerder dan gepland. Even gedraafd, maar moest ook direct starten van ze. Want na mij moest ook de ring nog vergroot worden en het ging allemaal op volgorde. Toch maar gestart, maar ging voor geen meter. Wil ik naar de 2e proef, loopt het daar dik achter en zit ik 5 minuten in het inrijterrein wat te wachten. Nog wel wat gereden, maar ja ik had liever die 5 minuten voor mijn 1e proef dan langer gehad. 2e proef ging ook bagger, ben ik klaar is er nog niemand in die 1e ring aan het rijden?!!! Ja, waarom moest ik dan direct starten??!! Dus ja, ik was echt pissig.
2e proef kwam de jury er nog uit, pony was scheef, moest er een fysio bij hebben. Oke, ze heeft een punt, fysio moet ook binnenkort komen. Pony is ene kant beter dan andere kant, maar echt niet scheef, maar met nog geen 5 minuten inrijden, kan je toch ook niks verwachten. 20 jaar en M2, dan kan je toch niet verwachten dat er ff een top proef wordt neergezet. Jury gaf me toen wel gelijk, maar dan had ik gewoon de eer aan mezelf moeten houden en in elk geval die 1e proef dan maar niet starten. En daar had ze idd gelijk in...

Al met al 170 en 169 punten. Zonde van de tijd, maar ben nog nooit zo snel geweest op wedstrijd. Zat na ruim een uur weer terug in de auto :+

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:52

Hi Naath, wij waren zaterdag ook daar op kringconcour. ik was er gelukkig smiddags al geweest en wist dat ze 10 minuten inliepen en dat de jury niet wilde wachten op tijd (wat ik wel belachelijk vond). Al met al voelde die van mij met losrijden wel heel lekker. Super proef neergezet in de eerste en 185 punten en 1e plaats. Wel ontzettend laag gepunt, ook alle andere ruiters die dag. Sporadisch iemand met winstpuntje. Ze zeggen atlijd dat jury's hun punten graag kwijt willen toch? Nou deze meneer absoluut niet. Had echt een wereldproef (als dat niet zo was ben ik daar ook altijd eerlijk in) denk dat ik bij een andere jury dik 190 had gereden.

2e proef te braaf gereden en paar foutjes, 174 punten. Ik snap wel wat je bedoeld hoor naath, gelukkig liep het bij mij allemaal net wat beter en heel voldaan gevoel over mijn 1e proef met mn oudje.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:06

Ik zag nu op de uitslagen dat die voor mij ook nog uit was gevallen, dat verklaart wel waarom het nog meer in liep toen ik aan de beurt was. Tegen mij zei ze 5 minuten dat het inliep, uiteindelijk was het echt meer dan een kwartier. En als je dan ziet dat ze na je wel ineens wachten, ja dan ben ik echt wel boos.
Als ik fatsoenlijk had kunnen inrijden had ik ook een fijne proef neer kunnen zetten, ze voelde echt niet verkeerd, maar die van mij moet ik eerst altijd ff laag en rond rijden anders komt ze teveel tegen de hand en blijft ze niet fijn aan de voorkant. Helaas had ik daar de tijd gewoon niet voor..

Stond jij niet toevallig naast ons bij de trailer? Er stond namelijk ook een pony naast ons volgens mij? Was jij niet diegene aan wie ik vroeg waar ik me moest melden?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:09

Commentaar sloeg trouwens ook nergens op bij de 1e jury! Had een 4 op travers, klopt wel moet gewoon nog meer bevestigd worden. Buiging zit er nu in, nu het tempo nog. Wat staat er bij als commentaar: Travers. Uh ja????
En commentaar bij overgang van linkergalop door 4-6 drafpassen naar rechtergalop: 4-6 drafpassen. Uh oke???
Commentaar waar je echt niks aan hebt...

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:23

https://youtu.be/WXSz8G9aKZE

Afbeelding

Ik kon er ook weinig mee en was het in veel gevallen niet eens. Hoezo impuls? Ik zag geen verschil met arbeidstempo op de voltes. Dat soort dingen. Raar gejureerd.... Proef staat helaas niet helemaal op film

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:34

Haha het lijkt serieus of ik mijn eigen protocol zie bij sommige punten!!

Ik had alleen 5en op mijn voltes bij K en F met daarbij: Gehaast. Afwerken bij keertwending had ik ook! Punt 18, opvangen. Stond er ook bij mij.

En wat staat er bij jouw punt 7 gekriebeld?

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:34

Whahah wat erg!

Volgens mij staan daar 4 streepjes, ik intepreteerde het als op 4 sporen. Maar als ik in mijn filmpje kijk is hij gewoon op 4 sporen...... Heel bijzonder.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:39

Maar stond jij nou toevallig naast ons of niet? Ik vroeg aan diegene of je je binnen moest melden. Maar toen bleek dat je je helemaal niet hoefde te melden. Volgens mij was dat namelijk ook een pony? Of was jij niet met de trailer? Jij staat er vlakbij toch?

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:42

Nee ik was er rijdend heen :), ik sta er indd in de straat, dus dat is dan net zo ontspannend om er gewoon even heen te stappen. Ik moest me alleen melden bij ingang van losrijden dat ik er was, verder niets. Was heel raar georganiseerd allemaal.