Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:34

Wat fijn Deeks dat je toch tevreden was en goed dat je een lijstje afgaat. Hopelijk loopt ze snel weer helemaal hoe je graag wil. :)

Knap gedaan Moniek. Wat gek dat je ineens zo’n haast moest maken en dan toch nog zo netjes gereden
En gisteren was je ook weer tevreden. Fijn zeg!
+:)+

Wat balen Autumn maar met dat vuurwerk ook wel logisch dat er wat spanning was. Oh verkeerd rijden heb ik ook eens een keer gehad, kun je helemaal even de draad kwijt zijn %)

Veel succes morgen melis!!

Wij waren vandaag weer op pad en ik moest nog 1 puntje in de B om over te kunnen. Nu had ik wel bedacht dat het mooi zou zijn als we niet maar 1 winstpunt zouden halen vandaag om ook echt over te gaan en toen reden we zomaar ineens 4 winstpunten waarvan 3 in de tweede proef waar we dus ook met de eerste prijs naar huis gingen. Wauw! Wat was ik blij en trots op ons. Dus wij gaan de volgende keer toch maar L1 starten *\o/*

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:40

Deeks: fijn dat je het lijstje afgaat. Hopenlijk vind je snel de oorzaak!

Moniek: oh da's balen zeg, van die inloop. Fijn dat het alsnog goed ging.

Autumn: ook voor jou balen met dat vuurwerk. Als andere paarden zo aan de knetter gaan kan ik me indenken dat dat ook bij jou effect heeft.

Ik heb gister gereden. Losrijden ging echt lekker, maar het moment dat ze de deur naar binnen inliep was het mis. mevrouw vond het toch wel heel eng, al die mensen, kerstversiering, de ketting die looppad naar de bakdeur afzette voor de paarden zodat die niet vol mensen staat... Ben dus vooral bezig geweest met haar gerust stellen en moed geven, en haar aandacht bij mij proberen te houden. Lukte aardig, maar daardoor reed ik minder strak en ze was door de spanning minder aan de hulpen dan ik zou willen en dat ze normaal is. Daardoor wel echt wat punten gemist. Maar al met al bleef ze bij me, ging mee met waar ik heen wou en leek ik haar wat vertrouwen te kunnen geven dat het wel goed was. Terwijl ze normaal het liefst achteruit wegloopt van alles dat eng is, en als dat niet kan wegspringt. Met 189 alsnog nog net een winstpuntje (189 is de minimuum voor winstpunt bij de D-proeven), dus we gaan een niveau omhoog.

Nouja, het was de eerste keer samen een proef. Ze is ook best wel een bange schijtert (zeg ik met liefde) en als ik kijk wat we nu rustig samen doen wat eerst super duper eng was gaan we mooi vooruit. We gaan gewoon lekker samen bezig zodat we het de volgende keer beter kunnen oplossen. Voor nu blij, en heel trots op haar dat ze ondanks de spanning wel bij me bleef en met me mee ging, en vertrouwen nam in mij waardoor ze uiteindelijk toch redelijk rustig bleef.

Gezien het de laatste wedstrijd van het jaar was, waren we in kerstoutfit. Had dingen als de muts van te voren nog ff geoefend gezien die toch op haar hoofd stuitert, maar daar trok ze zich weer niks van aan.
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:31

Oh ik hou van verkleden *\o/* . Mijn paard ook en die vindt de anderen ook niet eng.

Onze pony werd er echt een keer bang van.

Paard en ik werden al gevreesd vanwege onze veel lawaai makende ( met belletjes- dus niets extreems) kerstballen in de manen van m'n paard :')

Afbeelding

Afbeelding

Verder wel subtiel.

Cambionn: netjes gedaan hoor , t is ook allemaal best spannend.

Moniek: dat is balen. Maar alsnog winst, toch knap.

Autumn; poeh , vuurwerk is ook eng , vind ik zelf ook. Kan me voorstellen dat ze daarvan van slag raken

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:08

Oh leuke fotos Getup! Belletjes durfde ik dan weer niet aan bij Verona. Wou het niet te veel pushen. Maar lijkt me super leuk dat je zo bij elke stap van dat kerstgerinkel hebt. Tof dat jouw paard dat allemaal prima vind!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:16

Ja dat moet je wel thuis eerst uitproberen. Voor de zekerheid. En bij twijfel , niet doen.

Die van mij vind echt bijna alles best. Hebben haar ook wel volgehangen met watten " spinnenwebben" incl giga spin op haar kont.

Robin Hood:
Afbeelding

Pony ook n keer, maar die kreeg maar een paar bladeren in haar manen ipv de hele rij:

Afbeelding

Dochter wilde op mijn merrie ( de bovenste bruine dus) een keer als bruid met mijn trouwjurk aan. Maar dat mocht niet van mijn man -O- .

Verder:
Cruella devil
Maria op een ezel ( we hebben een grijze fjord :') )
Grinch
Sneeuwpop
Frozen ( Elsa)
prinses / eenhoorn
Minion ( ook niet zo heftig voor je paard )

Afbeelding

En vogel:

Afbeelding

Er was ook iemand als F1 auto. Met paard in zo'n "pak" , daar red Bull reclame op geschilderd en opblaasbare banden aan de zijkant. Was gaaf , maar ik moest m'n dochter van haar pony halen en pony uit de losrijdbaan, die werd zo bang en stond op ontploffen. Was wat sneu

Ook n keer iemand gezien, die een rij luchtballonnen eraan had hangen . Dat vond ik echt asociaal en gevaarlijk . Niet voor haarzelf , maar voor de rest. Wij hadden de kleine welsh mee, die niet onder de indruk was. Maar de meesten paarden wel ...
Moet wel veilig blijven, ook als je paard een keer wegspringt oid

Maar wij zijn wel in voor een verkleedpartij dus :D
Vooral tof voor de kinderen toen met de welsh A, die vond ook alles ok.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 02:07

Echt super leuk al die fotos! Bedankt voor het delen!

Ben nu wel benieuwd. Wat voor wedstrijden waren dit? Kan me niet indenken dat dit aan de standaard KNHS regels voldoet := . Niet dat ik die heel goed ken als manegeruiter.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 07:57

Wij wonen niet in Nederland. Rijden in Duitsland, waar dit regelmatig als een wedstrijd rubriek uitgeschreven wordt.

Of tijdens een wintercompetitie in België. Met kerst bijvoorbeeld

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 22:02

Wauw Melzazu, dat is dan een hele mooie afsluiter van de B! Gefeliciteerd *\o/*

Netjes Cambion!

Getup wat een mooie creaties!

In nederland heb jet met de bixie vaak wel verkleden.

Wij zijn zondag weer op pad geweest, 1e proef misten we even wat routine. Van die stomme afstemmingsfoutjes die niet nodig zijn, daar 213. 2e proef was weer beter, daar 221 met een 3e prijs :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:36

Dankjewel melis. +:)+

Wat fijn dat je toch nog een derde prijs had. Was je ook in Vorden?

Ik heb meteen een vraag ivm de L proeven. Je mag zelf beslissen om licht te rijden of door te zitten maar nu kan ik nergens vinden of je ook halverwege een oefening mag wisselen bijvoorbeeld. Ik had al een enkeling gevraagd en die wisten het ook niet. Vast wel iemand hier die dit wel weet dacht ik. :o

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:39

In basis kies je per oefening...

Welke oefening zou je halverwege willen wisselen tussen lichtrijden en doorzitten?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:47

Whaha geen idee. Het was meer dat ik het me afvroeg. Stel dat je start met doorzitten en je denkt ergens halverwege dat je toch liever gaat lichtrijden of zo. Misschien is het ook wel een hele domme vraag hoor :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:17

Melzazu schreef:
Whaha geen idee. Het was meer dat ik het me afvroeg. Stel dat je start met doorzitten en je denkt ergens halverwege dat je toch liever gaat lichtrijden of zo. Misschien is het ook wel een hele domme vraag hoor :D

Je mag in principe per onderdeel kiezen ;) maar halverwege een figuur wisselen in principe niet

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:58

Dankjewel ynskek. Ik dacht het al wel maar dan is het echt helemaal duidelijk! +:)+

We gaan lekker verder trainen.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:54

Melzazu schreef:
Dankjewel melis. +:)+

Wat fijn dat je toch nog een derde prijs had. Was je ook in Vorden?

Ik heb meteen een vraag ivm de L proeven. Je mag zelf beslissen om licht te rijden of door te zitten maar nu kan ik nergens vinden of je ook halverwege een oefening mag wisselen bijvoorbeeld. Ik had al een enkeling gevraagd en die wisten het ook niet. Vast wel iemand hier die dit wel weet dacht ik. :o

Ja ik was idd ook naar Vorden :) Was er niet eerder geweest, maar fijne locatie om te rijden
Je mag wel halverwege de proef veranderen, of bijvoorbeeld alleen het wijken doorzitten mag ook.

Vandaag hebbe we nog weer een proef gestart, laatste wedstrijd voor dit jaar :) Fijn kunnen rijden vandaag, 229,5 punten en een 4e prijs :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:37

Hoppa 229 is toch erg netjes *\o/*

Lichtrijden en doorzitten zou ik niet te veel afwisselen denk ik ? Wel fijn, dat t kan.

Hier gewoon doorzitten, tenzij Lichtrijden gevraagd wordt. Vanaf de B. En ook in de middendraf. Best pittig

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:08

Melzazu gefeliciteerd!! Wat een heerlijke afsluiter zeg! En wat een mooie beloning voor je harde werk.

Cambion, de kop is eraf iig :) En leuke outfit.
Getup, heeeeele gave ook van jullie! Super leuk.

Melis, jullie gaan lekker door zo! Op naar t Z2 dus volgend jaar :) Vn wat ik hier voorbij zie komen moeten jullie dat kunnen.

Getup, dat is idd wel pittig. Ook echt het andere uiterste met bij ons dat je in t Z nog mag lichtrijden met uitstrekken. Denk altijd als je ze dan nog niet voldoende over de rug hebt om het uit te zitten, wanneer dan wel (een uitzondering misschien daargelaten)? Maar in de lagere klasses is het vaak nog wel fijn.

Wij hobbelen ondertussen lekker een beetje rond. Merrie semi vrij (helemaal vrij lijkt echt onmogelijk met haar energie op t moment), dus simpel rijden en als t lukt 1x per week bos. Gelukkig gister nog bijna de hele rit droge paden kunnen vinden en lekker einden gegaloppeerd. Kunnen we allebei wel blij van worden :D

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:32

Je gaat lekker melis :).

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 18:59

Ja melis, fijn sfeertje wel altijd in Vorden vind ik. Mooie punten om het jaar af te sluiten! +:)+

Dankjewel Noukie. Ik was ook echt heeeeel erg blij en verrast *\o/*

Jeeee Getup dat is zeker pittig bij jullie.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 22:41

Noukie ja doel is om februari Z2 te starten. De wissels lukken nog niet altijd (vaak eerst nog een bok en dan de wissel), daar gaan we nu even op focussen, kwestie van zelf handiger worden en denk dat ze achter net een fractie sneller mag worden. VOor de rest moet het kunnen denk ik :)

Heerlijk zo lekker naar buiten!

Melzazu wanneer ga je weer starten?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 09:06

Ik heb 18 januari weer wat op de planning en nu zag ik dat het weekend erna ook Vorden op de kalender staat dus zit ik te dubben om 2 weekenden achter elkaar te gaan. Normaal ga ik vaak maar eens per maand dus ik denk nog even.

En ik dacht misschien weer eens een keer online een proefje in te sturen. Kunnen we ook eens zien welke feedback we dan krijgen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 16:42

@melis_93 gefeliciteerd met de punten!

@Melzazu is vind 2 weekenden achter elkaar starten prima als je het niet te vaak doet, zeker op niet al te spannend niveau (jullie zijn ook L1 toch, of ben ik aan het vloeken?).

Ik heb zelf weinig te delen, paard doet het prima maar het was zo donker, koud en nat dat ik er eventjes geen zin in had om op pad te gaan :') en ook best druk met andere dingen zowel vanuit m'n werk als prive. Het is eigenlijk best lastig om regelmatig mee te doen als je niet meer op school zit en ook nog al je volwassen oliebol op orde moet hebben :P

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:14

Fly_high schreef:
@Melzazu is vind 2 weekenden achter elkaar starten prima als je het niet te vaak doet, zeker op niet al te spannend niveau (jullie zijn ook L1 toch, of ben ik aan het vloeken?).

Het is eigenlijk best lastig om regelmatig mee te doen als je niet meer op school zit en ook nog al je volwassen oliebol op orde moet hebben :P

Ja hoor wij zijn nog maar amper L1 hoor. Dat moeten we eerst nog maar eens een keer voor het eerst gaan doen whaha.

Maarrrr jouw laatste zin is ook waarom ik normaal meestal maar zo eens per maand ga. Niet omdat ik denk dat het voor het paard niet zou kunnen hoor hihi. Er zijn zoveel dingen die aandacht en energie vragen dat het soms best veel is allemaal :D

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:23

Beste wensen allemaal!

Iedereen het jaar goed begonnen? :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:38

Het is stil hier!

Hoe gaat het met de blessurepaarden?

Ook veel mooie punten gereden zie ik.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 04:29

Ik meld mij ook weer :D
Zojuist het inschrijfformulier ingevuld bij een rijvereniging :))
Als die rond is, dan eindelijk mijn startkaart aanvragen :D
Tot die tijd lekker aan het lessen geslagen met Diablo :j