Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:45

De outdoor-wedstrijden op gras zullen wel verzopen zijn. Daar valt geen kalkoenen tegen te draaien vermoed ik, een grote blubzooi.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:44

Hoi,

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik heb een vraagje.
Ik start met mijn 4 jarige in het L2. Nu gaat die best lekker en heb ik al 20 wp deze zomer bij elkaar gereden. Nu is mijn vraag. Kan ik hem van de winter gewoon doorstarten en over de 30 wp rijden of mag dit niet?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:54

Deempjexxx schreef:
Succes demissisa!

Ik heb mij weer voor een aantal wedstrijden opgegeven.
Zijn er nog bokkers die ook meedoen aan de selectie voor iich Groningen?
Je kan je vanaf vandaag opgeven en ik ga toch een poging wagen :+

Ik ook :D Niet dat ik enige kans maak maar ach lijkt mij wel gaaf om te rijden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:59

MyWishMax schreef:
PSvanLot schreef:
Ik ga ook maar eens wat wedstrijden opgeven.. Tis toch zulk schijtweer... Zelfs de hond wil niet naar buiten.

Merel, dat is dus de reden dat ik alleen nog maar fanatieke recreanten lesgeef. Zo'n gedoe met jureren, de wedstrijdruiters die ik had reden graag dicht bij huis en ik zat daar vaak te jureren. Werden we beide niet blij van.

Ik ben op dit moment haar enige lesklant die fanatiek start in de klasses die zij jureert haha. 1 start tegenwoordig hoger, de ander start tijdelijk helemaal niet en de rest zijn idd fanatieke recreanten. Maar dat gaf zij ook al aan. Nu moet ik zeggen dat ik haar altijd alleen bij eigen vereniging had, verder overleggen we wel waar zij en ik heen gaan en is het nog geen probleem geweest. Alleen bij eigen vereniging dus bij de vorige 3 daagse. Uit mijn hoofd mag ze geloof ik tm z2 jureren en tegenwoordig willen ze voor het z toch een jury die ook zz licht mag. Daarvoor jureerde ze meestal juist het z en minder vaak de M.

Het lastigste is als je er pas achter komt met startlijst. Op die wedstrijd stond er geen jury op de startlijst, dus ik wist van niks. Het is dat mijn moeder op vrijdag het secretariaat deed en het toevallig voorbij zag komen. Dus op vrijdag nog snel van alles om moeten gooien voor de zondag.
Ik zou niet weten wat je moet doen als je er pas op de dag zelf achter komt...

Daar ontkom je niet altijd aan toch? Ik heb ook wel eens bij mijn toenmalige instructeur gereden, bleek bij het zien van de startlijst. Ik had er echt geen voordeel van. Ik had juist het gevoel dat hij strenger was. Mijn ervaring is dat je vaak dezelfde juryleden tegen komt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:04

Voordeel zeker niet nee, maar het is verboden. Ik had dus niet kunnen starten als wij het niet hadden kunnen aanpassen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:15

Candeletta schreef:
Hoi,

Ik start met mijn 4 jarige in het L2. Nu gaat die best lekker en heb ik al 20 wp deze zomer bij elkaar gereden. Nu is mijn vraag. Kan ik hem van de winter gewoon doorstarten en over de 30 wp rijden of mag dit niet?

Nee met 30 wp moet je verplicht promoveren

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:19

Een vierjarige niet. Die mag je tot april volgend jaar gewoon L2 rijden.
Laatst bijgewerkt door Noukie op 03-08-23 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:20

Autumnn schreef:
Candeletta schreef:
Hoi,

Nee met 30 wp moet je verplicht promoveren

Tenzij je nog niet mag promoveren vanwege leeftijd van het paard. Als je pas 1 april een klasse hoger mag, mag je daarvoor wel blijven starten, ook als je te veel winstpunten hebt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:31

Oh, excuus dat wist ik niet :o

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:37

Autumnn schreef:

No worries, normaal gesproken klopt dat ook gewoon, maar nu overruled de leeftijd eigenlijk die regel :)

Verder gaan jullie gezellig hier! Maar daardoor lees ik even meer bij dan ik reageer.

Hopelijk krijgt iedereen die dit weekend op pad mag nog een klein beetje droog weer!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:00

Autumnn schreef:

Als je er niet mee te maken hebt gehad is het ook logisch dat je het niet weet ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:06

Candeletta schreef:
Hoi,

Je mag niet promoveren naar het M1, dus je mag eindeloos starten tot 1 april 2024.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:23

Ik vind dit topic zo leerzaam, je leest hier zoveel wat je zelf nog niet tegen bent gekomen en daardoor niet weet.

Hier is de wedstrijd zondag helaas ook afgezegd ivm het weer. Heel jammer, maar met voorspeld onweer en de regen de afgelopen dagen, zal het wel de meest verstandige keuze zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:23

Hier liggen we er ook alweer uit. Paard liep gisteren ineens stokkreupel in draf. Vandaag nog eens aan de longe gepakt want dacht wellicht stijfheid maar nog steeds stokkreupel. Na de hoef goed nagekeken te hebben vond ik een verticaal sneetje bij de hoefballen. Gok dus weer een hoefzweer. Probeer vooralsnog niet meteen in paniek te schieten :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:26

Wat jammer Myrsky, hopelijk kun je snel ergens anders terecht. En het weer gaat ook wat beter worden na het weekend geloof ik?

LV19952, wat enorm vervelend! Hopelijk valt het mee en is je paard snel weer fit.

Ik ben klaar met op vakantie zijn, wil weer rijden! Maandag maar weer eens kijken of hij er weer zin in heeft na 2 weken vrij!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:10

Dat is jammer zeg, die hoefzweer.

Wij hebben zondag ook wedstrijd. Geloof, dat het ook hier heel veel gaat regenen. Blegh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:43

Ja vermoed dat de meeste banen dit weekend wel behoorlijk nat zijn. Echt super zonde maar met de regenval van de afgelopen dagen houd je volgens mij geen enkele bak echt goed droog helaas.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:00

Wij organiseren maandag. Hebben eb en vloed banen, deze kunnen heel veel hebben als de sluisjes maar open staan.
Hopelijk gaat het maandag ook lukken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:14

LV19952 schreef:
Ja vermoed dat de meeste banen dit weekend wel behoorlijk nat zijn. Echt super zonde maar met de regenval van de afgelopen dagen houd je volgens mij geen enkele bak echt goed droog helaas.

Eeh mag ik mij melden? :D mijn bak is nog steeds perfect. Sterker nog, hij wordt zelfs beter en beter.

Afbeelding

Dit was donderdag :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:34

Onze buitenbak valt me ook enorm mee. Alleen een plas als het echt giet, maar trekt weer snel weg ook. Blijf alleen wel blij met de binnenbak, ook door de wind haha

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:53

PSvanLot schreef:
Wij organiseren maandag. Hebben eb en vloed banen, deze kunnen heel veel hebben als de sluisjes maar open staan.

Volgens mij zitten wij dan niet ver van elkaar. Het leek me een leuke voor ons eerste wedstrijdje, maar we zijn er nog even niet klaar voor :n

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:04

4 WP gisterenavond in M2

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:09

loveslimpie schreef:
PSvanLot schreef:

Volgens mij zitten wij dan niet ver van elkaar. Het leek me een leuke voor ons eerste wedstrijdje, maar we zijn er nog even niet klaar voor :n

Bij ons komt het allemaal niet zo spannend hoor. Een heel fijne wedstrijd om in te stappen.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:15

Babootje schreef:
4 WP gisterenavond in M2

Wat goed, gefeliciteerd!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:18

Gefeliciteerd Babootje!

Hier gisteren proef 24 en 25 geoefend. Paard was niet heel fijn met rijden. Heel erg met andere dingen bezig dan met mij. Uiteindelijk wel fijne stukken ertussen, maar gelukkig hebben we nog 3 weken! :D