Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:44

Duurt het bij jullie ook langer om de punten terug te krijgen sinds de nieuwe manier van inleveren? Ik heb vorige week zondagmiddag voor het eerst op de nieuwe wijze mijn proefje ingestuurd. Hoop dat de jury dit weekend tijd heeft gemaakt want ik word met de dag meer nieuwsgierig haha.

Normaal was de maximale termijn toch 5 dagen? Ik las nu twee weken!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:48

Snorlex schreef:
Duurt het bij jullie ook langer om de punten terug te krijgen sinds de nieuwe manier van inleveren? Ik heb vorige week zondagmiddag voor het eerst op de nieuwe wijze mijn proefje ingestuurd. Hoop dat de jury dit weekend tijd heeft gemaakt want ik word met de dag meer nieuwsgierig haha.

Dat komt omdat je voorheen als jury kon aangeven wanneer je tijd had. Nu krijg je ongeveer 1x per maand proeven, wellicht op een moment dat het helemaal niet uitkomt.
Ik heb ze bijvoorbeeld deze week op dinsdag gekregen, maar moest tot vrijdag werken.
Moet er vandaag dus nog 4 doen. Die hebben ook wel even gewacht.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:50

Ik denk dat er afgelopen week wat mis is gegaan met de mail. Las hier al van 3 juryleden (inclusief mezelf) dat zij een herinnering gehad hadden, en dus waarschijnlijk nooit de originele mail dat er proeven klaar stonden om te beoordelen.

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:51

Snorlex schreef:

Ik heb vorige week zondag mijn B proef in gestuurd en ben ook nog aan het wachten.. Begin nu ook wel erg nieuwsgierig te worden. Maar snap ook dat juryleden doordeweeks geen tijd hebben. Hopelijk komen de punten vandaag binnen :o

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:35

Ah wat onhandig Tilmar! Dat die optie er niet meer is voor juryleden (aangeven wanneer je tijd hebt).

HarmanyL: Hoop dat de KNHS het inmiddels door heeft, als meerdere originele mails niet goed zijn aangekomen, en dat ze daar aandacht aan besteden :j

Hoop inderdaad ook vandaag op punten Jasmijn. Helemaal omdat we voor het eerst in een nieuwe klasse zijn gestart. Extra spannend vind ik dat altijd!

linsje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:00

Ik heb vorige week zondag een B proef ingestuurd en helaas ook nog geen antwoord.
Hoop dat mijn jury ook een herinnering krijgt en dat die de proef binnenkort zal beoordelen :)

Ben zo nieuwsgierig naar de punten!! *\o/*

AtillaFlash

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:14

Lijstjes zijn idd heel handig, wij hebben ook voor onszelf een post it op het paspoort.
Ik ben alleen wat verbaasd over dat combinatienummer in de lijstjes die ik hier de laatste pagina`s voorbij zie komen, na overgaan KNHS-app naar paard rijden.nl is dat toch vervallen?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:18

Oh oh, dan film je voor iemand de proef, dus je zorgt er voor dat je de regels kent en die netjes opvolgt en vervolgens draai je de rollen om en dan filmt je filmer niet op de juiste manier |o Ik hoop dat het wordt goedgekeurd door de jury. Ik dacht alles goed te hebben uitgelegd maar blijkbaar niet goed genoeg (maar ik vind dat hier ook een rol ligt voor de filmer aangezien diegene zelf dus ook online start).

Ik ben echt een pietje precies met proefjes dus ik baal hier wel een beetje van en ik vind het niet tof voor de jury dat ze nu weer een proefje krijgen waarbij dingen verkeerd zijn gefilmd maar ik hoop dat ze een beetje coulant zijn want ik heb als ruiter gewoon geen controle over wat de filmer allemaal doet -O-

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:06

Hier net de punten terug van vorige week zondag (L1). Heel fijn commentaar en ook mooie cijfers. En we mogen er weer een puntje bijschrijven.

Ook vandaag sinds bijna 6 maanden weer op meetmoment geweest. Was voor zowel mij als Miley even wennen maar ook daar mooie punten gereden en een winstpuntje erbij.

Wel vond ik het qua corona maatregelen slecht geregeld. Moesten ook erg lang op onze protocollen wachten.

MelissaSKy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:14

Ik heb vandaag ook weer opgenomen! Dit keer met mn lieve moeder omdat de eigenaresse (en vaste filmer) helaas niet kon. Maar ben allang blij dat mn moeder haar vrije zondag op wilde offeren om mij te filmen! Heb voor mijn gevoel best lekker gereden. Ben super benieuwd naar de punten :D :):)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:53

Dee_Es schreef:
Oh oh, dan film je voor iemand de proef, dus je zorgt er voor dat je de regels kent en die netjes opvolgt en vervolgens draai je de rollen om en dan filmt je filmer niet op de juiste manier |o Ik hoop dat het wordt goedgekeurd door de jury. Ik dacht alles goed te hebben uitgelegd maar blijkbaar niet goed genoeg (maar ik vind dat hier ook een rol ligt voor de filmer aangezien diegene zelf dus ook online start).

Ik ben echt een pietje precies met proefjes dus ik baal hier wel een beetje van en ik vind het niet tof voor de jury dat ze nu weer een proefje krijgen waarbij dingen verkeerd zijn gefilmd maar ik hoop dat ze een beetje coulant zijn want ik heb als ruiter gewoon geen controle over wat de filmer allemaal doet -O-

Wat is er verkeerd gegaan dan? Want je bent er zelf toch ook bij, en als het dan niet klopt (met voorstellen) zeg je dat toch gelijk en begin je opnieuw?

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:55

Of je kan het ook live zeggen. Ik was vorige keer de datum vergeten, mij filmer moest op zijn horloge kijken en heeft mij verteld, dat was allemaal live, het kost maar een extra 2 seconden, in plaats van alleen weer opnieuw te doen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:14

Zidore schreef:
oké hierbij de aangepaste

De korte checklist die ik tot nu toe heb:

1) Paspoort filmen 3 pagina's, bij eerste pagina combinatienummer noemen
2) Dit is ruiter voor en achternaam en paard voorstellen
3) Ze starten in de klasse ** proef **
3) Welke dag van de week, dag en maand en jaar het is
4) Film bit, neusriemcheck (2 vingers tussen bovenste deel en bovenop neusbrug)
5) Film sporen of laarzen
6) Film ruiter, daarna zijkanten paard (volledig in beeld) rondje er omheen
7) Filmer neemt plaats 5 meter voor C
8) Proef filmen ruiter in het midden
9) Einde proef filmen gezicht ruiter

Ik wil geen lange waslijst met tekst

Als hij korter dan hoor ik het graag

ook als de volgorde anders of beter kan

Hopelijk kunnen we zo elkaar een beetje helpen <3 ik schrik namelijk echt wel een beetje van de berichten van juryleden hier en de hoeveelheid ze moeten afkeuren, zo zonde!

Voor als je hem nog korter wilt maken: klasse en proefnummer hoef je niet te noemen :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:37

different1 schreef:
Dee_Es schreef:

Wat is er verkeerd gegaan dan? Want je bent er zelf toch ook bij, en als het dan niet klopt (met voorstellen) zeg je dat toch gelijk en begin je opnieuw?

Paspoort filmen en neusriem filmen, dat kan ik niet zien vanaf de rug van m'n paard anders had ik het inderdaad gewoon gezegd tijdens het filmpje ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:53

wat is er niet goed gegaan met de neusriem en paspoort?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:02

Paspoort verkeerde pagina gefilmd en neusriem laten zien aan de zijkant terwijl ze had gezien dat ik het duidelijk op het neusbot deed want ze had het filmpje dat ik van haar had gemaakt al teruggezien. De neusriem zit wel duidelijk heel los dus ik hoop dat de jury dat door de vingers ziet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:03

De neusriem zal het probleem niet zijn, maar als je bij het paspoort niet de juiste pagina gefilmd hebt zal de jury het niet goedkeuren.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:08

Bij mijn eerste filmpje had ik ook het idee dat de neusriem niet gefilmd was, dus ik vroeg nog: heb je de neusriem gedaan?
Ja, dat had de filmer gedaan.
Kijk ik thuis de video terug, is paard zijn hoofd niet eens in beeld. _O-

Gelukkig was de film voor de rest ook niet goed genoeg om op te sturen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:36

Punten retour! Eerste keer M2.
Paard loopt braaf de oefeningen maar het mag allemaal nog wat meer en bergop dus kneep hem wel een beetje voor de punten.

Gelukkig 181,5! En een heel uitgebreid protocol (met inderdaad vaak de notering bergop/impuls). :)

Nu moet ik verplicht met dressuurzadel gaan rijden :') rij nu nog met springzadel maar merk wel dat het niet heel ideaal is. Het puntje in het M2 trekt me over de streep haha.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:04

Netjes Snorlex, gefeliciteerd!
Best een lastige M2 proef met die travers over de gehele lange zijde :j

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:57

Ik heb de punten altijd heel snel binnen met het nieuwe systeem. Hooguit enkele dagen wachten. Met het oude systeem moest ik soms langer wachten. Maar kan puur toeval zijn natuurlijk.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:01

Wij hebben de punten ook twee keer heel snel binnen gekregen met het nieuwe systeem. Gisteren weer ingestuurd, dus benieuwd of het weer zo snel gaat (en of er weer een wp inzit :) )

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:08

Ik heb er vanmorgen weer 11 gekregen in de B. Hopelijk red ik het om vanmiddag de eerste paar te beoordelen :)

LexNaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:24

oh wauw ... netjes Snorlex... knap meteen een WP de eerste keer!!!!

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:38

De bakletters F, M, H, K staan op 5 meter vanaf de korte zijde i.p.v. 6 meter in mijn bak. Mag dit bij een online proefje? Ze verplaatsen gaat namelijk niet.