[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:35

Het is in ieder geval droog Marijke ;)

Vandaag weer wedstrijd gehad. Moet ff 1 punt in de B rijden anders mag ik niet naar schier in juli. Heel irritant dan ook dat hij zn benen laat hangen... het staat zo ontzettend laag gebouwd en hoeft geen moeite te doen waardoor hij zo laks is. De B staat gewoon op bb hoogte en de "L" parcoursen staan op B hoogte :/
Genoeg geklaagd... geestelijk is hij wel heel fijn! Dus wel fijne rondjes gesprongen.
Morgen maar weer een rondje springen. We moeten toch die ene punt halen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:16

En nog is er in het L maar 1 ruiter foutloos _O-
M.olenaar had zeker weer gebouwd, kromme lijnen en hindernissen om over te struikelen :+ Vorig jaar bij stal Fleur was goed gebouwd :)) Maarja die kwam natuurlijk ook over gewaaid vanuit Friesland/Groningen :D

Ik moet ook nodig weer eens, maar ik heb een zwaar motivatie probleem.. Heb thuis al geen eens zin om te rijden, laat staan op concours. En het gaat ook niet slecht ofzo.. zal het weer wel zijn... Gisteren iig lekker getraind :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:29

Hoezo moet je per se een winstpunt halen voor Schier?
*Nooit geweest dus geen idee van de regels*

Parcoursen hier staan bijna nooit te laag :+ Noord-holland blijft afhankelijk van de parcoursbouwer.

Hoe deed je jonkie het Marijke? Hoop dat ze goed ging!
Ik hoop Imagine binnenkort ook mee te kunnen gaan nemen, eerst maar keer oefenen op vreemd terrein als Tessa er straks een beetje een combinatie mee wordt. Heeft er nu pas twee keer op gezeten.

Bella helaas weer leeg, ga het nog een keer proberen met deze hengst en anders nog een poging met plan B (Corporal VDL).

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:37

Omdat ik gedegradeerd ben naar de B. Maar opgenomen ben geweest in de klasse L dus wel weer versneld mag promoveren maar eerst een punt in de B moet halen voor ik mag promoveren. Of heb ik nu het wedstrijdreglement krom gelezen?

Klopt Goldie... lijnen zijn wel leuk en daar ga je lek als je niet kan sturen. Volgens mij was stal fleur vorig jaar de bouwer daar waar het laatst over ging en er niet meer is :(

Balen gomir! Maar je hebt nog heel even dit jaar.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:49

Timmo de Vries had daar toch gebouwd? Of ben ik nu zo in de war :+

Je hebt vast gelijk vibabu! Maar ik had er niet over nagedacht dat er geen B wordt verreden op Schier :n

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:50

Oeh balen zeg gomir...
Nee dat was Timo toen volgens mij die kwam bouwen :=

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:53

Vandaag 2 rondjes L gesprongen :j
Hij sprong super fijn het eerste rondje alleen schoot ik hem teveel af hindernis 9 en tja daar ging de balk #) 2e rondje reed ik als een natte krant en was mijn tempo veel te laag wat resulteerde in 2 balken..

Wel de 2e plaats gereden in het eerste rondje en de eerste winstpunt in het L is binnen!! *\%/*

Nu lekker door trainen bij de meester en dan springen we 9 juli de kring :)

Jammer gomir dat het niet gelukt is met bella.. van welke hengst probeer je haar drachtig te krijgen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:04

Impressive VDL. Jonge en goed vruchtbare hengst dus ik ga uit van de factor pech.

Gefeliciteerd met je eerste winstpunt!
En nog tweede met een balk, dat maken we hier nooit mee. Zelfs foutloos is niet altijd goed genoeg voor een volgprijs :o

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:08

gomir schreef:
Impressive VDL. Jonge en goed vruchtbare hengst dus ik ga uit van de factor pech.

Gefeliciteerd met je eerste winstpunt!
En nog tweede met een balk, dat maken we hier nooit mee. Zelfs foutloos is niet altijd goed genoeg voor een volgprijs :o

Dat had ik vorige week ook :+
2e met 2 balken.. maar vorige week 7 starts en nu 23.. er was maar 1 foutloze in de eerste ronde :+

Impressive ken k wel! Gave hengst!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:13

Doe mij maar zulke struikel parcourtjes. Hou nie van hoogte _O-

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:18

Op naar de kop van Noord Holland dus Carola _O-
Nadeel is dat zodra je dan kring/regio hebt je ineens een heel ander parcours voor je neus kan hebben :=

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:26

Goldie schreef:
Op naar de kop van Noord Holland dus Carola _O-
Nadeel is dat zodra je dan kring/regio hebt je ineens een heel ander parcours voor je neus kan hebben :=

Vond het de afgelopen jaren best mee vallen hoor..

En qua hoogte.. hoeveel kan t nou schelen.. 1.08 of 1.13.. 5cm verschil.. denk niet dat je dat heel erg merkt? Oogt misschien alleen wat enger?

Iets technischer is misschien wel leuker dan al die grote lijnen.. al waren die vandaag al iets korter dan dat er normaal in Schoorl staat..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:28

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:26

T is een beetje uit de richting.... helaas.
Ik blijf het doen met de parcourtjes hier. Lukt overigens ook nog prima, gelukkig

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:30

Entourage doet ook veel. Want in principe hebben ze natuurlijk gewoon dat ze tussen de 95 en 105 mogen bouwen in de B :P Geen idee of daar verder nog richtlijnen aan hangen hoeveel hindernissen een bepaalde hoogte moeten hebben maar dan nog. Technischere lijnen etc maken het natuurlijk dan lastiger.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:33

Hindernismateriaal en de manier van parcoursbouw bepaalt een hoop. En verschil tussen oxer van 80 cm breed en de reglementaire maximum breedte van 1.10 is ook nog wel iets dat uitmaakt :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:58

Precies. Ze hebben richtlijnen dus qua hoogte kan het niet zo bizar veel schelen haha. Je hebt ook echt een pannenkoek van een parcoursbouwer hier in de buurt en die bouwt zulke bizarre lijnen en veel brede oxers. Lijkt dan al heel wat meer dan als je normale lijnen hebt :P

Edit:
Deze krijg ik net binnen van vanmiddag van Gismo, hij wordt zooo stoer <3 *\o/*

Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:28

Toffe foto Laura!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:35

Leuke oefening ook!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:23

Persoonlijk vind ik de parcoursen per provincie ook best vind verschillen, niet eens zozeer qua hoogte als wel qua breedte van de oxers. Ik begon met springen in zh en kreeg bijna een hartverzakking toen ik ging springen op de Almelose ruiterdagen :Y) !
Lekker aan het sjouwen Laura!
Gefeliciteers Cheminee!

Vandaag een derby parcours gereden, erg leuke afwisseling. Mijn merrie pakte ook fijn aan. Ik geloof dat we ons mojo nu echt terug hebben gevonden :D.

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 01:21

En dan rij je ff een foutloos parcours op een pony die al twee jaar geen wedstrijd of parcours meer heeft gezien en waar je eind april voor de enige keer een keer op hebt gereden. :D Met een nette 78 voor de stijl!

Afbeelding
Afbeelding

Hele mooie foto Laura! <3

En over de ARD: in Twente bouwen ze graag alles tot aan de max en het liefst stiekem nog een gaatje hoger. :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:57

Leuke pony! Connemara sportdag?

Ik ga volgende week donderdag met gup en hurri naar ARD, ben benieuwd!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:06

Wat een leuke pony! Ziet er goed uit! Knap gereden ook dat hij het zo gauw doet.

Ik was zaterdag parcourshulp en wij hadden ook een ontzettend leuke parcoursbouwer. Vind het wel interessant om te weten waar op gelet wordt.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:43

@Gomir: Jonkie deed het goed, beide rondjes vond ze het wel heel spannend maar ze sprong wel door! Beide rondjes 1 balk, ze krijgt steeds meer lef.

Afbeelding

ARD zijn Almelo ruiterdagen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:12

Mooie foto! Fijn dat ze goed aanpakte!

ARD is idd Almelose Ruiterdagen, had de afkorting overgenomen uit een post boven mij :+