[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:45

Zo even weer een tijdje niet zo actief geweest op bokt.

Welkom nieuwe bokkers!

En gefeliciteerd voor de gene die punten hebben gehaald!

Ik ben vandaag ook weer op pad geweest opzich fijn gereden kon natuurlijk beter maar opzich wel winstpunt waardig en dat klopte ook wel 2x eerste geworden met 183 punten en 186 ik merk sinds ik een nieuwe instructeur heb dat de punten langzaam omhoog gaan en dat ik met 2 winstpunten naar huis ga plaats van 1 of niks. En heb gewoon een 8 voor me halthouden zo blij mee als ik uit me hoofd zeg heb ik nog nooit een 8 gehad in ieder geval in de M1 niet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:47

Wat goed zeg, gefeliciteerd!

Ik had een 8 voor halsstrekken... :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:16

Gefeliciteerd met de punten!!
Haha cool! Een 8!

Ja viel me mee.. 1e was winst geweest op die fouten na :') Heb voor over 1.5 week een lesje gepland, ff horen dan of we proefgerichte les kunnen doen :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:33

Ahhh wat zonde van die foutjes dan...
Maar je weet dan dat het wel kan!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:47

Dat ergens wel. Maar ging voor relaxte rondjes en dat lukte vrij goed dus het doel was ip behaald. Vooral inrijden en 1e proef, daarna is toch mijn concentratie beetje op. Dus de 2e was ook wel lager, maar was ook wel te verwachten want was super slordig.
Dacht na CA lijn, K-E SB, vriend zei: wat doe je?! Ik zo heel droog. Sb dat zie je toch? Uhh. Lieverd.. je moest kxm van hand veranderen.
Óh. 8)7

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:56

Oeps Haha :+ :D

Ik had dat laatst ook een keer, ging ik gewoon rechts ipv links... :')

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:11

Whoops zeiden ze wel er op dat het een nette sb was haha?

Ik heb dat 2 keer gehad foutjes me vorige wedstrijd dacht ik fxh ver hand veranderen in middenstap was het feh en ook 1 keer gehad dat ik rechts ging plaats van links.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:44

Goed bezig allemaal! De punten stromen binnen, zien we elkaar binnenkort in het M2 topic? Haha! Ook wij zijn gisteravond weer op pad geweest, ondanks dat het totaal niet lekker ging qua gevoel (wel redelijk foutloos maar aanleuning matig) twee mooie winstpunten erbij! Dat maakt dat de teller nu alweer op 7 staat. Gek genoeg gaat de M1 tot nu toe het makkelijkst van alle klassen? Heel bijzonder. Hoe ervaren jullie dat?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:01

Zo zo mooie resultaten hier hoor ik al!
Inderdaad harvey ik vind het ook verbazingwekkend snel gaan, wij zijn al halverwege het m1 in 2 wedstrijden. Schijnt dat de overstap m1 naar m2 wel echt loeigroot is en ook moeilijker punten rijden.
Travers zijn we al wel mee bezig maar nog niet bevestigd, rijd 'm echt veels te schuin :roll:
Keertwending bak ik ook nog helemaal niks van.

Daarom maar selectiewedstrijden in het m1 gaan rijden, weer een mooi tussendoel :j

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:01

Meya_ schreef:
Dat ergens wel. Maar ging voor relaxte rondjes en dat lukte vrij goed dus het doel was ip behaald. Vooral inrijden en 1e proef, daarna is toch mijn concentratie beetje op. Dus de 2e was ook wel lager, maar was ook wel te verwachten want was super slordig.
Dacht na CA lijn, K-E SB, vriend zei: wat doe je?! Ik zo heel droog. Sb dat zie je toch? Uhh. Lieverd.. je moest kxm van hand veranderen.
Óh. 8)7

Oh zo herkenbaar :')
Soms ben je echt overgeconcentreerd en gebeuren dit soort dingetjes.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:05

leeneliefje schreef:
Zo zo mooie resultaten hier hoor ik al!
Inderdaad harvey ik vind het ook verbazingwekkend snel gaan, wij zijn al halverwege het m1 in 2 wedstrijden. Schijnt dat de overstap m1 naar m2 wel echt loeigroot is en ook moeilijker punten rijden.
Travers zijn we al wel mee bezig maar nog niet bevestigd, rijd 'm echt veels te schuin :roll:
Keertwending bak ik ook nog helemaal niks van.

Daarom maar selectiewedstrijden in het m1 gaan rijden, weer een mooi tussendoel :j

Haha, ZO snel gaat het bij ons ook weer niet maar wel super knap van jullie! :D Keertwendingen doet mijn pony perfect, vraag me niet waarom want hij kende de oefening niet. Travers lukt wel een beetje maar de LB moet beter. Ik ga ook gewoon in een keer door naar de m2, ik vind de contra's daar wel fijner namelijk. we gaan vanzelf op ons bek, of niet! :-) De overstap naar de m2 is vast heel groot, dat geloof ik direct! Alleen dat zeiden ze ook over de m1, dat vind ik dan uiteindelijk meevallen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:07

Ah kijk dan ben jij alweer een stuk verder dan wij zijn.
Het leuke van het m2 vind ik dat je echt al aan het voorbereiden bent voor het z1 :D
Mijn doel met Azrael is het z2, mits we die ellendige vliegende wissel ooit eens onder de knie krijgen.
Anders school ik 'm om tot military paard ofzo :+ carriere switch haha

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:39

@ xemmafalcon: wat een toffe ruin en zo veelzijdig zeg!
@ leeneliefje: ik duim voor een goed herstel voor je oma. Wanneer beginnen de selectiewedstrijden? Van november, niet? Dan valt het wel op dat er vaak veel meer volk meedoet.
@ Meya_: wil je het te perfect doen dan? Want als het thuis goed gaat en op wedstrijd niet, heb je misschien last van stress? Gewoon kilometers maken. dat komt vanzelf wel :-) Foutjes maakt iedereen hoor :D
@ Nouvel: fijn, twee winst erbij. Vind het wel goed dat de jury nog even wat mondelinge commentaar geeft. Zo zie je dat ze er echt iets willen voor doen en dat ze moeite doen.
@ trysteffy: een nieuwe instructrice heeft soms nieuwe inzichten en zo kan je de dingen anders aanpakken wat dan weer betere punten opleverd. Als je 2x eerste bent geworden met die punten, dan lag het niveau niet zo super hoog? Proficiat uiteraard :D
@ Harvey1: proficiat met de twee winstpunten. Ik vind de M1 allezinds vlotter gaan dan de L2 , die lag ons echt niet.

Wij zijn gisteren op pad gegaan. Moesten om 19u rijden, vond ik echt perfect. Dan kon ik op mijn dooie gemak haar nog scheren en voorbereiden.
1e proef vond ik zelf echt wel goed gereden. Ik keek achteraf op de filmpjes en het leek alsof ze elk moment omver kon vallen. Zat geen geen power in, ookal voelde het zo. Iedereen zei dat dat vertekende omdat het zo donker was, en ze echt wel vlot liep, maar ik geloof het niet :+ . 180,5 voor die proef. Bleh.
2e proef had ik echt slordig gereden. Tot 3x toe uit galop gevallen en moest echt blijven steken. Ze was niet meer aan het been dus en mijn humeur zakte onder het vriespunt :') Goed voor 179,5. -O- Er mocht dus wel een groter verschil in de punten zitten. Nu veranderen de proeven weer helaas. Ik begon ze net te kennen. Volgende week blijven we thuis, ze moet écht scherper worden.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:49

Jeetje.... Gun dat ene halve puntje denk ik dan? Maar hey, je hebt toch winst gereden. Lekker vergeten en op naar de volgende :-) Het weer verandert ook steeds sterk, ben ervan overtuigd dat dit ook invloed heeft op de paarden. De L2 lag ons ook écht niet! Een ding scheelt, als het goed is zijn de proeven die nu komen veel fijner dan 15-16, dat vond ik in ieder geval wel.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:42

Ik ben indd perfectionistisch aangelegd.. Stress is het niet, maar baalde wat van de fout van mijn kant. En dan ga ik er meer opletten, blijkbaar zo gefocust dat ik niet meer goed oplette op de buitenwereld :')

Merk wel dat we weer even in ons ritme moeten komen na alle ellende het afgelopen jaar qua zadel problematiek. Dat is nu klaar sinds ons nieuwe zadel, moesten dus ff weer bij 0 beginnen voor mijn gevoel.
Ach... Over 2 weken gaan we weer :D

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:06

Je kan het niet altijd eens zijn met de jury maar soms is het echt balen als je zo een groot verschil voelt tussen de proeven maar de punten zijn vrij gelijkaardig. Ik weet echt niet meer wat ze willen zien :O

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:22

Gefeliciteerd voor diegene met mooie winst afgelopen weekend!

Hifive ik zit nu ook op dat punt van echt scherper maken, ik laat bv punten liggen op te laat in galop aanspringen enzo.

Hier even update lees wel mee maar weinig te melden. Xaffier is onder behandeling van de fysio want loopt weer niet helemaal lekker. Hij heeft echt moeite met zijn achterbenen onder de massa te zetten, wat nu voor problemen in de galop overgang zorgt. Komende weken longeren en einde van de week mag ik er weer op maar dan lange lijnen en grote figuren. Vervolg afspraak op 6 november. Wedstrijd 10 november dus ook af moeten zeggen. Helaas maar het is niet anders. Hopelijk komt het allemaal weer goed.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:33

Wat fijn dat de operatie zonder complicaties is verlopen leenjelief!

Wat fijn dat het weer beter gaat Meya!
Goed bezig Nouvel! Leuk dat de jury nog even na kwam praten. Ook een leuk compliment voor jou!
Gefeliciteerd trysteffy!
Gefeliciteerd Harvey! Ik ben heel benieuwd of ik de M1 ook zo ervaar :D
HiFive, dat is vind ik zo'n rot getal 179,5! Stom is dat hè, dat het voor je gevoel twee totaal verschillende proeven zijn, maar dat het verschil in punten zo minimaal is.
Dat is niet fijn shelley!Weet je waar het vandaan komt?

Ik had zondag een crossles bij stal jacobs. Dat ging echt heel fijn en ik merk dat het springen ook steeds gemakkelijker gaat. Verder is Syl gisteren helemaal geschoren en daar kwam toch veel haar af!
Gisteren heb ik hem lang en laag aan de longe gehad om de evt. stijfheid en spierpijn eruit te lopen. Vandaag gaat hij conditietraining doen in het bos :D

Qua dressuur is lengtebuiging echt nog een dingetje bij ons.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:10

@hifive, oh zo flauw he... Jury telt ook de punten bij elkaar en ziet wat de eindstand is :+
Geef ergens dan een 6,5 ipv een 6. Dat is wel 't nadeel van die halve punten die ze mogen geven tegenwoordig (of voordeel als je anders 179 had gehad maar goed)
Ik heb zelf ooit voor mijn scriptie een 5.4 gehaald.... dat was ECHT ZUUR
Eerste selectiewedstrijd hebben we al gemist, dus rijden er nu 3/4. Achja dan maar 3 x vlammen. Ben benieuwd normaal rijden we wel in de top 3 beide proeven, vraag me af of het niveau zo veel hoger ligt tijdens selectiewedstrijden. Het telt toch voor de punten dus niks te verliezen :D

@harvey, ik vind het weer ook niet fijn hoor. Dan weer koud, dan weer warm en dik zweten. Paardlief
heeft er ook best moeite mee. Voer hem nu maar wat extra vitamientjes bij in de vorm van Revormin. Ben benieuwd of het hem een steuntje in de rug gaat bieden.

@shelly, oh dat is wel vervelend als ze niet helemaal fijn zijn.. goed dat je de fysio er bij hebt gehaald en ff kalm aan doet met je paardje.

@Emma, laat jij hem scheren of doe je het zelf? Ik merk bij Azrael ook dat hij echt vrij dikke haren heeft vooral in z'n hals. Het is alsnog een klein vachtje helemaal in vergelijking met koudbloeden. Zolang hij nog vrij snel weer droog wordt hebben we er geen last van.. maar ff aanzien
Leuk zeg zo'n crosstraining. :j Heb je beeldmateriaal? van wie had je les?

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:32

Oei dat is ook zuur zeg leenjelief, een 5,4 voor je scriptie.
Syl is door iemand anders geschoren. Ik had het ook zelf kunnen doen, maar dit was wat makkelijker en kwam beter uit. Snap ik, als Syl vrij snel weer droog was had hij ook nog een vachtje gehad, maar het duurde zo lang vond k :+ .

Ik heb helaas geen filmpjes, was vergeten te vragen of een vriendinnetje het wilde filmen |o .
Wel een leuke foto
Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:40

Oh heeeel vet! :D

Ik moet mijn paard echt laten sederen verwacht ik, is al piet paniek als hij in de verte een scheerapparaat hoort :roll:

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:57

Oei haha dat is minder fijn. Denk dat ik dan ook meer tegen het scheren zou opzien :o

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:10

@Shelly21, hopelijk is hij snel weer de oude dan. Wedstrijden genoeg komende periode :-)
@xemmafalcon, fijn conditietrainingen in het bos. Dat is tevens bevorderlijk voor je eigen conditie. Ik ga hopelijk zaterdag naar het bos met alle twee de paarden om lekker gaaaaas te geven :D Toffe foto van Syl en jou!
@leeneliefje, zuur van je scriptie. Je zou beginnen denken dat ze je het niet gunnen hé.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:26

ja pffff die hogescholen.. wat een boevenbende hoor.
Ben blij dat ik al vrij en blij lekker aan t werk ben een paar jaar :D Veuuulll leuker

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:31

Inderdaad, volwassen zijn is best leuk :-D Ik snap niet dat ik het 18j heb uitgehouden op die banken.