NibbitLotus schreef:Ik heb nog even een vraagje over het scheren, wil mijn paard misschien dit jaar ook scheren. Worden jullie paarden er ook heter van? Lotus kan soms een echte merrie zijn, weet niet of een paard echt frisser wordt als je hem/haar scheert?
Gil wordt er altijd een stukje vrolijker van, maar dat zie je meer als dat het zich uit...
Denk niet dat de pony nog heter kan worden 
Ik ben wel drukker bezig met dekens, in en uit rijden met deken op, soms met 2 dekens op, dat 1 deken op blijft tijdens het rijden.
Ook met poetsen dat dekens half opblijven (ik sta bij een boertje, wij hebben alleen buitenpoetsplaatsen, het is dus al snel koud als je de dekens er af haalt. Wij hebben ook alleen een buitenbak in het open veld, daar is het ook al heel snel winderig en zeker op koude, winderige dagen kun je er dan niet tegen aan rijden om de paarden warm te krijgen, dan hou ik vaak 1 deken op)
Maar verder merk ik qua gedrag geen verschil... De pony heeft het alleen heel snel koud... maar dat is wat dat betreft ook wel een beetje een aansteller