[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:02

Nog gefeliciteerd welmoed!
Jammer van het weer nu, met de markt..
Ik ben vanacht ook stiekem even heen geweest met mijn geopereerde pootje haha.
Hoor ik eigenlijk niet te doen zulke dingen :o

Vanacht wel wat paarden kunnen bekijken maar om 6 uur was het feest toch echt afgelopen voor mij :+

Donderdag word het paard weer voor het eerst in 5 week bereden! Door een spring/eventing amazone dus er gaat vast en zeker een keer gesprongen worden :D

Verder kan ik niet meer dan de 3 maand uitzitten en meegenieten van jullie verhalen haha :)

mistid

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:08

Wie gaat hem rijden Eef?

Ik scheer zelf maar de pony van gisteren is niet zo mooi gelukt. Ze begint halverwege altijd heel erg te trillen dus ik had haar deze keer onder het solarium geparkeerd zodat ik de lampen aan kon doen als ze het koud kreeg, maar ze kreeg het maar niet koud. Was daar iets beperkt in het licht en mijn tondeuse ging kapot dus de achterbenen zijn niet echt mooi geworden. Maar dan maar wat minder mooi, altijd goedkoper dan het laten doen :Y)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:16

En over een weekje zie je niets meer van strepen ed Mistid ;)
Ik scheer meestal zelf, misschien dat ik de grote dit jaar laat doen. Doordat ik het niet zo vaak meer doe is de snelheid er bij mij wat uit :+ Doe die van mijn moeder nog wel even binnenkort, die hoeft alleen het lijf eruit dus dat is zo klaar.

Ik vond het geen weer voor de zuidlaardermarkt en zulke dingen zijn me meestal veel te druk :o
Heb vanmorgen gewoon fijn even gereden .

Was net onderweg naar Amsterdam, maar ben weer omgekeerd bij Heerenveen-west. Regende zo hard dat je helemaal niets meer zag (iedereen mistlicht ed aan). Ging met 40 over de snelweg en toen ik moest remmen voor een of andere gek zonder licht gleed ik zo de vluchtstrook op.
Dan maar geen presentatie vandaag, dit ging nergens over :=

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:51

Was je wel in de buurt Gomir. Wil nog wel gaan rijden, hopelijk blijft het nog even rustig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:54

Ik ben bij Heerenveen-west omgekeerd Lithya. 125 km voor niets gereden dus, maar ik zag het vervolg naar Amsterdam (en de terugweg) zo echt niet zitten :=

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:05

Mijn paard stond vandaag met een ongevoerde regendeken buiten. 's Nachts doe ik pas een deken als het kouder dan een graad of 6 wordt. Ze krijgt niet zo'n dikke wintervacht dus scheren is de afgelopen jaren gelukkig niet nodig geweest. Ideaal!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:19

Bedoel meer dat ik vlak naast Heerenveen woon. Hebben hier nog niet veel regen gehad. 20 mm over de hele dag.

Maar is zeker zuur om voor niets te rijden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:22

O, in de buurt van jou :+ Ik dacht dat het een vraag was of ik nog in de buurt van huis was :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:36

Bah dat is niet fijn rijden Gomir!

Strepen vallen wel mee, het is meer dat er nog wat plukjes zitten :Y) scheer ik morgen wel bij.

Ik heb net mooi tussen de buien door gereden. Chall was heerlijk los.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:42

Mijne staat momenteel ook onder nul gram. Heb een 300 grams deken voor der liggen als het nodig word! :d
wanneer gaan jullie over op meer grammen? Leuk die verschillen van mensen en hun argumenten

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:45

Ik heb nog even een vraagje over het scheren, wil mijn paard misschien dit jaar ook scheren. Worden jullie paarden er ook heter van? Lotus kan soms een echte merrie zijn, weet niet of een paard echt frisser wordt als je hem/haar scheert?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:48

Ik merk altijd weinig verschil. Alleen bij heel koud/guur weer ga ik wat vlugger draven zodat ze warm blijven.

Hier staat alles nog onder zomerdeken (op stal dus waterdicht is niet nodig).

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:00

Dat is niet fijn gomir!
Ik merk zelf niks aan Mick dat ie nu geschoren is. Alleen dat ie sneller opdroogt maar daar hebben we het ook voor gedaan haha.
Staat nu onder 150 gram en als het kouder word komt er nog een 100 grams onder en heb als het echt moet ook nog een 300 gram deken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:02

Wel beter dat je omgedraaid bent Gomir, veiligheid voor alles!

Ik vind scheren super praktisch, doe het al jaren. Merk niet echt dat ze wat heter worden maar de mijne staat nog wel buiten overdag. Je moet gewoon opletten dat je ze niet te koud laat worden met losrijden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:17

NibbitLotus schreef:
Ik heb nog even een vraagje over het scheren, wil mijn paard misschien dit jaar ook scheren. Worden jullie paarden er ook heter van? Lotus kan soms een echte merrie zijn, weet niet of een paard echt frisser wordt als je hem/haar scheert?

Gil wordt er altijd een stukje vrolijker van, maar dat zie je meer als dat het zich uit...
Denk niet dat de pony nog heter kan worden :+

Ik ben wel drukker bezig met dekens, in en uit rijden met deken op, soms met 2 dekens op, dat 1 deken op blijft tijdens het rijden.
Ook met poetsen dat dekens half opblijven (ik sta bij een boertje, wij hebben alleen buitenpoetsplaatsen, het is dus al snel koud als je de dekens er af haalt. Wij hebben ook alleen een buitenbak in het open veld, daar is het ook al heel snel winderig en zeker op koude, winderige dagen kun je er dan niet tegen aan rijden om de paarden warm te krijgen, dan hou ik vaak 1 deken op)

Maar verder merk ik qua gedrag geen verschil... De pony heeft het alleen heel snel koud... maar dat is wat dat betreft ook wel een beetje een aansteller :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:23

Elke op facebook promoot Patricia Hoogwout uit Zwolle zichzelf dat ze scheert. 45 voor een paard.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:41

mistid schreef:
Elke op facebook promoot Patricia Hoogwout uit Zwolle zichzelf dat ze scheert. 45 voor een paard.

Jij zou iets met research moeten doen! ;-) Dank je wel ik ga kijken!!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 05:48

Die komt langs op gebruikte en nieuwe paardenspullen. Net als nog een paar anderen. Zijn veel die zich aanbieden.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:42

Pfff ik was bijna mn paard kwijt. Stip nam het vrij springen wel erg letterlijk en besloot om over het hek (uitgang van de binnenbak) heen te springen. Galoppeerde richting de hoofdweg. Stip nergens te vinden. Ik de weg van Ellerhuizen in gerend, nergens te vinden.Moeder ook op zoek, ook niks. Uiteindelijk vond ik haar op het fietspad dat langs ons huis loopt, grazend in de berm. (Mevrouw is niet zo snel onder de indruk, blijkt wel) Moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ze de hoofdweg was opgerend. Met trillende benen op de bank nu. Heeft wel een hindernis van 1.35m gesprongen, maar dat boeit me nu niet zo veel :') . Zal wel gedacht hebben dan kan ik dat hek ook wel aan. Leuk hoor, paarden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:22

Jeetje dat is wel heel erg schrikken zeg! Gelukkig heelhuids van afgekomen..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:29

Jee dan heb je wel mazzel gehad ja. Gelukkig maar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:44

NibbitLotus schreef:
Pfff ik was bijna mn paard kwijt. Stip nam het vrij springen wel erg letterlijk en besloot om over het hek (uitgang van de binnenbak) heen te springen. Galoppeerde richting de hoofdweg. Stip nergens te vinden. Ik de weg van Ellerhuizen in gerend, nergens te vinden.Moeder ook op zoek, ook niks. Uiteindelijk vond ik haar op het fietspad dat langs ons huis loopt, grazend in de berm. (Mevrouw is niet zo snel onder de indruk, blijkt wel) Moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ze de hoofdweg was opgerend. Met trillende benen op de bank nu. Heeft wel een hindernis van 1.35m gesprongen, maar dat boeit me nu niet zo veel :') . Zal wel gedacht hebben dan kan ik dat hek ook wel aan. Leuk hoor, paarden.

Oh no...
Dan zakt het hart je ook wel in de schoenen zeg!
Kan mij voorstellen dat je heel erg geschrokken bent, gelukkig is er niks gebeurt!

Bijrijdster heeft vandaag Gil gefilmd tijdens zijn stap ronde.
Hij heeft zich echt gewoon goed verstapt want op de film is er al weer niks van te zien.
Voor de zekerheid nog even gevraagd of zo de komende dagen nog wil blijven koelen en stappen :o
Maar het zag er al weer goed uit en dat maakt mij erg gelukkig <3

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:21

Goed nieuws dus! Fijn :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:36

Ja, dat maakt mij weer blij.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:38

NibbitLotus schreef:

Ooh wat een verhaal. Ik zou ook met knikkende knieën hebben gestaan ja! Mijn paard heeft het ook wel es geflikt over een 1.40 hek. Alleen zij lande in een weiland en ging eten haha maar de schrik zit er wel goed in dan hè?

Mdh ; Fijn dat alles weer goed gaat nu met gil!