[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:02

Ik ben gister gestart.
Voor het eerst weer na 9 maanden en ons M2 debuut!
Met losrijden al heel veel spanning, wat mijn pony door zet in het blokkeren in zijn lijf en het nergens meer op willen reageren(behoorlijke binnenvetter). Net voor de proef mn andere sporen omgedaan, gelukkig werd hij hierdoor wel beter aan m'n hulpen! In m'n proef in het galop gedeelte ging het weer fout, waardoor de aanleuning echt drama werd en hij constant ging schudden met z'n hoofd. Gelukkig verder rijtechnisch geen grote fouten. In m'n tweede proef kon ik er iets meer aan blijven rijden, maar alsnog niet zoals het hoort. !69 en 175, jammer genoeg vielen de punten toch wat tegen, maarja ik start ook met m'n pony tussen de paarden. Maar ik ben tevreden, aangezien we lang niet zijn weggeweest en we vorig jaar nog geen eens een proef uit konden rijden, omdat de impuls dan was verdwenen haha. Volgende week eerst lekker op vakantie en daarna weer door starten!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:25

Hee volgens mij had ik eigenlijk tegen jou moeten rijden vorige week in rotterdam, alleen dat was toen afgelast helaas. Kwam mij wel goed uit want mijn paard was precies ietsie ziek maar gelukkig alweer bijna opgeknapt. Ik heb niet dit weekend maar dat weekend erna een weekendje weg in de planning staan met mn paard dus ik baal er echt heel erg van dat ze precies nu niet fit is maar ik hoop haar morgen weer rustig aan op te gaan pakken. Anders is het de bedoeling volgende week vrijdag een les te gaan rijden daar op locatie en dan zaterdag op die stal wedstrijd te rijden. Kijk er al erg lang naar uit dus echt heel jammer maarja. Blijven toch dieren.

Jammer dat het niet helemaal ging zoals je wilde, maar weer een ervaring rijker toch. En 175 is zo slecht nog niet

Myour

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:24

Jammer dat de punten wat tegenvielen YvvvWedg, maar fijn dat je toch tevreden bent. Fijne vakantie alvast gewenst!

Pikeur hoe gaat het nu met je paard?

Hier is Texel weekend helaas anders gelopen dan gepland. Heb al even dat ik gevoel heb dat er iets in z'n lijf niet helemaal lekker zit. Met Texel kwam ik erachter dat z'n zadel niet goed ligt, en kreeg de vrijdag ook nog eens de kalkoenen voor geen meter erin (kalkoenen en gaten zijn gewoon goed dus geen idee waar t aan lag), dus hield het maar even voor gezien. Morgen zadelmaker bellen of ie alsjeblieieieft deze week nog kan komen, en vrijdag gaat de da van stal (die tevens chiropractor etc is) hem even goed nakijken. Denk zelf dat het grotendeels door het zadel komt. Deze week dus alleen maar even rustig aan doen, mag ook wel eens, en dan zien we wel hoe het verder loopt. Z1 debuut is dus helaas weer even uitgesteld.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:24

Ja nog steeds slecht dus mijn weekend gaat ook in de soep lopen denk..

Jammer dat je niet helemaal weet wat er met je paard is, hopelijk gaat het snel beter met je paard

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:18

Zou zomaar kunnen dat het door het zadel komt Myour. Die van mij was daar ook echt compleet van slag door. Nu met mn nieuwe zadel laat is wel weer los en is hij fijn te rijden. Sommige paarden zijn daar extreem gevoelig op.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:53

Pikeur schreef:
Hee volgens mij had ik eigenlijk tegen jou moeten rijden vorige week in rotterdam, alleen dat was toen afgelast helaas. Kwam mij wel goed uit want mijn paard was precies ietsie ziek maar gelukkig alweer bijna opgeknapt. Ik heb niet dit weekend maar dat weekend erna een weekendje weg in de planning staan met mn paard dus ik baal er echt heel erg van dat ze precies nu niet fit is maar ik hoop haar morgen weer rustig aan op te gaan pakken. Anders is het de bedoeling volgende week vrijdag een les te gaan rijden daar op locatie en dan zaterdag op die stal wedstrijd te rijden. Kijk er al erg lang naar uit dus echt heel jammer maarja. Blijven toch dieren.

Jammer dat het niet helemaal ging zoals je wilde, maar weer een ervaring rijker toch. En 175 is zo slecht nog niet

Oh dat kan idd kloppen, ik zou ook in Rotterdam starten!

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:47

He balen zeg van al die afgelaste wedstrijden! Gelukkig lijkt het weer na morgen beter te worden!
Is er al iemand voor je zadel geweest Myour?

Ik heb gisteren de clinic van Floor Vos gereden. En wat deed hij zijn best! Trots op hem na afgelopen half jaar alleen maar ellende en net 3 antibiotica kuren achter de kiezen te hebben gehad.

Vanmiddag ga ik de proeven weer doorrijden. Donderdag hebben we clubkampioenschappen dus kan ik mooi oefenen. En dan de 14e en 28e op wedstrijd. Even doorpakken nu haha.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:12

Hoi dames, het is hier wel een beetje stil maar zou me toch graag willen melden.

Ik start nog M1, maar zit wel aan de overgang naar het M2 te denken. Hangt er een beetje van af hoe de selectie's in het M1 verlopen.

Zijn er nog specifieke dingen waar je op moet letten, wat ineens veel moeilijker wordt?

Ik heb al eens een oefenwedstrijdje M2 gestart en deze staat er nog een op de planning :)

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:10

Hoi Renee! Ik ben gisteren officieel M2 gestart, gewoon lekker thuis de proeven oefenen en combinaties van oefeningen rijden. Het gaat allemaal vrij vlot in het M2. Ik heb gisteren mn eerste winstpunt te pakken :):).

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:00

Super Irene !
Nou mijn debuut staat gepland hoor !
M1 selectie reed ik helaas niet hoog genoeg mee, dus we gaan over :).

Zondag een oefenwedstrijd op stal, week erop officieel {:}

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:40

Mag ik me hier ook melden? Gisteren onze eerste twee winstpunten gehaald in het M2!! Heb er heel lang tegen opgezeten, maar toch maar es de stap genomen. Vorige week debuut gehad en zat er toen net tegen aan, nu gewoon twee nette winstpunten! Moest even wennen aan de nieuwe proeven, maar ik vind ze leuk!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:29

Mylittlejoy: denk idd dat zadel veel invloed kan hebben. Na het opnieuw opvullen en chiropractische behandeling had ik weer m'n oude paard terug :)

Irene top zeg wp binnen! Leuk zo'n clinic rijden was het goed bevallen?

Renee hoe is het gegaan? Oude M2 vond ik wel moeilijker op papier dan de nieuwe proeven dus vind het moeilijk om er iets over te zeggen waar je op moet letten.

Naath gefeliciteerd met je eerste wp! Lekker zo door gaan :)

Nou zoals ik hierboven al getypt had ging het na de behandeling al veeeeel beter, kon m zo weer op achter zetten. Rustig opgebouwd. 22 mei had ik m'n debuut. Dacht dat ik niet zenuwachtig meer was maar... toch wel :') was er helemaal niet bij met m'n hoofd. Toch 2 wp gereden. 3 dagen later tweede Z1 gereden, toen kon ik er al beter aan rijden en zat ik gelijk al een stuk hoger, tweede proef was veelbelovend maar helaas vlogen er net tijdens het aanspringen opeens een zwerm eenden uit de sloot vlak achter de ring. Gevolg een aantal 3-en op het protocol. Had geen winst meer verwacht maar daarin zelf nog hoger dan tijdens m'n debuut gereden dus ik was super blij :D

Anderhalve week later, dus gisteren, derde Z1 gehad. Met losrijden was ie erg erg plakkerig aan m'n been pff uiteindelijk even kort scherp gemaakt en verder aan lange teugel laten stappen tot we de ring in mochten. Dat had geholpen! We reden zomaar onze laatste 5 wp bij elkaar met 230 en 240 *\o/* supervet en heel leuke prijzen gewonnen en heel leuk jurycommentaar dat t nog niet af was allemaal en dus nog genoeg rek in zat. Heel blij dat we binnen drie wedstrijden steeds veel progressie hebben kunnen laten zien. Thuis loopt ie vaak heel fijn maar voor ons debuut was het ruim 2 maanden terug dat ie was gestart en dat was dus ook weer 1e buiten. Super trots op m'n vossie! Over twee weken gaan we weer :) op naar het Z2.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:01

@Renee, hoe ging je debuut??

@Naath, goed zeg, soms moet je inderdaad maar gewoon proberen en verder gaan. Hoe gaat t nu?

@Myour, je hebt een gouden paard gekocht he destijds, jullie gaan zo goed! Ben wel benieuwd naar filmpje een keer :):).

De clinic ging heel goed en veel van geleerd, ik les nu 1 keer per maand bij haar, heb prive les van mn clubinstructrice ook nog en gelukkig ligt t niet ver van elkaar af. Floor Vos heeft wat meer ervaring ook in hogere oefeningen. Inmiddels zijn we M2+3 en gaan we zaterdag weer op pad. Donderdag nog een keertje les maar hij loopt zo goed op t moment. Vorige week maandag is mn kanjer 20 geworden :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:12

Irene ik zie dat je uit de buurt komt. Floor is leuk he, heb ook een tijdje les van haar gehad op onze manege!

Wij gaan vrijdag weer op pad, ga nu maar even door in de M2! Training gaat lekker, maar we moeten heel erg werken aan de gangen. Ik start met een pony, geen spectaculaire gangen, dus daar moeten we meer aan gaan werken. Travers vind ik ook nog lastig, maar dat oefenen we veel in stap en dat gaat steeds beter.

Waar heb jij wedstrijd Irene?

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:20

He grappig, ja Floor geeft fijn les, vooral net de kleine tips die een groot verschil maken.

Ik herken dat wel hoor. Carlos is ook maar 1.60, gelukkig met een goede middendraf ( als ik hem er maar uit kan rijden :-P ) travers heb ik ook moeite mee, hij doet het wel maar vaak gaat de buiging ten koste van de impuls, dat is nog een beetje zoeken. Waar ga je heen vrijdag? Ik ga zaterdag naar Stuifzand.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:28

Ik ga vrijdag naar Smilde. Inderdaad, als ik genoeg impuls heb dan heb ik te weinig buiging. En heb ik genoeg buiging dan heb ik te weinig impuls! Kwestie van oefenen denk ik maar!!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:02

Gister weer M2 gestart en weer 2 winstpunten erbij. Super trots op m'n kleine pony, die het allemaal wel weer doet voor me en dat tussen al die grote en knappe paarden. Stapje voor stapje komen we steeds dichter bij en ik kan echt niet wachten tot m'n punten voor het Z binnen zijn, een droom die uitkomt... Nog even hard doortrainen want we zijn er nog lang niet, maar het komt echt steeds dichterbij :D O:)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:36

Goed bezig YvvvWedg !

Hier nu 4 proeven gereden, allemaal echt slechte proeven eigenlijk. Ze loopt eigenlijk heel fijn nu doordeweeks, maar we zijn van instructrice/stal/etc gewisseld en ze begint veel meer bij elkaar te lopen. super natuurlijk, maar ik kan er nog niet zo goed mee omgaan, dat het in de proef helemaal mis gaat. Te grote hulpen, onbegrip van paardje naar mij, scheef trekken etc.

Wel een verbetering tussen de eerste en de tweede x in de travers & keertwendingen :).

1 x per ongeluk winst gereden, maar was met alle proeven niet verdiend..
Heb aankomende zondag nog 2 proefjes staan, maar dan even een maandje niet denk ik, even verder trainen voor we weer starten.

We hebben eigenlijk ook maar kort M1 gereden, dus het is ineens een beetje hard gegaan.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:59

Wij hebben vrijdag nog gereden en 178 en 173,5 punten gehaald. De 1e had een wp moeten zijn, maar ook wat miscommunicatie foutjes gehad die niet nodig waren. Ik had donderdag nog les gehad en de mijne is dan gewoon niet helemaal fijn. Ze loopt op zich lekker dan, maar ze mist net dat beetje pit! Nu even door trainen en dan gaan we eind juni weer op wedstrijd!

YvvvWedg gefeliciteerd! Jij start dus ook met een pony tussen de paarden? Ik ook namelijk! Heb een welshje van 20 jaar. Ze heeft geen spectaculaire gangen ofzo, dus moet er altijd flink aan rijden, maar ben allang blij dat we zover zijn gekomen! Twee jaar terug is mijn pony nog geopereerd voor koliek in Utrecht en daarna een zware knieblessure, dus dat we nog zo ver zouden komen, nooit verwacht!!

Renee toch gefeliciteerd met je winstpunt!

Irene hoe is jouw wedstrijd gegaan?

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:24

YvvvWedg gefeliciteerd met je punten! Goed zeg!
En leuk allemaal die mensen die met pony tussen de paarden starten (al is die van mij net 1.59 ;) )

Renee zoned, maar gewoon lekker doortrainen, M2 is dan toch wel echt slagje zwaarder dan M1.

Naath, wat grappig, jouw verhalen komen zo overeen met die van mij. Carlos ook net 20, wel maar kwart welsh haha en ook veel ellende gehad afgelopen jaar.

Ik ben nu M2+4, maar allemaal maar nipt 180/182 ofzo. Thuis doet hij het super goed, maar denk dat hij beetje moe is van 4 wedstrijden in een maand tijd. Heb me nu voor de 28e juni en 16 juli opgegeven. Tussendoor beetje rustig trainen.

Wedstrijden gaan goed, maar stomme fouten. Uit de contra laten vallen. Niet achterwaarts willen, tja dan moet ik ineens een 0 of 1 ophalen.... daar zijn we nu hard op aan het trainen en gisteren ging heel goed! Dus als ik dat ophaal moet ik gewoon geode punten kunnen rijden. We'll see. De komende 2 wedstrijden zijn in de straat, hoeft hij niet mee op de trailer en dus stuk minder stress en spanning waar hij moe van kan worden.

Heb nog leuk stukje film van de clinic van laatst:
https://youtu.be/tkW45AXNQCA

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:06

Ja klopt ik start idd ook met mijn pony tussen de paarden. Ik heb een 11 jarige welsh D-pony van de hengst Coelenhage's Promise. Pony met onwijs veel karakter en die je echt voor je moet winnen anders loopt hij echt niet. Heb hem nu 6 jaar en heb al die tijd tussen de pony's gestart, maar aangezien ik niet kan opgeven als ik ergens aan begin, maar besloten dat ik hem lekker tussen de paarden blijf starten. En dat kan ook makkelijk want ik ben maar 1.64, dus het beeld toont ook niet verkeerd.
Inmiddels starten we sinds januari 2015 tussen de paarden en hebben we ook daar alle punten in het M1 gereden. Lange wedstrijdpauze gehad van 9 maanden en sinds eind april de overstap naar het M2 gemaakt.
Ik heb ook geen pony met onwijs spectaculaire gangen, dus ik moet er ook altijd flink aan werken, maar ik zorg dat ik geen onnodige fouten maken en dat mijn proef technisch gewoon altijd netjes is, dus goed op de letters etc. Hier rijd je namelijk echt wel je voordeel mee, ook al hebben ze niet zulke wauw gangen als een paard.

We gaan als het goed is volgend weekend (de 26e) weer op wedstrijd en dat weekend daarna staan de Hippische dagen Strijen (outdoor ZuidHolland) weer gepland. Daarna lekker vakantie en dan zien we wel weer. Ik hoop dit jaar alle punten binnen te hebben in het M2 en dan lekker door te trainen naar het Z. De stand staat nu om M2+3, maar we hebben geen haast :D

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:27

Hallo, ik meld me hier ook maar!
Heb gisteren mijn m2 debuut gehad tijdens de selecties voor het fries kampioenschap..
Samen met mijn 9 jarige friese merrie hadden we in deze wedstrijd geen grote verwachtingen.. het was ons debuut, dus netjes rijden en we zien wel waar we eindigden..
De selectie proef had ik 182.5 ( 181 en 184.5) en waren we 3e geworden. De 2e proef had ik 199,5 en 2e prijs.
De eerste proef had de jury al geroepen van zeer sterkte galop ( en dat voor een fries..) en de 2e proef mocht ik bij de jury komen. Beetje zelf reflectie, wat ik er zelf van vond, wat ging goed en wat minder.. en wat ik dacht wat mn score was.. nou ik gokte 182.5 .. ze telde even.. doe er maar 19 punten bij...ik nukte bijna van mn paard :-) Geweldig! Nooit gedacht!
Op naar de 2e selectie wedstrijd volgende week...

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:26

Ik ook weer een puntje erbij dit weekend met de kleine pony in het M2. Niet helemaal mn beste proeven en mn drafoefeningen zwaar verpest, maar ondanks dat 178 en 181, niet verwacht haha.
Dit weekend 2 dagen naar de Hippische dagen Strijen, ik verwacht niks, alleen dat we lekker kunnen rijden en het drafgedeelte nu ook een keer voor elkaar krijgen.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:18

Nou die eerste proef zullen we het maar niet over hebben, kreeg t ritme niet te pakken en was aan t rommelen. 168 en zeer terrecht. Jury kwam wel de auto nog uit om te zeggen dat de aanleuning zo mooi was. 2e proef herpakt en 188 en zeer tevreden zonder fouten

Lang geleden dat ik commentaar kreeg en dan gelijk zulk mooi commentaar. Toch voldaan gevoel zo.Afbeelding

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:25

Gefeliciteerd met jullie wp'en!!

Irene waar ben je gestart? Leuk commentaar!

Ik ben gisteren nog op wedstrijd geweest en heb ook weer een winstpunt! Had 1e proef 173 en 2e 194! 1e proef was ik iets te geconcentreerd en hoorde ik 2x mijn voorlezer niet, dus verkeerd gereden. Weet de proef altijd goed uit mijn hoofd, maar soms ben ik gewoon te geconcentreerd en ben ik de weg kwijt! 2e proef lekker kunnen rijden, helaas net buiten de prijzen! Dit weekend zit ik nog te twijfelen om te starten, het weer ziet er niet denderend uit en ik heb geen ijzers. Wil eigenlijk nu wel ff doorgaan, want we zitten wel lekker in het ritme!