Bij deze wil ik mij graag ook melden. 25 mei ons debuut in het L1, best spannend omdat we er een poosje uit hebben gelegen en het weer voor het eerst buiten is. Nog steeds de twijfel om het om te zetten naar een B proef. Jullie nog tips om te trainen voor de L proef?
Ik ben ook gewoon in een keer overgestapt met het idee: we zien wel wat we er van gaan maken. Wilde graag weten waar ik aan moest werken voor de L1 dmv het protocol.
Nouvel
Geplaatst: 15-05-17 22:04
Ja precies, je kunt vaak toch niet helemaal voorzien waar je tegen aan gaat lopen, en als je dan een keer gestart hebt is dat meestal redelijk helder....
En daarbij kun je geen verliespunten rijden nog in de l1.. je kunt juet lager dan l1+0 zakken. En je mag altijd nog terug naar de b dmv het flexibel starten. Gewoon proberen. Wel opletten als je nog selectiewedstrijden zou willen rijden in de b. Dat kan niet meer als je eenmaal l1 gestart bent
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 16-05-17 08:05
Nouvel nette punten hoor, en L2 al. Ik blijf nog even in de L1. Korte stop gehad door de start van het eventingseizoen (dan gaat mijn man met het paard op stap en ben ik alleen mee als groom) maar 9 juni mag ik ook weer eens starten. Wijken gaat nog steeds niet super, al gaat het steeds iets beter. Laatste tijd loopt hij heel mooi constant. Dus hoop 9 juni op mooie punten. Als het allemaal heel soepel en makkelijk gaat, ga ik misschien toch eens L2 proberen. Maar dan wil ik wel eerst dikkere punten kunnen rijden in de L1.
Nouvel
Geplaatst: 16-05-17 08:13
Dank je!
Ik dacht ik ga het maar gewoon proberen... Denk ook wel een beetje geluk met jury, maar goed, een andere keer heb je weer pech...
Ik had de laatste keer in de L1 toevallig ook hoge punten, dat maakt het overstappen dan toch net weer wat makkelijker, als je de laatste keer net aan scoort ga je toch weer twijfelen...
Succes dan 9 juni, wie weet, kun je daarna over!
Ik heb zondag met onze arabo fries bij Herman Wientjes gereden, omdat mijn lusi zaterdag al wedstrijd had gehad, en die deed het ook boven verwachting, wel heel leuk, hij gaat echt hard vooruit! Wie weet toch ook ooit nog eens starten, maar mijn vriend gaat voor, die heeft 'm om mee te mennen...
Hou normaal niet zo van Friezen, maar zo vind ik ze wel gaaf met een beetje bloed er door
Nouvel
Geplaatst: 16-05-17 08:32
Deze is ook echt supergevoelig en werkwillig, echt een heel fijn dier!
Marietje35
Geplaatst: 16-05-17 09:18
@ Hebbes; wat je zelf prettig vindt. Het verschil is niet heel groot, alleen wel iets sneller achter elkaar. Bereidt alles netjes voor, goed op de letter en werk een oefening ook mooi af.
@ Susanh; gaaf hoor eventing! Wel jammer dat je dan zelf ff niet kan rijden.
@Nouvel; ik blijf het een leukie vinden! Heb niks met Friezen, maar deze is echt leuk! Het hele logge is eraf. Lijkt me een fijn beest!
Die van mij heeft van vrijdag tm zondag niets gedaan, ijzer eraf Gisteren is hij er weer onder geslagen, dus maar weer gelijk gaan rijden. Hij blijft stout in het begin, maar gelukkig krijg ik het steeds sneller opgelost. Ik hoop nog 2 a 3 dagen, dan zal het wel weg zijn. (hoop doet leven ) Volgende week zondag pas weer concours, aangezien ik de vorige keer uiteindelijk niet gestart ben, toch nog weer een keer B. Ik hoop dit keer echt de laatste keer
xemmafalcon
Geplaatst: 16-05-17 11:59
Snap dat je wat dikkere punten in het L1 wil scoren Suzan. Aan de andere kant kan ik niet wachten tot dat ik de L1 uit mag. Kan die proeven inmiddels dromen en wil ik er zo snel mogelijk van af zijn.
Gaaf paard Nouvel! Ziet er al compleet uit. Nu alleen de appelbilletjes nog
Wat stom van het ijzer Marietje! Hij had zeker ook wel weer zin om iets te doen na een paar dagen niks doen?
Ik had afgelopen zondag les met Phil, en men oh men wat heb ik fijn gereden! Hij wordt na een half uur meestal erg heet en dwars (en ik kan dat nog niet helemaal af laten vloeien), maar ik heb proef 7 en 8 geoefend en hij was zo fijn te rijden! Erg rustig in de aanleuning en lekker van achter naar voren. Sprong ook maar 1 keer om in de rechtergalop, dus die gaat ook steeds beter!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 16-05-17 12:39
Ik rij wel hoor, zeker 3 keer per week, ook les. Alleen even geen wedstrijden gehad.
Marietje35
Geplaatst: 16-05-17 12:43
@ Semmafalcon, wat fijn! Ik rij met les ook altijd vele malen fijner.
Is het goed als ik mij hier ook kom melden? ik ben Sophie en start samen met mijn 8 jarige ruin Escape nu sinds een ruime maand. Vandaag hebben we onze laatste wedstrijd in de B gereden (218&197) en nemen nu een kleine pauze om te gaan oefenen voor het L1. ik hoop eind juni/begin juli de overstap te maken naar het L1 dus ik denk ik kom gezellig hier meepraten
@Nouvel & @Shelly dankjulliewel! Wijken moet nog wel iets meer bevestigd worden maar heb zin om L te gaan starten
Nouvel
Geplaatst: 21-05-17 15:13
Leuk, succes, gaat vast goed komen!
Hier vandaag voor de 2e keer L2 gestart, met losrijden liep hij fijn, maar het was enorm benauwd in de binnenbak. Buiten lekker fris windje maar hele zware bodem. Hij liep op zich helemaal niet verkeerd vond ik zelf, was ploegen door de zware bodem maar hij trok het aardig. Alleen de galop was moeizaam en rechtsom viel hij er zelf 2x achter elkaar heel even uit, dat was echt balen. Maar ik had nog wel goede hoop omdat ik verder fijn gereden had.
In de tweede proef trok hij er nog wat fijner aan, maar doordat hij wat scherper was maakte hij een galoprong in de middendraf en schoot hij er even vandoor toen de paarden in de stapmolem achter de bak schrokken. Verder er ook wel fijn aan kunnen rijden.
Helaas niet al te hoge punten gevallen, degene die winst hadden waren net aan. Ik had voor de eerste proef 178 en de tweede 180,5. Nou ja, toch nog net aan een puntje... Maar ik baalde er wel extra van dat hij uit de galop was gevallen, nog nooit gehad en nu kost het precies mijn puntje...
anoniempje1
Geplaatst: 21-05-17 17:16
Wij hadden vandaag weer eens wedstrijd. Voor het eerst outdoor weer dit jaar. Met losrijden liep hij superfijn en de 1e proef ook heel fijn kunnen rijden! Helaas lagen de jury en ik niet op 1 lijn en kregen we 177 punten. 2e proef was hij wat moe en was ik mn concentratie ook een beetje kwijt en hadden we 175.5 maar ik was super trots ! Alweer bijna een jaar geleden op een andere locatie (meestal starten we thuis). 1e proef had de nummer 1 ook maar 180 punten die normaal over de 200 rijdt dus er was ook niet zo hoog gepunt denk ik haha. Wie is er nog meer dit weekend op wedstrijd geweest ?
Anoniempje balen dat je de punten zo slecht met je gevoel overkomen.. Dan is er ook wel streng gejureerd!
Volgende week vrijdag heb ik mijn L1 debuut dus vandaar dat ik even kom neuzen in dit topic
Nouvel
Geplaatst: 21-05-17 21:12
Leuk, succes!
hier nog een plaatje van vandaag...
Shelly21
Geplaatst: 21-05-17 22:23
Jammer nouvel idd misschien wel door de zware bak. Toch wel netjes puntje mee gepakt toch.
Jammer anoniempje! Blijft een jury sport he!
Ik heb vandaag les gehad en ging super. Ging echt lekker sjouwen. Aankomend weekend starten we weer het hele weekend. Ik hoop een beetje op tijd want het gaat warm worden.
Foto na de les zelfs op de kont bezweet goed gewerkt dus Haha
Ingvild
Geplaatst: 21-05-17 22:54
.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt