Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:55

Dat is de juiste instelling +:)+ .

Maar toch erg jammer , dat er niets bij stond

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:02

FleurSandro schreef:
@babootje ooh wat een pech zeg! Pfff.... steeds dezelfde ook opnieuw :( Geen overbelasting door bv een scheve been/hoef stand?

Nee, hij staat redelijk recht op benen en hoeven. Geen idee hoe hij dit steeds voor elkaar krijgt. Het lijkt wel een magneet, als zo'n schieffel er eenmaal zit...

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 10:35

Wij zijn gisteren dan eindelijk weer eens geweest. Ik had ervoor gekozen om ruim op tijd te zijn zodat hij lang de tijd had om te acclimatiseren. Heel even 2 minuten wat grondwerk gedaan in een hoekje. Toen ik erop ging had hij heel even wat spanning maar dat kon ik redelijk snel wegwerken eigenlijk.

Ik denk dat het binnenseizoen voor hem wel wat meehelpt. Alle prikkels eindigen al bij de wanden van de rijhal :D
Het losrijden ging dus echt heel erg fijn al. We konden ook nog baan verkennen en tijdens de proeven had ik er fijne stukken bij zitten en niet alleen maar galopperend de baan door was ook prettig. Er is nog genoeg ruimte voor verbetering maar ik was zoooo happy en tevreden met hoe alles verliep. Toen ik de punten kreeg werd ik nog blijer :):) 179,5 en 181

Ik was zo blij dat alles langzaam dan toch op zijn plek lijkt te gaan vallen. Dit was echt een opsteker voor ons om toch door te zetten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 11:45

Klinkt stukken beter idd, fijn! Net jammer van die halve punt, maar snap dat voor jou nu het goede gevoel en de vooruitgang veeeeel belangrijker zijn. Dan komen die punten vanzelf meer en meer!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 11:56

Jaaaa die halve punt vond ik ook best een beetje balen maar ook weer niet want het is al eens zoveel slechter geweest dat dit echt zo’n gave en mooie verbetering was dat ik het echt een topdag vond :D

En fijn dat alle tijd en moeite die je erin stopt om het te verbeteren dan ook beloond wordt!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:59

Melzazu dat klinkt als een heel fijne ervaring voor jullie beide! Tof dat je mooi een puntje hebt kunnen meepakken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:56

Melzazu: goed dat je tijd neemt , dit is uiteindelijk ook zeker de snelste weg. Net jammer van dat halve puntje natuurlijk, maar het gevoel wat je er nu bij had is een overwinning op zich.

Hier niets nieuws, ik ben nog steeds out of order . Heb gisteren m'n man met dochter op pad gestuurd om te trainen en vandaag was een vriendin met haar naar de springles. Mijn merrie heeft even vakantie.

Denk dat we van de winter vooral wat kleine springwedstrijdjes met de pony gaan doen.

In de winter zijn er geen officiële wedstrijden. Vanaf maart weer.

Wel veel leuke ( en soms grote ) wintercompetities.

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:19

Lees goede berichten en helaas ook wat blessures. Hopelijk knappen ze snel op en kunnen jullie weer lekker aan het trainen.

Hier dit weekend 2e selectie gereden. Paard was zoveel meer ontspannen dan vorige maand, echt een cadeautje! Daardoor wel wat te simpel gereden en zelf wat dikke fouten gemaakt. 6e met 187.5 uiteindelijk. Benieuwd of ik met deze resultaten (1e selectie 3e met 187.5) naar de regio kan. Wel flink aan de bak, thuis loopt ie zooo fijn! Nu buiten nog :)

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 15:34

Keebish schreef:
Jeetje Melis! Wat een punten! Gefeliciteerd *\o/*

Ik heb ‘helaas’ 1 puntje gehaald. Maar alsnog heel tevreden! Ik heb heerlijk gereden en had met dat gevoel wel verwacht dat ik 2 puntjes zou hebben gehaald, maar de jury dacht daar anders over :')

Ik had een 5 voor houding en zit, en dat in de B, terwijl ik echt wel prima zit _O- . Ik hoorde achteraf dat deze locatie deze jury ook niet meer gaat vragen. Ze was - schijnbaar - onwijs willekeurig met cijferen: een 7 geven voor een gebroken lijn die niet op de letter was, en een andere combinatie een 6 geven op dezelfde lijn die wél op de letter was. De combinatie vóór mij had halverwege de proef afgegroet, omdat ‘t paard aan ‘t staken en bokken was, toen was de jury naar buiten gegaan om te zeggen dat ze door moest gaan en dat ‘t paard gewoon stout was :')

Nouja, goed, allemaal part of the experience toch _O-

Houding en zit zit tegenwoordig in hetzelfde cijfer als effect van de hulpen toch? Was je paard misschien niet genoeg aan de hulpen? Heb je de jury niet kunnen vragen haar cijfer uit te leggen? Het valt mij op dat weinig mensen dit doen, terwijl ze wel vragen hebben.

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:13

Yes, dat klopt, dat zit samen. Naar mijn idee deed hij alles, heeft gegaloppeerd wanneer het moest, gedraaft wanneer het moest en gestapt wanneer het moest en iedere andere combinatie daarvan :D

Helaas kon ik haar niets vragen. Ik was wat laat met het ophalen van de protocollen (na de uitreiking), dus ik heb ze gepakt en snel naar de auto gerend. Mijn instructeur is ook jury, dus heb samen het filmpje bekeken en de protocollen ernaast gehouden en hij gaf ook aan dat er wel wat streng gejureerd is.

Maar ben ook gewoon van mening dat je ZO goed moet kunnen rijden dat er niet eens over een 5 nagedacht kan worden. Strenge jury's moet je ook kunnen bekoren :o. Dus we gaan gewoon lekker door :P

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:55

Keebish schreef:
Yes, dat klopt, dat zit samen. Naar mijn idee deed hij alles, heeft gegaloppeerd wanneer het moest, gedraaft wanneer het moest en gestapt wanneer het moest en iedere andere combinatie daarvan :D

Helaas kon ik haar niets vragen. Ik was wat laat met het ophalen van de protocollen (na de uitreiking), dus ik heb ze gepakt en snel naar de auto gerend. Mijn instructeur is ook jury, dus heb samen het filmpje bekeken en de protocollen ernaast gehouden en hij gaf ook aan dat er wel wat streng gejureerd is.

Maar ben ook gewoon van mening dat je ZO goed moet kunnen rijden dat er niet eens over een 5 nagedacht kan worden. Strenge jury's moet je ook kunnen bekoren :o. Dus we gaan gewoon lekker door :P

And thats the spirit! Gefeliciteerd met de punten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:30

Hoe gaat t hier? Nog mensen op pad geweest in deze donkere en natte dagen?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:40

Ik niet, ga woensdagavond weer! Succes voor degene die dit weekend gaan starten :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:22

Volgend weekend weer wat op de planning hier maar sowieso ga ik niet zo heel vaak.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:26

Noukie schreef:
Hoe gaat t hier? Nog mensen op pad geweest in deze donkere en natte dagen?

Helaas niet.. wat een ellende met dit weer. Heb doordeweeks nauwelijks tijd, ga weg als het donker is en ik kom weer thuis als het donker is. Dan hou ik weinig energie over. Ik doe even rustig aan..

Vanmiddag wel even rijden, zin in!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 12:45

Zelfde hier. Ik was geblesseerd en heb al 3 weken niet gereden. Volgende week heb ik wat meer tijd en ga ik mn merrie weer rustig aan rijden.

Pony gaat 3 weken naar een fijne accommodatie, zodat dochter wat vaker kan rijden.

Wedstrijden ; misschien n oefenwedstrijd ( kür eens oefenen) , maar anders weer in maart als het officiële seizoen hier weer begint.

Gaan liever wat doortrainen en lessen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 16:37

Snap ik helemaal hoor! Kou, nat en donker werkt niet best voor de motivatie. Mijne krijgt nu ook lekker even 'vrij' (beetje lager pitje rijden, wat meer longe en bos). Vind t wel lastig dat ze eigenlijk regelmaat nodig heeft, maar ik dus liever thuis even doortrain en zelf helemaal niet ben van elke week oid concours.
Gister na een kleine maand ertussen weer meegehad, das echt feest. Dier is zo fris en overprikkeld. Uiteindelijk proeven liep ze redelijk braaf, maar is dan meer meeliften dan rijden, en mijn doel was nou juist om er eens wat aan te gaan rijden _O- Kom er nu qua punten nog mee weg, maar komt een moment dat ze wel moet gaan luisteren natuurlijk.
Naja, volgend jaar beetje korter op elkaar plannen en dan weer een maandje tussendoor niks oid, dan komen we er hopelijk wel.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 17:41

Wij zijn vrijdagavond op stap geweest maar in het zz licht zijn hier bijzonder weinig wedstrijden de komende tijd. Eerst volgende is tussen kerst en oud en nieuw 2 dagen.
Maar op zich ging het vrijdag redelijk. Mij boeien de punten nooit zoveel, ik stel m’n eigen doelen.
Heb sinds augustus dat ze niet op 2 teugels wil blijven lopen en vooral rechts niet aan wil nemen. Veel gezeik mee gehad. Ging sinds vorige week weer beter dus dat was het doel op tijdens de proef te behouden en dat lukte wel maar daardoor ook op andere punten veel laten liggen. 213 en 207,5 maar dik tevreden.
We moeten soms weer ff terug naar de basis en denk dat we ook wel redelijk aan onze top zitten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:24

Deeks93 schreef:
Wij zijn vrijdagavond op stap geweest maar in het zz licht zijn hier bijzonder weinig wedstrijden de komende tijd. Eerst volgende is tussen kerst en oud en nieuw 2 dagen.
Maar op zich ging het vrijdag redelijk. Mij boeien de punten nooit zoveel, ik stel m’n eigen doelen.
Heb sinds augustus dat ze niet op 2 teugels wil blijven lopen en vooral rechts niet aan wil nemen. Veel gezeik mee gehad. Ging sinds vorige week weer beter dus dat was het doel op tijdens de proef te behouden en dat lukte wel maar daardoor ook op andere punten veel laten liggen. 213 en 207,5 maar dik tevreden.
We moeten soms weer ff terug naar de basis en denk dat we ook wel redelijk aan onze top zitten.

Mss even langs de veearts voor een preventieve controle? Er kan ook een oorzaak voor zijn dat ze rechts niet fijn aanneemt, terwijl ze dat eerder wel deed. Check ook je zadel etc.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:50

Babootje schreef:
Deeks93 schreef:

Mss even langs de veearts voor een preventieve controle? Er kan ook een oorzaak voor zijn dat ze rechts niet fijn aanneemt, terwijl ze dat eerder wel deed. Check ook je zadel etc.

Ja dat staat op het lijstje om af te werken.
Zadel hebben we gedaan, sindsdien is het beter maar nog niet 100%, heb oefeningen van de masseur die helpen ook heel goed, volgende week tandarts, eerste week januari de osteopaat en als dat allemaal niet helpt dan toch de dierenarts.
Paard is niet van mij en is een Uhh uitdagende (laat ik het daar op houden) eigenaar die al hele hoge dierenarts kosten gehad heeft. Al het andere betaal ik zelf maar dierenarts is aan hem. Dus wil nu eerst 1 voor 1 dingen uitsluiten en anders toch naar de dierenarts.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 12:06

Keebish, dat is een goede instelling! Ze moeten niet om je heen kunnen!

Noukie, ach de kou helpt dan ook niet mee inderdaad.. het komt allemaal vanzelf weer goed.

Deeks, dat doe je goed, even een lijstje afgaan.. en als dat allemaal niets is ( je kunt zelf wel inschatten wanneer de VA moeten komen ) kun je altijd nog even een check doen bij de VA.

Daar was ik weer :D
Afgelopen zaterdag zijn Mac en ik weer LT gestart.
We kwamen aan en toen werd er verteld “ het loopt 15 min uit “ ik vraag nog “ er zit nog 20 min pauze tussen, gaan ze die niet inlopen dan?” “ nee was het antwoord, houdt maar gewoon die 15 min aan”.. oké prima. Dus wij 15 min later dan gepland Mac van de kar gehaald en opgezadeld, mijn vriendin alvast met hem stappen en ik m’n pak aangetrokken.
Komen we bij de losrijbaan, hoor ik “ Moniek dieper nu in zit is bijna klaar, dan is er nog 1 en dan ben jij %) “ Maar waar is die 15 min gebleven dan?”.. ingelopen met de pauze 8)7
Nouja hop dan maar, teugels op maat ( ik was blij dat zij al met hem gestapt had) en gaan met die banaan.
Nog geen 10 min los gereden en de baan in.. Mac liep fijn, miste links wat lengtebuiging wat ik terug zag op m’n protocol. De stap was ook niet helemaal fijn en bij de uitgestrekte stap dribbelde hij aan .. hij keek net op het moment dat ik been gaaf naar de losrijbaan dus dacht dat hij moest draven..
Verder een mooie lijst en een score van 62,9% *\o/* dus wij zijn blij, al vond ik het wel wa5 sneu voor Mac, al leek die er niet zoveel last van te hebben.
Toch maar even gemeld in de kantine dat dat briefje op de deur met “ we lopen 15 min uit” nu wel weg mocht :o
As vrijdag starten we nog een keer.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:08

Fantastisch moniek21! Dan alsnog zo’n score rijden +:)+

Hier net thuis van wedstrijd. Toch wel een lange dag zo, met avondwedstrijden! Met 2 x 170 helaas geen winst, super jammer. Er werd met inrijden gigantisch veel vuurwerk afgestoken waardoor alle paarden continu aan de kletter gingen. Mijne niet maar onbewust toch spanning. Zowel bij hem als bij mij want ik vergat te rijden met de proef. In de tweede proef ging ik ook nog eens de verkeerde kant op. Daarna wist ik het helemaal niet meer en kon ik er niet lekker meer in komen. Paard liep wel echt fantastisch, daar lag het niet aan <3

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:32

Wat balen Autumn! Ergens wel logisch dat je dan uit je ritme raakt, maar alsnog jammer!

En Moniek, top zeg!! Dat smaakt naar meer, maar dan mét losrijden :D Jammer als het in de organisatie (en communicatie vooral) zo misloopt. Gelukkig had je wel resultaat :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:12

Autumnn, jeetje wat heftig met dat vuurwerk.. ik snap dat ze ondanks dat ze braaf blijft toch spanning opbouwen als de rest steeds zo schieterig is.. zonde, op naar de volgende!

Gisteren zijn wij weer gestart dit keer met losrijden hahaha.
Mac was weer heel fijn, maar omdat ik dan geniet van hem vergeet ik de oefeningen strak te rijden haha,
En ik was heilig overtuigd dat ik mijn serie om de 3 verprutst had..ik dacht dat ik er maar 3 had ipv om de 5, dit heb ik volgehouden tot ik na 30 min in de kantine het filmpje zag… toch 5 hahaha.
Nou er zaten wat rommels in en een pirouette naa4 links die finaal verkeerd ging, maar met 62,3 toch tevreden.
Nu gaan we hem thuis houden en klaar maken voor de Inter1… zo spannend *\o/*

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 16:04

Deeks toch mooi een puntje kunnen meepakken!

Moniek wat stom dat ze de pauze toch hebben ingelopen.. Ondanks dat toch een hele mooi socre!

Autumn wat zonde.. Hopelijk volgende keer weer meer rust op concours

Moniek gefeliciteerd met de mooie punten! :)
En gaaf hoor, de inter1 *\o/*

Wij mogen morgen weer op pad :) Ook hier is er op moment vrij weinig aan wedstrijden. Dus we zijn lekker aan het sleutelen met de wissels :D
Volgende week nog 1 staan, kan daar maar 1 proef, maar het is ook maar 10 minuten rijden dus die starten we wel :)