Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiSisa

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:27

Hier gaan we zaterdag weer op pad! Heel veel zin in, gaat zo lekker momenteel! Zaterdag nog 1 keertje B, daarna 26 augustus gaan we weer op pad voor de eerste keer L1! <3

Leuk Discodipp! Wat voor clinic? :)

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:48

Succes demissisa!

Ik heb mij weer voor een aantal wedstrijden opgegeven.
Zijn er nog bokkers die ook meedoen aan de selectie voor iich Groningen?
Je kan je vanaf vandaag opgeven en ik ga toch een poging wagen :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:59

DemiSisa schreef:
Hier gaan we zaterdag weer op pad! Heel veel zin in, gaat zo lekker momenteel! Zaterdag nog 1 keertje B, daarna 26 augustus gaan we weer op pad voor de eerste keer L1! <3

Oh leuk! Komt vast helemaal goed!!

Een dressuur clinic van Jill Huijbregts :D Echt heel veel zin in!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:55

Deempjexxx schreef:
Succes demissisa!

Ik heb mij weer voor een aantal wedstrijden opgegeven.
Zijn er nog bokkers die ook meedoen aan de selectie voor iich Groningen?
Je kan je vanaf vandaag opgeven en ik ga toch een poging wagen :+

Succes voor iedereen die dit weekend gaat starten!

Ik doe ook mee aan de selecties. In de klasse Z1.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:27

DiscoDipp schreef:
DemiSisa schreef:

Oh leuk! Komt vast helemaal goed!!

Een dressuur clinic van Jill Huijbregts :D Echt heel veel zin in!

Oh dat lijkt me ook heel leuk, veel plezier alvast!

@Deempje zo hoog durf ik nog niet :+
Succes alvast! Wel gaaf als het lukt!

@DemiSisa jij ook succes alvast!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:32

Demisisa, succes alvast@
Deempje, jij ook!
Discodipp wat gaaf! Lijkt me erg leuk!

Wij konden ook mee doen met clinic. Of proefgerichte clinic of gewoon les, maar ik vind het veel te duur. Dus sla helaas over. Wel net opgegeven voor 3 daags concours van eigen vereniging. Wel meteen even gemeld wie mijn instructie is, want vorige keer was er even paniek dat zij mijn rubriek moest jureren enndat mag natuurlijk niet. Dat is het enige nadeel aan mijn instructie, een heel fijn jurylid die je echt graag wil hebben. Daardoor is de les ook heel fijn, zowel gewoon fijn normale trainingen als echt proefgericht, maar ik moet wel telkens aangeven dat ik er niet meer bij mag starten en dat is jammer :')

En 20 augustus nog wedstrijd tussendoor, even weer een keer weg en kijken of ik aantal dingen kan verbeteren in de proeven die thuis al beter gaan. Maar eerst volgende week nog de tandarts.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:48

Ik ga ook maar eens wat wedstrijden opgeven.. Tis toch zulk schijtweer... Zelfs de hond wil niet naar buiten.

Merel, dat is dus de reden dat ik alleen nog maar fanatieke recreanten lesgeef. Zo'n gedoe met jureren, de wedstrijdruiters die ik had reden graag dicht bij huis en ik zat daar vaak te jureren. Werden we beide niet blij van.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:55

PSvanLot schreef:
Ik ga ook maar eens wat wedstrijden opgeven.. Tis toch zulk schijtweer... Zelfs de hond wil niet naar buiten.

Merel, dat is dus de reden dat ik alleen nog maar fanatieke recreanten lesgeef. Zo'n gedoe met jureren, de wedstrijdruiters die ik had reden graag dicht bij huis en ik zat daar vaak te jureren. Werden we beide niet blij van.

Ik ben op dit moment haar enige lesklant die fanatiek start in de klasses die zij jureert haha. 1 start tegenwoordig hoger, de ander start tijdelijk helemaal niet en de rest zijn idd fanatieke recreanten. Maar dat gaf zij ook al aan. Nu moet ik zeggen dat ik haar altijd alleen bij eigen vereniging had, verder overleggen we wel waar zij en ik heen gaan en is het nog geen probleem geweest. Alleen bij eigen vereniging dus bij de vorige 3 daagse. Uit mijn hoofd mag ze geloof ik tm z2 jureren en tegenwoordig willen ze voor het z toch een jury die ook zz licht mag. Daarvoor jureerde ze meestal juist het z en minder vaak de M.

Het lastigste is als je er pas achter komt met startlijst. Op die wedstrijd stond er geen jury op de startlijst, dus ik wist van niks. Het is dat mijn moeder op vrijdag het secretariaat deed en het toevallig voorbij zag komen. Dus op vrijdag nog snel van alles om moeten gooien voor de zondag.
Ik zou niet weten wat je moet doen als je er pas op de dag zelf achter komt...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:19

aj, dat is inderdaad niet heel handig! Maar als je het idd van te voren bespreekt dan komt het vaak wel goed.

Heb een wedstrijd opgegeven voor 1 en 23 september en de winterselecties genoteerd. Denk dat ik er 1 ga proberen, is het niets, dan ga ik de overige 4 ook niet meer doen. Zit in dubio om in het ZZL te proberen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:29

Hier zijn de winter selecties nog niet bekend, zou ze wel willen weten.

Wanneer is de 1e bij jou? Kan je daarvoor nog een normale wedstrijden zz licht starten? Of heb je nog genoeg ruimte om ze in z2 te kunnen rijden? Je hebt het ooit al gestart met hem toch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:08

MyWishMax schreef:

Wanneer is de 1e bij jou? Kan je daarvoor nog een normale wedstrijden zz licht starten? Of heb je nog genoeg ruimte om ze in z2 te kunnen rijden? Je hebt het ooit al gestart met hem toch?

Ik krijg als oud kring bestuurslid nog altijd de concertkalenders door. Vandaar dat ik ze al weet.
1 oktober is de eerste al in Brabant!

Z2 is een verblijfsklasse geloof ik. Mag je eindeloos in blijven. Heb nu 6 wedstrijden gereden in een jaar, maar wil nu wel weer fanatieker weg.
We hebben al winst in het ZZL. 4 jaar terug behaald, voor de verkoop.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:50

PSvanLot schreef:
MyWishMax schreef:

Ik krijg als oud kring bestuurslid nog altijd de concertkalenders door. Vandaar dat ik ze al weet.
1 oktober is de eerste al in Brabant!

Z2 is een verblijfsklasse geloof ik. Mag je eindeloos in blijven. Heb nu 6 wedstrijden gereden in een jaar, maar wil nu wel weer fanatieker weg.
We hebben al winst in het ZZL. 4 jaar terug behaald, voor de verkoop.

Ohja, vergeten dat het een verblijfsklasse is. Dacht dat het gewijzigd was sinds zz licht ook basis geworden is haha. De z1 was dat ook toch? Of nu niet meer?

Waar ligt het aan of je de zz licht in wil? Als je de selecties mee wil doen maakt het de planning natuurlijk anders, dan is van te voren al een keer starten wel fijn vaak. Als je toch in z2 wil meerijden kan je weer langer doortrainen.

Ik wil van de winter meedoen in het M2, maar dat ligt er dus ook aan wanneer de selecties zijn. Het wisselt ook zo erg, 1 oktober is echt heel vroeg. Als dat hier ook zoiets is doe ik niet mee, of pas later. De ene keer zijn er 3 of 4 selecties en zo ongeveer elke week of om de week, de andere keer zit er veel meer tijd tussen. Bij die elke week moet je eigenlijk al helemaal klaar zijn bij de 1e, als er meer tijd tussen zit zou ik de 1e over kunnen slaan haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:12

Ik vind het in het Z2 nog niet goed genoeg eigenlijk. Volgende week weer eens oppakken en dan kijken hoe het gaat.

In de proef van oktober zitten 6 vliegende wissels en 4 kwart pirouettes, en die van november/december 6 vliegende wissels en 2 kwart pirouettes.

Kan in september nog een keer ZZL rijden voor over ga.
Zal ze eens uit mijn hoofd leren en volgende week eens proberen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:33

Maar mag je wel nog selecties in Z2 doen als je alweer Zzlicht gestart hebt dan? Van de zomer mocht dat niet iig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:39

MyWishMax schreef:
Maar mag je wel nog selecties in Z2 doen als je alweer Zzlicht gestart hebt dan? Van de zomer mocht dat niet iig.

Niet als je in het seizoen een klasse hoger gestart bent. Maar als ik in september ZZL start, dan zou ik in het winterseizoen weer Z2 mogen starten.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:58

Gaaf Discodipp! Veel plezier alvast! :D

En heel veel succes aan iedereen die gaat starten deze week. Hopelijk gaat het door.

Hier zijn de winter selecties ook al bekend. :) 4 november, 1/2 december en 8/9 december. Ik ga denk ik gewoon een poging wagen, al verwacht ik niet dat we goed genoeg rijden om het tot de Gelderse te schoppen :o

Wat lastig met dat Z2/ZZL. Wist helemaal niet dat Z2 een verblijfsklasse was joh.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:06

MyWishMax schreef:
PSvanLot schreef:

Ik ben op dit moment haar enige lesklant die fanatiek start in de klasses die zij jureert haha. 1 start tegenwoordig hoger, de ander start tijdelijk helemaal niet en de rest zijn idd fanatieke recreanten. Maar dat gaf zij ook al aan. Nu moet ik zeggen dat ik haar altijd alleen bij eigen vereniging had, verder overleggen we wel waar zij en ik heen gaan en is het nog geen probleem geweest. Alleen bij eigen vereniging dus bij de vorige 3 daagse. Uit mijn hoofd mag ze geloof ik tm z2 jureren en tegenwoordig willen ze voor het z toch een jury die ook zz licht mag. Daarvoor jureerde ze meestal juist het z en minder vaak de M.

Het lastigste is als je er pas achter komt met startlijst. Op die wedstrijd stond er geen jury op de startlijst, dus ik wist van niks. Het is dat mijn moeder op vrijdag het secretariaat deed en het toevallig voorbij zag komen. Dus op vrijdag nog snel van alles om moeten gooien voor de zondag.
Ik zou niet weten wat je moet doen als je er pas op de dag zelf achter komt...

Het jurylid krijgt van tevoren de startlijst toegestuurd als het goed is. Die kan dan al opmerken dat er een lesklant in de rubriek zit. Zo liep het bij mij op het secretatiaat ook vd week. Lijst gestuurd, jury laat weten dat er een lesklant bij zit. En lucky me, kon ik haar overzetten naar de middagjury zodat het probleem opgelost was.
Dus eigenlijk zou je op de dag zelf niet voor een verrassing moeten komen te staan. Tenzij het jurylid niks heeft gemeld natuurlijk :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:30

PSvanLot schreef:
MyWishMax schreef:

Niet als je in het seizoen een klasse hoger gestart bent. Maar als ik in september ZZL start, dan zou ik in het winterseizoen weer Z2 mogen starten.

:+ oktober is nieuwe seizoen natuurlijk!

Charmaine, hier was miscommunicatie geweest, weet niet precies meer hoe het zat maar dacht dat er wel gemeld was dat ik er niet bij mocht rijden. Maar door de hectiek van die 3 volle dagen was het toch fout gegaan. Uiteindelijk niet dus, dus gelukkig niks aan de hand en nu meld ik het bij eigen vereniging van te voren als reminder haha

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:36

Hier is in verband met de vele regen de wedstrijd van zaterdag afgelast.. super jammer :(

Dus dat betekent dat we 26 augustus over gaan op het L. Spannend!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 08:14

Wat jammer Demisisa!

Ik heb zondag weer springen, ditmaal een ronde 60 en een ronde 70, en hoop vooral dat het weer daar geen roet in gooit. De weersvoorspelling is nog niet geweldig.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 08:45

Oh wat jammer Demi!

Ik heb ook niet meer kunnen rijden.. De bak staat hier echt compleet blank terwijl die juist echt wel wat regen kan hebben normaal. Misschien kan ik vanavond nog even de bos in en anders morgen maar rustig aan doen.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:02

Deze natte dagen zijn echt niks he.. ik heb nu mijn 3 weken vakantie maar het voelt echt als herfstvakantie.
Zoals ik zag komt volgend weekend hier beter weer aan.
Ik had me opgegeven voor 3 wedstrijden, ik dacht het zit al zo vol aan de deelnemerslijst te zien dat er vast wel een wachtlijstje tussen zit. Maar niet dus.
Alle 3 definitief, dus word nog even hard oefenen. En met beter weer in aantocht heb ik er zin in!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:37

Ik hoop ook op beter weer, maar hier staat voor komende week alweer 30 graden op :')

Dat vind ik ook wel weer wat veel van het goede _O-

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:39

Hier nog een prima 24/25 graden vanaf volgende week vrijdag. Vind dat wel fijn, 30 graden niet alsjeblieft :o

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:49

Ik hoop ook dat het vooral geleidelijk oploopt en niet ineens super warm, mag van mij op de Hippiade best 20 graden zijn voor zowel mezelf als paard :+