Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rex_Rolfo schreef:Zidore schreef:Een proef mag niet ouder dan 1 week zijn toch? Of doe je dan op precies hetzelfde tijdstip 1 week later uploaden??
De paardrijden.nl week loopt van maandag t/m zondag. In principe hoeft er maar vijf minuten tussen te zitten. De eerste proef zondagavond om 23:56 uploaden en de tweede om 0:01 uur maandagnacht.
Meer praktisch als je in het weekend twee proeven filmt de ene zaterdag of zondag en de andere maandag of dinsdag uploaden.
Zidore schreef:Oké ik rijd meestal in het weekend dus dat kan prima, maar dit mag dus gewoon? Doen meerdere dit?
Texas02 schreef:Ik heb tot nu toe wel het getekende deel van het paspoort laten zien (dat is bij mijn paard ook netjes getekend). Bij beide proeven is dat toen goedgekeurd. Is dat dan nog steeds goed of moet ik bij een volgende keer de tekst laten filmen?
Wij deden het de vorige keren zo:
1. Voorstellen, rustig en duidelijk praten, een paar seconden wachten voordat je begint te praten.
(Hallo, ik ben *** en dit is mijn paard ***. Ons combinatienummer is ***. Het is vandaag dag van de week, datum (vrijdag 26 maart 2021) en we starten in de klasse **, proef **. Ik zeg er dan ook altijd bij dat ik de proef uit mijn hoofd rijd.
2. Rondje om het paard (rustig lopen, aan beide zijkanten even blijven staan zodat het hele paard goed in beeld is. Daarna de sporen (of geen sporen) filmen, bit filmen en neusriem check.
3. Paspoort filmen, eerst pagina met naam, levensnummer enz., daarna de pagina met aftekeningen.
4. De filmer gaat een stuk achter C staan zodat de hele bak goed in beeld kan komen, ook bij C.
5. We gaan de proef filmen, het paard moet in het midden van het scherm blijven. Bij mijn telefoon is er een raster voor de regel van derden, dit kan helaas niet bij alle telefoons ingesteld worden. Niet teveel wiebelen.
6. Op het hoofd van de ruiter inzoomen (tot nu toe ben ik iedere keer naar de filmer toe gereden zodat mijn hoofd goed in beeld was, bij zoomen wordt het vaak onscherp).
SteffiiY schreef:Tilmar schreef:Ik kreeg gisteren een mailtje van de knhs waarom ik nog niet aan de proeven die ik maandag gekregen had begonnen was en of ik ze nog ging doen.
Dus ze houden het wel in de gaten.
Gelukkig mocht ik ze houden, ga er straks aan beginnen!
Hier hetzelfde inderdaad
WenK schreef:Prima lijstje! Als jury vind ik het prettig om het paspoort gezien te hebben voor je het rondje om het paard doet, ivm controle aftekeningen. Maar ik weet niet of daar iets over staat hoor, dat is persoonlijke voorkeur.
shirleyp schreef:Ik vind het ook fijn om eerst het paspoort te zien! Had laatst een video waarbij ze startten met het paspoort, dus ik kon het nummer al controleren voor ik de video startte. Dat was helemaal handig!
tessie98xx schreef:Zidore schreef:Oké ik rijd meestal in het weekend dus dat kan prima, maar dit mag dus gewoon? Doen meerdere dit?
Ja! Ik film vaak op zondag. Dan lever ik het eerste proefje op zondag in en het tweede proefje op maandag.
Maar je kan natuurlijk ook op bijvoorbeeld woensdag filmen en dan eentje inleveren en dan de tweede op maandag inleveren. Dan is het proefje wat je op maandag inlevert nog geen week oud
SandraS73 schreef:Ik begin met het paspoort, daarna voorstellen, welke dag en datum het is en op welk paard ik welke proef rij. Daarna bit, neusriemcheck, rondje paard met inzoomen op sporen, waarna de filmer haar plekje bij de C inneemt.
Mijn proef van afgelopen maandag ook terug. 183 punten en nu door naar de L1. Commentaar was terecht. Nu even doortrainen en dan weer starten.
zidore schreef:De korte checklist die ik tot nu toe heb:
1) Paspoort filmen 3 pagina's, bij eerste pagina levensnummer noemen
2) Dit is ruiter voor en achternaam en paard voorstellen
3) Ze starten in de klasse ** proef **
3) Welke dag van de week, dag en maand en jaar het is
4) Film bit, neusriemcheck (4 vingers tussen bovenste deel)
5) Film sporen of laarzen
6) Film ruiter, daarna zijkanten paard (volledig in beeld) rondje er omheen
7) Filmer neemt plaats 5 meter voor C
8) Proef filmen ruiter in het midden
9) Einde proef filmen gezicht ruiter
Ik wil geen lange waslijst met tekst want ik ben al zo blij dat iemand wil lezen en me wil filmen haha
Als hij korter dan hoor ik het graag, ook als de volgorde anders of beter kan
Hopelijk kunnen we zo elkaar een beetje helpen ik schrik namelijk echt wel een beetje van de berichten van juryleden hier en de hoeveelheid ze moeten afkeuren, zo zonde!
Elise_K schreef:Hoe doen jullie jury's dat bij slechte neusriem controles als dat zo vaak voorkomt? 2 vingers tussen de neusriem leer je toch al bij je eerste opzadelles?
Van mij zou er in de basissport na het afgroeten erbij mogen komen dat de ruiter afstapt en de neusriem demonstreert bij de jury.
(Ik moet wel zeggen dat ik mijn neusriem wel een extra gaatje losser doe, zodat de filmer met 1 hand niet hoeft te strugglen on zijn/haar vingers er tussen te krijgen)
[ [url=m/6omyM0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Elise_K schreef:Hoe doen jullie jury's dat bij slechte neusriem controles als dat zo vaak voorkomt? 2 vingers tussen de neusriem leer je toch al bij je eerste opzadelles?
Van mij zou er in de basissport na het afgroeten erbij mogen komen dat de ruiter afstapt en de neusriem demonstreert bij de jury.
(Ik moet wel zeggen dat ik mijn neusriem wel een extra gaatje losser doe, zodat de filmer met 1 hand niet hoeft te strugglen on zijn/haar vingers er tussen te krijgen)
Texas02 schreef:Elise_K schreef:Hoe doen jullie jury's dat bij slechte neusriem controles als dat zo vaak voorkomt? 2 vingers tussen de neusriem leer je toch al bij je eerste opzadelles?
Is dit de juiste manier voor neusriemcontrole? Op het filmpje van de KNHS doen ze van de onderkant de vingers eronder schuiven, maar ik heb dat dus even geprobeerd met één hand en omdat je tegen de haren van het paard in gaat, valt dat niet mee met één hand. Als je van boven de vingers eronder schuift zoals op deze foto gaat het heel makkelijk en past bij mij ook gewoon de hele hand.. Maar ik kan de neusriem zo los doen als ik wil, van de onderkant af gaat het moeilijk tegen de haren in als je één hand ter beschikking hebt..