[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:51

Vandaag ook weer 2 proeven gereden.
Voor mijn gevoel ging ze beter dan de vorige x maar helaas was de impuls weer ver te zoeken.. ze doet dit extra volgens mij gewoon laksheid.
Maar alsnog 2 winstpunten.
Eerste proef 188.5 en de 2de proef 181.5
Jammer mijn gevoel was beter dan de punten. |(
Maar goed over 2 weken weer starten.
Dan maar flink aan de impuls werken.

Iedereen super punten weer gefeliciteerd *\o/*

zebra89

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:52

Wow mooie punten en prijzen dames

Tips tegen zenuwen: Neem e tijd. Zorg dat je niet in tijdnood komt. Dus reken extra tijd voor inladen e.d. en ga desnoods op concours even aan de hand grazen bij de trailer als je tijd over hebt. Helpt bij mij enorm tegen de spanning bij zowel mij als storm

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:55

Storm2009 schreef:
Wow mooie punten en prijzen dames

Tips tegen zenuwen: Neem e tijd. Zorg dat je niet in tijdnood komt. Dus reken extra tijd voor inladen e.d. en ga desnoods op concours even aan de hand grazen bij de trailer als je tijd over hebt. Helpt bij mij enorm tegen de spanning bij zowel mij als storm

Wat bij mij hielp was wel tijdnood want ik had geen tijd om me druk te maken want moest me kop erbij houden om optijd te komen de afgelopen 2x :')

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:59

Hahaha ja oké...maar voor de spanning ri je paard en stress lijkt optijd vertrekken me toch beter voor de zenuwen.

Mijn beste punten waren ook de stress concoursen. Maar toch vertrek ik liever ruim optijd ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:05

Haha ik ook hoor :P
Maar merkte dat ik dan geen tijd had om te stressen..

Kom er net achter dat ik vandaag 1 jaar me paard heb :D
Tijd gaat snel!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:19

Mooie punten allemaal klasse!

Shelly21 schreef:
Gefeliciteerd met de punten weer allemaal!

Ik mag volgend weekend. Eindelijk voor het echt. Ik ben nu echt al zenuwachtig. Terwijl ik al zo vaak impuls ben gestart. Hadden jullie dat ook? Tips :p

Ik ben eigenlijk nooit zenuwachtig maar juist als ik heel veel tijd heb wordt ik soms zenuwachtig, echt voor niks haha maar goed.

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:20

Ik ben ook net thuis! M'n paardje had heel erg last van ringspoken, maar desondanks toch een mooie 2e en 4e plaats weten te pakken. We hadden 186 en 184, dus de punten vielen een beetje tegen, maar toch weer twee puntjes mee naar huis! Ben trots op dr. Zitten nu al op B+8 :+ Volgende wedstrijd staat over 3 weken pas gepland: 17 juli in Waspik.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:29

Bij mij werkt tijdnood juist tegen. Die stress breng ik echt over op mijn paard.

Ik kan aankomend weekend lopend erheen dus geen gedoe met files o.i.d. maar het gevoel dat het voor het echt is.
Wil zo graag winst rijden hebben echt hard gewerkt om hier te komen. Misschien leg ik daardoor te veel druk op mezelf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:38

Tijdnood kan ik ook niet tegen. Ik ben dan ook niet nerveus voor de proeven, wel of we op tijd zijn. Wij rekenen altijd terug vanaf de tijd dat we op het wedstrijdterrein willen zijn en hebben pas 1 keer tijdnood gehad. Toen hadden ze namelijk het programma een uur naar voren gehaald, maar waren dat even vergeten door te geven aan de deelnemers :+ dat was bij een springwedstrijd. Gelukkig kunnen ze de startvolgorde altijd makkelijk aanpassen bij springen, na het opzadelen kon mijn man 2 rondjes door de losrijbaan, paar keer stijl en oxer springen en toen hup de ring in.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:52

Oh ja dat heb ik met springen ook vaker gehad snel los springen en gaan met die banaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:23

Wat een mooie punten, allemaal gefeliciteerd. +:)+

Tegenwoordig ga ik echt ruimmmm op tijd zo dat ik op me gemakkie kan aanmelden. Rustig kan zadelen zodat paard lief lekker kan acclimatiseren. Dat werkt voor ons erg fijn. :j

Vandaag voor het allereerst mijn proeven doorgezeten. Phoe wat is dat heavy!! Maar het loonde wel. 1e proef een eerste plaats met 193 punten en een 2e plaats met 196 punten. En daarmee sluit ik mijn L1 af en ga ik over naar de L2 :j
Ben erg trots :o

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:37

Jeetje wat gaan jullie allemaal goed hier!! Gefeliciteeeerd allen

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:41

Wauw de rest ook allemaal super resultaten zeg! Ik heb nog een leuke foto gekregen van gister :D

Afbeelding

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:57

Jeetje wat gaan jullie allemaal goed zeg!
Vera leuke foto en mooie punten!
Euforie, L2 alweer. Dat gaat snel! Heeft je paard al eerder wedstrijden gelopen? Dat doorzitten is toch juist heerlijk, ik was persoonlijk een beetje teleurgesteld toen ze eerst riepen dat de B en L1 mochten kiezen en vervolgens het alleen in de L1 deden. Ik kijk echt uit naar hele proeven doorzitten, zo fijn!
Tijdsnood heb ik zelden last van. Vandaag ook gesprongen en toen kwam ik erachter dat ik nog een kwartier had tot ik dressuur moest rijden, stap/draf/galop links en rechts. Stukje schakelen, paar keer halthouden en dan kan ik de ring wel in hoor. Laatst op concours liep springen uit en toen ik parcours had verkend besloten ze op eens dat 10 minuten korter te doen. Oftewel had ik opeens maar 5 minuten. Ik maak me niet zo druk dus hup een paar sprongetjes en dan gewoon gaan.
Onley, jammer dat de punten tegenvielen, maar als je gevoel maar goed is.
Shelly gewoon rustig blijven werkt het beste. Ik heb zelf nooit zenuwen, behalve soms een paar seconden als het springen hoog staat. Maar als ik dan de eerste hindernis heb gehad gaat de focus aan en boeit het me niet meer. Gewoon veel starten, dan wordt het vanzelf minder.
Susan, super! Gefeliciteerd met de prijzen! Nu op naar de L1?
Helga ook mooie punten!
IwanLuver, ook echt super punten!
Lycil, gewoon lekker doortrainen tot je je er goed bij voelt op te starten.

Mijne was vandaag weer heel erg blij op concours. Springen in de B ging heel fijn, tot die bij de laatste dubbel hij zo heet werd. Waardoor hij niet reageerde op mijn ophouding en zich er te dicht onderliep met een balk tot gevolg. Beetje jammer was het wel, want ik kon er zelf niet zo veel aan doen.
Dressuur ging ook best fijn, wel wat foutjes, maar jury was heel enthousiast en heeft ons 200,5 gegeven :)
Was sowieso leuk commentaar, want ze heeft heel vaak mijn moeder en mijn paard gejureerd en dat ging nooit zo goed. En nu was ze heel enthousiast over hoe goed die vooruit was gegaan en dat ik toch zo super goed met hem reed. Echt heel erg leuk! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:03

Maar je mag toch ook in de B zelf kiezen? Ik ben juist heel blij dat je niet meer zoveel hoeft door te zitten :o daar moet ik echt aan werken. Gisteren op de volte ook pas door gaan zitten vlak voor de overgang. Scheelde veel spanning. Anders gaat hij tot je bij de X bent al een soort van dribbelen tot hij aan mag galopperen. Nu bleef hij netjes bij me.

glenstorm: nette punten! Jammer van die balk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:18

Glenstorm, nee mijn paard is groen bij mij gekomen. En we hebben echt rot tijden gehad op wedstrijd maar nu gaan we echt super fijn.
Maar moet wel weer gaan lessen hoor, want heb al anderhalf jaar geen les gehad en ben bang dat we anders in de knoei komen straks.
Maar ze groeit iig enorm, vooral sinds we een nieuw zadel hebben. :j
Doorzitten is voor mij best pittig, heb chronische rugklachten en kamp daarnaast ook met ziekte die invloed heeft op mijn lijf, spieren en spierkracht. Maar blijven oefenen!! :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jij ook mooie punten gehaald zeg! Proficiat!! +:)+

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:37

Sudan boven de proeven staat lichtrijden. Dus je mag niet de hele proef doorzitten. Wel kun je zelf kiezen voor overgangen en dergelijke.
Euforie ah oké! Dan is het wel fijn dat het nu wel goed gaat. Lastig dat doorzitten zo moeilijk voor je is. Leuke foto's!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:39

Hebben jullie tips om de impuls omhoog te krijgen in de proef. Ze verdomd het gewoon om daar op mijn been te reageren terwijl ze bij het losrijden en ect gewoon goed eraan is.. en in de proef verrekt ze het gewoon omdat ze volgens mij weet ze dat ik dan niet durf te corrigeren/streng te zijn

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:03

Denk dat je jezelf toch erover moet zetten en dan een keer een mindere proef rijd doordat je even streng moet zijn voor je paard.
Ik heb dit ook met die tinker van mij. Tja soms wel eens een taktfout omdat ik hem toch even scherp wil maken in de proef.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:50

Idd gewoon een keer streng zijn :j jury ziet liever dat je er wel aan rijdt, dan een matte proef met (te) weinig impuls.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:42

Ik vind het ook super fijn dat je vanaf het L1 al de hele proef mag doorzitten.
Met mijn eigen paard in het L2 met middendraf lichtrijden en dan weer doorzitten echt irritant.
Dus blij dat ik nu vanaf het L1 mag doorzitten!

En ik had dat probleem ook altijd impuls verlies enzo. Maar toen ging mn stagebegeleider eens mee en ze zei van ja maar je stopt gewoon te rijden.. heeft ze tijdens de proef me telkens op mn donder gegeven (mag eigenlijk niet) en toen ben ik meer gaan rijden.
Bij vriendin roep ik bijvoorbeeld heel hard MIDDEN!!galop als ze niet blijft rijden.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:54

Gefeliciteerd iedereen met zijn behaalde resultaten!
En voor degene van wie de punten wat tegen vielen, tsja het blijft helaas een jurysport.
Ook ik ben weer op pad geweest met mijn pony tussen de B paarden. Hoopte mijn laatste puntjes te halen voor naar de L1 over te kunnen. Willen nog niet gelijk over, eerst even door trainen maar willen weer wat meer gaan springen de komende tijd. En dat is gelukt! 1e proef 196 punten en 3e plaats! 2e proef 2e plaats met 190 punten. Wat liep hij fijn zeg. Impuls verlies heb ik ook last van. Maar nu geef ik hem extra krachtvoer als ik op pad ga en dat helpt goed.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:16

Wow goede punten! Jij bent echt klaar voor de L1!

Ik ben nog niet aan het doorzitten, ja kleine stukjes in de training, maar ik kan nog geen hele proef doorzitten. Ik ben blij met lichtrijden ;)

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:35

Wat een goeie punten allemaal!!

Uhhmm doorzitten vind ik ook errug lastig nog haha! Het wordt al veel beter, maar pff... ik doe het altijd zo laat mogelijk voor een overgang en dan maar hopen dat het niet al te veel opvalt haha. Toen ik Tango net had en de eerste keer op stal ging rijden vroeg iemand... jez.s kan je daar wel op doorzitten?! Hij krabbelde toen heeeeeeeeel erg :D

Gaat er volgende week nog iemand starten op Strijen? (Outdoor Zuid-Holland)

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:42

Ik mag morgen weer voor de dressuur! En vrijdag gaan we voor het eerst springen.. ik hoop een rustig rondje te kunnen rijden :')