Sharona heeft het zo enorm gesneeuwd bij jullie? Het stelde hier gelukkig niet veel voor
Brr auke met dit weer buiten starten.. Balen van de 1e proef
Gefeliciteerd myour
Sharonaa_
Geplaatst: 17-02-16 23:45
Het heeft hier zondag de hele dag door gesneeuwd. Als ik vroeg had moeten starten had ik nog wel kunnen gaan maar moest einde van de middag en op een gegeven moment bleef het liggen en werd het glad op de weg. Dus uiteindelijk was ik wel blij dat ik had afgemeld. Maar alsnog wel balen. Het sneeuw ligt hier op veel plekken nog steeds helaas.
Pikeur
Geplaatst: 05-03-16 21:10
Ik kom hier ook even binnenvallen Ik wil begin april M2 gaan starten maar zou graag meelezen tegen welke punten andere mensen aanlopen. Over het algemeen lukken alle onderdelen wel, alleen de travers moet gewoon echt nog meer lengtebuiging. Nog meer mensen die hier tegenaan liepen? Zou het kunnen dat het gewoon tijd nodig heeft voordat het gaat lukken of heeft iemand nog goede tips? Zowel ik als het paard zijn er nog niet mee bekend dus het is een beetje puzzelen af en toe
Edit: heb even een berg pagina's doorgelezen en het lijkt er dus op dat het inderdaad veel oefenen is
Myour schreef:
Hahaha dankje Kim! Gefeliciteerd met je mooie punt, buiten rijden met dit weer is waanzin man =\
Verder ff egopost: REGIOKAMPIOEN geworden
Goed bezig! Gefeliciteerd!!
Ik ben met mn paardje kringkampioen M1 geworden maar heb de regiokampioenschappen compleet verkloot. Had nog nooit een grote wedstrijd gereden dus ik was echt ziek van de zenuwen en dat sloeg een beetje over op mijn paard dus die durfde niet meer langs de bloembakken en werd erg loperig. Uiteindelijk 11e van de 20 geworden met 178 punten dus dat was wel jammer maargoed kon slechter. Volgende keer is het niet meer nieuw dus dan zal het wel makkelijker gaan denk
Hoi Hoi, Na gisteren wil ik me hier ook graag melden!
Carlos is een bijna 20 jarige kruising KWPN x Welsh. Ik heb hem al 15 jaar maar zijn sinds oct 2013 pas begonnen met wedstrijden. Gisteren heb ik mijn laatste wedstrijd M1 gereden. We zijn nu +11, normaal met een jonger paard zou ik nog even verder willen bevestigen in deze klasse. Maar de tijd zal het leren hoeveel tijd Carlos en ik nog hebben, dus wil graag vast starten in het M2. We gaan nu een maandje nieuwe proeven oefenen, de oefeningen onafhankelijk zitten er wel al op.
Welkom Irene en Pikeur! Waar ik tegenaan liep toen ik het M2 in kwam, was dat de basis als geheel van een hoger niveau wordt geacht te zijn dan in het M1. Ze willen duidelijk meer gedragenheid en lossigheid zien. Dat is wel een punt waar wij als combi echt op hebben moeten trainen. Nu ben ik eigenlijk pas op het punt dat ik redelijk comfortabel een M2 proef door kan rijden. Maar ik weet niet of je veel hebt aan waar wij tegenaan lopen, nu de proeven en beoordelingscriteria veranderen per april, haha!
De verzameling hoeft nu pas getoond te worden vanaf het Z1, maar er zitten wel onderdelen in de proef waarvan ik denk dat je ze niet redt als je je paard niet goed bij elkaar hebt, dus het zal even afwachten zijn hoe dat in de praktijk uitpakt.
Ja dat is wel een puntje vaak, maar gelukkig heb ik hem de laatste tijd een stuk beter voor elkaar. In het begin stond vaak op mijn protocollen meer op de achterhand. Dat staat er nu niet meer op . Verder denk ik dat het ook een stuk is om de proeven te "leren" rijden, ervaring op doen hoe zo'n proef in elkaar zit en wat de jury wilt zien. Het zal inderdaad dadelijk wel wat anders zijn met de nieuwe criteria, we zullen het meemaken .
Gefeliciteerd Pikeur! Fijne punten voor je debuut!
Irene leuk je in dit topic weer te zien de nieuwe M2 vind ik stuk simpeler dan de oude M2, denk dat de overgangen nu veel fijner zijn van M1 naar M2.
Tis stil hier! Dacht zal weer eens een updatetje plaatsen. Het NK was jammer genoeg niet zo goed verlopen. Het losrijden ging echt super, stond er goed aan en lekker voorwaarts. Hij was in de wedstrijdring heel erg onder de indruk van de bloempotten en het publiek, en geen tijd genoeg om die spanning af te laten vloeien. Resulteerde in paar dikke fouten langs de lange zijde bij de kantine. Desondanks bleef ie heel braaf in de omstandigheden dus achja we zijn uiteindelijk 15e geworden van Nederland nog.
We zijn daarvoor bij Robin van Lierop wezen trainen en goede punten geleerd om aan te werken. Ondanks dat ik zei dat ik vanaf het Z2 met s&t wilde gaan trainen, trainen we er nu al mee. We hebben het 2x geprobeerd eerst (1e keer bij Robin) en hij liep er zo fijn mee, heeft er eigenlijk ook niet aan hoeven wennen, hij liep er zo mee weg. Voelde qua aanleuning eigenlijk geen verschil ook. Alleen ik moet er wel aan wennen, hoop gekloot met die teugels Ons Z1 debuut zal eind april zijn op Texel weekend dus we hebben lekker nog even om de puntjes op de i te zetten. Hij loopt zo ontzettend fijn de laatste tijd sinds we bij Robin zijn geweest wissels pakken we ook weer mee en merk dat ik daar nu veel meer controle over heb. Beginnende wisselseries pakt ie ook super makkelijk op allemaal, al pakken we dat maar heel af en toe mee maar gaaf gevoel is het wel nouja ik kan nog wel teksten vol schrijven over die gekke vos
Hoe gaat het bij de rest op het moment? Nog wedstrijden op de planning staan?
Dat klinkt goed myour! Wat fijn dat het zo goed gaat.
Bij mij staat het helaas allemaal even stil. Ben 2 weken geleden van paard geklapt en heb daarbij m'n rug gebroken en een zenuwbeschadeging in m'n arm op gelopen.
smurvaas
Goed bezig myour, lekker dier heb je ook. Was je al kwijt en wel erg benieuwd naar Cadiz zijn vorderingen . Wat een potentie heeft dat dier. Jammer dat het op het NK niet helemaal ging zoals verwacht.
He wat balen Lizzy, klinkt ontzettend heftig. Wat is de prognose? Heel veel sterkte en beterschap. Ik had alleen mn sleutelbeen gebroken een half jaar geleden en dat deed al ontzettend veel pijn, dus hoop dat het een beetje vol te houden is voor je!
Smurvaas, wouw eerste punten in het Z. idd echt een pennydroom. Mag alleen maar hopen dat ik het met die oude, maar super fitte baas van mij ook nog mag redden.
Ik ga morgen voor het eerst de proeven doorrijden in zijn geheel. 12 April heb ik mn M2 debuut gepland.....spannend toch wel!!
Ik ben vandaag "aan het werk geweest". Heb geprobeerd om paard te longeren maar dat lukt echt nog niet. Ik kan inmiddels wel rondlopen maar m'n rechterhand doet het nog niet lekker. Ik Moet daar volgende week voor naar de neuroloog en dan hoor ik meer, ook wat de prognose is.
Pikeur
Geplaatst: 26-03-16 12:07
Myour, zeker voor op een NK is dat toch echt heel knap hoor Ja dat stang en trens verhaal is herkenbaar, ik heb gisteren voor het eerst met een ander paard met een stang en trens gereden en ik voelde me echt een kluns. Al met het indoen van het hoofdstel had ik moeite maar dat is ook niet erg verwonderlijk aangezien het een paard van 1.85 is die ook nog eens zijn hoofd niet omlaag deed Ik voelde ook niet echt precies verschil wat die stang nu uiteindelijk echt exact deed maar dat komt denk vanzelf.
Wat erg Aukelizzy, sterkte met je arm. Hopelijk gaat het snel beter.
Het zit me niet mee, Carlos had al mok dat ik aan het behandelen was. Gisteren is het doorgeslagen en vanochtend door de veearts beoordeeld als einshuss . Nu minimal 3 dagen antibiotica. Man man man, mag van mij wel over zijn die trubbles. Mn M2 debuut maar weer even uitstellen
Myour
Geplaatst: 12-04-16 09:48
Heftig Kim hoor, had t op FB gelezen. Hoe gaat het er nu mee?
Smurvaas gefeliciteerd met je Z1 klassering
Irene poeh das wel even dikke pech. Hoe gaat het nu met je paard?
Z1 debuut komt hier steeds dichterbij, anderhalve week nog! Gisteren les gehad, vooral veel galopwerk gedaan. Eenvoudige wissels kán ie heel mooi maar die flippo denkt nogal mee en denkt t wel te weten als ik 'n diagonaaltje op rijd en m verzamel dus we wisselen t nu heel veel af met verzamelen en gelijk wegrijden bv om m beetje daarin te verrassen. Denk dat ik daarom de Z1 ga doorstarten want vliegende wissels vind ik zelf veel fijner rijden en daarin denkt ie ook vaak minder mee. Verder in de les 7 wissels om de 2 gereden dus instructeur zei, heb je ook wel eens om de pas geprobeerd? Ik, uhhh nee. Hij was wel benieuwd of ie t zou doen, dus voor de lol gingen we het eens proberen, gewoon enkel heen en terug, niet meer dan dat. De opdracht was, vooral niet er bij nadenken want dan gaat t je nooit lukken. Eerste keer natuurlijk wel veel nadenken maar de tweede keer lukte het wel gek paard! Vandaag lekker alleen even langlaag training en morgen vrij. Weer even tot rust komen
Spannend Myour! Maar volgens mij ga jij dat Z met flying colours door!
Hier was er de planning om a.s. zondag weer te starten, maar m'n zadelboom is twee weken geleden gebroken, dus we kunnen niet rijden. Krijg vrijdag een nieuw zadel aangemeten, dus waarschijnlijk kunnen we in mei weer starten. Heb wel op Goede Vrijdag nog gestart met het zadel van een vriendin (was net de dag erna het het lag goed genoeg voor een keer), maar hij blies zich toch weer helemaal op in de proef vanaf de galoponderdelen. Dus ook als ik weer een zadel heb, wordt het nog even puzzelen hoe ik zijn spanning in de proef moet gaan handelen. We komen de proeven prima door....tot aan de galop. Dan gaan alle remmen los.
Ojee haha das idd niet zo fijn van dat opblazen, heeft je paard dat altijd gehad? Wel balen zeg boom van je zadel gebroken, hoe is dat zo gekomen?
Nou wordt voor ons beide eerste keer Z1 en vooral in proef 26 moeten er 4 eenvoudige wissels heel kort achter elkaar dus als ie dan zo gaat meedenken dan zijn dat al 4 mindere cijfers dus moeten we maar proberen op andere onderdelen hoger te scoren om het te kunnen compenseren. We zien het wel
Ergens vorig jaar zomer is dat op een gegeven moment erin geslopen. De eerste bouwt hij al op en de tweede loopt het compleet uit de hand. Het is sowieso wel een heel sensibel beestje, dus het kan zomaar zijn dat het minste beetje spanning dat ik op hem overbreng al genoeg is om hem over de kook te krijgen. Alleen is het dan zo vreemd dat het bij de galop gebeurt, wat onze fijnste gang is. Maar we gaan gewoon even puzzelen en oefenen en dan komen we er wel uit. Ik heb in ieder geval al een paar van die kalmerende spuiten die we eens uit gaan proberen en verder in de training zoveel mogelijk wedstrijdelementen proberen na te bootsen om te zien wat het nou is waar hij zo op reageert. Maar goed, we hebben toch geen haast en ik heb nog een tweede paard om te starten, dus ik vermaak me sowieso wel.
Oh, die wissels! Is dat op die slangevolte? Dat inderdaad wel pittig. Sowieso zitten er wel pittige lijnen in die proef. Leuk hoor, daar niet van, maar je moet je paard wel echt goed voor elkaar hebben om er goed doorheen te komen.
Dat is wel fijn dan idd. Hopelijk kom je er gauw achter waar precies de kneep zit. Ben ook wel benieuwd of die kalmerende spuiten iets doen.
Nee dat is in de Z2. In de Z1 begin je vanuit de contra - A eenvoudige wissel - hand veranderen uitgestrekte galop - C eenvoudige wissel - MIE eenvoudige wissel - ELF eenvoudige wissel. In de eerste proef moeten er 2 geloof ik op de korte diagonaal en 2 via S van hand veranderen. Maar dat zit wat verder uit elkaar dus dat is wel iets minder een probleem.
Wow Myour, klinkt weer goed. Alvast heel veel success en vooral plezier met je Z1 debuut. Hoop dat je al wat beter met je spanning kunt omgaan .
Ah mylittlejoy, balen van je zadel. Hopelijk kun je weer lekker verder trainen met een nieuw zadel. Wie weet wat voor een wonderen het doet.
Ja ik heb behoorlijk pech gehad. In een half jaar maar 6 weken kunnen rijden. Maar ze zeggen alles komt in 3en toch? Oktober mijn val, maart stopte Carlos met eten en nu de einschuss. Uiteindelijk heft hij 6 dagen op antibiotica gestaan en lijkt het nu goed. Heb gisteren rustig aan gedaan in de les, maar hij liep eigenlijk ontzettend fijn. Gewoon rustig weer opbouwen. 28 april rijd ik een clinic van Floor Vos. http://www.dressuurstalfloorvos.nl/team/floor-vos/ daar kijk ik wel naar uit! En dan hopelijk daarna ook eindelijk mijn debuut in het M2 kunnen maken.
Zo positief als ik laatste keer nog postte, helaas gaat t nu even minder. Denk dat we afgelopen tijd beetje teveel gedaan hebben. Komende dagen heeft ie lekker vrij. Donderdag vertrekken we naar Texel waar we twee dagen gaan starten dus heb liever dat ie even goed bijgekomen is Gisteren hadden we proefoefenavond bij ons op stal olv een GP jurylid. Hij ging toen al enkele dagen niet zo fijn. Beetje nukkig en kon 'm niet fijn op achter krijgen, mede omdat ie gewoon minder actief te rijden was. We hadden ons al tijdje geleden opgegeven om op die avond onze eerste officieuze Z1 te rijden dus dacht, niet te moeilijk doen en dan lekker paar dagen vrij. Ging eigenlijk helemaal niet zo fijn, hij was de hele proef log en daardoor ontstonden er vrij veel slordigheden. Jurylid gaf daarom ook terecht commentaar dat ie niet genoeg op achter was (surprise surprise ), maar kwam desondanks op 216,5 punt uit. Wist niet zo goed wat ik daarmee moest, was voor m'n gevoel te hoog, maar ja ga maar van het positieve uit dat er iig nog een hoop te verbeteren valt. Hopelijk knapt ie lekker op van even paar dagen pas op de plaats, morgen gaat m'n instructeur 'm nog even nakijken en masseren, denk wel dat ie spierpijn heeft in de billen/lendenen.