[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:38

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:53

Marietje35 schreef:
Dat gaat super CdeB, gefeliciteerd!
Heel gaaf van de kampioenschappen, hopelijk scoor je daar net zo goed. :) (ik heb van de winter ook meegedaan aan de selecties, heel lang op 1 gestaan en uiteindelijk als 2e door. Eenmaal op de kampioenschappen zelf ging het vreselijk mis; hij was zo gespannen dat hij de proef alleen maar met z'n tong over het bit en kop omhoog heeft gelopen. :7 Daar ben ik lang ziek van geweest!)

Dankjewel! We gaan het zien!
Aawh dat is nou echt jammer ... wie weet dit jaar!

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:55

Nouvel schreef:
Knap gedaan CdeB!

Oh wat zonde is dat dan Marietje...

Ik heb vandaag een proefgerichte clinic gereden, voor het eerst een L2 proefje maar gereden, daar heb ik het meest aan qua tips nu.
Hij was met losrijden al wat gespannen en niet fijn in de aanleuning.
Buiten met de proef kwam er van alles langs en was hij wat kijkerig en maakte zich op sommige momenten te sterk. Met name in galop.
Toch nog 186 punten, veel goede tips gehad en dingen die niet fijn gingen een aantal keer goed doorgeoefend zodat het wel lukte en hoe ik het op kon lossen.
Zinvolle ochtend zo!

Dankjewel! Fijn dat je er veel aan hebt gehad , een clinic is altijd leerzaam!

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:06

Afbeelding

Dit is Hiphop M ( Cachet L x San Brentano x Lancet )
Sommige hadden een tijdje geleden gevraagd om een foto maar door de drukte ben ik het helemaal vergeten
Update : vandaag hadden we weer concour en we namen een 2de plaats mee naar huis met 200.5 punten en maar 1 punt verschil met nummer 1! B+8 :D
Laatst bijgewerkt door CdeB op 07-05-17 22:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:11

Wow wat een chique dier zeg!

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:12

Nouvel schreef:
Wow wat een chique dier zeg!

Dankjewel !

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:35

.

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:40

Ingvild schreef:
Knap dier CdeB!

Thankyou :)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:42

En dit is Bustina M ( Ustinov x Randelson ) Afbeelding

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:44

Ingvild schreef:
Klink als een leuke en leerzame clinic.

Ik ben vandaag weer een keertje op pad geweest en 2 winstpunten mee naar huis genomen.

Gefeliciteerd !

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:56

.

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:57

Ingvild schreef:
Ook al zo'n knapperd!

Dankje <3

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:19

@ Nouvel; leuk! Zou ik ook wel eens willen doen, proeven rijden blijft een vak apart.
@ Ingvild; Gefeliciteerd!
@ CdeB; plaatjes van paarden zeg, leuk! En gefeliciteerd met je punten!

Hier is de wedstrijd compleet mis gelopen. :7 %)
Thuis was de spanning eigenlijk zo goed als weg, maar ik had achteraf gezien misschien beter nog even een weekje extra thuis kunnen blijven zodat het echt weer uit zijn systeem was. Met losrijden ging het eigenlijk al mis, al kon ik het daar wel oplossen. De proeven waren buiten dus 10 minuten voor ik moest starten ben ik naar buiten gegaan. De ring in en na het binnenkomen over de A-C lijn gooide hij zijn tong over het bit, kop de lucht in en hij kwam omhoog en sprong zo tussen de afzetting van de ring door eruit. Nou ja, dan ben je officieel gediskwalificeerd. Gelukkig zei de jury rij maar verder, maar dat is niet gelukt, hij deed het bij poging 2 direct weer. Toen dacht ik laat ik dan maar even kijken of ik hem rustig kan krijgen en dan poging 2 in de andere proef. Lekker laten halsstrekken en toen ik 'm wilde oppakken deed hij na 1 rondje weer precies hetzelfde, compleet over de zeik. Hij sprong nog bijna de ring in dus toen dacht ik laat maar, dit heeft geen zin. Hij was zo van 't padje af dat hij ineens bij de uitgang torenhoog kwam en zo door de opening naar buiten sprong..... Binnen nog geprobeerd het goed af te sluiten maar helaas, ook daar dacht hij steeds bij de in/uitgang van de bak dat hij er wel uit kon gaan. %) Gaat dus wel even een dingetje worden vrees ik. Eind van de maand L maar weer omgezet naar B, eerst dit oplossen!

CdeB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:06

@Marietje35 , Dankjewel !

Dit is inderdaad een kwestie van vertrouwen en geduld en dan hopelijk verminderd/gaat de spanning weg met de tijd. Zodra je het opgelost hebt kun je inderdaad de overstap maken naar het L1 , misschien eens op verschillende plekken oefenen en het vertrouwen geven.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:48

CdeB Woehoee eindelijk een foto! *\o/* Knappe paarden zijn het!

Dat is balen marietje! Heb je dat alleen tijdens een wedstrijd of ook als je eens voor een les/voor de lol naar ander terrein gaat?

Mijn laatste post was al een tijdje terug. Hierin zei ik dat ik Flow ging bijrijden. Dit heb ik ongeveer 4 dagen gedaan :') . Voelde mij erg onveilig op het paard en er was duidelijk geen klik. Inmiddels zijn de selecties voor het wedstrijdteam geweest, en Phil loopt op het moment zo goed dat we het toch nog een keertje gaan proberen in de wedstrijdsport.

We waren L1+2 toen hij de blessure kreeg dus hier hoop ik weer verder te gaan. Vandaag in ieder geval heerlijk gereden en toch ook even een klein sprongetje gemaakt. Hij leek wel weer 3 ipv 22 :=

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:49

@ Xemmafalcon; Ik heb even gemist wat er met Phil was, maar super leuk dat je weer gaat starten!

Thuis doet hij het ook wel, hij krijgt snel spanning als het bv wat trekt op z'n lijf of als we in de buitenbaan gaan rijden ipv binnen. Op de kleinste dingen kan hij ineens gespannen worden. Beetje een binnenvetter.
Nu ging het eigenlijk al heel lang goed, ik was bijna vergeten dat hij het deed, maar toen gingen we in training een stapje verder en werd hij weer wat gespannen.
Gisteren gelijk extra lesje genomen, direct vanaf de 1e pas aandraven ellende, maar hij maakte er nu een spelletje van! -:(- Ik was kapot, maar het staat nu 1-1 :D :+
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 09-05-17 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:03

oei haha, de aanhouder wint!

Die van mij heeft dat ook wel een beetje, na het achterwaarts gaan kan hij dan ook niet gewoon weg, dat moet met een paar sprongen en huppels...
ook een binnenvetter, lijkt heel rustig, maar dan ineens komt het eruit...

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:19

Inderdaad, hij kan het zo uit het niets doen, dan voel ik het echt niet aankomen. :n

Toen ik hem net had heeft hij dit ook een poosje gedaan, het begint met spanning en dan moet je het eigenlijk adequaat oplossen, maar omdat het door spanning komt ben ik soms te lief, dan gaat hij er een spelletje van maken. Achteraf denk ik, dom dom dom! Maar ja, da's altijd achteraf. :+ En in dit geval komt het ook doordat ik hem op de wedstrijd niet goed heb kunnen afsluiten, daar heeft hij gewonnen natuurlijk.
Ik kom hier ook wel weer doorheen, maar rot is het wel ff! Ach ja, iets met pieken en dalen he :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:35

Hier ook een binnenvetter! Zo lag ik er vorige maand op wedstrijd nog naast. Als hij ontploft ontploft hij ook mega. Ik ga nu juist geen tik meer geven met de zweep als ik denk dat hij hier van flipt. Dan liever even wat tijd nemen en laten kijken.
Buiten op gras gaat dit veeeel beter. Zandbaan met omheining met reclame borden kan nog wel eens spannend zijn. Maar nog komt hij er makkelijker door dan binnen.
Codewoord bij die van mij is rust en geduld :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:59

Och, dat herken ik zo Shelly! Vervelend is het zeker .... Alleen ik moet dus wel wat strenger zijn, anders gaat hij het tegen me gebruiken, zoals nu. :+ Gisteren alleen gereden, het staat 2-1, voor mij dan he :D

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:13

xemmafalcon schreef:
CdeB Woehoee eindelijk een foto! *\o/* Knappe paarden zijn het!

Dat is balen marietje! Heb je dat alleen tijdens een wedstrijd of ook als je eens voor een les/voor de lol naar ander terrein gaat?

Mijn laatste post was al een tijdje terug. Hierin zei ik dat ik Flow ging bijrijden. Dit heb ik ongeveer 4 dagen gedaan :') . Voelde mij erg onveilig op het paard en er was duidelijk geen klik. Inmiddels zijn de selecties voor het wedstrijdteam geweest, en Phil loopt op het moment zo goed dat we het toch nog een keertje gaan proberen in de wedstrijdsport.

We waren L1+2 toen hij de blessure kreeg dus hier hoop ik weer verder te gaan. Vandaag in ieder geval heerlijk gereden en toch ook even een klein sprongetje gemaakt. Hij leek wel weer 3 ipv 22 :=

Dankjewel ! :o
Gelukkig gaat het weer beter met Phil !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:54

Ik heb gisteren zowaar 2x winst gereden in mijn eerste L2 proefjes!
Eerste proef was ik zelf ook wel tevreden, tweede werd hij wat sterk en met name in de galop wordt hij dan te lang en te scheef, dat blijft echt een lastig dingetje voor hem...
Maar goed, boven verwachting 190 en 192 punten, dus heel blij mee! *\o/*
Afbeelding

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:29

.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:31

Gefeliciteerd! Super mooie punten!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:37

Wat super Nouvel, netjes hoor! Gefeliciteerd. :)