Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:08

Keebish schreef:
Wij gaan komend weekend weer op wedstrijd!
We moeten nog 2 punten in de B en dan mogen we naar L1, dus wie weet gaat dat dit weekend gebeuren :):)
Ik heb totaal geen haast, geen grote ambities, maar omdat ik tot nu toe elke wedstrijd met winstpunten gereden heb, heb ik mezelf toch opeens wat druk gegeven om weer met winst naar huis te gaan :')

Heel herkenbaar!! Dan wil je jezelf eigenlijk geen druk op leggen maar dat gebeurt dan alsnog. Irritant is dat :')

Voor ons even wat minder wedstrijden. Heb een nieuwe baan waar een opleiding bij hoort van 2 jaar en het is heel intensief. Hoop na een tijdje en als de dagen weer langer zijn wel meer te kunnen trainen. Hebben volgende week onze laatste wedstrijd bij het mennen dressuur met mn jonkie in de B.

FleurSandro

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:07

Ik had in december weer wat wedstrijden gepland staan, met de hoop in 2024 nog M1 startgerechtigd te worden. Pony wilde alleen graag vakantie denk ik... 1 schiefel was niet genoeg en heeft er nog 1 boven bijgetikt := 6 december weer een controle foto.
Wij gaan in het nieuwe jaar wel weer verder. Of hij moet zo goed voelen na de 3 weken rust, dan pak ik er misschien nog wel eentje mee

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:02

Keebisch ohja, je hoopt dan toch , dat t weer lukt. Omdat je weet , dat t kan.

Hij houdt je ermee bezig, FleurSandro, pffff. Dan maar heel blijven.

Sophie: genoeg te doen dus. Dan lekker doortrainen. T wordt ooit wel weer langer licht :')

Paarden gaan goed hier , maar ik zit wat in de lappenmand en kan morgen niet met dochter en paard op pad om kür voor te rijden en vind ook even niemand , die dat wel kan.
Heb ze nu gemaild incl stukje video met muziek ( had de vorige keer nog geen muziek).
Over n week is de laatste selectie , dus dan hoor ik wel of ze terug mag komen of niet. Maar ga er vanuit dat t nu voor ons klaar is.
Dan proberen we het volgend jaar weer :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 01:00

Ik lees nog altijd mee, leuk om jullie verhalen en progressie te volgen :) . Loop alleen vaak achter en als ik tijd heb lees ik terug, maar voelt zo raar 2 week later op berichten te reageren :+ . Maar jeetje, wat veel slecht nieuws. Blessures (zeker flubberboot en MWM, echt balen), en mensen die paarden slaan... Gelukkig ook veel goed nieuws tussendoor! Nog gefeliciteerd voor iedereen de afgelopen tijd!

Halfweg december is er bij ons weer onderlinge competitie (gewoon manegewedstrijd, ik ben nog niet zo ver). Zit te denken weer mee te doen. Draven en figuren rijden gaat lekker, ik krijg Verona nu lekker vooruit en steeds vaker zoekt ze m'n hand op en zet ze haar achterbeen eronder en dat voelt dan zo fijn. Galop gaat nog niet helemaal top, ze is lang en valt erg makkelijk uit elkaar. Er zit progressie in, maar denk niet genoeg om het dan al mooi te doen allemaal. Ga dus eigenlijk ook niet uit van een winstpunt, maar voor de gezelligheid en feedback ga ik me denk ik toch inschrijven.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:08

Ook ik lees nog mee, maar start hopelijk in januari weer. Mijn paard en ik wisselen elkaar af met blessures.
Vanmiddag ga ik er weer voor het eerst op en dan moeten we nog 3 weken rustig aan doen en alleen lange lijnen rijden. Daarna kunnen we hopelijk weer echt gaan trainen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:44

Autumn gefeliciteerd met het fijne gevoel en je punt!

Sophie, klinkt als druk zat. Dan moet je ergens keuzes maken idd.

FleurSandro, het zit niet mee zeg. Sterke!

En Getup ook beterschap. Jammer dat je nu net niet kan gaan. Maar wat je zegt, dan volgend jaar wellicht, het is ook wat het is.

Cambion, klinkt alsof je realistische doelen hebt en ook goed je werkpunten nog kent, dus ik zeg ook lekker doen! Pak je die ervaring maar vast weer mee :)

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:32

Even een bijlees via de telefoon, toch minder handig dan via de laptop :+

Noukie groot gelijk dat je eerst in het Z2 nog wat meer wil bevestigen.

Getup wat jammer dat jullie niet naar de selectie konden. Volgend jaar hopelijk nieuwe kansen!

Keebish is het gelukt om de punten voor het L1 te halen?

Fleursandro dat is balen, duimen dat de controle foto over paar weken goed gaat zijn.

Wij zijn vandaag op pad geweest, laatste outdoor westrijd dit jaar, geluk met het weer en heerlijk kunnen rijden :D 1e proef was onze beste Z proef tot nu toe, gewonnen met een dik pr van 247 :wow: <3 2e proef wat kleine rommeltjes, die wonnen we met 223 :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 09:50

247 punten _/-\o_ *\o/* gefeliciteerd!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 09:54

Wauw!!! Wat mega, gefeliciteerd!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:06

Wat een punten Melis_93! Gefeliciteerd *\o/*

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:29

Jeetje Melis! Wat een punten! Gefeliciteerd *\o/*

Ik heb ‘helaas’ 1 puntje gehaald. Maar alsnog heel tevreden! Ik heb heerlijk gereden en had met dat gevoel wel verwacht dat ik 2 puntjes zou hebben gehaald, maar de jury dacht daar anders over :')

Ik had een 5 voor houding en zit, en dat in de B, terwijl ik echt wel prima zit _O- . Ik hoorde achteraf dat deze locatie deze jury ook niet meer gaat vragen. Ze was - schijnbaar - onwijs willekeurig met cijferen: een 7 geven voor een gebroken lijn die niet op de letter was, en een andere combinatie een 6 geven op dezelfde lijn die wél op de letter was. De combinatie vóór mij had halverwege de proef afgegroet, omdat ‘t paard aan ‘t staken en bokken was, toen was de jury naar buiten gegaan om te zeggen dat ze door moest gaan en dat ‘t paard gewoon stout was :')

Nouja, goed, allemaal part of the experience toch _O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:36

Wat bizar Keebish := snap dat je baalt van je ene puntje! Heb je al wat nieuws ingepland of ga je het online halen?

ik had afgelopen wedstrijd juist een hele fijne jury. Mag ook weleens gezegd worden :j een jury die punten durft te geven (dus ook laag haha). Maar daar heb je (vind ik) meer aan dan vijfjes en zesjes. Had daardoor wel een 3,5 te pakken voor het halthouden. Snap het helemaal want paard hoorde wat en stond als een lama ernaar te kijken en ging daardoor niet achterwaarts :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:18

Dat is wel bizar , zeg. Voor een 5 moet iemand wel best beroerd zitten.

Net jammer dat je "maar" 1 punt had , maar kroontje weer recht zetten, borst vooruit en doorrrrrr :Y)

Wij hebben afgelopen jaar veel verschillende juryleden gezien en eigenlijk nooit wat te klagen gehad ( ook een paar keer 2 per proef ) .

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 14:12

@FleurSandro jullie dus ook in de ziekenboeg, wat balen :\ duimen dat hij snel herstelt, gelukkig is het niet zo ernstig. Maar wat stom zeg :')

@Puppetje vervelend, maar dan niks blijvends dus? Succes met opbouwen alvast!

@Sophie gaan jullie dit weekend starten dan?
Het is wel best lastig combineren vaak, volwassen zijn en enigszins actief in de wedstrijdsport meedoen.

@Cambionn leuk dat je een nieuw paardje hebt om weer mee te kunnen doen! Winst is sowieso niet het belangrijkste, zolang het maar een prettige evraring blijft voor alle partijen :)

@melis_93 wat enorm knap, gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/* 247 wow _/-\o_

@Keebish jammer dat her er maar 1 is, maar alsnog gefeliciteerd!

5 voor zit lijkt mij zo gek, ik haalde in mijn platte springzadel meestal 6,5 ofzo in de B en ik zit echt zo kort en belabberd als wat voor dressuurmaatstaven := 5 in de B klinkt als achterstevoren ongeveer :? zo erg zal het vast niet zijn :P

@Autumnn zulke jury's kan ik ook altijd waarderen, liever 4 en 8 dan van die 6sjes zonder commentaar.
Gefeliciteerd met je winstpuntje ook!

Wij hebben 2 weken gelden een springwedstrijd gehad, twee rondjes 1 meter om een beetje in te komen want afgelopen maanden hebben we wel vaker gecrosst maar nauwelijks normale hindernissen gesprongen.

2x foutloos incl. barrage en 2de prijs mee naar huis :) Super tevreden uiteraard, Henk was onwijs blij dat hij eindelijk normaal mocht springen i.p.v. al die gekke cross toestanden denk ik :=

Inmiddels thuis druk bezig met lessen - 30ste gaan we 1.10 oefenspringen en als dat goed bevalt begin december 1.10 ook officieel. Ik vind het zo stom van mezelf dat ik me druk zit te maken om die 10 centimeter :') Terwijl 1m zo vanzelfsprekend is

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:17

Ik zet mezelf liever niet met foto op Bokt, maar ik zou jullie zo graag willen laten zien hoe ik niet achterstevoren, op kop bokkend de bak door ben gegaan :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:25

@Melis93. Supergoed die punten zeg! Gefeliciteerd.
@Keebish zonde zeg. Een 5 voor zit maak je niet vaak mee. Heb je soms dezelfde jury gehad als wij laatst, die met dr rechteroog in dr linker broekzak keek? :D :D Maar toch een puntje. Gefeliciteerd
@ Autumn eens een 'duidelijke' jury is echt heel fijn.
@HighFive, ook gefeliciteerd. Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt. Die 10 cm is ook best heel wat. Zeker omdat je een heel parcours moet. Maar dat gaat ook wel weer wennen.
@FleurSandro: wij hebben ook flink gedoe met een schieffel bij Polletje. Van de zomer toen hij wat langer dan normaal op de wei stond had hij weer zn bescherming afgerukt en heeft ie zich een schieffel geschopt. Zat in principe wel op een goede plek wat schuin voor op het pijpbeen dus niet in de buurt van pezen, maar hij bleek ook een scheurtje in het griffelbeen te hebben. We hebben gesmeerd met ekyflogyl op rust gehad, voorlaatste keer icm inspuiten, maar hij werd toch iedere x weer actief. Ook nadat ie op de foto rustig leek. Nu weer voor de 3e keer actief en is het inmiddels al een ei geworden. Geen idee wat daarvan de oorzaak is, kan dat hij zich steeds opnieuw aantikt of dat de peeskap het triggert. Maar de veearts heeft geadviseerd toch maar operatief in te grijpen. Hij heeft er overigens nooit kreupel mee gelopen. Rotdingen zijn het.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:43

@babootje ooh wat een pech zeg! Pfff.... steeds dezelfde ook opnieuw :( Geen overbelasting door bv een scheve been/hoef stand?
Bij Sterlyn gelukkig ook op een gunstige plek op zijn pijpbeen, alleen heeft hij dus een compleet nieuwe boven de oude gecreëerd _-:( Zaterdag op dag 1 al flinke ruzie met hem, want hij was knettergek met wandelen aan de hand... eindigend met 2x lostrekken en een hoef op mijn bovenbeen die nu pimpelpaars is #) Gisteren dus maar onder het zadel gaan stappen en toen was hij wel braaf. Dit wordt nog wel wat de komende 2 weken... al wel besloten de laatste week van de 2-3 weken rust ook wat te gaan draven. Hij voelt zich namelijk kiplekker := Anders ontploft hij straks echt flink en heeft hij een 3e erbij 8)7

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:37

Noukie: ondanks het puzzelen eerst met de wissels nu toch al het ZZL bereikt. Geweldig *\o/*

Moniek: wat bijzonder dat Mac ineens bang was maar van harte gefeliciteerd met het behalen van je punt voor de Lichte Tour. +:)+

Melis: jij gaat echt goed zeg!!
247!!!! Wauw! *\o/*

Tine gefeliciteerd! +:)+

Wat fijn RubySammy dat je zo kan genieten en ook weer een punt erbij gereden. Gefeliciteerd. +:)+

Klinkt nog wel ingewikkeld dat gedoe met die kür Getup en muziek is zo persoonlijk denk ik. Beterschap gewenst ook en ik ben benieuwd of ze de kür dan nog gaat rijden.

Nette punten gereden hoor Autumn. Wel jammer van dat rumoer tijdens de tweede proef.

Succes met je nieuwe baan Sophie, alles kost tijd en de weken vliegen soms zo snel om en helemaal nu met de kortere dagen. :)

Balen FleurSandro. :(

Gewoon doen Cambionn. Het is sowieso toch superleuk en feedback is altijd fijn. Kun je weer mee verder daarna. :j

Hopelijk blijft alles goed gaan Puppetje en lukt het volgend jaar weer.

Toch fijn dat je een punt had gereden keebish maar ik snap wel dat je er graag 2 had gewild en zeker als het dan voor je gevoel goed ging.

Klinkt goed Flyhigh en ik vind het sowieso knap en stoer hoor die meter al. En ik vind 10 cm ook echt heel veel meer klinken hoor. Knap dat je het durft! _/-\o_

Balen voor jullie ook Babootje met die stomme schiefel.

Wij hadden even rustig aan gedaan. Deels vanwege de trailer perikelen wat nu gelukkig weer opgelost lijkt en deels ook omdat op vreemd terrein het steeds een beetje gedoe bleef met zelf beslissen de hele proef in galop te doen.
Dat met de trailer leek er niet aan mee te werken dus daarom maar even alles gelaten maar aankomende zaterdag staat er weer iets gepland voor ons.

Afgelopen week op vreemd terrein geweest om te trainen. Ging eerst ook wat onrustig maar na zo’n 45 minuten ging het steeds beter en bleef hij veel vaker netjes draven als ik dat wilde dus hopelijk kunnen we dat vasthouden. Stomme is dat ik gewoon weet dat als ik dat tempo onder controle kan houden de rest echt wel goed zit maar ja dan moet dat ene “dingetje” dus wel lukken.

Sowieso goed denk ik voor ons dus om het wel weer op te gaan pakken want op wedstrijd is de enige plek waar ik het uiteindelijk op kan gaan lossen.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:30

Dankje allemaal! :)

Keebish jammer dat je net niet 2 punten hebt gehaald, maar eigen gevoel blijft het belangrijkst!
een 5 voor houding en zit is wel erg matig gepunt idd, gauw vergeten en weer door

FlyHigh lekker gesprongen, gefeliciteerd!
Het is ook niet niks 1.10! Fijn dat je eerst even een oefenrondje op die hoogte kan doen

Babootje wat balen van Polletje.. Vervelend dat de schieffel steeds weer actief wordt

FleurSandro ene kant fijn dat ie zich zo goed voelt, maar voor nu natuurlijk niet zo handig zo'n bommetje.. Hopelijk gedraagt ie zich als ie onder het zadel mag stappen

melzazu fijn dat het met de trailer weer goed gaat nu!
Super dat het op vreemd terrein uiteindelijk ook echt van jouw was. Inderdaad weer lekker kilometers gaan maken samen :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:02

Melis gefeliciteerd met de mooie score ;)

Keebish stond er ook commentaar bij de 5? Een cijfer lager dan een 6 zonder commentaar vind ik zelf altijd vervelend...

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:08

@Ynskek - Nee, er stond geen commentaar bij. Over het algemeen krijg ik bij houding en zit gewoon een voldoende en schrijft de jury er naderhand nog bij dat ik netjes en vriendelijk heb gereden. Ik denk dat in dit geval de jury ons gewoon niet zo'n leuke combinatie vond :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 12:44

Keebish ben je toevallig bovengemiddeld lang ofzo? Of broekmaat groter dan 42?
Klinkt meteen heel banketstaaf :') maar sommige jury's straffen het ook op deze manier af.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:47

Keebish schreef:
@Ynskek - Nee, er stond geen commentaar bij. Over het algemeen krijg ik bij houding en zit gewoon een voldoende en schrijft de jury er naderhand nog bij dat ik netjes en vriendelijk heb gereden. Ik denk dat in dit geval de jury ons gewoon niet zo'n leuke combinatie vond :=

Ooh wat balen dat ze niet de moeite genomen heeft de 5 te becommentariëren

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:48

Ik snap precies wat je wil zeggen, Fly High _O- _O- , maar in dit geval paardje 1.70, ik 1.65 en broekmaat 36 :')

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:54

Overigens, ik kan me er gewoon in berusten, hoor! Ik ben ook groot voorstander om ook strenge/zure jury's tevreden te kunnen stellen, dus wij werken gewoon hard door aan onze zwakke puntjes +:)+