Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dell_1

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:44

Eigenlijk zou iedereen een briefje moeten filmen met deze gegevens dan kan er ook geen verwarring ontstaan.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:13

dell_1 schreef:
Eigenlijk zou iedereen een briefje moeten filmen met deze gegevens dan kan er ook geen verwarring ontstaan.

Serieus slim!
Ik heb voor het starten een documentje gemaakt met de punten die gefilmd moet worden zodat we niets vergeten :)

Proefje van deze week na 1 dag al terug, maar die van vorige week nog niet... Maar zal nog even geduld hebben :Y) :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:34

Ik heb tot nu toe (gelukkig) nog niet gehad dat iemand maar 1 dingetje fout deed, was altijd een combinatie van meerdere zaken waarom ik moest afkeuren. 90% sowieso de neusriem, daarnaast deden de meesten dan ook geen check op bit en sporen, het paspoort werd ook nogal eens slecht (onleesbaar/verkeerde pagina's) of helemaal niet gefilmd en/of de datum klopte niet/werd niet genoemd. Tot nu toe altijd combinaties van bovenstaande fouten gehad. Dat maakt het afkeuren ook wel "makkelijker" moet ik zeggen. Op een enkel foutje voel ik me dan al gauw zo'n pietlut.

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:13

caro29 schreef:
Ik vermoed dat degene meerdere proeven op dezelfde dag heeft opgenomen en deze per week op stuurt alleen dit keer de verkeerde week

Maar ook als je meerdere proeven op een dag opneemt hoef je niet een later/verkeerd datum te noemen. Zo lang als de proef niet langer dan 7 dagen is is het allemaal goed. Ik zeg altijd dezelfde datum op de zondag, de een word Zondag gestuurd, de andere maandag, en ze zijn allerbeide dan niet ouder dan 7 dagen.

Bewust de verkeerd datum noemen is zeker niet toegestaan, en moet zeker afgekeurd worden.

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:12

Zo zeg jullie gaan snel hier. Even afwezig en een topic vol en een nieuwe alweer op pagina 116 wow!
Ik heb weer iets om terug te lezen :D

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:44

Eigenlijk hoor ik niet in dit topic thuis, ik ben geen jury en geen deelnemer. Ik film de proefjes voor een deelnemer :) Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik af en toe mijn ervaringen deel.
Nadat ik er achter kwam dat het filmen nog niet zo simpel is ben ik ook zo'n pietlut geworden die een briefje klaarlegt met alles wat gefilmd moet worden. Ik start met het filmen van het levensnummer als openingsshot. Dan kan de jury dat rustig lezen voordat het filmpje is gestart. Verder maak ik een post-it met de datum, naam paard en ruiter en die film ik ook. Dan kan daar ook geen twijfel over bestaan.
De filmpjes worden door de deelnemer meteen vanaf mijn telefoon geupload. En de laatste tijd gaat het probleemloos.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:14

Ik heb op het paspoort een stappenplan gezet wat de filmer moet filmen. Dus punt 1. Ik stel mezelf en paard voor en zeg de datum. 2. Filmer filmt de eerst pagina van het paspoort en het stickertje van het levensnummer (staat bij mijn paard verkeerd op de eerste pagina...) en dan 3. Filmer loopt om paard heen, extra aandacht op sporen, hoofdstel van beide kanten en neusriem checken en dan 4. Proef rijden. En dan op het einde nog even mn hoofd filmen :P ik heb elke keer een andere filmer, maar gaat tot nu toe prima!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:20

Ik keur niet snel af, maar nu heb ik (heel sneu) 2 proeven van dezelfde ruiter (andere pony) af moeten keuren..
Wat Wenk zegt, het was niet 1 dingetje maar echt van alles. En ik had haar al eens gejureerd, dus het was niet de eerste keer dat ze instuurde.

Nog een proefje gejureerd van een pony van 26 en een meisje wat voor het mooie er net te groot voor was, ik denk o dat wordt wat. Nou, echt een keurig en vriendelijk proefje met de oude dibbes! Twee winstpunten:D

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:41

Hoe snel hadden jullie nu de punten?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:16

Wou vandaag ook filmen na lange tijd , maar helaas paard staat met n hoerzweer

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:18

dell_1 schreef:
Hoe snel hadden jullie nu de punten?

Ik heb de mijne zondag ingestuurd en wacht nog op de punten :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:22

Ik stuur meestal op zaterdag in en had dan vaak donderdag of vrijdag de punten. Ook wel eens later. Toevallig voor het eerst nu eens op woensdag al punten ontvangen :j

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:10

Ik heb vandaag mijn punten al terug gekregen, ik had hem gisteren ingestuurd! Supersnel dus! En weer twee winstpunten. Heel fijn commentaar wat ook echt klopte, voor mijn gevoel waren dat ook de punten die niet fijn gingen.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:14

Ik heb vandaag geschakeld met de KNHS of ik het filmpje met verkeerde datum moest afkeuren of niet, samen besloten om (ondanks dat er wel echt 30 maart werd gezegd) alleen een opmerking onderaan het protocol te zetten en gewoon te beoordelen. Ga ik nu maar ff doen :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:30

Ballard_L schreef:
sott schreef:
2 weken terug onze M1 debut met 180 en 189 punten, zondag weer twee proeven opgenomen. Ik had vandaag al me uitslag voor de een die Maandag ochtend is gestuurd, en dan ook nog dezelfde jury als vorige keer! Ik had toen 180 punten, en dit keer 189,5 punten dus heel blij met de duidelijk verbetering

Door jouw bericht kwam ik er achter dat het veel handiger is om inderdaad twee proeven achter elkaar te rijden en dan een week later de tweede op te sturen. Heb ik serieus nog nooit aan gedacht haha!
dit kan toch niet? Een proef mag niet ouder dan 1 week zijn toch? Of doe je dan op precies hetzelfde tijdstip 1 week later uploaden?? Ik vind het ook fijner om twee proeven te rijden maar dacht dat dit dus niet kon... als het wel kan wil ik het ook graag doen

Heeft er iemand een soort checklist die ze hier wil delen?

Bijv.
1) film eerste pagina paspoort
2) noem datum vandaag
Etc?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:45

Zidore schreef:
Een proef mag niet ouder dan 1 week zijn toch? Of doe je dan op precies hetzelfde tijdstip 1 week later uploaden??

De paardrijden.nl week loopt van maandag t/m zondag. In principe hoeft er maar vijf minuten tussen te zitten. De eerste proef zondagavond om 23:56 uploaden en de tweede om 0:01 uur maandagnacht.

Meer praktisch als je in het weekend twee proeven filmt de ene zaterdag of zondag en de andere maandag of dinsdag uploaden.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:55

Noem DUIDELIJK naam en datum, niet meteen beginnen met praten, paar seconden wachten.
Film RUSTIG het paspoort, eerste pagina voor het levensnummer, pagina met aftekeningen (dus de tekst, niet de lege plaatjes).
Dan een rondje om het paard heen: hele paard zichtbaar, inzoomen op bit en sporen. Ook rustig!
Dan twee vingers tussen de neusriem, bovenop het neusbot.

Dan naar de film plek lopen en proef starten. Niet inzoomen en niet teveel wiebelen.
In de film mag niet geknipt zijn.

Na de proef inzoomen op het gezicht van de ruiter.

Staat ook allemaal hier https://paardrijden.nl/uitleg

edit: toevoeging

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:33

Ja maar als je die gegevens op een briefje schrijft en ook laat zien dan kan de jury dit altijd goed zien

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:43

je kan toch 2 briefjes maken. 1 met instructie voor je filmer en 1 met naam, naam paard, combinatienr, proef nr en dag om te filmen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:52

Tilmar schreef:
Noem DUIDELIJK naam en datum, niet meteen beginnen met praten, paar seconden wachten.
Film RUSTIG het paspoort, eerste pagina voor het levensnummer, pagina met aftekeningen (dus de tekst, niet de lege plaatjes).
Dan een rondje om het paard heen: hele paard zichtbaar, inzoomen op bit en sporen. Ook rustig!
Dan twee vingers tussen de neusriem, bovenop het neusbot.

Dan naar de film plek lopen en proef starten. Niet inzoomen en niet teveel wiebelen.
In de film mag niet geknipt zijn.

Na de proef inzoomen op het gezicht van de ruiter.

Staat ook allemaal hier https://paardrijden.nl/uitleg

edit: toevoeging

Nu ben ik nieuwsgierig he, de tekst filmen op mijn paspoort, tenzij de jury pools kan lezen, is het in mijn geval verstandiger om het getekende paard te laten zien?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:06

billy3105 schreef:
Nu ben ik nieuwsgierig he, de tekst filmen op mijn paspoort, tenzij de jury pools kan lezen, is het in mijn geval verstandiger om het getekende paard te laten zien?

Bij nederlandse paarden zijn de tekeningen meestal leeg, dus weinig zinvol om te tonen. Als ze ingetekend zijn is dat prima natuurlijk (beter dan poolse of spaanse tekst :D )

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:25

Tilmar schreef:
billy3105 schreef:

Bij nederlandse paarden zijn de tekeningen meestal leeg, dus weinig zinvol om te tonen. Als ze ingetekend zijn is dat prima natuurlijk (beter dan poolse of spaanse tekst :D )

Duh :') laaste jaren allemaal buitenlandse of FEI paspoort paarden gereden. Even vergeten dat er een heleboel niet ingetekend zijn :')

Kijken jury leden überhaupt naar de aftekeningen/ kruintjes bij een schimmel of ga je er bij een witte maar vanuit de de juiste witte uit de stal geplukt is?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:43

Tilmar schreef:
billy3105 schreef:

Tijdje geleden heb ik hier meegepost over mijn bruine die als vos geregistreerd stond in het paspoort, dit is ondertussen gewijzigd. Nu heeft ze ook een wit voorvoetje en zat ik al te twijfelen wat daarmee te doen. Kwpn stamboek heeft dit dus zelf niet gewijzigd. Kan ik dat zelf intekenen? Of wordt hier niet echt naar gekeken?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:48

Zelf intekenen maakt je paspoort ongeldig. Als je bij je 1e wijziging ook hebt aangegeven dat de aftekeningen niet kloppen is dat slordig van de paspoortuitgevende instantie. Anders alsnog even contact opnemen.

Bij een schimmel kijk ik zeker (globaal) of het klopt.

Wel grappig om te zien hoeveel beter er nu op de paspoorten gelet wordt, duidelijk een stuk meer controle dan regulier.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:24

Oeps, ik had blijkbaar ook proeven om te jureren maar nooit een mail van gehad. Gelukkig een vanmorgen een herinnering en net kunnen beoordelen. 1x afgekeurd was vanaf A gefilmd en werkelijk geen idee welke proef er gereden werd, maar in elk geval geen L1 :')