[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:04

Moest vandaag als 5e starten van de 35.
Een nette proef met nog een paar kleine afwerkingsfoutjes en 63.421%, uiteindelijk 16e plaats :) weer een winstpunt erbij en op naar de volgende!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:08

Netjes hoor Kaat! Ga zo door :)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:08

gefeliciteerd!
hier zijn de plannen iets gewijzigd wij gaan niet volgende maand in de L starten maar gaan meedoen aan de regiokampioenschappen in de B dus we gaan volgende week selectie rijden en nog een keer en hopen dat we door mogen naar de kringkampioenschappen :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:15

Afbeelding

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:16

hannelover schreef:
gefeliciteerd!
hier zijn de plannen iets gewijzigd wij gaan niet volgende maand in de L starten maar gaan meedoen aan de regiokampioenschappen in de B dus we gaan volgende week selectie rijden en nog een keer en hopen dat we door mogen naar de kringkampioenschappen :D

Top!! Dat is super! Kan je daarna nog door naar het L

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:17

En hoe is het bij de rest geweest op wedstrijd? :D

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:34

idd dat dacht ik dus ook :D heb alleen geen idee hoe al die selecties en alles werken :')

leuke foto <3

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:01

Gefeliciteerd kaat!

Leuk Britt, veel succes alvast!

210 & 211 vandaag tijdens ons Z1 debuut dik tevreden *\o/*
In 8 maanden tijd van L2 naar Z1 geweldig paard <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:03

Pf, zou willen dat ik het je kon nadoen, maar dat is echt onmogelijk met Ray _O-

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:19

Wauw Lina, knap gedaan!

Goed idee hannelover :j selecties is niet heel ingewikkeld, als je door bent na de kringkampioenschappen mag je door naar de provinciale kampioenschappen, en als je die ook nog haalt mag je naar de Nederlandse :) (toch? :') )

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:36

lina1998 schreef:
Gefeliciteerd kaat!

Leuk Britt, veel succes alvast!

210 & 211 vandaag tijdens ons Z1 debuut dik tevreden *\o/*
In 8 maanden tijd van L2 naar Z1 geweldig paard <3

Zalig! Gefeliciteerd!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:59

Dank jullie wel :)

Klopt inderdaad Lisa, eerst kring, dan regio en dan het NK

En verder, niets is onmogelijk hoor! Het heeft allemaal geen haast toch?
Gerrit is onwijs hard gegaan maar omdat je ook te hard kan gaan houd ik hem thuis aankomende maand en ga ik het rijden met stang en trens rustig oppakken/testen (onder begeleiding uiteraard). en dan neem ik hem half juli waarschijnlijk mee naar de kring
Vanaf 1 Juli is mijn startkaart met wedros weer actief en ga ik hem ook weer uitbrengen, het is leuk als het allemaal goed gaat maar het is vooral leuk als je gewoon lekker van je paardje(s) kan genieten en kan doen wat leuk is toch?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:41

Het heeft geen haast en we hebben geen ambities om hoog te komen. Maar meneer komt uit 1998 hè, hij is nooit dressuurmatig bereden en is ook een ontzettende amgsthaas. Het gaat al wat beter, maar we zijn natuurlijk al langer dan ene jaar bezig en hij kan nog steeds niet een hele les over de rug lopen.
Wel merk ik dat hij een betere conditie heeft gekregen, hij is soms voor het rijden echt heel erg druk en eigenwijs, maar als we eenmaal hebben losgereden ben ik weer gewoon de baas.
Door mijn stress en gedoe wel wat spanning af en toe met inrijden, maar hij is wel mijn driemaal wekelijkse ontspanning dus voel ik me wel erg fijn bij hem.
Het is nu vooral onder het zadel trainen, fysio oefeningen, longeren met draf balken en grenzen verleggen.
Lekker tuttelen hoort daar ook absoluut bij, ook om onze band te versterken, maar meneer is sowieso een volger bij mensen.
Ik vind het absoluut niet erg dat we nog niet wedstrijdklasse zijn, ik heb dit weekend sinds anderhalf jaar weer mijn eerst rolschaatswedstrijd en hoop weer wat zelfvertrouwen op te bouwen want dat vind ik ook erg belangrijk als ik met Ray bezig ben. Voor hem ben ik absoluut niet bang, maar alles wat er om ons heen gebeurt wel. Ray spiegelt dat soms zo ontzettend dat we echt een botsing krijgen en hij in paniek raakt waarbij hij zijn borst in de strijd gooit.

We doen het dus rustig aan en binnenkort hebben we weer een les van mijn favoriete instructrice!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:19

x_Kaat_x schreef:

Had vandaag mijn derde wedstrijd L1. De eerste proef was nogal matig en het ging allemaal moeizaam, maar de tweede proef was meer rennen en schrikken dan daadwerkelijk rijden :')
En dan rij je ook nog eens de verkeerde kant op |o
Punten waren dan ook terecht; 176,5 en 170,5

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:28

Klopt maar dat is dan toch gewoon je doel, aangepast naar de grenzen van je paard?
Dat is met wedros net zo goed, dat paard heeft zo'n berg ellende over zich heen gehad en nog steeds is het soms best heel moeilijk voor hem. Ik mag met hem M starten en dat ga ik ook doen maar daar ligt absoluut mijn prioriteit niet, gewoon vooral genieten dat ik hem nog steeds bij mij heb.. Twiske in, hij blij op de wei.
Met Ger trouwens net zo goed, Ik vind het geweldig dat hij het zo goed doet met de wedstrijden maar ik vind het minstens zo bijzonder dat hij na ons ongeluk gewoon weer mee op buitenrit kan, dat hij genoeg vertrouwen in mij heeft voor het springen. Hij is zo gegroeid het afgelopen jaar.
Elk paard is anders en voor elk paard zijn er andere dingen haalbaar, maar daarin is niets onmogelijk en dromen mag altijd toch :D

Fijn dat je binnenkort weer les hebt, zo leuk om naar uit te kijken altijd.

Inmiddels bevestiging gehad 17 juli kringkampioenschap :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:32

Ik heb bijna elke week les, maar deze instructrice komt af en toe langshuppen :))

En tja, Ray heeft gewoon een verpest lichaam nu. Steeds snel stijf en gewoon heel verkeerd getraind om nog wat in de dressuur te gaan doen... :n

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:40

Dat ben ik niet helemaal met je eens, basis moeten ze eigenlijk altijd kunnen lopen Wedros komt van de manege.. die was zo verreden dat niemand hem meer aan de praat kreeg. Zelfs de kliniek begreep niet waarom hij letterlijk niet wilde lopen onder het zadel..
Maar tot hoever het gaat is voor elk paard anders zeker in combinatie met leeftijd..

Ik les elke week en een keer per twee weken springles met gerrit.
woensdag eerste keer met S&T

Af en toe daarvan les houdt het bijzonder toch :P

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:45

Je kan het er niet mee eens zijn, maar het is helaas wel zo :(
Hij is nooit goed onder het zadel getraind. Hij snapte dat als er aan een linkervleugel werd getrokken hij naar links moest, en andersom, kon alle gangen, maar meer ook niet.
Hij is nooit goed op de achterhand getraind dus duikelt snel naar voren of begint te stuwen.
En tja, een 17 jarige 'beleren' heeft echt zijn tijd nodig.

Hij heeft meerdere ruiters gehad en ik ben tot nu toe de enigste die hem blijft trainen. Mensen gaven heg op of wilde niet meer, ook omdat hij schrikkerig en eenkennig is, en dan had hij weer ene nieuwe bijrijder nodig.

Het is ook wel jammer dat we geen goeie osteopaat kunnen laten kijken of een nieuw zadel kunnen laten aanmeten, want dat zou het waarschijnlijk een stuk makkelijker maken.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:50

oh dat het tijd nodig heeft zal ik niet ontkennen, maar dat het mogelijk is ja dat denk ik wel misschien geen Z maar dat hoeft ook niet :P
zeg ook niet dat het makkelijk is he :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:58

lina1998 schreef:
oh dat het tijd nodig heeft zal ik niet ontkennen, maar dat het mogelijk is ja dat denk ik wel misschien geen Z maar dat hoeft ook niet :P
zeg ook niet dat het makkelijk is he :)

Ik denk niet dat het mogelijk is, en ik wil realistisch blijven. Sowieso kan je hem niet van Ufo scheiden zonder dat Ufo de staldeur in trapt en Ray in paniek raakt, dus op de trailer naar ander terrein gaat al niet. Ook is Ray ontzettend angstig voor mensen naast de bak, is gelukkig al erg verandert maar nog steeds aanwezig. Verder heeft hij natuurlijk 14 jaar voor de kar gelopen op hoog niveau op drukke shows dus zit er bij hem ook geen rust in het koppie!

Af en toe een onderlinge meepakken vind ik meer dan genoeg :j

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:54

Aha, had ik het toch goed begrepen :D nou hopen dat ze de wedstrijden in een goeie bui is dan maar :o

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:07

xemmafalcon schreef:
x_Kaat_x schreef:

Had vandaag mijn derde wedstrijd L1. De eerste proef was nogal matig en het ging allemaal moeizaam, maar de tweede proef was meer rennen en schrikken dan daadwerkelijk rijden :')
En dan rij je ook nog eens de verkeerde kant op |o
Punten waren dan ook terecht; 176,5 en 170,5

ah balen :( maar hee volgende keer beter! :D

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:47

x_Kaat_x schreef:
ah balen :( maar hee volgende keer beter! :D

Jaa klopt! Volgende week zondag gaan we voor het eerst op uit wedstrijd dus ben benieuwd hoe hij dan is. En verder gewoon lekker oefenen :)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:37

Proficiat Lina! Super gedaan voor die eerste x! Stang&trens geeft hopelijk ook geen problemen, ik vind het als afwisseling altijd fijn, je bent je altijd veel meer bewust van alles wat je doet.
Super gedaan Kaat, gingen eerst nog komen kijken omdat het op Sentower was maar mama moest werken en het was toch wat ver om er een pauze van te maken :o
Super gereden ook de rest, fijn dat iedereen zo vooruit gaat.
Chantal je hoeft je echt geen zorgen te maken, Buono liep ook nooit rond voor ik hem had (14j was ie toen) en ik moest ook nog alles leren! Maar nu loopt hij zelfs bij mama rond ook al staat ie op pensioen en dus lang stil :? verstand komt met de jaren zeker :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:01

Haha, jazeker, maar die van jou is waarschijnlijk helemaal door een osteopaat bekeken enz, dus er zitten ook gene lichamelijke blokkades meer. Bij Ray wel, maar ik ben helaas de enigste die dat vindt :\