[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:41

Dankjulliewel! :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:39

Gefeliciteerd!

Had vandaag "wedstrijd". Rondje 60-70 gegaan. Ben ik twee keer uitgebeld op de dubbel. Hoe suf is dat :')

paljaslaura

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:54

Dubbel gefeliciteerd SD!
Dat is wel balen Nies_

Vandaag weer beetje dressuur gereden in de buitenbak. Meneer was alleen meer met de rondvliegende blaadjes bezig :') Komende 3 weekenden lekker op pad voor het springen dus heb dr zin in

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:57

Ik heb heerlijk gereden vandaag. Had wat draf- en galopbalkjes op de volte gelegd. Eddie vond het wel lastig, maar deed super zijn best. Bella liet zich heel fijn rijden!

Gupje is ook weer thuis. Direct maar ontdaan van 5,5 maand blubber en haar. Morgen maar even longeren en zien hoe hij het werk weer oppakt :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:03

Fijn!

Had nog wel zo geoefend op dubbels met 2 en 3 galopsprongen.. Zetten ze er een weg met 1 galopsprong. appelflap :') Die zijn ook gewoon moeilijk voor dr.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:08

Een dubbel met drie galopsprongen bestaat niet ;) Dan is het een lijntje.
De dubbels staan heel vaak op 1 galopsprong Nies.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:14

Zeker omdat het een pony is en je tussen de paarden springt.

Sd gefeliciteerd!

Gomir, klinkt goed!

Paljaslaura, blaadjes zijn ook gewoon eng :')

Zag iets over 191 punten halen met voor de eerste keer een proef M1 starten, super! Bent je meteen officieel M1.

De pony gaat goed!
Woensdag, donderdag en vrijdag zat ik zelf in Wijchen dus mijn bijrijdster was er.
Woensdag was hij nog erg slecht, maar hij at wel goed. Donderdag ging het al wat beter. Vrijdag ging hij nog een stuk beter. Zaterdag had hij vrij omdat ik een enorme migraine aanval had. Mijn vader is wel even geweest en vond Gil erg alert.
Vandaag ben ik zelf geweest. De pony eerst losgegooid en daarna gereden.
Hij was weer als vanouds, vloog alle kanten op bij het losgooien, daagde vol arrogantie mijn vriend uit :') :+ bewees meteen even dat hij nog steeds erg vlug en eigenwijs is...
Vloog bijna uit de bocht door het hek heen... maar redde zich nog net... en tijdens het rijden was hij net zo maf :+

Bij het terug zetten in de wei joeg hij meteen zijn vriendje de wei door en de stalhoudster vertelde dat ze vanmorgen al weer zoals vanouds wakker gemaakt werd door een schreeuwende en stampende Gil die naar buiten moest...

Wat het geweest is geen idee...
Ik ga in ieder geval morgen nog een wormenkuur halen voor de zekerheid. Heb wel contact gehad met mijn Da hierover, die vertelde dat er iets van een virus in de lucht hangt, hij hoorde meer paardeneigenaren hier over.

Daarnaast was het hooi wat hij gejat had ook flink beschimmeld en daar heeft hij vrolijk van gegeten :n

De hooizolder is dus boven Gil zijn stal leeg gemaakt. Dus herhaling van dit geintje kan niet meer...

Ik ben in ieder geval blij dat hij weer terug is <3

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:20

Oh achja. Die gingen ook slecht :') Geef het ook maar een naam. Ja, klopt. Ik wist natuurlijk ook dat de kans groot was, vandaar ook dat ik zo laag had ingeschreven maar helaas.

Fijn dat het weer goed gaat met Gil :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:28

Ik ben er ook heel blij mee...
Was morgen niet op vakantie gegaan als het nu niet goed ging :o...

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:35

Fijn dat het weer goed gaat M_D_H!

Jammer Nies. Stond de dubbel op paardenafstand?

Wij hebben vandaag galoptraining gedaan op het strand. Volgende week het NK SGW!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:22

Super dat het weer goed gaat met de pony!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:48

Gelukkig dat het goed gaat mdh.

Jammer dat het dan niet lukt Nies. Maar helaas staan de meeste dubbels op 1 galopsprong en ook wel op 2.

Paard is al M1. Ben nu onderweg naar de m2. Maar ben zelf niet zo snel tevreden, dus naar mijn mening moet er nog weg veel gewerkt worden. Maar als hij zijn punten loopt is het minimaal 187.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:07

Is dat zo? Ik had ze op oefenparcours toch meestal op twee. Maar wat meer op trainen dus. Komt wel goed, ik weet in ieder geval wat er precies mis gaat dus dat scheelt al.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:16

Fijn dat het weer beter gaat M_D_H! Nu kun je lekker weg!

Dubbels zijn inderdaad 1 of 2 galop sprongen. Ik had er ook moeite mee. Mijn paard kwam er altijd heel erg op terug. Maar oefening baart kunst!!

Ik had vandaag dressuur wedstrijd. Pff reed natuurlijk weer alle opgefokte tutjes (no offence) in de weg haha best fijn gereden maar de jury was goed en zag onze zwakke punten. Toch nog twee keer 176 dus we zitten in de buurt. :-) Wel werden onze sterke punten ook beloond. Hals strekken twee keer 8 en het wijken gaat ook beter. Ach we gaan rustig door.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:21

Jammer Nies, maar kilometers maken is toch ook erg belangrijk! Zo leer je steeds meer. :j Ik moet met mijn kleine baardaap ook goed voorwaarts op de dubbels.

Jammer Elke maar toch fijn dat er ook goed gepunt werd voor de onderdelen die wel goed gingen!

Zag nog een jarige voorbij komen, gefeliciteerd!

Heb wat minder gepost, ben kneiterdruk geweest met werken en scheren. Evel heeft lekker een week vakantie gehad, had hij wel verdiend. :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:48

_Elke schreef:
Fijn dat het weer beter gaat M_D_H! Nu kun je lekker weg!

Dubbels zijn inderdaad 1 of 2 galop sprongen. Ik had er ook moeite mee. Mijn paard kwam er altijd heel erg op terug. Maar oefening baart kunst!!

Ik had vandaag dressuur wedstrijd. Pff reed natuurlijk weer alle opgefokte tutjes (no offence) in de weg haha best fijn gereden maar de jury was goed en zag onze zwakke punten. Toch nog twee keer 176 dus we zitten in de buurt. :-) Wel werden onze sterke punten ook beloond. Hals strekken twee keer 8 en het wijken gaat ook beter. Ach we gaan rustig door.

Helaas, Toch nog niet met een gerust hart weg :n

Vanmorgen vroeg om 8 uur bij de dierenarts voor de wormenkuur, nog even kort gepraat over Gillian, dat hij nu weer veel fitter was dan aan het begin van de week en over dat zijn karakter toch altijd erg lastig was (ook voor de dierenarts) dierenarts grapt nog dat hij hem afgezien van de tandem en de entingen gelukkig nog maar 1 keer extra heeft gehad, voor zijn beentje toen. Nog wat vrolijk geouwehoert daarover, dat Gil eigenlijk een slechte klant is omdat hij toch altijd wel gezond is :)

De ironie van het lot... 1,5 uur later staat de dierenarts op de stoep. Bij het rijden van een overgang van draf naar stap staat Gillie in eens op 3 benen. Snel er af gesprongen en zijn pezen gevoelt en bij zijn rechter voorbeen werd hij erg nukkig.
Ik krijg hem niet meer voor of achteruit en uiteindelijk heb ik mijn vader maar gebeld. Die is met spoed naar stal gekomen en we hebben samen gekeken naar Gil aan de longe. Eerst leek het toch (spontaan ) nog wel te gaan, maar na 10 minuten toonde hij toch weer gevoelig.
Stilgezet en gaan koelen en de dierenarts bellen.
Waarschijnlijk heeft hij zichzelf aangetikt met het achterijzer, omdat er ook een bultje op de pees zit, maar hij kan zich ook verstapt hebben.

Ik wilde eigenlijk niet op vakantie, maar stalhoudster , dierenarts en bijrijdster zeiden dat ik gewoon moest gaan. Ik kan nu niks voor hem doen, hij moet op weiderust (op stal houden is echt niet te doen) 2 tot 3 keer per dag gekoeld worden en gestapt worden op het harde. Of ik dat doe of mijn bijrijdster of de stalhoudster dat maakt niet uit, mijn aanwezigheid veranderd er niks aan zeiden ze alle 3.

Dus ben ik nu met mijn ouders op vakantie en staat Gil zielig te wezen op de wei terwijl hij verzorgt wordt door mijn bijrijdster en stalhoudster.
ik voel mij persoonlijk heel schuldig, maar als ik er rationeel naar kijk dan weet ik dat ze gelijk hebben.
Maar je gaat niet met een lekker gevoel weg. Gelukkig is de afstand nog redelijk te doen, dus als er iets mis gaat kan ik zo weer terug...

Toch fijn als je je kan vinden in de punten Elke. Wel jammer dat je geen winstpunt hebt, maar wat ik uit je verhaal kan opmaken ben je het er wel mee eens...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:04

Waar heb je gereden Elke?

Balen mdh dat het dan toch weer zo tegen zit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:12

Leuk is anders inderdaad :(

Welmoed, gefeliciteerd!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:27

Ik ben naar beemte broekland geweest! Vlak bij Apeldoorn. Fijne rijbaan. Losrijden is beetje krap maar omdat je met drie in een groepje rijd is het wel rustig.

Jeetje mdh wat balen! Maar gelukkig heb je fijne mensen om je heen!

Welmoed gefeliciteerd met je verjaardag!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:02

Jeetje wat vervelend MDH!
Prettig dat je je in de punten kan vinden Elke.

Zegt mn instructrice morgen de les af.. Moest ineen weg met een paard en ook nog naar d'r eigen toe in Soest.
Baal wel maargoed.
Ben ook serieus naar een andere stal aan het kijken, begin het nogal zat te worden op de manege. Altijd rekening moeten houden met die lessen en er is zo weinig mogelijkheid wat betreft het springen..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:03

Gadver MDH, ben je mooi klaar mee.

Laura, waar sta je nu?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:11

Waar in Beemte-Broekland ben je geweest Elke?
Klinkt namelijk wel plezierig zo.

Ja, ik ben gezegend met hele fijne mensen om mij heen :)
Net een redelijk fijn bericht gehad van mijn stalhoudster, Gil liep nog wel heel erg moeizaam, maar zijn been was niet warm en ze mocht er weer aanzitten van hem. Dus dat is wel fijn :)

Laura, dat is inderdaad het grote nadeel aan op maneges staan. Is er in de buurt veel te vinden aan stallen bij jou?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:26

Die wedstrijd was bij manege pothoven! Iedere maand hebben ze daar dressuur wedstrijd geloof ik!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:29

Gisteren clubkampioenschappen gehad.
Met mn springknollie een redelijke dressuurproef neer kunnen zetten met 183 punten.
Maar met inspringen werd mevrouw al lastig.
Beetje bokkend rondgaan.
1e parcours 1stop , super jammer. Maar was ook een moeilijke lijn, kwam niet helemaal lekker uit enja.. dan moet je been er aan anders stopt ze. Dat was ik dus vergeten :p
2e parcours was spelletje en liep ze echt stukken fijner. Sommige hindernissen stonden ook wel echt hoog.

Ben wel blij met de stalling waar ik nu sta. Pony is er echt op vooruit gegaan na de verhuizing. Pony beter in haar vel.
En ik ook echt veel beter op mijn plek.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:34

_Elke schreef:
Die wedstrijd was bij manege pothoven! Iedere maand hebben ze daar dressuur wedstrijd geloof ik!

Oh dat is waar ook ja :')

Ik zat mezelf af te vragen welke stal er wedstrijden hield in Beemte-Broekland, maar Pothoven zit daar inderdaad :')