Wauw ik heb net gereden met mijn tinker tussen alle dressuur paarden op hippisch geesteren. Eerste proef was echt slecht was zooo slecht voor mijn been.
2e proef even wakker gemaakt en 187,5! Dus eerste winstpunt is binnen!
Hier vandaag mijn eerste ritje gemaakt na het bezoek van tandarts zadelmaker en osteo. Ook met het nieuwe zadel nu. Ze wabberde nog behoorlijk de rechte lijnen waren lastig vandaag haha.. maar uiteindelijk had ik haar fijn voor elkaar en konden we goed de bak rond
Nouvel
Geplaatst: 26-04-17 22:25
Dat zijn weer goeie berichten!
Shelly gefeliciteerd !
Ik heb vanavond in de clubles gereden met de arabo fries van mijn vriend, we hebben hem nu 4 maanden en we hebben hem gekocht om ermee te gaan mennen. Ik rijd 'm 2x in de week onder het zadel. Hij was wel gereden maar liep erg op zijn eigen manier, hij is heel scheef en niet door zijn lijf, zit dus wel wat werk aan, maar hij gaat wel leuk vooruit! Nog even dooroefenen en dan ook maar eens een proefje proberen!
Vandaag weer gestart nu op het Koningsdag concours. Eerste proef 178,5 en tweede proef 191! Vond zelf dat het gelijkwaardige proeven waren, maar ja jurysport he! Ben weer super trots op hem. Nu beide dagen 1 winst vind ik toch een mooi begin! Nu durf ik wel weer tussen de warmbloeden te rijden met mijn tinker. Was een beetje huiverig na laatste paar keren een slechte ervaring gehad.
Ingvild
Geplaatst: 27-04-17 19:22
.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt
en shelly, je hebt je strepen wel verdiend nu dan toch? lekker meerijden joh!
Ik had vandaag ook wedstrijd, en na alle aanpassingen echt enorm op safe gereden. niet teveel gevraagd niet te fel gereden. had toch mooi 2 winstpunten mee mogen nemen, en netjes in de middenmoot geëindigd. erg tevreden mee! over anderhalve week selectie, nu even rustig aan opbouwen en dan proberen te knallen!
Keshia ja blijf lekker tussen de warmbloeden we komen goed mee.
Mooi 2 wp mee naar huis! Succes alvast voor de selecties!
Nouvel
Geplaatst: 27-04-17 22:04
Keshia en shelly, fijn weer puntje(s) erbij, gefeliciteerd !
Spannend hoor selectie meerijden, succes vast!
Ja zo'n friezenhals en ook de gangen zijn wel even wennen, hij is nog heel erg strak en heeft nooit echt door zijn lijf hoeven lopen, altijd in zijn eigen houding en lekker scheef, dus zit nog wel wat werk in, en ik moet er nog een beetje beter op leren zitten, maar het is wel een super leuk dier!
Marietje35
Geplaatst: 28-04-17 09:45
@Shelly; ook hier, nogmaals gefeliciteerd, super leuk! @Keshia; leuk paard. Fijn dat je haar fijn voor elkaar kreeg na de osteo. @Nouvel; Wat een leukerd zeg! Misstaat totaal niet onder het zadel. Hij kruipt wel wat achter de teugel/rolt zich teveel op, maar dat is wel op te lossen! Deed die van mij ook heel erg toen ik hem net had. @Keshia; ook jij gefeliciteerd met je punten!
Ik heb woensdag les gehad, echt even flink aan het werk gezet, maar wat werd hij gaaf! Gisteren dagje vrij gegeven, kon ook wel merken dat hij moe was. Vandaag weer lekker rijden, hopelijk krijg ik hem weer net zo fijn voor elkaar. Zondag wedstrijd, een na laatste keer B.
Nouvel
Geplaatst: 28-04-17 13:29
Super dat je les zo goed ging, succes zondag!
Ik ben ergens wel blij dat ik 'm wat ronder krijg, hij moet alleen nog meer zakken in zijn hele hals en dan lengte durven geven. Hij liep als een giraf de eerste keren dat ik erop zat, wist niet wat me over kwam zo hoog met dat hoofd!
Marietje35
Geplaatst: 01-05-17 11:37
Helaas, niet gestart! Zo goed als hij ging in de les, de dagen erna was er geen land mee te bezeilen..... Zijn bezig geweest met het laatste stukje rekken, nou dat voelt hij kennelijk goed op z'n lijf. Weet je wel dat je goed bezig bent, maar het komt net ff niet uit nu! Vandaag extra les want ik kom hier alleen niet door vrees ik.
Nouvel
Geplaatst: 01-05-17 11:48
Oei... Sterkte ermee!
Marietje35
Geplaatst: 01-05-17 12:00
Komt wel weer goed hoor, toen ik hem net had heb ik dit ook gehad met hem. Toen heeft het wel even geduurd voordat ik dat weer weg gepoetst had, maar aangezien ik nu een beetje weet wat ik kan verwachten en hoe ik het eerder opgelost kreeg denk ik (nou ja, hoop ) dat het nu sneller weer weg is. Het was alleen ff jammer, ging net zo lekker! Zondag ook wedstrijd staan, die hoop ik wel te rijden.
Gisteren extra lesje gedaan, hij ging weer heel goed. 2 x geprutteld maar ik kon het zo oplossen. Hij is nu zo los op en door z'n lijf, geen wonder dat hij even pruttelt, mag best even zegt mijn juf. Ik mag dus niet meer zeuren. Vandaag krijgt hij lekker vrij, morgen weer les en dan maar eens kijken hoe het de rest van de week alleen gaat. Ik ga zondag in elk geval wel op concours, tenzij het alleen niet wil lukken.
Ik train deze maand lekker thuis. Paard loopt fijn zo heb ik alle tijd om te werken aan het wijken op zijn moeilijke hand. Ik heb pas 27 en 28 mei weer. Gelijk 2 dagen vind ik altijd wel fijn.
Marietje35
Geplaatst: 03-05-17 10:19
Lekker hoor Shelly! 2 dagen is wel lekker ja, al moet ik zeggen dat ik het niet zo snel meer zou doen. (leeftijd he ) Ik ga zondag nog en dan train ik ook door, ook ik heb eind mei pas weer staan, L dit keer!
Succes marietje! Ik mag zondag de eerste selectie rijden. Gisteren en zondag ging ze echt ontzettend lekker. Het verschil voor en na de behandeling is echt gigantisch! Ze kan nu veel makkelijker schakelen, kantelt meer in haar bekken, en laat makkelijker los tijdens het rijden.
Vorig week donderdag ook weer 2 winstpunten mee naar huis, en dat zet de teller alweer op 7 winstpunten in de L2.. ik denk dat de selecties voor ons eigenlijk wat te vroeg komen, maar ach ik rijd ze gewoon alle 6, dan worden de twee slechtste nog weggestreept wie weet wat we over houden dan. Ik zou heel graag een keer naar de Brabantse kampioenschappen gaan, echt een droom, maar de kans is nu te klein helaas.
Marietje35
Geplaatst: 03-05-17 11:23
Wat fijn dat je zo'n verschil merkt! Mag ik vragen wie je erbij gehad hebt?
Gewoon gaan joh! Al plaats je je niet, toch leuke ervaring!
CdeB
Geplaatst: 03-05-17 11:34
Na een hele lange tijd weer een update over de concoursen en de paardjes. Met mijn 4 jarige ben ik 26 maart voor de eerste keer gestart, dit was de laatste indoor wedstrijd. en wauw wat was ik trots op haar , voor de eerste keer op een ander terrein en voor de eerste keer tussen de witte hekjes en dan is ze zo relaxt en loopt een geweldige proef, met als resultaat een 6de plaats en 200 punten met natuurlijk nog ruimte voor verbetering.
8 April was de 2 de wedstrijd , hier reden we 2 x 3 de met 199 en 202,5 punten , dit was de allereerste outdoor wedstrijd voor haar en van het seizoen. Wat een puppy is ze toch !
23 April ; Hiphop blijft me verbazen en ook deze keer reden we in de prijzen , we werden 3 de met 201 punten. Hartstikke trots op haar !
Aankomende zondag wordt onze 4 de wedstrijd.
En als het nog niet beter kon staan we eerste om te gaan naar de Limburgse Kampioenschappen !!
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten en prijzen!
Marietje35
Geplaatst: 03-05-17 11:38
Dat gaat super CdeB, gefeliciteerd! Heel gaaf van de kampioenschappen, hopelijk scoor je daar net zo goed. (ik heb van de winter ook meegedaan aan de selecties, heel lang op 1 gestaan en uiteindelijk als 2e door. Eenmaal op de kampioenschappen zelf ging het vreselijk mis; hij was zo gespannen dat hij de proef alleen maar met z'n tong over het bit en kop omhoog heeft gelopen. Daar ben ik lang ziek van geweest!)
Nouvel
Geplaatst: 07-05-17 18:45
Knap gedaan CdeB!
Oh wat zonde is dat dan Marietje...
Ik heb vandaag een proefgerichte clinic gereden, voor het eerst een L2 proefje maar gereden, daar heb ik het meest aan qua tips nu. Hij was met losrijden al wat gespannen en niet fijn in de aanleuning. Buiten met de proef kwam er van alles langs en was hij wat kijkerig en maakte zich op sommige momenten te sterk. Met name in galop. Toch nog 186 punten, veel goede tips gehad en dingen die niet fijn gingen een aantal keer goed doorgeoefend zodat het wel lukte en hoe ik het op kon lossen. Zinvolle ochtend zo!