Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:30

Jeetje, nog meer blessures. Wat zijn ze kwetsbaar he? Sterkte allemaal en hopelijk zoveel mogelijk met spoedig herstel!

Melis, lekker nog outdoor met dit weer! Veel succes en plezier!

En Sophie, leuk vooruitzicht die marathon, lijkt me heel gaaf. En gefeliciteerd met je punten!

Selecties rijd ik niet. Of in zoverre, in mijn regio tellen alle eerste proeven in een bepaalde periode als selectie, maar ik zit randje van twee provincies en ga er niet speciaal wedstrijden voor zoeken in mijn eigen regio. Zat er de laatste keren wel steeds bij, maar niet gereden. Van de zomer in t Z1 had ik wel willen gaan, maar was ze net niet fit. Nu in het Z2 rijd ik echt nog geen 70%, dus geloof ik het wel. Zeker ook omdat de regio vaak verder weg is voor mij en er in de winter minder door mogen.

Wij puzzelen ondertussen lekker door, maar ik vind het nog lastig zat. Heb ik dr mooi open in de proef, dan loopt ze nog net teveel van achter, heb ik dr mooi gesloten gaat ze teveel richting passage denken en sluit zich daarin wat af (plus, dat wordt niet gevraagd, dus wil ik niet, maar ja :')). Ze kan fantastische wissels springen en ik kan ze ook zo dom rijden dat ze toch knap mislukken, of ze maakt een eigen feestje en springt wissels waar ze niet moeten :+ Kortom, om het echt goed bij elkaar te krijgen is nog best een ding :D Desondanks had ze afgelopen week twee punten weer, dus mag ook niet klagen. Het is me wel duidelijk dat we nu niet met 10 punten over gaan, het moet eerst echt simpel zijn voor ik aan de volgende klasse wil denken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:27

Bah vervelend die blessures, sterkte ermee.

Sophie, gaaf een marathon.. ik snap je wel van dat zwarte gat, je hebt opeens een hoop tijd over.

Noukie, ook heel herkenbaar van die wissels .. maar geloof me het wordt beter :D

Nou wij waren gisteren op pad .. En wat me nog nooit gebeurd is, Mac was bang.
Hij vond de baan doodeng.. hij bleef wel lopen maar moest alle zijlen bijzetten.
Wat resulteerde in een aantal slingers en storingen die zeker niet nodig waren.. voor z’n stap halen we makkelijk 7 of 8en … nu een 5 :')
Maaaaarrrrr het mocht de pret niet drukken .. we hebben ons punt gereden in de Lichte Tour *\o/*
62% … zo blij *\%/*

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:03

Wow Moniek en dan toch winst rijden, knap hoor !

Noukie; gelijk heb je. Wbt selecties , maar vooral wbt overstap. Dit is typisch zo'n punt ( wissels) die je beter echt voor elkaar kunt hebben. Maar als t zit , dan kun je weer vooruit.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:20

Wat knap Moniek! Helemaal met die spanning er nog bij! En herkenbaar, die DD van mij is ook zo dapper dat ik soms vergeet dat ook zij wel eens iets eng kan vinden :')

En precies dat idd Getup. Eerst gewoon dat stabiel, dan houden ze ook vertrouwen en lol erin. Het gaat dan niet eens per se om de oefeningen die erbij komen, maar wel dat t anders gewoon teveel werken en overleven wordt en dat willen we niet. Liever even tijd om te bevestigen en daarna in een positieve flow door!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:43

moniek21 schreef:
Bah vervelend die blessures, sterkte ermee.

Sophie, gaaf een marathon.. ik snap je wel van dat zwarte gat, je hebt opeens een hoop tijd over.

Noukie, ook heel herkenbaar van die wissels .. maar geloof me het wordt beter :D

Nou wij waren gisteren op pad .. En wat me nog nooit gebeurd is, Mac was bang.
Hij vond de baan doodeng.. hij bleef wel lopen maar moest alle zijlen bijzetten.
Wat resulteerde in een aantal slingers en storingen die zeker niet nodig waren.. voor z’n stap halen we makkelijk 7 of 8en … nu een 5 :')
Maaaaarrrrr het mocht de pret niet drukken .. we hebben ons punt gereden in de Lichte Tour *\o/*
62% … zo blij *\%/*

Gefeliciteerd Moniek!! Goed gedaan.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:39

MyWishMax schreef:
Nee melis, dat was alleen lichte irritatie en precies de dag dat ik weer zou gaan rijden werd ze ziek en 2 weken later kwam dit. Is ook ander been en dat was niet eens echr een blessure maar uit voorzorg even rust gegeven. Zou dus juist weer erop gaan en had net mijn dispensatie pas binnen :+

Succes morgen!

ochjee wat een pech zeg.. Hopelijk zijn jullie snel weer on tour samen..

Sophie wat zonde van de menwedstrijd. Mooie scores in de L1! Leuk dat jullie de overstap gaan maken naar het L2 :)
Ik sla dit indoor de selecties over, alle 3 selecties zijn op vrijdag, ik kan en wil niet 3 dagen vrij moeten vragen voor selecties, helaas maar we gaan ons lekker focussen op het Z2 begin volgend jaar :)

Noukie nog genoeg te sleutelen in het Z2 dus. Blijft ook toch vaak lastig zo die overstap met de vliegende wissels voor het eerst erbij.

Moniek wat jammer van de spanning, maar toch een mooi percentage, top!

Wij hebben heerlijk gereden vandaag :) 1e proef helaas een flinke storing, reed net rond schemer en ze hadden de baklampen aangezet. Net aan het einde van de diagonaal uitgestrekte galop naar de contra galop vielen de baklampen uit, ze schrok en stond stil. Had haar eigenlijk heel snel weer terug in de contra maar wel een 4 en een 3 te pakken, oefeningen waar we normaal prima 7ens op kunnen rijden. Heel jammer, maar hoort er ook bij. Daar kregen we 222, de 2e proef 232 :)
Kunnen inmiddels weer best fijn vloeiende proeven rijden ipv touwtjes aan elkaar knopen.
Dit jaar nog een paar keer Z1 starten, en dan hoop ik dat we de wissel een beetje bevestigd hebben zodat we begin volgend jaar de overstap naar het Z2 kunnen maken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:10

Melis, dat zijn van die dingen waar je echt niets aan kunt doen.. maar evengoed zulke punten rijden is echt top! Gefeliciteerd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:39

Dat is idd echt overmacht Melis, vooral knap dat je daarna zo fijn weer door kan. En verder ontzettend mooie scores gewoon!

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:24

Fly_high schreef:
Is derde slecht dan :o? Klinkt als een nette prestatie met selecties of ben ik nou blond

Op naar de volgende!

Eh nee, waar zeg ik dat dan? Ik heb gewoon zelf niet fijn gereden. Dat ik dan nog 3e mag worden is een cadeautje :)! En indd, op naar de volgende *\o/*

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:29

Gaan er nog mensen op pad dit weekend?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:26

Nou, om mijn eigen vraag maar te beantwoorden, wij dus :D Poppetje voelde zich bijzonder goed en had wel iets losse voorbenen, zowel aan de hand als ohz :') :D Eerste proef iets voorzichtig gereden, maar braaf en geen grote fouten. Tweede proef wat meer de schepte gezocht, wel grote fouten, maar ook meer expressie. En uiteindelijk 2x bijna 66% *\o/* Nu mag ze ZZL <3 Maar ik geloof nog steeds dat ik eerst graag wil dat Z2 makkelijk is :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:28

Noukie schreef:
Gaan er nog mensen op pad dit weekend?

Ik ben vandaag weer eens de dressuur ring ingegaan met mijn IJslander. 182 punten en een 2e prijs. Heel erg blij mee.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:28

Top, gefeliciteerd!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:29

Noukie schreef:
Nou, om mijn eigen vraag maar te beantwoorden, wij dus :D Poppetje voelde zich bijzonder goed en had wel iets losse voorbenen, zowel aan de hand als ohz :') :D Eerste proef iets voorzichtig gereden, maar braaf en geen grote fouten. Tweede proef wat meer de schepte gezocht, wel grote fouten, maar ook meer expressie. En uiteindelijk 2x bijna 66% *\o/* Nu mag ze ZZL <3 Maar ik geloof nog steeds dat ik eerst graag wil dat Z2 makkelijk is :+

Netjes!

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:22

Vandaag ook gestart.

Ik heb dingen gezien die ik niet wou zien en ik heb er nog een knoop van in mijn maag. Tijdens het losrijden was er een kwa uiterlijk vet arrogant meisje maar prima ieder haar ding en ze sloeg haar paard zowat kapot. 5 keer achter elkaar als het er niet meer was. Dat 10 keer of misschien nog wel vaker. Zo hard die klappen je hoorde de zweep zwiepen. Mijn pony werd er onrustig door. Paard meerdere keren over de zeik. Mijn pony werd er onrustig door. Stalgenoot zag het ook. Die vrouw bleef maar doorgaan. Omdat ie niet direct achteruit ging bleef ze meppen. Ik laat dit maar niet los. Arm paard ik voel me machteloos. Wat kan ik nog doen? Ik heb haar naam.

Wij hebben keihard getraind waardoor het kwestie werd van mijn pony begeleiden een meeliften want hij wist precies wat ik verwachtte van hem waardoor ik hem met kleine hulpen kon rijden. Hij wou graag werken en vanuit het nare beeld van die andere amazone was ik er heel trots op dat ik dit uit teamgevoel en voor elkaar kon doen. Niet de makkelijkste jury wel heel rechtvaardig. Gaf mijn stalgenoot gewoon meerdere 1 omdat ze iets te lang door ging per ongeluk in de galop en andere stalgenoten ook lage cijfers. Ik had 181 en 179.5. M1+2 staan we. Ik geniet enorm van dit proces. Ik had meerdere 7s maar ook een terechte 4. Hij wou met hals strekken mijn handen niet volgen. Ik ben in sommige dingen erg vooruit gegaan.

Die amazone die zo sloeg was 1e geworden :n sorry gunde het haar gewoon niet zo vals dit voor dat paard. Zo behandelen om zelf te kunnen shinen. Hoop dat ze een keer toch gepakt word er op. Ik noem het het zwarte randje van de dressuur wereld. Zelfs mijn pony schrok van dit beeld. Uiteraard is mijn pony dit niet zo gewend. Ik kan zeer slecht tegen onrecht en mijn pony is mijn beste maatje. Ik moet niets en ik geniet ook van onze trainingen en stappen die wij maken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:19

Wat erg Ruby. Was er geen toezichthouder of secretariaat waar je het kon melden?

En gefeliciteerd met je punt!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:29

Ruby, achteraf kan je weinig doen. Wij kunnen ook niet veel met het verhaal, want kennen de context niet en hebben er geen beeld bij. Ik geloof je hoor,dat dit heftig was, maar hoor soms ook al mensen piepen dat ik denk nou...
Mocht je het ooit weer tegenkomen kan je de organisatie vragen of er een toezichthouder is, of dat iemand iig wil komen kijken op het voorterrein. Dit is wel de reden dat de knhs graag toezichthouders wil overal.
Maar achteraf op bokt klagen en de naam onthouden heeft weinig zin. Behalve wel je gevoel kunnen uiten natuurlijk

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:07

Wat een mooie scores Noukie! Gefeliciteerd :D
Kan me voorstellen dat je eerst simpel de proeven wil kunnen rijden voor je over gaat.

Tine gefeliciteerd met je punt en prijs!

RubySammy was er een geen toezichthouder aanwezig? Die zou daar wat mee gedaan moeten hebben.
Denk niet dat het echt zinvol is om zelf een melding bij de knhs te maken. Volgende keer even secretariaat vragen naar de toezichthouder
Toch nog mooi een puntje mee gepakt

Wij zijn ook gisteren weer op pad geweest :) 1e proef best fijn kunnen rijden, we hadden even keer een storing in de uitgestrekte draf maar verder geen gekke dingen.
2e proef was de chauffeur even de weg kwijt :+ en teveel rommeltjes erin. 1e proef een 3e prijs met 227 en de 2e proef 215 :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:03

Dank je Melis!
Jullie hebben die stabiele goede flow inmiddels wel te pakken he? Lekker hoor! Hoe gaan je wissels na de fysio? Heb je t idee dat je bijna toe bent aan het Z2?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:53

Jij gaat lekker , Melis !

Noukie , jij toch ook hoor. Mooie punten .

Of gewoon eens ZZ-L proberen ? En dan eventueel toch maar weer Z2? Dat mag toch ?

Ruby : ik snap, dat je je daar niet fijn bij voelt. Achteraf kun je niets meer , vrees ik. Een volgende keer inderdaad even vragen of er een toezicht houden is.

Wbt onze selectie voor de kür: zijn er nog 4 over en 2 mogen er kür rijden. Ze waren erg tevreden over onze choreografie en rijderij. Maar gedoe met uitkiezen muziek. Maar echt tips van wat wel zou passen kreeg ik niet. Heb nu in overleg met een maker van küren een kür besteld die wij zelf tof vinden ( en ook past qua ritme). Mochten ze dat niet goed vinden: pech. En zo wel: mooi :D

Was in ieder geval n leerzame ervaring. En dochter heeft binnen 2 weken ( want zo kort zijn we er mee bezig ) wel mooi haar choreografie zitten en haar stap- galop en galop -stap overgang. Die ze voor die tijd nog nooit gereden heeft :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:23

Soms komen er onder druk mooie dingen Getup! En wat betreft muziek,dat blijft een kwestie van smaak, dus idd altijd doen wat je zelf goed past! Uitgaande dat het ritme wel klopt dan idd,maar dat hebben jullie gedaan :)

We mogen idd flexibel starten,dus dat zou nog een optie zijn. Maar ben naar t Z1 en Z2 gelijk met 10 overgegaan ivm predikaten, dus het is ook oké om nu even tijd te nemen en te bevestigen. Heb dit jaar ook nog maar één concours staan, dus voelt ook prima om die lekker Z2 te rijden, ondertussen door te trainen en 'volgend jaar' weer verder te zien. Wil eigenlijk dat schepje er bovenop wat stabieler kunnen rijden en dan zonder de grote fouten :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:41

Dat zou ik zelf ook liever zo doen Noukie , qua promoveren. Gelijk heb je.

Ik had ook maatwerk kunnen krijgen. Kost wel t 10 - voudige . Maar dat in 5 dagen doen want de laatste 2 selecties waren zaterdag en maandag - en dan eerst maar horen of je door mag )is gewoon niet leuk. Dan mis je het hele proces van uitproberen, oefenen etc . En we hebben het over n +/- L kür , niet over die voor de wereldbeker GP. En als we niet door zouden mogen heb je veel geld betaald voor een kür die je daarna weer moet aanpassen, want de lengte en eisen voor deze wedstrijd komen niet overeen met de "normale lengte en eisen". Dan is t echt veel geld voor niets.
Ritme moet overeenkomen. Maar verder moeten ze niet overdrijven :')

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:59

Wij gaan komend weekend weer op wedstrijd!
We moeten nog 2 punten in de B en dan mogen we naar L1, dus wie weet gaat dat dit weekend gebeuren :):)
Ik heb totaal geen haast, geen grote ambities, maar omdat ik tot nu toe elke wedstrijd met winstpunten gereden heb, heb ik mezelf toch opeens wat druk gegeven om weer met winst naar huis te gaan :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:08

Haha Keebish :D herkenbaar! Komt vast goed als je elke keer winst hebt gereden!

Wij waren gisteravond weer op wedstrijd, eerste wedstrijd ging super fijn! Zo lekker gereden <3 hoe fijn hij thuis loopt liep hij in de eerste proef! En dat voor een nieuwe locatie. 183 punten!
Tweede proef was het heel erg rumoerig achter de wand waar hij onrustig van werd helaas. Halthouden waar we in de eerste proef een 8 voor kregen werd nu een 3,5 :Y) helaas 178,5 maar alsnog niet mega slecht.
Heel fijn dat we nu op het wijken een
mooie 7,5 en hebben gekregen. Hebben we hard op geoefend en leuk dat het dan ook gezien werd :D
Afbeelding

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:50

Autumnn schreef:
Haha Keebish :D herkenbaar! Komt vast goed als je elke keer winst hebt gereden!

Wij waren gisteravond weer op wedstrijd, eerste wedstrijd ging super fijn! Zo lekker gereden <3 hoe fijn hij thuis loopt liep hij in de eerste proef! En dat voor een nieuwe locatie. 183 punten!
Tweede proef was het heel erg rumoerig achter de wand waar hij onrustig van werd helaas. Halthouden waar we in de eerste proef een 8 voor kregen werd nu een 3,5 :Y) helaas 178,5 maar alsnog niet mega slecht.
Heel fijn dat we nu op het wijken een
mooie 7,5 en hebben gekregen. Hebben we hard op geoefend en leuk dat het dan ook gezien werd :D
[ Afbeelding ]

Wat een leukerd! En fijn dat je eerste proef lekker ging!