Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flubberboot schreef:Maar hoe goed een paard kan zwaaien met de benen heeft toch eigenlijk niks met dressuur te maken? Alleen op het onderdeel "Gangen" zou je dan benadeelt mogen worden, rest niet toch? Als je een simpel paard hebt wat perfect alle oefeningen uitvoerd, moet je in mijn ogen dezelfde score krijgen als iemand die met een Totilas 2.0 alles perfect doet.
Maar dat is mijn idee van dressuur, zal tegenwoordig niet bij iedereen zo zijn gok ik.
MyWishMax schreef:Flubberboot schreef:Maar hoe goed een paard kan zwaaien met de benen heeft toch eigenlijk niks met dressuur te maken? Alleen op het onderdeel "Gangen" zou je dan benadeelt mogen worden, rest niet toch? Als je een simpel paard hebt wat perfect alle oefeningen uitvoerd, moet je in mijn ogen dezelfde score krijgen als iemand die met een Totilas 2.0 alles perfect doet.
Maar dat is mijn idee van dressuur, zal tegenwoordig niet bij iedereen zo zijn gok ik.
Nee, want kwaliteit van de gangen is ook een beoordelingscriteria bij de losse onderdelen. Heeft niks met benen zwaaien te maken ook hoor, ja bij sommige juryleden wel, maar het gaat om goede en correcte gangen. En dan is vaak ook bijvoorbeeld de takt goed en nog wat andere zaken waardoor die proef ook echt beter is.
Die totilas heeft ook een betere verzameling vaak, meer verschil en ruimte in de verruimingen en meet lossigheid in zijgangen oid.
ziezoziezo22 schreef:Die van mij is ook geen top bewegen, maar als je zorgt dat je in de proef mooi voorwaarts met tact en regelmaat gaat ,dat je echt wel leuke punten rijd.
Je onderdelen goed markeren dus na een middendraf ook weer terug.
En kijk eens naar jolanda adelaar, die is toch met 2 simpele paarden pony's grandprix.
En jill huijbregts rijd haar springpaard kikker in het zzl.