Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Flubberboot schreef:Maar hoe goed een paard kan zwaaien met de benen heeft toch eigenlijk niks met dressuur te maken? Alleen op het onderdeel "Gangen" zou je dan benadeelt mogen worden, rest niet toch? Als je een simpel paard hebt wat perfect alle oefeningen uitvoerd, moet je in mijn ogen dezelfde score krijgen als iemand die met een Totilas 2.0 alles perfect doet.
Maar dat is mijn idee van dressuur, zal tegenwoordig niet bij iedereen zo zijn gok ik.
MyWishMax schreef:Flubberboot schreef:Maar hoe goed een paard kan zwaaien met de benen heeft toch eigenlijk niks met dressuur te maken? Alleen op het onderdeel "Gangen" zou je dan benadeelt mogen worden, rest niet toch? Als je een simpel paard hebt wat perfect alle oefeningen uitvoerd, moet je in mijn ogen dezelfde score krijgen als iemand die met een Totilas 2.0 alles perfect doet.
Maar dat is mijn idee van dressuur, zal tegenwoordig niet bij iedereen zo zijn gok ik.
Nee, want kwaliteit van de gangen is ook een beoordelingscriteria bij de losse onderdelen. Heeft niks met benen zwaaien te maken ook hoor, ja bij sommige juryleden wel, maar het gaat om goede en correcte gangen. En dan is vaak ook bijvoorbeeld de takt goed en nog wat andere zaken waardoor die proef ook echt beter is.
Die totilas heeft ook een betere verzameling vaak, meer verschil en ruimte in de verruimingen en meet lossigheid in zijgangen oid.
ziezoziezo22 schreef:Die van mij is ook geen top bewegen, maar als je zorgt dat je in de proef mooi voorwaarts met tact en regelmaat gaat ,dat je echt wel leuke punten rijd.
Je onderdelen goed markeren dus na een middendraf ook weer terug.
En kijk eens naar jolanda adelaar, die is toch met 2 simpele paarden pony's grandprix.
En jill huijbregts rijd haar springpaard kikker in het zzl.
Haar wil ik graag naar het ZZ rijden en de marathons starten volgend buiten seizoen.
:
)
, ik reed m eerst alleen sporadisch omdat ie van m'n zusje was maar die vind het rijden niet meer leuk dus nu weer serieus opgepakt)
lekker jammer voor elke amateur die 1x suptop is geweest met zijn vorige knol en nu na een korte pauze weer een jonkie rijdt maar zo zou het enigszins fair play blijven voor daadwerkelijke B/L ruiters. En dan ook nog profs en amateurs gescheiden ongeacht het niveau, want stalruiters die voor t werk meerdere paarden in lage klasses uitbrengen zijn nog steeds niet te vergelijken met amateurs.
als ik ooit zou meedoen dan liever in het springen en daar lijkt men wel op hun eigen niveau te starten, misschien op enkele profs in 120/130 rubrieken na die daar IMO ook niet thuis horen.
zoals in jouw situatie is het 100% logisch om in B of L mee te doen. Maar zoals sommigen hun best doen om alsnog x klasses onder hun vaste niveau te mogen rijden, vooral (semi) profs, stalruiters enz. denk ik soms stiekem dat super strenge regels misschien wel handig zouden zijn 
En best een ambitieus doel in het springen inderdaad maar hey, wie niet waagt