[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:50

Hij is wel ruig zeg! Maar snap dat het na dinsdag even balen is. Komt ook heus wel goed weer, maar toch.
Wel vervelend van je zadel trouwens. Als je zelf niet fijn kan zitten is t ook niet ideaal. Dat was voor mij een reden om mijn vorige zadel toch maar weg te doen, al lag ie gewoon goed.

Ik heb afgelopen week opzich nog fijn door kunnen rijden ondanks dat t mega benauwd was. Ben alleen zelf door iets gestoken met zodanig heftige reactie dat ik er toch wel beroerd van was. Daarom helaas woensdag les afgezegd.
Vrijdag wel nog super fijn gedressuurd en nu beetje afbouwen, mag ie een maand op een wat lager pitje. Gister maar meteen t bos in geweest en vandaag longe, even chill :)

Mahitri

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:59

Jammer gossa! Volgende keer vast beter.

Noukie, voel je je inmiddels wel beter? Even lekker naar het bos en wat minder fanatiek is af en toe hartstikke goed.

Beer loopt momenteel als een trein dus hopelijk is hij morgen in de les ook zo fijn! Ik vind het wel heel spannend.
Weet iemand ook een goede bitfitter? Ik wil wel een keer stang en trens uitproberen maar zie zelf door de bomen het bos niet meer dus wat extra hulp zou fijn zijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:29

Ja, heb inmiddels pillen en zalf van de huisarts gekregen en dat helpt gelukkig. Wel duf door de pillen, maar dat heb ik er voor over!
En idd, hij doet zo enorm zn best dat even minder denk ik wel lekker is.

Fijn dat Beer zo lekker gaat ook! Ik heb wel ervaring met n bitfitter (twee eigenlijk) maar zit denk ik een hele andere regio. Vond vooral het kunnen proberen van veel modellen heel fijn.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:36

Nee nog geen nieuws. Hij staat nu bij de DA op stal en wordt morgen onderzocht.
Zal wel storm in n glas water zijn maar dan heeft-ie iig zn check-up ook gehad.

Noukie: beterschap!

Leuke foto gossa!
Wel jammer dat je geen winst had.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:35

Pff je geduld wordt wel op proef gesteld zo Optiwolk...
Beterschap Noukie :)
Mahitri, ik weet niet in welke omgeving je vandaag komt?
Jammer dat het geen winst was Gossa, maar inderdaad wel een gave foto aan over gehouden :D

Hier vorige week met Watse lekker een paar dagen naar Texel geweest, daarna had hij door omstandigheden 3 dagen vrij. Zaterdag er weer op maar heb nog nooit zo lekker gereden en gister ging het ook weer top :) Voor zondag hebben we ons Z debuut gepland staan, we gaan maar 1 proef rijden want anders denk ik dat we allebei dood neervallen :+ Heb er zin in, eindelijk :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:42

Thanks allemaal, valt me nog niet helemaal mee, had na vijf dagen medicijnen meer verbetering gehoopt, Maja, komt goed!

Optiwolk, ben je al wat wijzer?

Lekker Droversrun, uitwaaien op Texel. En stoer jullie debuut, lekker genieten!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 00:39

Noukie, bedankt <3 ! Ja vond het ook wel erg balen! Aangezien ik zo gehoopt had het sportpredicaat te kunnen aanvragen := , nu moeten we nog maar ff geduld hebben! :+
Zadels zijn inderdaad drama's, wat voor merk zadel had jij?

Oh jee! Dat is vervelend! Weet je niet door wat je gestoken bent?

Mahitri, fijn dat die fijn loopt zeg!
Moeilijk he! S&T! %) Ik loop er ook vreselijk mee te klooien en te wisselen! |o Heb Mn trens maar weer erbij gepakt een paar dagen geleden! :+ Bitfitter wil ik ook nog eens doen, ik weet niet in welke regio je zit maar ik hoor goede verhalen over chrissy fens! :j

Optiwolk, spannend, ik duim voor jullie! Hopen dat je snel meer weet!! :(:)

Droversrun, oh wat spannend!! Je debuut!! *\%/* Heel gaaf!! :):) Ik ree juist met Mn debuut 2 proeven, met het idee dat ik dan Mn 2e kon verbeteren mocht ik de eerste verpesten! _O-

Ik ga zaterdag weer starten, :x
Ik zit eraan te denken gossa evt te scheren, hij heeft opzich een mooie zomervacht maar hij zweet en pompt zo ontzettend snel en wilt dan al snel niet meer lopen..

Zijn er hier meer mensen die hun (Friese) sportpaarden scheren in de zomer?
Is dat lelijk of komt het lelijk terug?

Normaal werdt die 3 meer per winter geschoren, maar nu afgelopen winter met zn blessure niet gedaan dus denk dat zn vacht ook een beetje in de war is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:52

Ik scheer de fjord ook zomers dat werkt heel goed.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:40

droversrun schreef:
Mahitri, ik weet niet in welke omgeving je vandaag komt?

Omgeving Friesland, Groningen, Drenthe maar ik vind het ook niet erg om een stukje te rijden als ik dan een goede bitfitter heb.

Optiwolk, is er al meer bekend?
Nouki, dan heb je een behoorlijke reactie gehad als het zo lang duurt voordat je je echt weer goed voelt.
Gossa, ik heb zelf geen ervaring met scheren in de zomer maar een vriendin van mij doet het wel en dat gaat prima.

Ik had gistermiddag mijn les van Rien en ik vond het echt heel erg geslaagd. Wat geeft hij fijn en positief les zeg! Ik heb veel tips gekregen om zijn achterhand actiever te krijgen dus daar gaan we de komende weken mee aan de slag. De opdracht is ook om dit de komende dagen met het te gaan trainen. Het duurt even maar het komt echt wel, kreeg ik mee :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:52

Mahitri. Hoe had jij les bij Rien geregeld? Dat wil ik ook graag een keer namelijk.

Ik ga aankomend weekend starten op het haflingerevent in Heeze. Super veel zin in. Drie dagen onder de pannen, vrijdag en zondag wedstrijd. Het wordt een druk maar super leuk weekend.

Gossa. Gefeliciteerd met je mooie punten. Jammer van de 2e x. Volgende keer beter.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:11

Geen idee welk beest t geweest is. Ik dacht zelf aan knutten die in Mn shirt gekomen zijn ofzo, huisarts dacht ook nog aan processierups, omdat t voor muggen wel erg heftig was. Heb zelf ook het vermoeden dat het door de warmte erger geworden is.

Ik had een prestige Venus k. Super mooi zadel, vond mijn paard ook, maar ik kreeg pijn in mijn liezen en kon niét rechtop zitten. Heb nu een Erreplus en ben stukken blijer :)

Qua bitfitter heb ik ervaring met Natascha van Eijk en hoor goede verhalen over Linda Dorland. Maar Linda zit regio Utrecht, dus niet helemaal in de richting.

Wat gaaf je les Mahitri! Klinkt alsof je er een hoop aan hebt gehad en nog gaat hebben :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:26

Ik heb ook goede ervaringen over Natascha gehoord, in de omgeving van Ermelo zit ook Bianca Lodeweegs die bitfitten doet :)

Super gaaf een les van Rien Mahitri, ook ik ben een beetje jaloers! Heel erg leuk, fijn dat je er ook echt wat aan gehad hebt :j.

Gossa ik scheer mijn friezen altijd ongeveer 3-4 keer per jaar, zomer en winter. Mijne komen gewoon niet lekker in hun vacht te zitten anders en staan ze inderdaad snel te zweten. Hoe ze er onderuit komen..? Tsja heel mooi zou ik het niet noemen maar wel altijd veel mooier dan met een dikke vacht in ieder geval. Ik zou het in ieder geval lekker doen, dan maar iets minder mooi maar belang van het paard gaat voor.
Haha tweede proef verbeteren is ook altijd mijn motto, maar proef 23 is in dit geval erg gunstig om als enige proef te hebben en met de temperaturen die ze van het weekend weer opgeven vind ik het wel verstandig besluit.

Leuk Peelie, het wordt prachtig weer (misschien iets te mooi voor wedstrijden) dus dat komt vast goed :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:20

Voorzorgsmaatregelen in de vorm van electroliet ed zijn al in huis. Dat scheeld.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:25

We zijn wijzer!

Meneer was gewoon correct gisteren. Stalrust heeft goed gedaan dus. Hij mag nu weekje buiten en vanaf maandag opbouwen, eerst wat longe en daarna terug erop.
Knieën waren ook correct.

Bekken bleek wel wat dingetjes te hebben, dus dat is behandeld.
Nu was het niet noodzakelijk om dat te doen, maar nu we er toch waren...
DA denkt nl da het niet iets is waar er pijn is, maar het kan wel de reden zijn waarom hij bij de overgang uitgestrekte galop naar verzameling steeds achteraan wil wisselen.

Al bij al een storm in een glas water :=

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:19

Nou gelukkig maar dat het zo is uitgepakt!
En preventief behandelen is nooit gek. Ik laat de mijne ook jaarlijks even nalopen door de dierenarts (en halfjaarlijks ongeveer door de fysio)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:51

Het was blijkbaar van 2016 geleden dat hij eens doorgelicht was!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:20

[quote="Peelie"]Mahitri. Hoe had jij les bij Rien geregeld? Dat wil ik ook graag een keer namelijk. quote]

Hier in de omgeving wordt door L&R horse event maandelijks een clinic van Rien georganiseerd. Je kunt je via de facebookpagina aanmelden voor de wachtlijst.
Veel plezier dit weekend, klinkt in ieder geval heel erg leuk!

Wat fijn Optiwolk dat het allemaal meevalt. Dan maar een storm in een glas water :D

Ik ga zo mijn huiswerk maar even uitproberen voordat het te warm wordt.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:39

Even een update over Wup.
Zijn been is bijna weer helemaal dun, aanraking is pijnlijk, verrekte spier is watm en nog wat dik.
Hij loopt weer gewoon.
Ik spoel nog dagelijks af en smeer het in met compagel of traumeel.
Zijn koker is wel helemaal vol gelopen met vocht, lijken wel ballen nu :P
Niet erg volgens da.
Hij loopt nu lekker weer de hele dag in de wei.
Als het been helemaal dun is en niet meer pijnlijk bij aanraking, en hij in draf op het harde goed loopt mag ik weer wat oppakken :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:47

liss schreef:
Even een update over Wup.
Zijn been is bijna weer helemaal dun, aanraking is pijnlijk, verrekte spier is watm en nog wat dik.
Hij loopt weer gewoon.
Ik spoel nog dagelijks af en smeer het in met compagel of traumeel.
Zijn koker is wel helemaal vol gelopen met vocht, lijken wel ballen nu :P
Niet erg volgens da.
Hij loopt nu lekker weer de hele dag in de wei.
Als het been helemaal dun is en niet meer pijnlijk bij aanraking, en hij in draf op het harde goed loopt mag ik weer wat oppakken :)

Wat een opluchting. Vocht rond de koker zou idd niet zo erg moeten zijn als het wel weer per dag gemiddeld weg trekt.

Een verrekte spier kan je wel minimaal 6 weken voor rekenen voordat dat helemaal genezen is.

Heeft de da jou ook een opbouw schema gegeven?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:09

Nee, maar ik vertrouw op eigen kennis die ik verzameld heb in de 34 jaar dat ik paarden heb :) en ik ken mijn paard natuurlijk het beste.
We doen kalm aan ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:25

liss schreef:
Nee, maar ik vertrouw op eigen kennis die ik verzameld heb in de 34 jaar dat ik paarden heb :) en ik ken mijn paard natuurlijk het beste.
We doen kalm aan ;)

+:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:17

Gossa, wat balen van je nieuwe zadel!
Wat voor zadel is het? En wat ga je er nu mee doen?

Noukie, ben je intussen wel weer fit?

Optiwolk, fijn dat het meeviel!
Liss ook mooi dat die van jou weer fit is!

Gossa, ik scheer maar één keer aan het begin van de winter. In had kader van; dan blijft hij zwart en hij went wel aan de temperatuur. :P
Maar die van mij heeft ook echt superfijn haar. Pompen doet hij wel, daar zijn het Friezen voor. Ze hebben nu eenmaal wat minder longinhoud dan de meeste sportpaarden. Merk ook dat hij eerder uitgepuft is als ik hem gewoon afzadel, dan wanneer ik blijf stappen zeg maar.
Dus gewoon bij wijze van cooling down goed lang en laag narijden. Poosje stappen en dan er af.

Mijn clinic van dit weekend gaat ook al niet door wegens te weinig deelname -O-
Volgens mij implodeert de hele sport :(
Vanavond even rijden en dan maar even kijken wanneer ik weer ga. Vanwege de warmte en wat past... Ik heb lekker vakantie vanaf vrijdag. :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:28

Jeetje was balen Janine! Soms zitten clinics vol voor je met je ogen knippert, maar jij dus net pech...
Vakantie wel lekekr! Ga je nog weg?

Jouw opmerking over uitstappen herken ik. Mijne zweet slecht, dus ook snel pompen. Ik draaf idd na, dan even stappen, zadel eraf en koelen en daarna pas weer stappen. Werkt stukken effectiever bij hem dan lang stappen...

Nog steeds niet fit eigenlijk. Beetje irritant aan het worden. Bijna twee weken door een f*kking insect (of meerdere, who knows)
Daarnaast gaat de hooikoorts ook dwars door alle pillen heen, waar ik dan wel weer flink suf van ben, dus ik vind t even stom allemaal.
Maar hey, verder houd ik echt wel van de zomer en wil ik ook weer niet teveel klagen, want voor we t weten is t weer koud! :D

Mijne heeft ook de jaarlijkse apk gehad. Dierenarts lachte me enigszins uit dat ik m aanbood, zo super over de benen. Maar toch in t rijden wat kleine dingen die ik voelde ook kunnen laten zien. Bovenlijn iets behandeld en na een weekje rustig aan weer oppakken. Toch blij dat ik t gedaan heb, al is het maar voor mij tussen de oren :)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:33

Yvank, Ah dat is fijn om te horen!

Mahitri, oh wat gaaf! Les van rien! *D Dat lijkt me wel zo bijzonder! Leuk dat je veel tips hebt gehad! :j

Peelie, oh spannend! Succes in heeze! Lijkt me leuk zon concours weekend!! :D
Bedankt! Was ook heel blij me deze rentree! <3

Noukie, oh dat is echt vervelend zeg!!
Zon erreplus lijkt me ook wel een fijn zadel zeg! :oo

Droversrun, okee! Nou meestal scheer ik 3 keer per winter! Maar de zomer heb ik nog nooit gedaan! :x
Toch twijfel ik nog want hij is nu echt best wel mooi donker en dat is me ook wel weer veel waard! :=

Ahja snap ik! Met die hitte is 1 proef wel lekker!
Ik vind proef 23 ook een hele leuke proef!! :D

Optiwolk, nou toch fijn dat je alles even uitgesloten hebt! Ik moet heel eerlijk zeggen, die van mij wisselt tegenwoordig ook na uitgestrekte gallop! Een volledige wissel, ben ik niet blij mee :')

Liss, dat is een mooie update! Ik duim voor je dat die snel weer de oude is! :(:)

Janine, ja baal ook wel van het zadel! :roll: Het is een custom icon coda! En vrijdag komt de zadel maker, als ze het niet kunnen veranderen neem ik hem niet af, ik zit net nog in Mn 2 week proeftijd, en ik wil wel een zadel waar ik 100% in kan zitten, aangezien gossa echt een drama is om uit te zitten! |o

Jaa dat van dat longinhoud merk ik ook! :j Ik kan inderdaad echt een uur uitstappen en dan is die nog niet op adem! Ik doe vaak afstappen, paar rondjes aan de hand wandelen, zadel en hoofdstel eraf, koelen en weer stappen en desnoods herhalen, en als die een beetje op adem is gaat die met alle 4 zn benen 20 min aan een koelsysteem en dan is die echt weer helemaal bij zinnen! _O-

Ah nee! Wat zonde van je clinic zeg, van wie zou je ook al weer een clinic hebben?

Noukie, fijn dat die weer gecheckt is!! Is ook soortvan bevestiging toch!

Hier Mn wedstrijd afgemeld van zaterdag! :')
Was vanmorgen met een merrie van mij scannen en ze werdt weer niet drachtig bevonden dus ik liep smorgens vroeg een beetje mokkend de hond uit te laten O:) en ging faliekant door Mn enkel uit het niks, :') helaas enkelbanden weer een beetje gescheurd, maar voel nu dat het wel redelijk draagbaar is, dus ik hoop dinsdag wel te kunnen starten <<)

Zijn er trouwens mensen hier die ervaring hebben met cavalor an energie booster?

Ik denk dat ik voor de wedstrijden graag even een stoot energie erin wil doen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 04:00

Geen ervaring met de booster, maar wel met de electroliet. Die lijkt goed zijn werk te doen.