[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:18

Heb maandag mijn 1ste priveles! Ben benieuwd!
Gisteren echt super fijn gereden, sbw mee gepakt en in galop heel veel tempo overgangen gereden.
Enjoy is echt een leerpaard voor mij omdat hij M2 loopt :) <3

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:18

Hoi ik wil mij hier ook graag melden.

ik heb volgende week zaterdag mijn officiële debuut met mijn verzorgpaard Alanda.
Alanda is een 12 jarige kwpn'er van Oscar x Haarlem.

Afbeelding
*dit is op een onderlinge wedstrijd

we hebben helaas nog niet goed kunnen trainen, ze was een tijdje kreupel waar we van aan het opbouwen waren en op dit moment staat ze bij een dekstation om geïnsemineerd te worden door ferdeaux <3

maar wil heel graag aan de regio kampioenschappen meedoen en dat mag mijn debuut niet wezen, vandaar dat ik eerst normale officiële wedstrijd moet rijden.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:23

normann_love schreef:
Hoi ik wil mij hier ook graag melden.

ik heb volgende week zaterdag mijn officiële debuut met mijn verzorgpaard Alanda.
Alanda is een 12 jarige kwpn'er van Oscar x Haarlem.

[ [url=m/oDVSs9.jpg]Afbeelding[/url] ]
*dit is op een onderlinge wedstrijd

we hebben helaas nog niet goed kunnen trainen, ze was een tijdje kreupel waar we van aan het opbouwen waren en op dit moment staat ze bij een dekstation om geïnsemineerd te worden door ferdeaux <3

maar wil heel graag aan de regio kampioenschappen meedoen en dat mag mijn debuut niet wezen, vandaar dat ik eerst normale officiële wedstrijd moet rijden.

Welkom!
Wat heb je een prachtig dier onder je! En wat leuk dat ze gedekt gaat worden! Veel succes met je wedstrijd!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:23

Lekker aan de bak prima-donna.
Welkom normann :-) leuk paardje. Fijn dat je na het herstel weer lekker kan rijden. Veel succes zaterdag.

Zaterdag even geen wedstrijd voor mij maar de ride and run! Het wordt dramatisch slecht weer maar heb er wel super veel zin in. Daarnaast heb ik me ingeschreven voor een wedstrijd weekend. Hele stap, hele onderneming maar echt wel veel zin in. Ze groeit echt met de keer dat ze mee gaat maar blijft toch een beetje gespannen waardoor k de oefeningen niet netjes kan rijden. Dus blijven oefenen :-)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:11

Na de annulering van mijn B debuut waarbij we een ritje van 2u achter de rug hadden staat mijn volgende poging op 21 juli in Someren heide! *\o/*

Ben al eens gaan kijken op de locatie, want ze hebben daar regelmatig wedstrijden. Scheelt toch stiekem een hoop stress moet ik zeggen! _O-

Laatst was de tandarts geweest want ze liep niet 100%, ze liep maar onder me uit en ook bij de eigenaresse, en ook bij onze instructrice. Nu hij is geweest loopt ze weer op rolletjes! *D

Nu is het weer even wachten en goed oefenen! :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:28

Melewel94 schreef:
Na de annulering van mijn B debuut waarbij we een ritje van 2u achter de rug hadden staat mijn volgende poging op 21 juli in Someren heide! *\o/*

Ben al eens gaan kijken op de locatie, want ze hebben daar regelmatig wedstrijden. Scheelt toch stiekem een hoop stress moet ik zeggen! _O-

Laatst was de tandarts geweest want ze liep niet 100%, ze liep maar onder me uit en ook bij de eigenaresse, en ook bij onze instructrice. Nu hij is geweest loopt ze weer op rolletjes! *D

Is dat bij het Keelven of een andere locatie in Someren?

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:57

Josien_ schreef:
Melewel94 schreef:

Is dat bij het Keelven of een andere locatie in Someren?

Een andere locatie, bij hoeve de molenhorst :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:08

Oh ja die heb ik ook voorbij zien komen! Wij gaan half augustus proberen bij het Keelven nog eens te starten in Someren :) .

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:09

Mijn debuut vandaag gehad! Na 10 maanden niet starten vandaag eindelijk weer gestart! Afgelopen weken mega fijn gereden hij was heerlijk voorwaards maar vandaag helaas totaal niet.... Totaal geen fijne proeven gereden en had al helemaal geen winstpunten verwacht, waarschijnlijk was de jury haar bril vergeten want ik ging naar huis met een 2e prijs met 187 punten en de andere proef 180 punten en een 3e prijs.... Snap nog steeds niet hoe maar goed. Lekker verder trainen en over een paar weken weer een keertje starten

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:04

Hoi! Ik meld me hier graag. Sinds februari heb ik mijn paard Guinevere. Ze is net 6 maar liep een beetje achter. Gisteren ons debuut gemaakt. Ondanks de spanning en wat slordigheidsfoutjes toch een 2e prijs met 191.5. Tweede proef wat minder, daar toch nog 186! Dus voor de eerste keer zeker tevreden <3

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:19

Ondanks de slordigheidjes mooie puntjes! :)

Ik heb vandaag mijn eerste privé les gehad met Enjoy. Ging erg fijn! Mijn houding is nog steeds een ding maar ze herinnerde mij er echt vaak aan. Heb veel gedaan en geleerd in 3 kwartier :) Nu verder trainen met de tips!!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:53

Gefeliciteerd met je 3e prijs FleurSandro!

Nette punten ginatje

Fijn dat de les zo goed ging primadonna.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:56

Hier sinds 2 dagen weer aan het trainen. Gisteren zou ik die wedstrijd in Duitsland (l1 en 40 cm springen)die helaas niet door ging door te weinig aanmeldingen.

Voor nu staan er geen wedstrijd gepland, ik wil eerst even doortrainen. De linker galop lukt nog steeds amper (komt door mij..) maar verder gaat het wel goed.

23 of 30 juli weer wedstrijd in de BB weer (5de of de 6de keer) en daarna nog 1 of 2x en dan echt de B in.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:46

Na een stilte van mij hier omdat het rijden op een laag pitje stond, hebben wij ons opgegeven voor een weekend dressuur de 15de en 16de.
Vlak bij de deur dus ideaal!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:53

@Roosjenat; lekker blijven trainen :) Zodra die linkergalop goed bevestigd is komt het helemaal Goed!

@Lisa-Jo; Goed bezig meis! Trots op jullie! <3

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:17

PrimaDonna_ schreef:
@Roosjenat; lekker blijven trainen :) Zodra die linkergalop goed bevestigd is komt het helemaal Goed!

@Lisa-Jo; Goed bezig meis! Trots op jullie! <3

Gaan we zeker doen! Zie nu net dat mijn bericht weer lekker duidelijk is. :Y) Die zin dat ik eerst even geen wedstrijd meer hebben moest weg :+

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:46

vanavond mijn officiële debuut gehad. paard was echt heel braaf, deed super haar best ondanks het weinige trainen. 1e proef 191,5 punten en de 2e proef 196,5 punten! :)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:12

normann_love schreef:
vanavond mijn officiële debuut gehad. paard was echt heel braaf, deed super haar best ondanks het weinige trainen. 1e proef 191,5 punten en de 2e proef 196,5 punten! :)

Wauw supergoed! :D nu gewoon lekker doortrainen en dan komt dat dik in orde! *\o/*

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:10

Gefeliciteerd normann_love met je punten! Mooi begin van je wedstrijden :D

Even een update over mijn nieuwe paardje. Ik zit op dit moment op een roze wolk. Gaiya doet ongelofelijk erg haar best en we gaan elke dag vooruit. Waar ze in het begin nog gespannen in haar lijf ging draven en er geen lengtebuiging in haar woordenboek voor kwam loopt ze nu beter dan ik ooit mocht wensen op dit moment. Ze is zelfs zo fijn, dat ik in overleg met mijn instructrice een doel heb gesteld: als het zo goed blijft gaan, dan willen we begin september meedoen aan een oefenwedstrijd hier in de buurt om even kennis te maken met een andere omgeving en er een leuke ervaring voor haar op te doen. Ik ben zo trots en hoop nog lang op deze roze wolk te kunnen blijven. <3

Afbeelding

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:00

Ook ik heb afgelopen weekend mijn B debuut gemaakt! We vormen pas 4 weken een combinatie dus had niet teveel verwachtingen (ik wilde tussen de 170-180) punten en scoorde helaas 2x 169. Had overal lage punten doordat mijn paard niet nageeflijk liep. Dit kwam mede door de enorme zenuwen (met oefenen gaat het redelijk)
We gaan veel oefenen en halverwege augustus gaan we voor het eerst buitenaf! Afbeelding

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:10

Wat leuk om ieders ervaringen te lezen en te volgen.. Ik heb er al een tijdje over gedacht om ook 'lid' te worden van dit topic.

Zal mezelf even voorstellen, ik ben Michelle, 27 jaar en rijd normaal endurance met mijn merrie. Vorig jaar augustus heeft ze een ongeluk gehad met haar been door bliksem inslag en durf het daarom niet aan om weer endurance te rijden met haar. Gelukkig is ze er helemaal goed vanaf gekomen en loopt ze als een zonnetje en is ze blij weer aan t werk te mogen. Momenteel heeft ze ook nog een prachtig hengst veulen aan de voet lopen van 3 maanden oud.

Vorig jaar ben ik een aantal x dressuurmatig gestart met haar, maar dit is niets voor mij, uiteindelijk wel 11 wp bij elkaar gereden. Nu woont hier een jong meisje van 14 in het dorp en zij wil mijn knapperd graag gaan uitbrengen in de dressuur sport, het lijkt me leuk om ze daarin te begeleiden en jullie op de hoogte te brengen! Volgend weekend heeft ze haar eerste oefen wedstrijdje!

Hier een foto van dit leuke team!

Afbeelding

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:40

ik mag eindelijk weer starten naar 7 maanden. We zijn nog niet vaak gestart word pas de 2e dressuur wedstrijd op vreemd terein en pas de 4e wedstrijd. En word de 1 st outdoor wedstrijd op vreemd terein. Maar ze is ook op nieuw moeten ingereden worden toen ze net bij mij was. En we gaan vooral voor de evaring omdat ze wel 10 is maar kwa gedrag en wat ze kon is ze nog maar 4/5 jaar maar ze leert super snel. maar ze is nog best onevaren kwa wedstrijden maar we gaan sowieso ons best doen en meer kunnen we niet doen.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:22

Ik ben zondag gestart op een groot concours en we hebben weer een (dikke winstpunt) 191 en dat op gras. Ik ben blij! De L2 komt alweer in zicht haha.. Nog 5 winstpunten en dan lekker verder trainen. Hopelijk indoor l2 kunnen starten.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:55

Ik kan jullie eindelijk vertellen dat ik 9 september mijn aller eerste wedstrijd zal gaan hebben! :)
Wel onderlinge maar vind ik alleen maar fijn aangezien Enjoy geen makkelijke is en ik dan meteen kan zien hoe hij is. We gaan ervoor! *\o/*

Ik sta er bekend om dat ik altijd op iedereen reageer, dat ga ik weer een beetje oppakken!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:03

normann_love schreef:

Nette puntjes! Om trots op te zijn! :)

mcjv schreef:
Gefeliciteerd normann_love met je punten! Mooi begin van je wedstrijden :D

Even een update over mijn nieuwe paardje. Ik zit op dit moment op een roze wolk. Gaiya doet ongelofelijk erg haar best en we gaan elke dag vooruit. Waar ze in het begin nog gespannen in haar lijf ging draven en er geen lengtebuiging in haar woordenboek voor kwam loopt ze nu beter dan ik ooit mocht wensen op dit moment. Ze is zelfs zo fijn, dat ik in overleg met mijn instructrice een doel heb gesteld: als het zo goed blijft gaan, dan willen we begin september meedoen aan een oefenwedstrijd hier in de buurt om even kennis te maken met een andere omgeving en er een leuke ervaring voor haar op te doen. Ik ben zo trots en hoop nog lang op deze roze wolk te kunnen blijven. <3

[ [url=m/Atd2i0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een ontzettend gaaf dier heb jij onder je zeg! <3
Ik heb denk ik gemist dat je een nieuwe hebt, wat is er met de vorige gebeurt? Of heb je die nog? Mag ook via PB hoor! :)
En wat fijn zeg dat het rijden al zo goed en vertrouwd gaat! Die wedstrijd moet wel goed komen in september! Waar ga je als ik vragen mag? :j

Veraaaaah schreef:
Ook ik heb afgelopen weekend mijn B debuut gemaakt! We vormen pas 4 weken een combinatie dus had niet teveel verwachtingen (ik wilde tussen de 170-180) punten en scoorde helaas 2x 169. Had overal lage punten doordat mijn paard niet nageeflijk liep. Dit kwam mede door de enorme zenuwen (met oefenen gaat het redelijk)
We gaan veel oefenen en halverwege augustus gaan we voor het eerst buitenaf! [ [url=m/pjUwev.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O9orMu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het op de foto's toch wel een heel fijn plaatje als ik eerlijk ben. Jammer dat je punten lager waren dan je had gehoopt. Maar dan heb je iets om aan te gaan werken toch! :)
Succes verder met deze knapperd!

Michelle_S schreef:
Wat leuk om ieders ervaringen te lezen en te volgen.. Ik heb er al een tijdje over gedacht om ook 'lid' te worden van dit topic.

Zal mezelf even voorstellen, ik ben Michelle, 27 jaar en rijd normaal endurance met mijn merrie. Vorig jaar augustus heeft ze een ongeluk gehad met haar been door bliksem inslag en durf het daarom niet aan om weer endurance te rijden met haar. Gelukkig is ze er helemaal goed vanaf gekomen en loopt ze als een zonnetje en is ze blij weer aan t werk te mogen. Momenteel heeft ze ook nog een prachtig hengst veulen aan de voet lopen van 3 maanden oud.

Vorig jaar ben ik een aantal x dressuurmatig gestart met haar, maar dit is niets voor mij, uiteindelijk wel 11 wp bij elkaar gereden. Nu woont hier een jong meisje van 14 in het dorp en zij wil mijn knapperd graag gaan uitbrengen in de dressuur sport, het lijkt me leuk om ze daarin te begeleiden en jullie op de hoogte te brengen! Volgend weekend heeft ze haar eerste oefen wedstrijdje!

Hier een foto van dit leuke team!

[ [url=m/BEKBjF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom Michelle!
Wat heftig zeg van die blikseminslag! Maar ontzettend fijn dat je pony er 'goed' vanaf is gekomen ondanks haar flinke litteken. Erg leuk dat wij je bijrdijster kunnen gaan volgen. Ben erg benieuwd!

Feyax2004 schreef:
Ik kom mij ook hier melden!
Mijn paspoortje:
Feya
13 jaar

Pony's paspoortje:
San Remo
12 jaar
Z dressuur/M springen
147 cm
We zijn sinds 12 mei een combinatie!
[ [url=m/ZiMetS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZRQpuN.png]Afbeelding[/url] ]

We gaan proberen om 19 augustus aan de onderlinge mee te doen in de b-dressuur.

Ook jij welkom Feya!
Wat een leuke pony! En spannend 19 augustus, succes met het trainen er naartoe! :)
Welke omgeving zal je gaan starten? Dat vinden wij ook altijd wel leuk om te weten.

xxpaaardje schreef:
ik mag eindelijk weer starten naar 7 maanden. We zijn nog niet vaak gestart word pas de 2e dressuur wedstrijd op vreemd terein en pas de 4e wedstrijd. En word de 1 st outdoor wedstrijd op vreemd terein. Maar ze is ook op nieuw moeten ingereden worden toen ze net bij mij was. En we gaan vooral voor de evaring omdat ze wel 10 is maar kwa gedrag en wat ze kon is ze nog maar 4/5 jaar maar ze leert super snel. maar ze is nog best onevaren kwa wedstrijden maar we gaan sowieso ons best doen en meer kunnen we niet doen.

Spannend allemaal! :)

Harvey1 schreef:
Ik ben zondag gestart op een groot concours en we hebben weer een (dikke winstpunt) 191 en dat op gras. Ik ben blij! De L2 komt alweer in zicht haha.. Nog 5 winstpunten en dan lekker verder trainen. Hopelijk indoor l2 kunnen starten.

Mooie punten! :)
Maaaar.... L? Dit is een B debuut topic he ;) :o